داغ ترین ها :
صدای تلویزیون را چطور تقویت کنیم؟

صدای تلویزیون را چطور تقویت کنیم؟

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که لذت تماشای برنامه مورد علاقه‌تان در تلویزیون را دوچندان می‌کند صدای باکیفیت پخش‌شده از تلویزیون است. ممکن است که شما تلویزیونی از یک برند معتبر و معروف خریده باشید اما مدتی بعد متوجه شوید که کیفیت صدا و سیستم صوتی‌ آن، انتظارات شما را برآورده نمی‌کند. برخی از برندهای شناخته‌شده هم‌چون پاناسونیک و سونی روی تلویزیون‌هایی با اسپیکر و سیستم صوتی با کیفیت‌بالا سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اما شاید هنوز بهترین تجربه تماشای تلویزیون را برای شما و خانواده‌تان به ارمغان‌ نیاورده‌اند. احتمالا شما هزینه زیادی صرف خرید تلویزیونتان کرده‌اید بنابراین نمی‌خواهید به سیستم صوتی‌ای با کیفیت پایین بسنده کنید، بنابراین با ما در تکنولایف همراه باشید تا علل کیفیت پایین صدای تلویزیون و راه‌های تقویت آن را بررسی کنیم.

 

خرید تلویزیون جدید را با آفرهای ویژه تکنولایف دنبال کنید: قیمت تلویزیون

 

چه عواملی باعث افت کیفیت صدای تلویزیون می‌شود؟

با پیشرفت‌ تکنولوژی، ضخامت تلویزیون‌های ارتقا‌یافته به تدریج کم و کم‌تر شدند و این بدان معناست که شرکت‌های تولیدی فضای کم‌تری برای قرار دادن اسپیکر و ویژگی‌های صوتی در نظر گرفته‌اند.

علت وجود نویز در صدای تلویزیون چیست؟

یکی از رایج‌ترین دلایل شنیدن نویز در صدای تلویزیون وجود مشکل و اختلال در اتصالات داخلی و ضعیف بودن گردش جریان الکتریکی‌ نشات‌گرفته از زمین است و برای حل این مشکل باید این چرخه‌ی معیوب جریان الکتریکی را از بین برد. به این منظور اطمینان حاصل ‌کنید که تلویزیون‌تان به پریز برق متناوب متصل است یا آن را به دستگاه محافظ برق وصل کنید.
انواع سیستم‌های صوتی تلویزیون کدام‌اند؟ سیستم صوتی تلویزیون‌های مدرنی که امروزه در بین مردم رایج است شامل دو سیستم DTS و DOLBY (دالبی) است. اما چه راه‌هایی برای تقویت کیفیت صدای تلویزیون وجود دارد؟ به تنظیمات صوتی تلویزیونتان نگاهی بیندازید. قبل از صرف هزینه‌های گزاف برای خرید اسپیکر و سیستم صوتی محیطی روش‌هایی که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت را امتحان کنید تا ببینید آیا می‌توانید تنظیمات صوتی دستگاه خود را تغییر دهید یا خیر. خوشبختانه برخی از این تغییرات موجب افزایش کیفیت صدا بدون صرف هزینه خواهد شد.

تنظیمات را به‌دقت انتخاب کنید.

به بخش تنظیمات صدای تلویزیونتان بروید. آنجا گزینه‌های بسیار دیگری به غیر از کنترل میزان صدا هم وجود دارد. گزینه‌های مخصوصی نیز وجود دارد که بنابر مدل تلویزیون و شرکت سازنده آن، متفاوت خواهر بود اما با یک سرچ راحت و سریع در گوگول می‌توانید برند و شماره‌ی مدل تلویزیونتان را بیابید. علاوه‌ بر این می‌توانید به بخش تنظیمات صدا در دفترچه راهنمای تلویزیونتان نیز مراجعه کنید.

حالت‌های مختلف صدا را امتحان کنید.

اکثر تلویزیون ها دارای حالت های مختلف صدا هستند. برخی برای انجام بازی های ویدیویی عالی هستند، در حالی که برخی دیگر برای تماشای فیلم‌ها مناسب هستند. می‌توانید هنگام پخش  برنامه‌مورد‌نظرتان از تلویزیون   حالت‌های مختلف صدا را امتحان کنید تا ببینید کدامیک بهترین کیفیت را ارائه می‌دهد. وقتی مشخص شد کدام حالت صوتی برای آن برنامه مناسب‌تر است ، آن را انتخاب کرده و ثبت کنید. این کار تفاوت زیادی در تجربه تماشای برنامه موردعلاقه‌تان برای شما ایجاد خواهد کرد.

 

آموزش اتصال لپتاپ به تلویزیون های هوشمند:
چگونه لپ تاپ را به تلویزیون وصل کنیم

 

متعادل‌کننده و یک‌نواخت‌کننده صدای تلویزیون تان را تنظیم کنید.

گاهی اوقات ممکن است شنیدن دیالوگ هنگام تماشای فیلم یا برنامه‌های تلویزیونی راحت و واضح نباشد. خوشبختانه، بسیاری از تلویزیون ها به شما اجازه می‌دهند تنظیمات اکولایزر را کنترل کنید، که به نوبه خود می تواند صدای مکالمه را تقویت کند و صداهای فرعی مزاحم که نیازی به آن‌ها نیست را از بین ببرد. برای بهبود کیفیت صدا، صدای بم را در اکولایزر خود کم کنید و صدای زیر را بالا ببرید. اگر این ترفندهای هوشمندانه را امتحان کردید و همچنان صدای تلویزیون خود را کمتر از حد ایده‌آل ارزیابی می‌کنید، نگران نباشید. می‌توانید ابزارهایی را خریداری کنید تا کیفیت صدای تلویزیون خود را افزایش دهید، که اکنون به آن می‌پردازیم.

امکان استفاده از اسپیکرهای خارجی (جدا از اسپیکرهای خود تلويزيون) را درنظر بگیرید.

اگر قبلاً هیچ بلندگویی برای تلویزیون خود نخریده باشید، ممکن است هنگام خرید، گزینه‌های مختلف و متنوع موجود در بازار شما را گیج کند و ندانید که کدام را انتخاب کنید. بسیاری از برندها می‌دانند که بلندگوهای داخلی تعبیه‌شده در تلویزیون قابلیت استفاده برای ایجاد بهترین و با‌کیفیت‌ترین صدا را ندارند ، به همین دلیل است که روی تولید محصولات دیگری سرمایه گذاری کرده‌اند که می تواند کیفیت صدا را بهبود بخشد. قبل از خرید بلندگوهای خارجی برای تنظیم تلویزیون، بسیار مهم است که چیدمان خانه خود را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که فضای کافی در اتاق برای بلندگوهای اضافی دارید. در اینجا چند نوع بلندگو وجود دارد که کیفیت صدای تلویزیون شما را برای تجربه تماشای سینمایی‌تر افزایش می‌دهد.

ساندبارها

ساندبارها چندسالی است که بین مردم بسیار محبوب شده‌اند. آنها به طور خاص طراحی شده‌اند تا به راحتی در مقابل نمایشگر تلویزیون شما قرار بگیرند. برخی از ساندبارها بی‌سیم هستند و با بلوتوث کار می‌کنند که این نصب و اتصال آنها به تلویزیون را آسان تر می‌کند. زمانی را برای گشتن در مغازه‌های فروش محصولات جانبی تلویزیون و بررسی گزینه‌های مختلف موجود اختصاص دهید تا بتوانید ساندبار متناسب با نیاز خود را پیدا کنید. برخی از آن‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که یک ساندبار با قیمت مناسب را انتخاب کرده و تهیه کنید.

سیستم‌های صوتی فراگیر

ممکن است که شما میان انتخاب ساندبار و سیستم صوتی‌فراگیر دودل باشید و ندانید که کدام گزینه برای شما مناسب‌تر است. فاکتورها و عوامل بسیاری وجود دارد که  باید در نظر بگیرید. با فرض این‌که می‌خواهید یک سینمای خانگی راه‌اندازی کنید و دوست دارید یک تجربه واقعا سینمایی داشته باشید  در این صورت، احتمالاً باید سیستم صدای فراگیر را انتخاب کنید. اکثر نسخه های استاندارد با پیکربندی 5:1 عرضه می شوند و می توانند تفاوت زیادی در کیفیت صدا ایجاد کنند. ‌با این حال، تنظیمات صدای فراگیر ممکن است هزینه بیشتری برای شما داشته باشد. صرف نظر از این نکته، وقتی می‌خواهید هنگام تماشای برنامه‌های تلویزیونی یا پخش فیلم‌های مورد علاقه خود صدا را با بهترین کیفیت بشنوید، ساندبارها و سیستم‌های صوتی فراگیر هر دو گزینه‌های بادوام و ماندگاری هستند.

 

شاید نیاز داشته باشید:
بهترین تلویزیون ایکس ویژن

 

سؤالات متداول

تفاوت ساندبارها و سیستم‌های صوتی فراگیر چیست؟ ساندبار‌ها پخش‌کننده‌ی صوت به‌صورت ستونی هستند که به منظور پخش صدا با حجم و کیفیت بیشتر  در حالت افقی در جلوی تلویزیون قرار می‌گیرند‌.

معایب ساندبارها چیست؟ به علت ابعاد بزرگ و محل قرارگیری ساندبارها در جلوی تلویزیون ممکن است جلوی حسگر مادون قرمز تلویزیون را بگیرند و کنترل را که به سمت تلویزیون می‌گیریم تا به طور مثال کانال را عوض کنیم کنترل کار نکند‌. به منظور حل این مشکل برخی ساندبارها فرمان‌های مادون قرمز وارد شده در بخش جلویی خود را از طریق قسمتی که در پشت خود به نام IR repeater دارند به تلویزیون منتقل می‌کنند.

انواع سیستم‌های صوتی به کار برده‌شده در تلویزیون کدام‌اند؟ سیستم‌های  DTS و DOLBY

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%82%d9%88%db%8c%d8%aa-%d8%b5%d8%af%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d9%84%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%86/
ads
ads