داغ ترین ها :
رفع مشکل Not Enough Storage در گوشی های آیفون

رفع مشکل Not Enough Storage در گوشی های آیفون

اگر از محصولات کمپانی اپل استفاده می کنید، شاید تا به حال به ارور Not Enough Storage برخورد کرده باشید، این ارور قابل رفع است اما اگر به حال خود رهایش کنید در طول روز به صورت مداوم به شما نمایش داده می شود و باعث عصبانیتتان می شود. در این مطلب توضیح می دهیم که دلیل ارور Not Enough Storage چیست و روش های رفع مشکل Not Enough Storage را آموزش می دهیم.

 

لیست قیمت جدیدترین گوشی های آیفون را به همراه آفرهای ویژه خرید بررسی کنید: گوشی اپل

 

دلیل ارور Not Enough Storage در آیفون چیست؟

اگر سرویس آیکلود شما روی گوشی آیفون تان فعال باشد، احتمالا به صورت اتوماتیک از برخی اطلاعات شما در آیکلود بکاپ گرفته می شود، مانند عکس و فیلم ها و حتی مخاطبین و یادداشت ها؛ پس خیلی از کاربران بدون این که خبر داشته باشند آیکلودشان پر می شود و به همین دلیل سرویس آیکلود مدام ارور Not Enough Storage را نشان می دهد که باعث مزاحمت و اعصاب خوردی می شود. گاهی اوقات هم ممکن است حافظه داخلی گوشی شما پر شود و نتوانید دیگر هیچ فایلی روی گوشی ذخیره کنید یا حتی با گوشی عکس بگیرید، در این زمان هم با ارور Not Enough Storage رو به رو می شوید.

Not Enough Storage در آیفون

رفع مشکل Not Enough Storage و روش‌های مختلف آن

همانطور که گفتیم، فهمیدیم که ارور Not Enough Storage در مورد پر شدن حافظه آیکلود یا حافظه داخلی گوشی ایفون است، پس تنها راه رفع آن خالی کردن حافظه و پاک کردن فایل های غیر ضروری از گوشی ایفون است، البته به جز این ها یک روش دیگر هم وجود دارد، این که گوشی را عوض کنید که با توجه به قیمت ها کار معقولانه ای نیست و پیشنهاد می کنیم مقداری وقت بگذارید و فایل هایی که مورد نیازتان نیستند را پاک کنید.

در مورد پر شدن حافظه داخلی گوشی و ظاهر شدن ارور Not Enough Storage باید حافظه داخلی را خالی کنید، برای این کار ابتدا نیاز است که بفهمید چه بخشی از اطلاعات، حافظه بیشتری از گوشی را در اختیار دارد، برای این کار طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • وارد settings گوشی شوید.
  • گزینه General را انتخاب کنید.
  • سپس گزینه Storage را انتخاب کنید.

در این بخش به صورت دقیق حافظه داخلی شما دسته بندی شده و نشان می دهد که کدام دیتا چه میزان حجمی از گوشی شما را اشغال کرده است؛ به این صورت راحت تر می توانید تصمیم بگیرید که چه اطلاعاتی را پاک کنید تا حافظه گوشی آیفون شما بیشتر خالی شود. برای خالی شدن حافظه می توانید با پاک کردن کش تلگرام، اینستاگرام، واتس اپ و یا حذف ویدئوهای بلند و حجیم گوشی تان شروع کنید. همچنین پاک کردن کش مرورگر سافاری هم می تواند تاثیر زیادی روی حافظه داخلی گوشی بگذارد.

آیکلود گوشی های ایفون

رفع مشکل Not Enough Storage

یکی دیگر از دلایل ارور Not Enough Storage پر شدن حافظه سرویس iCloud گوشی ایفون شما است، برای خالی کردن حافظه آیکلود طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • ابتدا به Setting بروید و گزینه iCloud را انتخاب کنید .
  • گزینه Storage را انتخاب کنید.
  • روی گزینه Mange Storage ضربه بزنید. حالا در این بخش می توانید ببینید که چه اطلاعاتی در چه بخشی حافظه گوشی و یا حافظه آیکلود شما را اشغال کرده است که باعث ظاهر شدن ارور Not Enough Storage روی ایفون شما می شود.
  • در قسمت پایینی گزینه Backups وجود دارد و دستگاه هایی که بک آپ آیکلود آن ها در آیکلود ذخیره شده است را نشان می دهد.
  • برای آزاد شدن حافظه آیکلود، لازم است که این بک آپ را حذف کنید و برای پاک کردن آن به پایین صفحه بروید و گزینه Delete Backup را انتخاب کنید تا بک آپ آیکلود حذف شود.
آیکلود گوشی ایفون

حذف بکاپ های ایفون

پس از گذشت مدت زمان کمی می بینید که حافظه شما در قسمت Storage گوشی بیشتر فضای آزاد دارد و هر مقدار که آیکلود پر بوده باشد، حالا با پاک کردن بک آپ آیکلود فضای بیشتری در اختیار دارید.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d9%81%d8%b9-%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84-not-enough-storage-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86/
ads
ads