داغ ترین ها :
دلایل وصل نشدن گوشی به اینترنت سیم کارت همراه اول و راهکارهای آن

دلایل وصل نشدن گوشی به اینترنت سیم کارت همراه اول و راهکارهای آن

یکی از اپراتورهای برتر موبایل در کشور را می‌توان همراه اول معرفی کرد. کاربران زیادی در سراسر کشور به عنوان مشترکین همراه اول شناخته می‌شوند و خدمات مهم اینترنت تلفن همراه را از آن دریافت می‌کنند. یکی از مشکلاتی که گاهی وقت‌ها کاربران همراه اول روی گوشی‌های هوشمند تجربه می‌کنند، عدم اتصال و دریافت اینترنت از اپراتور همراه اول است. در این مقاله قصد داریم دلایل وصل نشدن اینترنت همراه اول و تنظیمات مربوط به آن را مورد بررسی قرار دهیم. به این موضوع هم توجه داشته باشید که برای داشتن اینترنت سریعتر در آینده نزدیک می‌توانید جدیدترین گوشی های 5G را از سایت تکنولایف خریداری کنید.

دلایل وصل نشدن اینترنت همراه اول

در صورتی که شما با مشکل وصل نشدن اینترنت گوشی موبایل روی شبکه همراه اول دست و پنجه نرم می‌کنید، بهتر است روش‌های زیر را برای رفع مشکل مورد بررسی قرار دهید.

بررسی وضعیت تعرفه اینترنت

قبل از آن که بخواهید وارد بحث تنظیمات پیرامون نرم افزار شوید، بهتر است به مراکز مجاز خدمات همراه اول مراجعه کرده یا از طریق کد USSD، اعتبار حساب اینترنت خود را بررسی کنید. هنگامی که تعرفه اینترنت شما به اتمام رسیده باشد، احتمالا قطعی اینترنت را روی گوشی همراه تجربه خواهید کرد. در صورتی که تعرفه اینترنت همراه اول به اتمام رسیده باشد، امکان تمدید و خرید طرح‌های جدید به راحتی وجود خواهد داشت، اما اگر از موجود بودن تعرفه اینترنت خود اطمینان دارید، مراحل بعد را مورد بررسی قرار دهید.

 

ترفند تنظیمات اینترنت همراه اول برای بالا بردن سرعت:
طریقه فعال سازی اینترنت همراه اول

 

راه‌اندازی مجدد گوشی موبایل

در صورتی که با قطعی اینترنت همراه اول در گوشی هوشمند مواجه شدید، بهتر است در سریع‌ترین زمان ممکن، راه‌اندازی مجدد دستگاه (Reset) را انجام دهید. معمولا ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش برای رفع مشکل قطع شدن اینترنت گوشی موبایل را می‌توان ریست دستگاه عنوان کرد. هنگامی که گوشی موبایل روشن شود، شبکه اینترنت هم مجددا تنظیم خواهد شد.

ریستارت گوشی

خاموش و روشن کردن اینترنت موبایل

یکی دیگر از ابتدایی‌ترین اقداماتی که باید هنگام قطع شدن اینترنت همراه اول یا گوشی هوشمند انجام دهید، خاموش و روشن کردن دیتای موبایل است. برای انجام این کار باید انگشت خود را از سمت بالای نمایشگر به سمت پایین بکشید تا منوی موردنظرتان، نمایش داده شود. در ادامه کار می‌توانید با انتخاب آیکون دیتای موبایل، خاموش و روشن کردن اینترنت را انجام دهید. در صورتی که انجام این کار موجب بازگردانی شرایط اینترنت به حالت عادی نشد، مراحل بعدی را دنبال کنید.

 

حجم اینترنت موبایل خود را مدیریت کنید:

نرم افزار محدود کننده مصرف اینترنت اندروید

 

خاموش کردن وای فای

یکی دیگر از مواردی که ممکن است روی قطع اینترنت همراه تاثیرگذار باشد، روشن بودن وای فای است. همانطور که می‌دانید، روشن بودن وای فای می‌تواند موجب بروز اختلال هنگام متصل شدن به شبکه اینترنت همراه اول شود. شما می‌توانید به راحتی وارد تنظیمات شده و از بخش اتصالات (Connections)، گزینه وای فای (Wi-Fi) را انتخاب کرده و خاموش کنید. همچنین روش ساده‌تری برای انجام این کار وجود دارد؛ شما می‌توانید انگشت خود را از بالای صفحه نمایش به پایین بکشید تا منوی مربوطه بازگشایی شود و در ادامه روی نماد وای فای ضربه بزنید. این روش را می‌توان به عنوان یکی از تنظیمات اینترنت همراه اول سامسونگ و برقراری ارتباط آن به حساب آورد.

خاموش کردن وای فای

حالت پرواز

فعال کردن حالت پرواز (Flight Mode)

یکی دیگر از روش‌های بررسی و رفع مشکل اینترنت همراه اول، فعال کردن حالت پرواز است. هنگامی که حالت پرواز گوشی هوشمند خود را فعال کنید، ارتباط گوشی با شبکه‌های موبایل به صورت کامل قطع خواهد شد؛ این اقدام همانند یک راه‌اندازی مجدد شبکه به حساب می‌آید. پس از گذشت چند ثانیه می‌توانید حالت پرواز را غیرفعال کنید تا بدین ترتیب، شرایط به حالت طبیعی بازگردد. پس از انجام این کار و شبکه‌یابی مجدد گوشی هوشمند، مشکل قطعی اینترنت هم باید حل شود و در غیر این صورت، مراحل بعدی را مورد بررسی قرار دهید.

 

حتما باید بدانید: اینترنت نامحدود همراه اول

 

شبکه‌یابی

در ابتدا باید وارد تنظیمات شده و بخش اتصالات (Connections) را انتخاب کنید. در ادامه کار گزینه شبکه‌های موبایل (Mobile Networks) را انتخاب کرده و با ضربه زدن روی شبکه اپراتورها (Network Operators)، شبکه‌یابی را انجام دهید.

یافتن شبکه

تنظیم مجدد APN

ارتباط میان گوشی هوشمند و اینترنت از طریق APN برقرار می‌شود و بروز اخلال در آن را می‌توان به عنوان یکی از دلایل قطع اینترنت همراه اول روی اسمارتفون‌ها به حساب آورد. شما می‌توانید برای رفع مشکل قطع شدن اینترنت، تنظیمات مربوط به APN را مجددا تغییر کنید.

برای انجام این کار وارد تنظیمات شوید و از بخش سیم کارت‌ها و شبکه‌های موبایل، اپراتور همراه اول را انتخاب کرده تا بتوانید وارد بخش APN یا همان Access Point Names شوید. در این بخش یک فهرست از اسامی APN را مشاهده خواهید کرد؛ در ادامه باید روی گزینه راه‌اندازی مجدد (Reset) ضربه بزنید. با انجام این کار، کلیه تنظیمات مجددا راه‌اندازی خواهند شد و می‌توانید وضعیت اینترنت خود را بررسی کنید.

فراموش نکنید که شما باید در مراحل ذکرشده، نماد موجود در کنار APN را هم انتخاب کرده و روی گزینه Edit Access Point ضربه بزنید تا بدین ترتیب، امکان تنظیم پروتکل APN روی iPv4/IPv6 فراهم شود. با انجام این کار و ذخیره‌سازی تغییرات انجام شده، می‌توانید وضعیت اینترنت همراه اول خود را مورد بررسی قرار دهید.

 

 

خرید مک بوک

تنظیمات اینترنت همراه اول

لازم به ذکر است تنظیمات خاصی برای اینترنت همراه اول وجود دارد که در صورت قطع بودن آن، می‌توانید مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید.

  • وارد منوی تنظیمات (Settings) شوید.
  • گزینه Cellular را انتخاب کنید.
  • در ادامه کار باید وارد بخش Cellular Data Options شوید.
  • پس از آن باید گزینه Cellular Data Network را انتخاب کنید.
  • مقدار APN را روی mcinet قرار داده و بخش‌های نام کاربری (UserName) و پسورد (Password) را به صورت خالی قرار دهید.

شما با انجام مراحل بالا می‌توانید تنظیمات مخصوص اینترنت همراه اول را انجام دهید. در حقیقت انجام این کار می‌تواند پاسخی برای سوال چرا اینترنت همراه اول وصل نمیشه به حساب آید. توجه داشته باشید که کد قطع شدن اینترنت همراه اول فقط به منظور جلوگیری از تمدید مجدد یا مسائل پیرامون آن مورد استفاده قرار خواهد گرفت. شما باید در صورت قطع بودن اینترنت همراه اول ، روش‌های مختلف ذکرشده در مقاله را مورد بررسی قرار دهید.

 

 

تنظیم حالت شبکه (3G، 4G و …)

یکی دیگر از دلایل قطع شدن اینترنت همراه اول را می‌توان تغییر حالت شبکه در گوشی‌های هوشمند عنوان کرد. به عنوان مثال، این امکان وجود دارد که شبکه گوشی در حالت 2G قرار گرفته باشد و شما از بروز چنین مشکلی غفلت کنید.

برای تنظیم مجدد حالت شبکه باید وارد تنظیمات (Settings) شوید. در ادامه باید روی اتصالات (Connections) کلیک کرده تا بتوانید گزینه شبکه‌های موبایل (Mobile Networks) را انتخاب کنید. زمانی که وارد این بخش شوید، حالت شبکه سیم کارت همراه اول خود را مشاهده خواهید کرد و با انتخاب آن، باید حالت شبکه را روی بالاترین سطح پشتیبانی که در حال حاضر 4G است، تنظیم کنید. البته این مسئله به قابلیت گوشی هوشمند شما بستگی دارد؛ به عنوان مثال، این امکان وجود دارد گوشی هوشمند شما از شبکه 4G پشتیبانی نکند که در این حالت، شبکه 3G را خواهید دید و باید از آن به عنوان بالاترین سطح شبکه اینترنت خود استفاده کنید.

شبکه های در دسترس موبایل

رفع محدودیت مصرف اینترنت موبایل

یکی دیگر از دلایل قطع شدن اینترنت موبایل را می‌توان وجود محدودیت‌های احتمالی در مصرف داده همراه عنوان کرد. به عنوان مثال، این احتمال وجود دارد که دستگاه به صورت خودکار پس از مصرف حجم مشخصی از دیتا، اتصال را قطع کند. شما برای رفع این مشکل باید مطابق با مراحل زیر عمل کنید:

  • وارد تنظیمات شوید و گزینه اتصالات (Connections) را انتخاب کنید.
  • در ادامه گزینه دیتای استفاده شده (Data Usage) را انتخاب کنید.
  • در این بخش گزینه دیتای استفاده شده موبایل (Mobile Data Usage) را انتخاب کنید.
  • در قسمت بعد شاهد گزینه تنظیمات جدیدی خواهید بود که با انتخاب آن، امکان تنظیم و رفع محدودیت (Set Data Limit) وجود خواهد داشت.

توصیه می‌کنیم که یک عدد بسیار بالایی را به عنوان سقف مصرف اینترنت موبایل در نظر گرفته و تنظیم کنید تا شاهد بروز مجدد مشکل، نباشید.

 

 

آپدیت گوشی موبایل

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند در وصل نشدن اینترنت گوشی هوشمند شما موثر باشد، عدم انجام بروزرسانی‌های گوشی هوشمند است. همواره شرکت‌های سامسونگ، شیائومی و سایر کمپانی‌های فعال در زمینه تولید اسمارتفون اقدام به انتشار فایل‌های بروزرسانی خواهند کرد که تاثیر زیادی هم در بهبود عملکرد دستگاه خواهد داشت.

شما می‌توانید برای بررسی وضعیت بروزرسانی گوشی هوشمند خود، وارد تنظیمات شوید و از بخش آپدیت دستگاه (Software Update)، فایل‌های احتمالی بروزرسانی را مورد بررسی قرار دهید. توجه داشته باشید که بهتر است همواره بروزرسانی‌ها را با استفاده از وای فای انجام دهید. همچنین شارژ گوشی خود را برای انجام بروزرسانی به بالای 50 درصد برسانید تا در طول انجام کار با مشکل خاموشی دستگاه مواجه نشوید؛ خاموش شدن دستگاه هنگام انجام بروزرسانی، ممکن است موجب بروز مشکلات و دردسرهایی شود.

لپ تاپ گیمینگ بنر

بازیابی تنظیمات کارخانه (Reset Factory)

در صورتی که کلیه روش‌های ذکرشده به منظور رفع مشکل عدم برقراری ارتباط اینترنت همراه اول با گوشی هوشمند را انجام دادید و نتیجه مثبت حاصل نشد، بهتر است به عنوان آخرین راه‌کار، ریست فکتوری را انجام دهید. توجه داشته باشید که با انجام ریست فکتوری، کلیه اطلاعات دستگاه هم از بین خواهد برد؛ ما توصیه می‌کنیم که قبل از بازیابی تنظیمات کارخانه از کلیه اطلاعات موردنیازتان، بکاپ تهیه کنید.

برای انجام ریست فکتوری کافی‌ست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد تنظیمات (Settings) شوید.
  • در ادامه باید به قسمت پایین صفحه رفته و گزینه General Management را انتخاب کنید.
  • گزینه راه‌اندازی مجدد (Reset) را انتخاب کنید.
  • پس از آن روی گزینه بازیابی تنظیمات کارخانه (Factory Data Reset) ضربه بزنید.
  • به سمت پایین صفحه حرکت کرده و مجددا گزینه راه‌اندازی مجدد (Reset) را انتخاب کنید.
  • پس از آن با صفحه جدیدی مواجه خواهید شد که اطلاعات مربوط به رمز عبور یا آدرس جیمیل شما را درخواست می‌کند؛ اطلاعات موردنیاز را وارد کرده تا مراحل تکمیل شود.
  • در ادامه باید گزینه حذف تمام اطلاعات (Delete All) را انتخاب کنید.

هم اکنون گوشی وارد فرایند ریست فکتوری خواهد شد و بدین ترتیب، باید منتظر بمانید تا دستگاه روشن شود و وضعیت اینترنت را مجددا مورد بررسی قرار دهید.

 

فعالسازی، غیرفعالسازی و هزینه به ازای هر کشور در رومینگ همراه اول چقدر است؟
غير فعال كردن رومينگ همراه اول

 

جمع‌بندی

قطع شدن اینترنت همراه اول به عنوان یکی از اپراتورهای مشهور کشور، تابع شرایط و دلایل خاص بوده که در این مقاله سعی شد به آن‌ها پرداخته شود. روش‌های ذکرشده از مهم‌ترین روش‌ها برای رفع خطاهای احتمالی گوشی‌های هوشمند پیرامون قطعی اینترنت به حساب می‌آیند. شما می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط، مراحل ذکرشده را به منظور رفع مشکل دنبال کنید. اگر قصد خرید گوشی دارید، می‌توانید محصول مورد نظر خود را از تکنولایف خریداری کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

93 نظر

  1. فریدون

    سپاسگزار و قدر دان زحمات شما هستم ممنون بابت اطلاعات جامع شما

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به فریدون

      سلام وقت بخیر ممنون از همراهی شما پیروز باشید
      1. یوسف

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام‌گوشیم‌ساکسونگ‌A03sهست‌اصلا‌نت‌رانمیاره‌بالا‌گوگل‌رابازنمیکنه.بسته‌هم‌خریدم.ولی‌موقع‌ای.که‌نگاه‌میکنی‌نوشته‌بسته‌ندارید‌به‌وایفای‌گوشیهای‌دیگرهم‌وصل‌نمیشه‌.چکارکنم‌ممنون‌میشم
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به یوسف

          سلام وقت بخیر در مورد تنظیمات اینترنت که باید از اپراتور خودتون کمک بگیرید گوگل کروم، گوگل پلی و ... هم فیلتر هستن
  2. رضا

    سلام خوبین مشکل پیش آمده گوشیم روبیکا میاره بالا واستاپ با انیستا نمیاره بالا مشکل چیه بگید ممنون

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به رضا

      سلام وقت بخیر دسترسی به این برنامه ها مسدود شده در واقع فیلتر شدن
  3. رضا

    سلام چرا نت قطع شده درست نمیشه 🥲

  4. امری

    سلام ،بسته اینترنت همراه اول گرفتم میزنه فعاله ولی نه حجم رو‌میاره نه تاریخ ،و استعلام میگیرم میزنه فعال نیست

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به امری

      سلام وقت بخیر از اپراتور خط خودتون کمک بگیرید
  5. mobina

    سلام
    من بسته ۷ گیگابایت اینترنت گرفتم و ۱۰ گیگابایت هم داشتم اما گوگل بالا نمیاد و واتساپ رو میاره
    و وارد سایت نمیشه چیکار کنم میشه راهنمایی کنید

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به mobina

      سلام وقت بخیر احتمالا تنظیمات اینترنت گوشی درست نیست ولی به طور کلی باید با اپراتور خودتون تماس بگیرید
      1. س

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام وقت بخیر ازدیروز عصر آنتن گوشیم کامل روشن نیست ایاسراسری یا فقط برای من اینطوریه
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به س

          سلام وقت خوش از طریق اپراتور خودتون پیگیری کنید
      1. علی

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام خسته نباشید من اینترنت گرفتم وقتی داده رو روشن میکنم یه اعلانی بالای صفحه میاد میزنه: ورود به سیستم شبکه MCI. باید چکاری انجام بدم تا درست شه
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به علی

          سلام وقت بخیر تنظیمات اینترنت رو چک کنید اگه حل نشد با اپراتور تماس بگیرید
  6. زمان

    با سلام
    شما همه ایرادهایی که ممکنه باعث متصل نشدن اینترنت بشه رو گفتین الا اینکه کلا همراه اول نتش ضعیفه !

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به زمان

      سلام وقت بخیر بله یکی از دلایل آنتن دهی ضعیف اپراتور هست
  7. امیر

    سلام چرا اینترنت همراهی من کار نمی‌کند

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به امیر

      سلام وقت بخیر با اپراتور خودتون تماس بگیرید
  8. ماهان

    سلام من اینترنت روشن میکنم ارور ورود به سیستم شبکه را می ده

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ماهان

      سلام وقت بخیر با اپراتور خودتون تماس بگیرید موفق باشید
  9. پوریا

    سلام من اینترنت زدم فقط واتساپ میاد بالا اینستاگرام یا گوگل نمیاد بالا مشکل چیه!؟؟!؟!؟!؟

    1. مهدی

      پاسخ به پوریا

      سلام به احتمال زیاد سرویس بومینو رو فعال کردید. با شماره گیری *۱٠٠*۱۴#غیرفعال میشه
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به پوریا

      سلام وقت بخیر تنظیمات اینترنت گوشی صحیح نیست از اپراتور خودتون کمک بگیرید موفق باشید
      1. پرهام

        پاسخ به احسان نیک پی

        داش مهدی دمت گرم بعد یکسال حل شد مشکلم
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به پرهام

          سلام وقت بخیر خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده و مشکلتون حل شده
  10. وحید

    سلام گوشی من با نت ایرانسل خوب کار میکنه ولی با نت همراه اول برخی سایت ها را باز نمیکنه. امکان داره راهنمایی بفرمائید. اکثرا راه های شما را هم انجام داده ام ولی باز کار نمی کنه

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به وحید

      سلام وقت بخیر فکر می‌کنم تنظیمات خط درست نباشه از اپراتور خط کمک بگیرید پاینده باشید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d9%81%d8%b9-%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa-%d9%87%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d9%88%d9%84/
ads
ads