داغ ترین ها :
چگونه برای برنامه های گوشی سامسونگ رمز بگذاریم

چگونه برای برنامه های گوشی سامسونگ رمز بگذاریم

سامسونگ از جمله شرکت‌های مشهور تولید‌کننده لوازم الکترونیکی است. گرچه تولیدات این کمپانی کره‌ای تنها لوازم و قطعات الکترونیکی نیست؛ اما امروزه بیش از هر زمان دیگری، این شرکت را با تلفن‌های همراهش می‌شناسند. گلکسی‌ها از همان ابتدا توانستند توجهات فراوانی را به خود جلب کنند. به‌صورتی که در مدت کوتاهی آوازه آنها در همه جا پیچید و خیلی از افراد جزو استفاده‌کنندگان از این گوشی‌ها بودند. امروزه سامسونگ در رقابتی بزرگ با کمپانی‌های بزرگ قرار دارد و به هیچ وجه نمی‌خواهد زمین بازی را ترک کرده یا فرصت برنده شدن را از دست بدهد. روش رمز گذاشتن روی برنامه در گوشی سامسونگ را اینجا بخوانید.

 

برای خرید جدیدترین و پرفروش‌ترین های سامسونگ روی لینک بزنید: قیمت گوشی سامسونگ

 

چگونه برای برنامه های گوشی سامسونگ رمز بگذاریم

در رقابت میان تولیدکنندگان تلفن همراه، فاکتورهای مهمی وجود دارد که می‌تواند تعیین‌کننده پیروزی باشد. از مهم‌ترین فاکتورهایی که امروزه توجه همه را به خود جلب کرده است؛ دوربین تلفن‌های همراه است. کیفیت دوربین و توانای‌های آن موضوعی است که بسیاری از تولیدکنندگان روی آن مانور  داده و تلاش می‌کنند در این زمینه به پیروزی برسند. اعداد عجیب و غریب مگاپیکسل، قدرت زوم بالا، فیلم‌برداری 4K یا حتی 8K، فیلم‌برداری حرکت آهسته با نرخ بسیار بالا برای هرچه نرم‌تر شدن فیلم و مواردی از این دست، توانایی‌هایی است که در بخش دوربین تلفن‌های همراه گنجانده می‌شود.

بخش مهم دیگر رقابت میان دستگاه‌های تلفن همراه، پردازنده و قدرت پردازش گرافیکی آنهاست. حتما شما نیز فیلم‌های مقایسه پرچم‌داران گوناگون را دیده‌اید که از نظر سرعت در برنامه‌های یکسان، با یکدیگر رقابت می‌کنند. این همان موضوع مهم دیگر است که تولیدکنندگان تلفن همراه آن را به‌شدت جدی گرفته‌اند. فارغ از اینکه یک تلفن همراه هر چقدر هم که قدرتمند باشد بازهم تنها یک گوشی است و شاید نتوان آن را جایگزین دستگاه‌های دیگر کرد؛ شرکت‌های تولید کننده تلفن همراه بازهم سر این موضوع رقابتی وحشتناک دارند.

پردازنده و وظایف رمز گذاشتن روی برنامه ها در سامسونگ

پردازنده تلفن همراه وظایف بسیاری برعهده دارد و به نوعی قلب تپنده این دستگاه به‌شمار می‌آید. قدرت در انجام انواع بازی‌ها، سرعت اجرای برنامه‌های گوناگون، سرعت بالا آمدن گوشی هنگام روشن شدن و مواردی مانند این‌ها همگی از پردازنده تلفن همراه ناشی می‌شود. موارد دیگری مانند فیلم‌برداری و عکاسی، امنیت، قدرت شبکه‌های بی‌سیم و نرخ تازه‌سازی تصاویر نیز وابسته به معماری و سرعت پردازنده هستند. اگر برایتان جای سوال است که پردازنده چگونه بر عکاسی و فیلم‌برداری تاثیر می‌گذارد؛ در پست راهنمای خرید دوربین عکاسی برای شما توضیح داده‌ایم که در دوربین‌های عکاسی، تاثیر پردازنده بر تصاویر و فیلم‌های خروجی چیست. همین موضوع در تلفن‌های همراه نیز وجود دارد.

امنیت

امنیت تلفن‌های همراه گرچه بیش از همه به نرم‌افزار و سیستم عامل آنها بستگی دارد؛ اما در حقیقت این پردازنده است که با روش‌های حفاظتی خود، دستگاه را در برابر عوامل مخرب یا نفوذ افراد و سرویس‌های بیگاه محافظت می‌کند. برخی از دستگاه‌های تلفن همراه (عموما پرچمداران) با داشتن سخت‌افزاری مربوط به این کار، امنیت دستگاه را تامین می‌کنند. این بخش سخت‌افزاری معادلی نرم‌افزاری در سیستم عامل دارد که به کمک آن دستگاه را ایمن ساخته یا به کاربر اجازه می‌دهد در برخی موارد دلخواه یا از روی نیاز، برای برنامه‌ها و پوشه‌هایش رمز بگذارد تا بتواند محافظت بیشتری از آنها به عمل آورد.

بارها و بارها تاکید کرده‌ایم که امروزه بیشترین سرقت به سرقت اطلاعات مربوط می‌شود. از اطلاعات شخصی گرفته تا اطلاعاتی که به دیگران نیز ارتباط دارد. اینکه سارقین با این اطلاعات چه می‌کنند؛ داستانی طولانی دارد. نباید با این تصور که شما فرد چندان مهمی نیستید و کسی از اطلاعات شما چیزی نصیبش نمی‌شود؛ محافظت از آنها را پشت گوش بیاندازید. اطلاعات شما هر اندازه هم از نظرتان بی‌استفاده باشد؛ باز هم می‌تواند برای بسیاری از افراد مفید باشد. کمترین استفاده‌ای که می‌توان داشت؛ اطلاعات شخصی و جعل هویت است.

امنیت

افراد بسیاری به وسیله اطلاعات شخصیتی شما، جعل هویت کرده و آن را به مشتریان خود می‌فروشند. به این صورت که با داشتن عکس‌های و اطلاعات شما، برای فردی دیگر اطلاعات هویتی جعل می‌کنند. شخص یاد شده با هویت جعلی خودش ممکن است دست به هرکاری بزند که سرانجام به پای شما نوشته خواهد شد. ممکن است هنگام خروج از کشور متوجه شوید که به دلیل کلاه‌برداری کلان، ممنوع‌الخروج هستید. یا هنگام ورود به خاک کشوری دیگر، دریابید که نه تنها به وسیله آن کشور تحت تعقیب قرار گرفته‌اید؛ بلکه کشورهای دیگر نیز به دنبال شما هستند و به نوعی مجرم بین‌المللی به‌شمار می‌آیید.

البته در همه موارد اوضاع به این وخامت نیست. اما عقل حکم می‌کند که تا می‌توانیم از داشته‌هایمان (اطلاعاتمان) محافظت کنیم. بسیاری از شرکت‌های تولید کننده تلفن همراه با هدف محافظت از اطلاعات کاربران خود، محدودیت‌هایی را برای دستگاه‌هایشان تعریف می‌کنند. محدودیت‌هایی که برخی از آنها ممکن است کاربر را آزرده‌ خاطر کند اما شرکت تولید کننده مدعی است که این محدودیت به صلاح آنهاست و سبب می‌شود که دستگاه و اطلاعات آنها از شر افراد سودجو و سارقین در امان بماند. اینکه تا چه اندازه این محدودیت‌ها به دلایل امنیتی است؛ مشخص نیست. تنها می‌دانیم که شرکت‌های تولید کننده تلفن همراه چنین ادعایی دارند.

تولید کنندگان دستگاه‌های الکترونیکی هوشمند، با قرار دادن برخی از سخت‌افزارها، نرم‌افزارها یا توانایی‌های در سیستم عامل‌ آنها، امنیت تولیدات خود را افزایش می‌دهند. برای مثال، شرکت مایکروسافت با قرار دادن تراشه مخصوصی به نام TPM امنیت سرفیس پروهای خود را تامین می‌کند. این کمپانی ادعا می‌کند که این چیپ می‌تواند اطلاعات مهم سازمانی را از دسترس سارقین یا بدافزارهای گوناگون در امان دارد. به همین دلیل، بسیاری از سازمان‌ها از محصولات این شرکت برای کارکنان خود استفاده می‌کنند.

اپل که به امنیت و حفظ حریم شخصی کاربرانش مشهور است؛ با بهینه‌سازی سیستم عامل دستگاه‌هایش و بستن روزنه‌های امنیتی آن، امنیت اطلاعات کاربرانش را بالا ببرد. اپل برخلاف مایکروسافت و برخی شرکت‌های دیگر، این کار را بدون صرف هزینه اضافی برای سخت‌افزار انجام داده‌است. این صرفه‌جویی اپل نتیجه مناسبی هم به همراه داشته؛ به‌طوری که می‌دانیم امروزه امنیت دستگاه‌های اپل بیش از دیگر دستگاه‌هاست. البته دلیل مهم این موضوع شاید تعداد کاربران کمتر این سیستم عامل نسبت به اندروید باشد. تعداد کمتر کاربران سبب شده تا هکرها نیز کمتر به فکر دزدی از این سیستم عامل باشند. زیرا زحمت آن به دستاوردش نمی‌ارزد.

 

نحوه اتصال گوشی سامسونگ a12 به تلویزیون:
چگونه گوشی سامسونگ را به تلویزیون وصل کنیم

 

کمپانی بزرگ سامسونگ که از مهمترین تولید کنندگان جهان به‌شمار می‌آید؛ راه‌کاری بهتر از هر دو شرکت بالا به‌کار گرفته است. امنیت محصولات سامسونگ به دلیل استفاده از سیستم عامل اندروید روی آنها تا اندازه‌ای سست شده‌است. اندروید به دلیل آزادی عملی که به کاربر می‌دهد؛ گاهی سبب شکسته شدن امنیت نیز می‌شود. به ویژه اینکه در کشور ما بسیاری از کاربران، نرم‌افزارهای مورد نظرشان را از فروشگاه‌هایی غیر از Google Play دانلود می‌کنند. نه اینکه این فروشگاه‌ها یا برنامه‌هایی که آنها ارايه می‌کنند مشکلی داشته باشد. تنها به دلیل اینکه هنگام نصب آنها باید منابع نصب غیر مجاز را تایید کنید؛ ممکن است امنیت شما به خطر افتد.

رمز گذاشتن روی برنامه در سامسونگ

منابع غیر مجاز، شامل هر فروشگاهی می‌شود که توسط گوگل تایید نشده و درصدی به این شرکت پرداخت نمی‌کند. دانلود هر برنامه‌ای از این فروشگاه و نصب آن نیاز به مجوزی از سوی دستگاه دارد. طی این مجوز، گوشی شما اجازه می‌دهد برنامه‌هایی که از منابع نامعتبر و ناشناس دانلود می‌کنید را نصب کنید. برخی از این برنامه‌ها به دلیل دسترسی‌هایی که از کاربران طلب می‌کنند؛ ممکن است اطلاعات آنها را سرقت کنند. ممکن است برخی افراد با کمک این برنامه‌ها ویرویس‌ها یا بدافزارهایی را در دستگاه شما نصب کنند. مواردی که نه تنها امنیت اطلاعات شما را به خطر خواهد انداخت؛ بلکه باعث ایجاد خسارات سخت‌افزاری هم می‌شود.

روش های رمز گذاشتن روی برنامه در سامسونگ

سامسونگ برای حفاظت بیشتر از اطلاعات کاربران، سیستمی قوی طراحی کرد که با ترکیب سخت‌افزار و نرم‌افزار، بالاترین امنیت را برای کاربران به همراه خواهد آورد. توجه داشته باشید که همه این موارد به استفاده شما از دستگاه بستگی دارد. اگر هوای روت کردن گوشی به سرتان بزند یا بخواهید برنامه‌هایی نامشخص و نامعتبر نصب کنید؛ سیستم امنیتی سامسونگ کمکی به شما نخواهد کرد! تنها زمانی می‌توانید از این حفاظت امنیتی به درستی استفاده کرده و به کمک آن اطلاعات خود را ایمن نگاه دارید که توصیه‌های امنیتی را رعایت کنید و اجازه ندهید هر فایلی وارد دستگاه شما شود.

همان‌گونه که بیان شد؛ سیستم امنیت گوشی‌های گلکسی سامسونگ، تلفیقی از توانایی‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار است که افزون بر ایمن نگاه داشتن اطلاعات دستگاه شما، از ورود بدافزار و باج‌افزار به دستگاه شما نیز پیشگیری خواهد کرد. سامسونگ ادعا می‌کند که کاربران به کمک این سیستم امنیتی، خیالشان از بابت بسیاری از موارد راحت خواهد بود. زیرا این سیستم به‌صورت مداوم به‌روز می‌شود و حفره‌های بیشتری را شناسایی می‌کند. به عنوان کاربری که ۲ سال از دستگاه سامسونگ استفاده کردم؛ می‌توانم بگویم که این سیستم امنیتی به‌خوبی می‌تواند از پس امنیت دستگاه شما و حفظ اطلاعاتتان برآید.

خرید مک بوک
گلکسی‌های سامسونگ تا سال‌ها رقیب اصلی آیفون‌های اپل به‌شمار می‌آمدند. البته در حال حاضر هم وضعیت مشابهی وجود دارد؛ با این تفاوت که شیائومی و پیکسل‌های گوگل نیز به این رقابت افزوده شدند. همه از سامسونگ انتظار داشته و دارند که در مقابل آیفون‌های اپل،‌ محصولاتی قدرتمند عرضه کند. تا سال‌ها نیز سامسونگ توانست در صحنه رقابت باقی بماند و در مواردی هم پیروز میدان بود. اما زمینه‌ای که گلکسی‌های سامسونگ همواره در آن شکست می‌خوردند؛ امنیت بود. اپل مانور تبلیغاتی فراوانی روی امنیت تلفن‌های همراهش می‌داد و می‌دهد. در حقیقت هم سیستم عامل iOS به دلیل بستن حفره‌های امنیتی، می‌تواند حفاظت بیشتری برای کاربرانش به همراه آورد. اما اندروید چنین وضعیتی را نداشت.

رمز گذاشتن روی برنامه ها در سامسونگ

تلفن‌های همراه سامسونگ به دلیل استفاده از سیستم عامل اندروید، نسبت به همتای اپلی خود، امنیت پایینی داشتند. البته این موضوع ایرادی را متوجه اندروید یا سامسونگ نمی‌کند. امنیت بالای آیفون به قیمت محدودیت‌های فراوان این تلفن همراه تمام می‌شود. اندرویدی‌ها به دلیل دسترسی آزاد به دنیایی از اطلاعات و برنامه‌های گوناگون؛ تا اندازه‌ای امنیت پایین‌تری داشتند. این انتخاب کاربران بود که امنیت بالا و محدودیت (به ویژه در ایران) یا امنیت پایین‌تر و دسترسی آزاد را انتخاب کنند. البته بخشی از این کاهش امنیت به دلیل رفتار کاربران و استفاده نادرست آنها از دستگاه‌های اندرویدی بود. گرچه تلفن‌های همراه اندرویدی به شما دسترسی فراوانی می‌دهند؛ اما این کاربران هستند که نباید خود را با این آزادی در چاه بیاندازند! رعایت توصیه‌های ایمنی اندروید در هر تلفن همراهی ضروری است.

 

چگونه ایموجی های جدید سامسونگ را فعال کنیم؟ در مطلب زیر بخوانید:
تغییر اموجی سامسونگ به آیفون

 

با این همه، سامسونگ تصمیم گرفت تا از رقابت کنار نرود و در زمینه امنیت نیز به پای اپل برسد. به همین دلیل، متخصصان این شرکت با طراحی پلتفرمی به نام Samsung Knox امنیت گلکسی‌ها را افزایش دادند. این پلتفرم با محافظت ۴ مرحله از داده‌های کاربران، قوی‌ترین سیستم امنیتی در میان گوشی‌های اندرویدی دارد. این سیستم می‌تواند با روش‌های گوناگون از جمله رمز‌گذاری داده‌ها و شناسایی بدافزارهای و ویروس‌ها دستگاه شما را ایمن نگه‌دارد. البته که این پلتفرم برای شما معجزه نخواهد کرد. بنابراین انتظار نداشته باشید که این سیستم امنیتی هر اشتباه شما را جبران کند. بهرحال، افراد سودجو و هکرها نیز بیکار نشسته‌اند و همواره تلاش می‌کنند به انواع دستگاه‌ها رخنه کنند.

رمز گذاشتن روی برنامه ها در سامسونگ

ساز و کار امنیتی Samsung Knox

البته اطلاعات ما از فرآیند حفاظتی گلکسی‌های سامسونگ در اندازه‌ای است که خود این شرکت گفته است. طبیعی است که برای پیشگیری از شکسته شدن این حصار امنیتی، توضیحات کاملی از ان ارایه ندهد. چهار لایه مهم حفاظتی Knox در صورتی که همواره به‌روز باشند و شما نیز گوشی خود را در معرض عوامل مخرب قرار ندهید؛ می‌توانند امنیت شما را تضمین کنند. البته به این معنی نیست که اگر نرم‌افزاری از فروشگاه‌های غیر مجاز دانلود و نصب کردید؛ این پلتفرم امنیتی از کار نخواهد افتاد! تمام نرم‌افزارهای موجود در فروشگاه‌های غیر از گوگل که بدافزار و ویروس نیستند! تنها احتمال وجودش در این نرم‌افزارها بیشتر است. با این همه سیستم امنیتی سامسونگ تا زمانی که غیر فعال نشود؛ به شناسایی و مبارزه با عوامل بیگانه ادامه می‌هد. چهار مرحله حفاظتی Samsung Knox در ادامه بیان شده‌اند.

۱. رمزگذاری داده‌ها

پلتفرم Knox داده‌های شما را به‌صورت اختصاصی رمزگذاری می‌کند. این رمزگذاری سبب می‌شود تا داده‌های شما تنها توسط همان دستگاهی که رمزگذاری شده‌است قابل خوانش باشد! چنین فرآیندی در پیام‌رسان تلگرام نیز وجود دارد. دلیل اینکه امنیت این برناه بالاست؛ همین رمزگذاری شدن چت‌ها توسط سرور این برنامه‌ست. Knox در گوشی‌های سامسونگ، به‌صورت هوشمند عمل می‌کند. بدین صورت که تنها زمانی رمزگذاری داده‌های به صورت موقت غیرفعال می‌شود که دستگاه در حال کار کردن باشد. یعنی در حالت استندبای (قفل شده) یا خاموش، داده‌ها به‌صورت رمزگذاری شده باقی می‌مانند. بدین ترتیب زمانی که دستگاه گلکسی سامسونگ خاموش باشد، به سرقت رود یا گم شود؛ داده‌هایی که داخل حافظه آن قرار دارد به‌صورت رمزگذاری شده باقی می‌مانند. مادامی که قفل دستگاه را باز نکنید؛ داده‌هایتان رمزگذاری شده و غیرقابل خوانش باقی می‌مانند.

۲. ارزیابی کیفی کوچکترین بخش‌های Knox

سامسونگ از بزرگترین کمپانی‌های جهان به‌شمار می‌رود. تولیدات این غول کره‌ای تنها محدود به تلفن همراه یا به‌طور کل دستگاه‌های الکترونیکی نمی‌شود. سامسونگ از هدفون‌های کوچک، نمایشگر برای تلفن‌های همراه و قطعات الکترونیکی گوناگون گرفته تا زیرساخت‌های بزرگ مخابراتی، قطعات موشک و کشتی می‌سازد. پهناوری این شرکت به اندازه‌ای است که به هیچ‌وجه قابل قیاس با شرکتی مانند اپل که تنها در زمینه الکترونیکی فعالیت می‌کند؛ نیست. بسیاری از قطعات به‌کار رفته در دستگاه‌های سامسونگ نیز ساخته خود این شرکت است و همین موضوع می‌تواند اعتبار سیستم امنیتی گلکسی‌های سامسونگ را بالا ببرد.

پلتفرم امنیتی Samsung Knox تنها محدود به نرم‌افزار گوشی‌های این شرکت نمی‌شود. بلکه در سخت‌افزار نیز تغییراتی پدید آمده است که بتواند از رمز‌گذاری داده‌ها و فعالیت‌های نرم‌افزاری پشتیبانی کند. سامسونگ در بخش‌هایی از سخت‌افراز پردازنده گلکسی‌های خود، تراشه‌هایی را تعبیه کرده که به شکل منظم در خدمت رمزگذاری داده‌ها و فعالیت‌های نرم‌افزاری هستند. قدرت و توانایی این تراشه‌ها در خط تولید سامسونگ ارزیابی می‌شود و بخش کیفی این شرکت همه چیز از جمله طراحی، تولید، مونتاژ و کارکرد را نظارت می‌کند تا امنیت این سیستم در بالاترین اندازه خود قرار گیرد. این بخش همچنین تمام فعالیت‌های خود را به صورت امن انجام می‌دهد که اطلاعات ضروری به بیرون رخنه نکند. در این صورت هکرها و سودجویان از فرآیند تولید و عملکرد این پلتفرم امنیتی ناآگاه می‌مانند.

رمز گذاشتن روی برنامه در سامسونگ

 

برای بازی سامسونگ چی بخریم؟
بهترین گوشی سامسونگ برای بازی

 

۳. محافظت هنگام اجرا

این بخش از سیستم امنیتی Knox که در گلکسی‌های سامسونگ به‌کار رفته‌است؛ نقطه عطف کارایی آنهاست. Knox حملات مخرب، بدافزارها یا هر چیز بیگانه و ناسازگاری که ممکن است به دستگاه شما آسیب برساند را شناسایی کرده و از رسیدن آن به هسته مرکزی دستگاه پیشگیری می‌کند. البته این عملکرد گام نخست به استفاده شما از تلفن همراه بستگی دارد. همان‌گونه که بیان شد؛ برای داشتن بیشترین توانایی این سیستم امنیتی، بهتر است توصیه‌های ایمنی اندروید و خود سامسونگ را رعایت کرده تا بتوانید از اطلاعات خود محافظت کنید.

دومین مورد، به‌روز بودن این پلتفرم است. ممکن است به‌روز رسانی‌های نرم‌افزاری شما را آزرده کند. زیرا برخلاف آیفون‌های، دستگاه‌های اندرویدی تک به تک نیز به‌روز می‌شوند. هنگام به‌روز رسانی iOS تمام بخش‌های نرم‌افزاری تلفن همراه با هم به‌روز می‌شوند. از برنامه‌های پیش‌فرض گرفته تا موارد امنیتی، همگی باهم طی یک به‌روز رسانی نرم‌افزاری سیستم عامل به‌روز می‌شوند. اما در اندروید داستان قدری متفاوت است. افزون بر اینکه به‌روز رسانی سیستم عامل، برنامه‌های پیش فرض و امنیت را نیز به‌روز می‌کند؛ پس از مدتی و با شناسایی عوامل مخرب جدیدتر، ممکن است به‌روز رسانی‌هایی امنیتی نیز منتشر شود. بنابراین اگر می‌خواهید گلکسی شما همواره ایمن بماند؛ سعی کنید سیستم امنیتی آن را همواره به‌روز نگه دارید.

لپ تاپ گیمینگ بنر

۴. جداسازی داده‌ها

دستگاه‌های تلفن همراه سامسونگ، به‌گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که تفکیک اطلاعات در بخش به بخش آن صورت گیرد. تفکیک جزئی‌ترین اطلاعات به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید حفاظت بالاتری از داده‌های خود داشته باشید. سامسونگ در پلتفرم امنیتی Knox گلکسی‌های خود، سیستم قفل دوگانه را برای اطلاعات و داده‌های دستگاه در نظر گرفته است. شما می‌توانید داده‌های حساس خود را زیر نظر این قفل دوگانه قرار دهید و تا همیشه خیالتان از بابت امنیت آنها آسوده باشد. بدین ترتیب حتی اگر دستگاه شما پس از سرقت یا گم شدن، باز شود نیز دسترسی به آن داده‌های حساس تنها در اختیار خود شما خواهد بود. این امنیت دوگانه در بخشی به‌نام Secure Folder وجود دارد که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد.

امنیت دستگاه‌های سامسونگ چقدر است؟

همان‌گونه که بیان شد؛ دستگاه‌های سامسونگ با برخورداری از سیستم امنیتی Knox توانسته‌اند در حفاظت از اطلاعات کابران گلکسی‌ها، بسیار موفق باشند. به گزارشی از نشریه Gartner با تیتر «سیستم عامل‌های موبایل و امنیت دستگاه: مقایسه‌ای بین پلتفرم‌ها» که در ماه مه سال ۲۰۱۹ منتشر شد؛ در ۲۷ مورد از ۳۰ آزمایش امنیتی انجام شده؛ پلتفرم امنیتی سامسونگ Knox توانست رتبه «قوی» را کسب کند. خود سامسونگ مدعی شده‌است که بسیاری از سازمان‌هایی که نیاز امنیتی بالایی دارند می‌توانند به کمک این پلتفرم،‌ اطلاعات خود را محافظت کرده و از بابت آن خیالشان راحت باشد.همچنین این شرکت مدام به‌دنبال دریافت تاییدیه‌های امنیتی فراوانی است که بتواند دستگاه‌های خود را در سطح بالایی از محافظت داده‌ها و حریم شخصی معرفی کند.

رمز گذاشتن روی برنامه ها در سامسونگ

دیگر ویژگی مهم امنیتی که سامسونگ به ارمغان آورده، این است که Knox تنها محدود به گوشی‌های سامسونگ نیست! این شرکت، در بیشتر دستگاه‌های خود از این پلتفرم استفاده کرده تا هرگونه اطلاعات کاربرانش را محافظت کند. سامسونگ مدعی شده‌ که سیستم امنیتی این شرکت در دو سیستم عامل Android و Tizen (ویژه گجت‌های پوشیدنی این شرکت) کارایی دارد. شما با استفاده از این سیستم در گجت‌های پوشیدنی خود می‌توانید اطلاعات سلامتی‌تان را ایمن نگه‌ دارید. تلفن‌های همراه و تبلت‌ها نیز از دیگر دستگاه‌هایی هستند که از این پلتفرم برای حفاظت از داده‌ها استفاده می‌کنند. بنابراین می‌توان گفت تا اندازه بسیاری توانسته زندگی دیجیتالی ایمنی را برای کاربران محصولاتش به ارمغان آورد.

 

دو گوشی پرفروش سامسونگ را مقایسه کردیم:
مقایسه a23 با a32

 

چگونه برای برنامه‌های گوشی سامسونگ رمز بگذاریم؟

همان‌گونه که پیشتر بیان شد؛ پلتفرم امنیتی Knox توانایی ایجاد قفل دوگانه در گلکسی‌های سامسونگ را فراهم می‌آورد. این قفل دوگانه که با کمک سخت‌افزار و نرم‌افزار خود سامسونگ انجام می‌شود نه با برنامه‌هایی دیگر، به کاربران اجازه می‌دهد از اطلاعات حساس خود محافظت بیشتری به عمل آورند. این ویژگی جذاب که با نام پوشه امن یا Secure Folder معرفی شده‌است؛ توانایی و عملکرد بالایی دارد. اگر می‌خواهید برای برنامه‌های گوشی سامسونگ رمز بگذارید؛ تنها کافی است که این گزینه را فعال کنید. امنیت این بخش از هر نرم‌افزاری که در فروشگاه گوگل وجود دارد و ادعای حفاظت اطلاعات شما را می‌کند؛ بیشتر است.

این بخش در Control Center گوشی‌های سامسونگ وجود دارد. اگر موفق به یافتن آن نشدید؛ تنها کافی است در بخش تنظیمات عبارت Secure Folder را جستجو کنید. با فعال کردن این بخش، منویی دلخواه از نرم‌افزارهایی که نیاز به محافظت بیشتر دارند را در اختیار خواهید داشت. دیگر نیازی نیست برای هر برنامه به‌صورت جداگانه رمز بگذارید. تنها کافی است برنامه مورد نظر را به این بخش اضافه کنید. Secure Folder همانند یک منوی جانبی با امنیت بالاتر برنامه‌های مورد نظر شما را در خود جای می‌دهد. رمزی که برای این پوشه انتخاب می‌کنید بایستی دشوارتر از رمز تلفن همراهتان باشد. زیرا آخرین لایه امنیتی دستگاه شماست که حساس‌ترین اطلاعات را در آن نگاه داشته‌اید.

رمز گذاشتن روی برنامه ها در سامسونگ

شما می‌توانید در Secure Folder شبکه‌های اجتماعی جدیدی داشته باشید. برای مثال در اینستاگرام Secure Folder خود می‌توانید حساب کاربری جدید باز کنید. حسابی که نیاز به امنیت بالاتری دارد و می‌خواهید هر کسی به آن سرک نکشد! همین وضعیت برای تلگرام، واتس‌اپ و دیگر شبکه‌های اجتماعی شما نیز وجود دارد. تمام برنامه‌های موجود در این پوشه رمزگذاری شده، محیطی جداگانه از نمونه شان در منوی اصلی گلکسی شما دارند. پوشه تصاویر شما در Secure Folder خالی است و بایستی هر عکسی که نیاز به حفاظت بیشتر دارد را در این پوشه کپی کنید.

گلکسی‌های سامسونگ این توانایی را دارند که برنامه‌های شما را رمزگذاری کرده و داده‌های حساس‌تان را در محافظت دو مرحله‌ای خود قرار دهند. این توانایی کار شما را ساده‌تر نیز خواهد کرد. اکنون اطلاعات شما در حفاظت کامل قرار دارد. حتی اگر گوشی گلکسی شما به سرقت برود یا هک شود؛ بازهم دسترسی به اطلاعات این پوشه تقریبا ناممکن خواهد بود. افزون بر این فواید، شما برای تمام برنامه‌های یا داده‌هایی که نیاز به محافظت دارند؛ تنها یک رمز انتخاب خواهید کرد که از سردرگمی نیز جلوگیری می‌شود.

 

ویروس کش قوی برای سامسونگ چی نصب کنیم؟
بهترین آنتی ویروس برای گوشی سامسونگ

 

جمع‌بندی

گوشی‌های سامسونگ در چند سال اخیر توانسته‌اند با ارايه امکاناتی مناسب، کاربران فراوانی را به‌سمت خود جذب کنند. امنیت بالا یکی از توانایی‌هایی بود که این دستگاه‌ها به آن مجهز شده‌اند. Knox در گلکسی‌ها می‌تواند از پس بسیاری از خطرات امنیتی برآمده و داده‌های کاربران را حفاظت کند. یکی از ویژگی‌های این پلتفرم،‌ حفاظت دو مرحله‌ای از اطلاعات حساس است. با این حفاظت تا اندازه بسیاری می‌توانید از بابت داده‌های خود آسوده خاطر باشید. تنها کافی است همان‌گونه که بیان شد؛ Secure Folder را فعال کنید تا بتوانید اطلاعات مهم خود را درون این پوشه قرار دهید.

سوالات متداول

امنیت گوشی‌های سامسونگ بالاتر است یا آیفون؟

مقایسه این دو گروه کاری بیهوده است! اگر برای شما تفاوتی ندارد کدام را داشته باشید، سخت‌افزار و سیستم عامل برایتان اهمیتی ندارد، تنها و تنها موضوع مورد اهمیت شما امنیت است؛ بحثی جداست! اما این دو گروه با یکدیگر قابل قیاس نیستند. سیستم عامل اندروید با iOS قابل مقایسه نیست و بایستی با توجه به امکانات و محدودیت‌های هریک انتخاب کنید. هر دو گروه امنیتی بالایی ارائه می‌دهند. امروزه سیستم عامل اندروید نیز توانسته مشکلات امنیتی را تا اندازه‌ای برطرف کند و در کنار پلتفرم امنیتی که سامسونگ برای دستگاه‌هایش طراحی کرده‌است؛ می‌توانید با خیال راحت اطلاعات خود را محافظت کنید.

آیا برای رمزگذاری برنامه‌های سامسونگ نیاز به دانلود و نصب برنامه خاصی است؟

برای حفاظت از اطلاعات خود در تلفن‌های همراه گلکسی سامسونگ نیازی به دانلود هیچ نرم‌افزاری نیست. تنها کافی است به Secure Folder در این دستگاه‌های مراجعه کنید. این بخش به اندازه کافی قوی است که بتواند اطلاعات شما را حفاظت کند. دلیل مهم دیگر برای عدم دانلود و نصب برنامه‌های رمزساز این است که اطلاعات شما گرچه در برابر اقدامات مخربانه محافظت می‌کند؛ اما اطلاعات شما روی سرور این برنامه‌های قرار خواهد گرفت و آنها می‌توانند به داده‌های شما دست یابند. حال چه می‌شود اگر هکری در پوشش سرور برنامه یادشده، نرم‌افزار را فریب داده و به اطلاعات شما دست یابد؟ درست است! به فنا خواهید رفت. بنابراین تا زمانی‌که گوشی شما ویژگی امنیتی بالایی دارد؛ پای برنامه دیگری را برای حفاظت از اطلاعاتتان به میان نکشید.

آیا می‌توان غیر از برنامه‌های پیش‌فرض گوشی سامسونگ، برنامه‌های دیگر را نیز رمزگذاری کرد؟

هر برنامه‌ای که به‌صورت قانونی از فروشگاه‌های معتبر دانلود و نصب شده باشد؛ می‌تواند در این پوشه امن قرار گیرد و داده‌هایش محافظت شود. اما اگر برنامه‌ای از فروشگاه غیر مجاز (از نظر گوگل و سیستم عامل) دانلود شود؛ ممکن است امنیت این پوشه مهم زیر سوال برود. بنابراین اگر محافظت از داده‌های شما تا این اندازه برایتان مهم است؛ سعی کنید برنامه‌های غیر مجاز نصب نکنید یا اگر به ناچار این کار را کردید؛ این برنامه‌ها را در Secure Folder قرار ندهید.

چگونه اطلاعات گوناگون را در گوشی سامسونگ رمزگذاری کنیم؟

فارغ از برنامه‌هایی که می‌خواهید رمزگذاری کنید؛ ممکن است بخواهید برای اطلاعاتی مانند عکس، فیلم، اسناد و مواردی از این دست، رمز بگذارید. در این حالت می‌توانید با ایجاد یک مدیریت فایل جدید در Secure Folder داده‌های خود را روی آن ذخیره کرده و حفاظت دو مرحله‌ای را برای آنها نیز فعال کنید.

خرید لوازم گیمینگ و کنسول
ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

6 نظر

  1. کیمیا

    سلام وقت بخیر
    متاسفانه بخاطر استفاده نکردن مدت زمان زیاد از گوشیم رمز خاموش و روشن کردنش یادم نمیاد . الان چجور میتونم رمز و بردارم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به کیمیا

      سلام وقت خوش منظورتون رمز سیم کارته؟
  2. مهرا

    سلام.گوشی من a12 هست وهیچ گونه فولدری به نام Secure Folder در بخش تنظیمات قرار نداره لذا اینکه زبان ورودی دستگاه هم فارسی هست اما به همه بخشهای تنظیمات مراجعه کردم ولی چیزی در مورد پوشه رمزگذاری شده یا رمز گذاشتن روی برنامه نبود فقط قابلیت مخفی کردن برنامه یا فایل رو داره.الان برای رمز گذاری برنامه یا فایل در این مدل گوشی باید چه کاری انجام بدم؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مهرا

      سلام وقت بخیر برای قفل کردن برنامه ها باید یک اپلیکیشن جداگانه نصب کنید رابط کاربری سامسونگ برعکس شیائومی به صورت پیش فرض این قابلیت رو نداره
  3. امید

    سلام و عرض ادب.
    خواستم بدونم چه مدلهایی از برنامه سامسونگ‌پس، پشتیبانی میکنه؟؟
    هر جایی مطالعه کردم هیچگونه لیستی دال بر این موضوع موجود نبود.
    ممنون میشم اگر به صورت جامع یک لیست ارائه بدید🙏🏻

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به امید

      سلام وقت بخیر داخل تنظیمات گوشی به بخش biometric and security مراجعه کنید اینجا اگه گزینه باشه یعنی گوشی پشتیبانی می‌کنه
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d9%85%d8%b2%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af/
ads
ads