داغ ترین ها :
روش های تشخیص فونت از روی عکس

روش های تشخیص فونت از روی عکس

ممکن است دوست داشته باشید از یک فونت جذاب و جدیدی که اخیرا در عکسی پیدا کردید در سایت خود یا برای مشتری استفاده کنید، ولی نام فونت را نمی دانید. طبیعتا امضای هیچ فونتی در عکس وجود ندارد، پس راهکار چیست؟ چگونه می توان نام فونت را پیدا کرد؟ نگران نباشید خوشبختانه برای شناسایی نام فونت، روش‌ها و ابزارهایی وجود دارد که نام فونت را نمایش می‌دهد. در ادامه قصد داریم درباره روش‌ها و برنامه های تشخیص فونت از روی عکس صحبت کنیم. اگر به یک نرم افزار تشخیص فونت فارسی یا انگلیسی نیاز دارید، همراه ما باشید.

 

لیست امروز جدیدترین گوشی های موبایل را در سایت تکنولایف مشاهده کنید: قیمت گوشی

 

 برنامه ها و سایت های تشخیص فونت انگلیسی و فارسی

در ادامه به شما راه تشخیص فونت از روی عکس آنلاین را توضیح می‌دهیم و منابع مختلف برای یافتن فونت فارسی و انگلیسی را معرفی می‌کنیم.

1. Identifont

Identifont یک  سایت تشخیص فونت انگلیسی است. اولین نکته‌ای که در این وبسایت نظر شما را جلب می کند، دسته‌بندی‌های متنوع فونت‌ها است. ساده‌ترین کار این است که از طریق Fonts by Appearance در سمت چپ اقدام کنید. سوالات مربوط به فونت را پاسخ دهید تا فونت مد نظر را پیشنهاد دهد. البته این وبسایت روش‌های دیگری نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. شما از طریق سرچ فونت‌های مشابه، نام فونت و عکس فونت به نتایج مدنظر دست پیدا کنید.

 

وبسایت Identifont

 

Identifont برای شناسایی فونت از روی عکس

2. FontSquirrel Matcherator

اگر دنبال فونت‌های مختلف هستید، برنامه فونت یاب از روی عکس Font Squirrel Matcherator بهترین گزینه است. این برنامه دقت زیادی در تشخیص فونت دارد زیرا می‌توانید صدها فونت مختلف را دانلود کنید. این وبسایت یک ابزار جست‌وجوی فونت دارد. تصویر مد نظر را آپلود کنید تا نام فونت را پیدا کند. یک ویژگی خاص در این برنامه وجود دارد که آن را از بقیه نرم‌افزارها متمایز می‌کند و آن قابلیت چرخش تصاویر وشناسایی فونت است. گاهی فونت‌ها در حالت‌های افقی به درستی قرار نمی‌گیرند، از این طریق می‌توانید آن‌ها را شناسایی کنید.

وبسایت FontSquirrel Matcheraror

نرم افزار تشخیص فونت فارسی از روی عکس

3. WhatFontls

WhatFontls یک ابزار فوق العاده برای پیدا کردن فونت از روی عکس است. این وبسایت امکانات مختلفی را برای پیدا کردن فونت مد نظر در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید از طریق آپلود تصویر، فونت مورد نظرتان را پیدا کنید. بعد از مشخص کردن فونت، لیستی از فونت‌های مشابه را به شما پیشنهاد می‌دهد. به طور کلی هر چه تصویر فونت بزرگتر باشد، نرم‌افزار راحت‌تر آن را پیدا می‌کند.

وبسایت Whatfontis

 

 

4. Font Matcherator

این وبسایت نیز مانند سایر ابزارهای تشخیص فونت عمل می‌کند و یک فونت یاب انگلیسی است. تصویر را آپلود کنید تا فونت را شناسایی کند. با این ابزار انواع فونت‌های سریف و بدون سریف را پیدا کنید. البته شما غیر از وبسایت‌های آنلاین می‌توانید با نصب افزونه‌های مرورگر، فونت مد نظر را شناسایی کنید.

سایت تشخیص فونت انگلیسی

خرید تبلت

5.‌ FontSpring Matcherator

این ابزار کمی با نمونه‌های دیگر متفاوت است. به این صورت که باید برای تشخیص فونت مد نظر روی آن کلیک کنید. عکس مد نظر را آپلود کرده و روی آن ضربه بزنید تا فونت‌های مشابه را نمایش دهد. با این ابزار به ساده‌ترین شکل می توانید فونت مد نظر را پیدا کنید.

وبسایت FontSpring Matcherator

برنامه تشخیص فونت از روی عکس

 

6. What the font

یکی دیگر از ابزارهای شناسایی فونت What the Font نام دارد؛ اما نتایج وبسایت What the font با ابزارهای مشابه تشخیص فونت تفاوت دارد به این معنی که نتیجه به کیفیت عکس وابسته است. البته این ابزار نقاط ضعفی نسبت به نمونه‌های دیگر دارد مثلا در وبسایت What Font Is فونت‌های بهتری پیدا خواهید کرد. نکته مثبت برنامه این است که نه تنها می‌توانید به‌صورت آنلاین استفاده کنید بلکه یک برنامه تشخیص فونت اندروید و iOS است.

وبسایت what the font

 

برنامه What the font برای اندروید

 

برنامه What the font برای ios

 

 

7. IrFont

IrFont برنامه تشخیص فونت فارسی است . تصویر مد نظرتان را در وبسایت IrFont  آپلود کنید و فونت‌ها نمایش داده می‌شود. بعضی فونت‌ها رایگان هستند و برای برخی دیگر باید پول پرداخت کنید؛ اما اگر نام فونت را می‌شناسید می‌توانید از نوار جست‌وجو نام آن را سرچ کرده و آن را دانلود کنید.

وبسایت IrFont

برنامه تشخیص فونت فارسی اندروید

8. Serif Font Identification Guide

سایت Serif Font Identification Guide ابزار شناسایی فونت سریف به‌حساب می‌آید. با انتخاب یکی از موارد مشابه که به شما پیشنهاد می‌دهد می‌توانید فونت مد نظر را پیدا کنید. در این وبسایت انواع مدل‌های فونت به شکل‌های مختلف وجود دارد. شما باید بین آن‌ها انتخاب کنید تا وبسایت، نتایج مشابه را به شما پیشنهاد دهد.

Serif Guide

9. Type Sample

این افزونه فقط برای کاربران گوگل کروم طراحی شده است. وقتی روی بلوک متن کلیک می‌کنید، کادری باز می‌شود‌. متن مد نظر را وارد کنید و اندازه فونت را به دلخواه تغییر دهید. نمونه متن خود را تایپ کرده و روش‌های دیگر را نیز امتحان کنید تا بالاخره به نتیجه برسید. البته این نرم افزار تشخیص فونت فارسی از روی عکس نیست و شما باید از نرم افزارهای فارسی مانند فونت یاب برای نمایش فونت فارسی استفاده کنید.

Type Wolf

 

چطور به اینستاگرام فونت اضافه کنیم؟ آموزش زیر را بخوانید:
اضافه کردن فونت به اینستاگرام

 

10. Fontyab

با برنامه فونت یاب فارسی، فونت‌های فارسی مورد علاقه‌تان را شناسایی کنید. اگر نام فونت را می‌شناسید آن را در نوار جستوجو سرچ کنید یا از میان فونت‌ها انتخاب کنید. برنامه تشخیص فونت فارسی اندروید را می‌توانید از فروشگاه‌های فارسی جست‌وجو و دانلود کنید.

Fontyab

11. Hi Font

های فونت یک برنامه تشخیص فونت فارسی آنلاین است که صدها فونت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. از میان انواع فونت‌ها می‌توانید انتخاب کنید. ویژگی خاص نرم افزار HiFont این است که فونت‌های خاص برای طرفداران سامسونگ طراحی می‌کند.

دانلود Hi Font برای اندروید

12. Find my font

فایند مای فونت هم یک برنامه فوق‌العاده شناسایی فونت به شمار می‌رود. تصویر را آپلود کنید تا برنامه فونت را تشخیص دهد. Find my font برای طراحان گرافیک و طراحان وب گزینه مناسبی است. بیش از 60000 فونت را رایگان دانلود کنید و از تنوع فونت‌ها لذت ببرید. هر دفعه یک فونت جذاب را انتخاب کنید. همچنین از طریق این برنامه می‌توانید حروف متصل یا جدا را شناسایی کنید.

دانلود برنامه find my font برای ios

 

دانلود برنامه find my font برای اندروید

 

چگونه فونت گوشی سامسونگ را عوض کنیم؟ در مقاله زیر توضیح داده‌ایم:
تغییر فونت گوشی سامسونگ

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. احسان نیک پی

    سلام
    خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده 🌱

  2. ساناز

    سلام خسته نباشید، خیلی ممنون بابت این مطلب مفید چند تا فونت نیاز داشتم که با همین تکنیک های که فرمودید تونستم فونت انگلیسی استفاده شده رو پیدا کنم و ازش استفاده کنم.

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%b4%d8%ae%db%8c%d8%b5-%d9%81%d9%88%d9%86%d8%aa-%d8%a7%d8%b2-%d8%b1%d9%88%db%8c-%d8%b9%da%a9%d8%b3/
ads
ads