داغ ترین ها :
ویژگی پشتیبانی اطلاعات با رمزگذاری End to End به واتساپ اضافه شد

ویژگی پشتیبانی اطلاعات با رمزگذاری End to End به واتساپ اضافه شد

رمزگذاری سرتاسر واتساپ به بخش فضای ابری اضافه شده تا کاربران امکان تهیه‌ فایل پشتیبان با امنیت بالا را در iCloud یا گوگل درایو داشته باشند.

 

برای مشاهده قیمت روز انواع گوشی های موبایل از برندهای مختلف، قیمت گوشی را در سایت تکنولایف بررسی کنید.

 

رمزگذاری سرتاسر واتساپ

GSMArena در گزارش جدید خود آورده که واتساپ ویژگی رمزگذاری سرتاسر را به بخش پشتیبان ابری خود اضافه کرده و در حال حاضر نیز کاربران نسخه‌ اندروید و iOS می‌توانند ویژگی مدنظر را از بخش تنظیمات اپلیکیشن، فعال کنند.

تقریبا ۵ سالی می‌شود که اپلیکیشن واتساپ از ویژگی رمزگذاری سرتاسر یا End-to-End استفاده می‌کند؛ اما بخش فضای ابری آن چنین ویژگی را نداشته است. با این حال، کاربران از اینک می‌توانند با خیال آسوده نسبت به انتقال داده‌های خود به گوگل درایو در نسخه‌ی اندروید واتساپ یا iCloud در نسخه‌ی iOS اقدام کرده و حالت رمزگذاری سرتاسر را فعال کنند.

سران واتساپ گفته‌اند که فعال‌سازی حالت رمزگذاری سرتاسر در بخش فضای ابری به‌صورت خودکار صورت نمی‌گیرد و کاربر باید به‌صورت دستی اقدام به فعال‌سازی آن کنند. برای فعال‌سازی رمزگذاری سرتاسر کاربر باید مراحل زیر را انجام دهد:

تنظیمات > گفتگوها > پشتیبانی از پیام‌ها > فعال‌سازی رمزگذاری سرتاسر

Settings > Chats > Chat Backup > End-to-end Encrypted Backup

با فعال‌سازی حالت رمزگذاری سرتاسر کاربر باید گذرواژه یا کد ۶۴ رقمی را وارد کند. با فعال شدن ویژگی مدنظر، اطلاعاتی که کاربر در فضای ابری قرار می‌دهد بدون گذرواژه یا کد ۶۴ رقمی مدنظر غیرقابل دسترس خواهد شد و حتی اپل، گوگل یا واتساپ نیز نمی‌توانند به اطلاعات کاربر دسترسی پیدا کنند.

 

 

فیسبوک، مالک اپلیکیشن واتساپ، مدعی شده که اپلیکیشن مدنظر تنها پیام‌رسان در جهان است که از چنین سطحی از امنیت بهره می‌برد. در حالی که فیسبوک از ویژگی‌های مختلف واتساپ می‌گوید برخی از کاربران به محدودیت‌های مختلف واتساپ اشاره کرده و از امکانات کمتر آن نسبت به پیام‌رسان‌های دیگر انتقاد می‌کنند. برای مقایسه بد نیست امکانات واتساپ را با تلگرام مقایسه کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d9%85%d8%b2%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%b3%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d8%b3%d8%b1-%d9%88%d8%a7%d8%aa%d8%b3%d8%a7%d9%be/
ads
ads