داغ ترین ها :
روش های ضبط فیلم یا اسکرین رکورد در گوشی های آیفون

روش های ضبط فیلم یا اسکرین رکورد در گوشی های آیفون

ضبط فیلم از صفحه نمایش در کامپیوترهای شخصی بسیار ساده است، زیرا می‌توانید تعداد زیادی نرم‌افزار ضبط صفحه نمایش رایگان یا پولی را برای این پلتفرم پیدا کنید. اما برنامه ضبط فیلم از صفحه نمایش آیفون با صدا داستان متفاوتی دارد. اگر بخواهید از فعالیت‌های خود در دستگاه‌های Phone، iPad یا حتی iPod Touch فیلم بگیرید؛ چه باید کنید؟ احتمالا نمی‌تواند به همان سادگی رکورد فیلم در کامپیوتر شخصی شما باشد. چرا؟ زیرا سیستم عامل iOS انجام این کار را به دلایل متفاوتی از جمله امنیت به کاربرانش نمی‌داد.

تا مدت‌ها برای فیلم گرفتن از صفحه گوشی آیفون 6 یا دیگر دستگاه‌ها،‌ می‌بایست گوشی خود را به کامپیوتر وصل کرده و به کمک برنامه‌هایی مانند iTools یا بعدها 3utools این کار را انجام می‌دادید. اما با تغییر سیاست‌های اپل مبنی بر کاهش حساسیت‌های بیش از حد امنیتی، این گزینه در آپدیت‌های جدید سیستم عامل این دستگاه قرار گرفت. البته دلیل دیگر اپل که از تقاضای فراوان کاربران ناشی می‌شد؛ وجود برنامه‌هایی برای این کار بود که برخی با دسترسی بیش از حد به اطلاعات کاربران، می‌توانست خطرات بیشتری برای آنها به همراه داشته باشد. به همین دلیل اپل تصمیم گرفت تا با نظارت خود و البته محدودیت‌هایی که برای چنین استفاده‌ای در نظر گرفته بود؛ چنین توانایی را به دستگاه‌های خود اضافه کند.

در این نوشتار تلاش کرده‌ایم که فیلم گرفتن از صفحه آیفون iOS 13 و همچنین فیلم گرفتن از صفحه آیفون iOS 14 توضیح داده شده و کیفیت هریک بررسی گردد. پرسش‌هایی مانند اینکه آیا تفاوت نسخه سیستم عامل بر کیفیت فیلم گرفتن از صفحه گوشی آیفون تاثیری دارد یا خیر نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در همین راستا، پنج روش اصلی در مورد شیوه ضبط ویدیو از روی صفحه نمایش آیفون یا آیپد را با شما به اشتراک می‌گذاریم، همچنین به مزایا و معایب هر روش اشاره خواهیم کرد تا شما بسته به نیاز خود یکی از این روش‌ها را استفاده کنید. هدف نهایی این نوشتار ارائه راهکاری برای صرف وقت و هزینه شما در کنار رسیدن به بالاترین کیفیت است. به‌صورتی که دیگر نگران ضبط فیلم نباشید و زمان خود را برای ویرایش آن (در صورت نیاز) صرف کنید.

نکته مهمی که باید پیش از همه باید توجه داشته باشید این است که از راه‌کارهای غیرقانونی که امنیت دستگاه شما را به خطر می‌اندازند (مانند جیلبریک کردن سیستم عامل iOS یا نصب برنامه‌های بدون مجوز) دوری کنید. برای مثال می‌توان به برنامه Vidyo Screen Recorder اشاره کرد. نرم‌افزاری که اپل استفاده از آن را ممنوع کرد و در سال ۲۰۱۶ نیز به دلیل نقض سیاست‌های امنیتی اپل از فروشگاه App Store این شرکت خارج شد. امروزه محافظت از اطلاعات شخصی از مهمترین نیازهاست که باید به آن توجه جدی داشت. بنابراین ارزش ندارد برای ضبط فیلم از صفحه نمایش گوشی آیفون خود، چنین ریسکی را به جان بخرید.

 

بهترین برنامه ضبط مکالمه شیائومی:
ضبط مکالمه دوطرفه شیائومی

 

بهترین انتخاب، استفاده از Screen Recorder خود سیستم عامل iOS

همان‌گونه که پیشتر اشاره شد؛ سیستم عامل iOS تا مدت‌ها اجازه انجام چنین کاری را به کاربرانش نمی‌داد. اما رفته‌رفته تصمیم گرفت وسواس شدید خود را کنار گذاشته تا کاربران دستگاه‌های اپل بتوانند از این توانایی استفاده کنند. همانند اسکرین شات گرفتن از آیفون، می‌توانید هر اتفاقی که روی صفحه نمایش آیفون شما روی می‌دهد را در قالب یک ویدیو ضبط کنید. برای نیازهای معمولی یا استفاده‌های شخصی، این مورد می‌تواند بسیار مفید و ساده باشد. البته پیش از همه باید گزینه اسکرین رکورد را به Control Center دستگاه خود اضافه کنید.

برای انجام این کار ابتدا به Settings بروید. در بخش Control Center گزینه Screen Recording را انتخاب کرده و سپس نماد + سبز رنگ کنار آن را لمس کنید. اکنون این توانایی در اختیار شماست و می‌توانید هر زمان که نیاز داشته از آن استفاده کنید.

برنامه ضبط فیلم از صفحه نمایش آیفون با صدا

چگونگی آغاز ضبط فیلم یا اسکرین رکورد

پس از اینکه گزینه Screen Recording یا همان ضبط صفحه نمایش را به Control Center آیفون خود اضافه کردید؛ می‌توانید هر زمانی که دوست داشتید و از هر بخش و صفحه‌ای در دستگاه خود فیلم ضبط کنید. برای شروع ضبط صفحه نمایش به صورت زیر عمل کنید:

Control Center را با کشیدن انگشت از گوشه بالا سمت راست به پایین، باز کنید.

توجه: اگر از iPhone 8 یا پایین‌تر استفاده می‌کنید، این فرآیند با کشیدن انگشت از پایین صفحه به بالا انجام می‌شود.

روی نماد Screen Recording ضبط ضربه بزنید، سپس منتظر بمانید تا شمارش معکوس ۳ ثانیه‌ای تمام شود.

اکنون دستگاه در حال رکورد صفحه نمایش آیفون شماست که نماد آن نیز در قسمت بالا سمت چپ نمایشگر گوشی مشاهده می‌شود.

فیلم گرفتن از صفحه گوشی آیفون 6

 

آپدیت iOS 15 چه قابلیت های مهمی اضافه کرده است؟
قابلیت های ios 15

 

چگونه ضبط کننده صفحه iOS را خاموش کنیم

هنگامی که می‌خواهید ضبط فیلم از صفحه نمایش آیفون خود را به پایان برسانید؛ دو راه برای متوقف کردن این کار وجود دارد که می‌توانید این کار را انجام دهید.

۱. با کشیدن انگشت از گوشه بالا سمت راست به پایین، Control Center را باز کرده و روی نماد Screen Recording ضبط ضربه بزنید تا دوباره خاکستری شود

۲. در صفحه اصلی، روی نوار قرمز رنگ در گوشه سمت چپ بالای صفحه، ضربه بزنید و پایان ضبط فیلم از صفحه آیفون خود را تأیید کنید.

دانلود ایکس رکوردر برای آیفون

ضبط با دوربین

با استفاده از دوربین هم می‌توانید اسکرین رکورد آیفون را انجام دهید. اما این کار ممکن است قدری مشکل باشد؛ مگر این‌که دوربین فیلم‌برداری گران قیمت و نورهای استودیویی داشته باشید. در غیر این صورت، ضبط فیلم از صفحه نمایش آیفون با دوربین چندان توصیه نمی‌شود. نمایشگر آیفون شما به دلیل نوری که از خود می‌تاباند؛ ممکن است هنگام فیلم‌برداری با دوربین تصویر خوبی به شما ارايه ندهد. به همین دلیل احتمالا با دوربین‌های نه چندان خوب، به نتیجه خوبی نخواهید رسید. اما اگر تنها راه ضبط فیلم از صفحه نمایش آیفون، استفاده از دوربین دستگاه دیگری است؛ چه باید کرد؟ چراغ‌ها را خاموش کنید!

هنگامی که هیچ نوری غیر از نور صفحه نمایش آیفون وجود نداشته باشد؛ دوربین بهتر می‌تواند تصاویر را تجزیه و تحلیل کند. به احتمال فراوان، دیگر خبری از انعکاس‌های صفحه نمایش و خطاهای رنگی که می‌تواند اسکرین رکورد را به صورت صفحه صورتی یا آبی نشان دهد، نخواهید بود. داشتن یک سه پایه می‌تواند به شما برای ثابت نگه داشتن کادری که دارید کمک کند. برای ضبط فیلم از صفحه نمایش آیفون با دوربین‌های فیلم‌برداری، تنظیمات را در حالت دستی قرار دهید تا هم به‌صورت ثابت تا پایان فیلم‌برداری همراه شما باشد و هم بتوانید تسلط بیشتری بر صحنه داشته باشید. در گام بعد، فوکوس را قفل کنید و سپس فیلم برداری از صفحه نمایش آیفون را آغاز کنید. اگر از تلفن‌های همراه دیگری برای چنین کاری استفاده می‌کنید؛ غیر از تنظیمات دستی، بقیه موارد یکسان است.

 

آموزش اسکرین شات با لپ تاپ:
چگونه با لپ تاپ اسکرین شات بگیریم

 

برنامه ضبط فیلم از صفحه نمایش آیفون با صدا

بسیاری از کاربران به دوربین فیلم‌برداری خوب یا حتی تلفن همراه دیگری برای ضبط فیلم از نمیشگر آیفون دسترسی ندارند. بنابراین به کمک همان اسکرین رکوردر پیش‌فرض آیفون، ضبط فیلم از صفحه نمایش را انجام می‌دهند. اگر شما نیز این کار را کرده باشید؛ نخستین چیزی که پس از پایان ضبط فیلم متوجه خواهید شد این است که فیلم نهایی هیچ صدایی ندارد! بنابراین آیا برای حل این مشکل باید برنامه ضبط فیلم از صفحه نمایش آیفون با صدا دانلود کنید؟ خوشبختانه خیر! نیازی به دانلود و نصب هیچ برنامه‌ای نیست. می‌توانید به سادگی این مشکل را برطرف کنید. با فرض اینکه قبلاً گزینه Screen Recording را به Control Center افزوده‌اید؛ با انجام مراحل زیر می‌توانید ضبط صدا را نیز فعال خواهید کرد:

۱. Control Center را با کشیدن انگشت از گوشه سمت راست بالای صفحه به پایین باز کنید؛

۲. نماد Screen Recording را فشار داده و نگه دارید؛

۳. برای روشن کردن میکروفون، روی نماد میکروفون ضربه بزنید؛

اکنون میکروفون نیز هنگام ضبط فیلم روشن خواهد بود و صدای شما را روی فیلم قرار می‌دهد. کیفیت صدای شما در این حالت همانند کیفیت صدای ضبط شده‌ با برنامه Voice Recording است. آغاز و پایان فیلم‌برداری از صفحه نمایش آيفون شما همانند مراحل پیشین است. بنابراین دیگر نیازی نیست که برنامه ضبط فیلم از صفحه نمایش آیفون با صدا دانلود کنید.

فيلم گرفتن از صفحه ايفون ios 13

برنامه ضبط فیلم از صفحه نمایش آیفون با صدا

 

با روش های گرفتن اسکرین رکورد و برنامه های اسکرین رکوردر در گوشی های اندرویدی آشنا شوید.
روش های ضبط فیلم یا اسکرین رکورد در گوشی های اندرویدی

 

 

ویرایش فیلم رکورد شده از صفحه نمایش آیفون

آیفون‌ها ممکن است محدودیت‌هایی در دانلود داشته باشند یا برخی از برنامه‌ها برای آنها وجود نداشته باشد؛ اما سیستم عامل بهینه آنها برای بسیاری از کارهای معمولی و در برخی موارد فراتر از معمولی مناسب است. پس از فیلم گرفتن از صفحه آیفون iOS 13 یا حتی فیلم گرفتن از صفحه آیفون iOS 14، فیلم ضبط شده در برنامه Photos ذخیره می‌شود. این بدان معناست که می‌توانید از ویژگی‌های داخلی این برنامه برای ویرایش فیلم ضبط شده استفاده کنید.

چگونه اسکرین رکورد را کوتاه‌تر کنیم؟

اسکرین رکورد دقیق از نظر زمانی، سخت‌ترین کار دنیاست! اینکه کی شروع کنید و کی به پایان برسانید هم ریسک فراوانی دارد هم ممکن است با خطای بسیاری همراه باشد. بنابراین، بهتر است انجام این کار را فراموش کنید. با خیال آسوده از هرجایی که خواستید ضبط را شروع کنید و هرجا که خواستید به پایان برسانید. می‌توانید پس از پایان اسکرین رکورد خود در برنامه Photos با ویرایش فیل ضبط شده، بخش‌هایی را که نیاز دارید را ببرید و استفاده کنید. برای این‌کار مراحل زیرا را طی کنید:

۱. از داخل برنامه Photos فیلم مورد نظر را باز کنید؛

۲. گزینه Edit را انتخاب کنید؛

۳. فلش‌های دوطرف فیلم به شما امکان می‌دهد بازه زمانی دلخواه‌تان را انتخاب کنید؛

۴. در پایان گزینه Done را انتخاب کنید تا فیلم شما ذخیره شود.

فيلم گرفتن از صفحه ايفون ios 14

 

چگونه جلسات گوگل میت را ضبط کنیم؟
ضبط جلسه در گوگل میت

 

چگونه کادر اسکرین رکورد آیفون را تنظیم کنیم؟

ممکن است هنگام فیلم گرفتن از صفحه آیفون 6 یا هر دستگاه دیگری، پیامی در تلگرام یا واتس‌اپ دریافت کنید. بدون شک نمایش این پیام در فیلم ضبط شده زیبا نیست! بنابراین باید از شر آن خلاص شد. نیازی به اسکرین رکورد مجدد نیست. تنها کافی است کادر فیلم ضبط شده را پس از پایان برش دهید و در همان اندازه‌ای که نیاز دارید تنظیم کنید. مراحل برش دادن کادر فیلم ضبط شده از صفحه نمایش آیفون نیز همانند ویرایش بقیه موارد است. پس از اینکه روی گزینه Edit در فیلم مورد نظر خود که داخل برنامه Photos باز کرده‌اید ضربه زدید؛ این بار از نوار پایین صفحه نماد برش را انتخاب کنید. پس از تنظیم کادر، گزینه Done را انتخاب کرده و تغییرات را ذخیره کنید. تمام این تظیمات هم هنگام فیلم گرفتن از صفحه آیفون iOS 13 و هم زمان فیلم گرفتن از صفحه آیفون iOS 14 وجود دارد.

فيلم گرفتن از صفحه ايفون ios 14

چگونه به اسکرین رکورد آیفون زیرنویس اضافه کنیم؟

گرچه برای اینکه اسکرین رکورد شما در آیفون صدا داشته باشد نیازی به برنامه ضبط فیلم از صفحه نمایش آیفون با صدا نداشتید؛ اما داستان زیرنویس به کل متفاوت است. ایجاد و تنظیم زیرنویس برای فیلم ضبط شده از صفحه نمایش آیفون،‌ دگیر ویرایشی معمولی نیست. بنابراین برای انجام این کار باید به سراغ نرم‌افزارهای دیگری مانند + Screen Recorder بروید.

ممکن است برخی دانلود ایکس رکوردر برای آیفون را پیشنهاد بدهند اما این برنامه اکنون تنها در نسخه پولی عرضه می‌شود! به‌جای آن می‌توانید + Screen Recorder را نصب کنید که امکانات رایگانی دارد. برای افزودن زیرنویس پس از فیلم گرفتن از صفحه گوشی آیفون 6 یا بالاتر، این برنامه می‌تواند کمک بیشتری به شما بکند. افزون بر این + Screen Recorder رابط کاربری ساده‌تر و توانایی‌های دیگری هم دارد که می‌تواند تجربه بهتری برایتان فرآهم کند.

دانلود ایکس رکوردر برای آیفون همانند دیگر برنامه‌های پولی، با دشواری‌هایی همراه است. افزون بر مشکلات پرداختی هنگام دانلود ایکس رکورد برای آیفون، فروشگاه‌های غیر مجاز ایرانی (غیر مجاز از نظر اپل) نیز ممکن است نتوانند نسخه خوبی در اختیار شما قرار دهند. بنابراین بهتر است سراغ دیگر برنامه‌ها بروید.

فيلم گرفتن از صفحه ايفون ios 13

 

اپلیکیشن حرفه ای برای ضبط کردن صدا چی نصب کنیم؟
برنامه ضبط صدا

 

نکاتی سودمند برای ضبط فیلم از صفحه نمایش آیفون

برای اسکرین رکورد خود داستان طراحی کنید

ایجاد یک طرح کلی به شما کمک می‌کند که افکارتان را سازماندهی کرده از انجام کارهای اضافی پیشگیری کنید. اگر هدف شما از اسکرین رکورد آموزش به مخاطبان‌تان است یا اینکه برای ذخیره صحنه‌هایی نیاز به اسکرین رکورد دارید؛ بهتر است به حاشیه نپردازید. داشتن یک داستان خوب، مختصر و مفید می‌تواند شما را در ارایه بهتر منظورتان کمک کند؛ به شکلی که مخاطبین نیز خسته نشوند.

در محیطی آرام ضبط کنید

بهترین برنامه ضبط فیلم از آیفون با صدا همان اسکرین رکوردی است که iOS در اختیارتان قرار می‌دهد. اما بهتر است در مکانی آرام ضبط فیلم را انجام دهید تا صداهای فرعی آزاردهنده نباشد. این‌گونه صداها افزون بر اینکه می‌تواند گوش‌خراش باشد؛ سبب می‌شود صدای شما نیز به درستی در فیلم ضبط نشود.

پیش از ضبط نهایی یکی دو بار تمرین کنید

هیچ‌کس نمی‌تواند در نخستین تلاش خود، بهترین نتیجه را به‌دست آورد. بنابراین بهتر است یکی دوبار تمرین کنید تا چم و خم کار دستتان بیاید. البته نیازی هم نیست در این زمینه وسواس شدید به خرج دهید. همان یکی دوبار کافی است تا بدانی باید چه بگویید یا لحن و بلندی صدای شما چگونه باشد. اگر سناریو را از پیش روی کاغذی بنویسید و مقابل چشمان خود نگه دارید؛ می‌توانید از کار خود اطمینان بیشتری داشته باشید.

تمام برنامه‌ها و پنجره‌های باز را ببندید

این کار دو سود بزرگ برایتان خواهد داشت. نخست اینکه پردازنده دستگاه شما با قدرت بیشتری به کارش ادامه می‌دهد که سبب ضبط بهتری خواهد شد. دومین سود هم این است که اعلان‌های دیگر برنامه‌ها را از بین خواهد برد.

آب بنوشید

هنگامی که در حال اسکرین رکورد و صحبت کردن روی فیلم در حال ضبط هستید؛ ممکن است قدری استرس داشته باشید. این موضوع برای اسکرین رکوردهای طولانی بیشتر روی می‌دهد. در این حالت ممکن است دهان شما به سرعت خشک شود و به بیان شما آسیب برساند . بنابراین بهتر است کنار دست خود لیوان آبی بگذارید تا حنجره شما مرطوب بماند.

 

شاید نیاز داشته باشید:
ضبط كردن صدا هنگام تماس آیفون

 

ضبط با کادرهای استاندارد

برنامه‌هایی مانند Inshot می‌توانند قالب‌های و کادرهای استاندارد هر برنامه را به شما نشان دهند. به کمک این قالب‌ها می‌توانید به سادگی محتوای استاندارد آن برنامه را تولید کنید. به‌صورتی که نه نوارهای سیاه دورتادور تصویر را بپوشاند و نه بخشی از کادر ناخواسته بریده شود.

در ابتدا به مخاطبان محتوای کلی را بگویید

ارایه یک تصویر کلی از آنچه مخاطبان خواهند دید؛ آنان را از نظر ذهنی آماده می‌کند. بنابراین در ابتدا اسکرین رکورد خود موضوع اصلی را به مخاطبان خود بگویید. این کار سود جانبی هم دارد و آن هم این است که خودتان نیز از پرداختن به موارد فرعی پرهیز خواهید کرد.

کوتاه نگه دارید

بر کسی پوشیده نیست که مدت زمان فیلم‌ها با تعامل مخاطبین رابطه منفی دارد. این روزها توجه بیشتر افراد پس از ۲ یا ۳ دقیقه به‌شدت کاهش می‌یابد. بنابرانی از زیاده‌گویی بپرهیزید و توجه خودتان را بر موضوع اصلی متمرکز نگه دارید. ماندگارترین جملات، آنهایی هستند که با کمترین کلمات، بیشترین معنا را می‌رسانند. بنابراین شما نیز باید این‌چنین اسکرین رکورد را انجام دهید؛ کوتاه و مفید!

شمرده صحبت کنید

بدترین اتفاق برای یک اسکرین رکورد با صدا این است که بی‌اندازه سریع و غیرقابل فهم صحبت کنید. با این‌کار احساس اضطراب را به مخاطب خود منتقل کرده و امکان دارد سخنان شما اصلا شنیده نشود. بنابراین تا می‌توانید شمرده صحبت کنید؛ به‌گونه‌ای که پس از پایان هرجمله، صحبت شما درک شده باشد. اگر مخاطبی علاقه داشته باشد می‌تواند سرعت پخش را بالا ببرد.

از اشتباه کردن نترسید

بسته به زمینه‌ای که فیلم گرفته‌اید؛ یکی دو اشتباه کاملا منطقی است. با این‌حال اگر پس از چندین دقیقه ضبط کردن اشتباه بزرگی مرتکب شدید؛ نه بترسید و نه اسکرین رکورد را پایان دهید. کمی مکث کرده و سپس دوباره بخشی که اشتباه کرده‌اید را ضبط کنید. برای دست‌یابی به نتیجه بهتر، می‌توانید از کمی پیشتر شروع کنید که هنگام ویرایش نیز دستتان بازتر باشد.

از میکروفون خوب استفاده کنید

گفته شد که می‌توانید هنگام ضبط فیلم از صفمه نمایش آیفون با صدا، میکروفون گوشی را فعال کنید. اما آیا میکروفون آیفون می‌تواند ضبط باکیفیتی داشته باشد. شاید برای اهداف معمولی خوب باشد اما بهتر است از یک میکروفون بهتر استفاده کنید. برای این کار می‌توانید میکروفون را به آیفون خود وصل کنید و ضبط را انجام دهید. راه بهتر این است که پس از ضبط فیلم در برنامه‌های ویرایشگری مانند iMove که به‌صورت پیش‌فرض روی بیشتر آیفون‌ها وجود دارد؛ به کمک یک میکروفون، صدا را به فیلم خود اضافه کنید. به احتمال بسیار زیاد، روش دوم می‌تواند نتیجه باکیفیت‌تری برایتان به همراه داشته باشد.

میکروفون طلایی

لحظه‌های بی‌کاربرد را حذف کنید

دلیلی ندارد که مخاطبان، شما را در حال تایپ چیزی یا انتظار برای باز شدن صفحه‌ای از سایت تماشا کنند. این لحظه‌های مرده و بی‌کاربرد را حذف کنید تا هم تعامل فیلم شما بیشتر شود و هم در زمان مخاطبان خود صرفه‌جویی کرده باشید.

 

سامسونگ برای گیمینگ چی بخریم؟
بهترین گوشی سامسونگ برای بازی

 

با خلاصه داستان پایان دهید

در پایان ضبط فیلم، خلاصه‌ای کوتاه از آن‌چه بیان کرده‌اید را بگویید. توجه داشته باشید که این خلاصه باید کوتاه باشد. می‌توانید نکاتی که از قلم افتاده‌اند را نیز در این خلاصه بیان کنید اما فراموش نکنید که خلاصه را طولانی نکند.

به بینندگان خود منابع بیشتری بدهید

اگر برای آموزش خاصی به مخاطبانتان، درحال اسکرین رکورد هستید؛ ممکن است سوالات بی‌پایانی برای آنها پدید آید. بنابراین در پایان با ارایه منابعی بیشتر که شامل نوشتارهایی در سایت یا معرفی دیگر فیلم‌های آموزشی شما می‌شود؛ می‌توانید به مخاطبان خود اطلاعاتی مازاد دهید که سردرگمی آنان کاسته شود.

سخن پایانی

اگرچه اپل در ساده کردن ضبط فیلم از صفحه نمایش آیفون‌ها موفق بوده‌است؛ اما به‌این معنی نیست که این فرآیند هیچ مشکلی ندارد. بزرگترین مشکلی که اسکرین رکوردر iOS دارد؛ افت فریم ریت صفحه نمایش است. شاید چنین موضوعی هنگام اسکرین رکورد آیفون‌های پرچمدار چندان قابل درک نباشد (که هست!) اما هنگام فیلم گرفتن از صفحه گوشی آیفون 6 کاملا متوجه آن خواهید شد. به همین دلیل است که بسیاری برای اسکرین رکورد در آیفون سراغ دوربین‌های حرفه‌ای می‌روند. برخی نیز برنامه‌های دیگر را امتحان می‌کنند. امتحان تمام برنامه‌های رایگان برای رسیدن به نتیجه دلخواه می‌تواند کمک کننده باشد (البته اگر فرصتش را داشته باشید) اما برنامه‌های پولی ریسک بالایی دارد.

برای نتیجه بهتر ضبط فیلم از صفحه آیفون با صدا، بهترین راه این است که ابتدا فیلم بی‌صدایی را ضبط کرده و سپس در برنامه‌هایی مانند Inshot و iMove به آن صدایی مناسب و تمیز اضافه کنید که از زیاده‌گویی نیز پرهیز شود. این کار استرس شما را نیز کاهش خواهد داد. برای دستگاه‌های آیفون قدیمی‌تر که پردازنده آنها قدرت کمتری دارد؛ این روش می‌تواند بسیار مفیدتر باشد.

سوالات متداول

چه مدت می توانید روی آیفون ضبط کنید؟

هیچ محدودیت زمانی مشخصی برای ضبط صفحه وجود ندارد. به نظر می رسد تا زمانی که از تمام فضای ذخیره سازی خود استفاده نکنید، می توانید صفحه نمایش خود را ضبط کنید. گفته می‌شود، برخی از افراد آنلاین گزارش کرده‌اند که هنگام ضبط ویدیوهای طولانی‌تر، ضبط‌های صفحه نمایش آنها به‌طور تصادفی متوقف می‌شود.

چرا ضبط صفحه من کار نمی کند؟

کمبود فضای ذخیره‌سازی مهمترین دلیل این امر است. اگر حافظه شما کم باشد؛ آیفون اسکرین رکورد را انجام نمی‌دهد یا پس از پایان کار نمی‌توانید آن را ذخیره کنید.دلیل دیگر ماهیت برنامه‌ای است که اسکرین رکورد از آن انجام می‌شود. اگر برنامه‌ای کپی‌رایت محتوای داخلی داشته باشد؛ آیفون به دلیل احترام به حقوق مولفان، اجازه ضبط را به شما نمی‌دهد.اگر هنگام فیلم گرفتن از صفحه گوشی آیفون 6 (یا دیگر آیفون‌های قدیمی) دستگاه شما از حرکت ایستاد و نتوانستید هیچ‌کاری با آن انجام دهید؛ راه‌اندازی مجدد می‌تواند راه‌گشا باشد.

چرا نمی توانم با صدا از صفحه نمایش ضبط کنم؟

ممکن است پس از ضبط متوجه شوید که صدای شما در فلیم وجود ندارد. حتی با اینکه پیشتر میکروفون را برای این‌کار روشن کرده‌اید؛ بازهم ممکن است صدایی وجود نداشته باشد. نخستین دلیل این است که ممکن است میکروفون دستگاه شما به دلیل از جمله دلایل امنیتی غیر فعال شده باشد. بنابراین مطابق آنچه بیان شد؛ میکروفون خود را دوباره روشن کنید.

اگر مشکل حل نشد؛ آیفون خود را راه‌اندازی دوباره کنید. امکان دارد برنامه دیگری در پس‌ زمینه در حال اجرا باشد که از میکروفون دستگاه شما استفاده می‌کند.

اگر بازهم مشکل ضبط صدا حل نشد؛ تنظیمات آیفون خود را بازنشانی کنید. ممکن است تنظیمات میکروفون دستگاه شما به مشکل برخورده باشد که با بازنشانی حل شود. برای این‌کار می‌توانید به مسیر Settings > General > Reset رفته و با انتخاب گزینه Reset All Settings تنظیمات خود را بازنشانی کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b3%da%a9%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b1%da%a9%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%af%d8%b1-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%a7%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86/
ads
ads