داغ ترین ها :
روش های خاموش کردن آپدیت های ویندوز در ورژن های مختلف

روش های خاموش کردن آپدیت های ویندوز در ورژن های مختلف

سیستم عامل ویندوز نیز مانند هر سیستم عامل دیگری آپدیت‌های امنیتی و نرم افزاری دریافت می‌کند اما گاهی آپدیت خودکار ویندوز می‌تواند مشکلاتی را برای لپ تاپ یا کامپیوتر شما به‌وجود بیاورد و شاید ترجیح بدهید که این بروزرسانی خودکار را خاموش کرده و در صورت تمایل به صورت دستی ویندوز را آپدیت کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم خاموش کردن آپدیت ویندوز را به شما آموزش دهیم و همچنین عنوان کنیم که چرا بهتر است آپدیت ویندوز در حالت غیر فعال قرار بگیرد. پس اگر شما هم از ویندوز استفاده می‌کنید فارغ از نسخه آن در ادامه همراه تکنولایف باشید.

 

برای خرید انواع لپ تاپ و کامپیوتر All in One از محصولات ما دیدن کنید: لپ تاپ

 

چرا در پی خاموش کردن آپدیت ویندوز باشیم؟

اگر نگوییم همه ما، اکثر ما از ویندوزهای کرک شده در ایران استفاده می‌کنیم و در واقع پولی برای خرید ویندوز هزینه نمی‌کنیم و این در صورت است که کاربران در دیگر نقاط جهان مجبور هستند با پرداخت هزینه ویندوز را خریداری کرده و با دریافت کد آن را فعال کنند.

از آنجایی که ویندوزهای ما کرک شده هستند در صورت آپدیت کردن، این نسخه از کرک غیرفعال شده و ویندوز به شما ارور Activate windows را نمایش می‌دهد. پس از این ارور برخی از قابلیت‌های ویندوز از کار می‌افتند و همچنین لپ تاپ یا کامپیوتر شما به‌شدت کند می‌شود و به نوعی بخش‌های مختلف آن بیشتر از حد معمول درگیر می‌شوند.آپدیت ویندوز

دلیل دیگر خاموش كردن آپديت ويندوز 7 یا 10 این است که این آپدیت‌ها ممکن است در زمان‌های غیر مناسب آغاز شوند و مثلا شما وقت کافی برای بروزرسانی لپ تاپ خود نداشته باشید و در حال انجام کاری مهم باشید و آپدیت باعث شود که تا چند ساعت نتوانید از سیستم خود بهره ببرید.

به این دو دلیل بهتر است که اگر از ویندوز اورجینال استفاده نمی‌کنید حتما بروزرسانی خودکار آن را خاموش کنید تا کرک از بین نرود و مجبور نشود در مدت زمان کوتاهی مجدد ویندوز لپ تاپ را عوض کرده و یا با کند شدن آن کنار بیایید.

 

کلیدهای ترکیبی ویندوز که کار شما را سرعت می‌دهند:
کلیدهای میانبر ویندوز

 

خاموش کردن آپدیت ویندوز

اگر به دنبال خاموش کردن آپدیت ویندوز 7 یا 10 هستید در ادامه به شما دو روش برای انجام این کار را آموزش می‌دهیم. مراحل گفته شده را به‌ترتیب پشت سر بگذارید.

غیر فعال كردن آپدیت اتوماتیك ویندوز 7 از طرق Services

مراحل انجام این کار برای ویندوز 7 یا 10 یکسان است و تفاوت چندانی ندارد.

  • به قسمت سرچ پایین برنامه مراجعه کرده و عبارت services را وارد کنید.
  • وارد services شوید و به دنبال گزینه Windows Update باشید.
  • به روی Windows Update کلیک کرده و گزینه Startup Type را به Disable تغییر دهید.
  • در نهایت OK را انتخاب کرده و از این بخش خارج شوید.

 

کدام نسخه ویندوز ۱۰ را نصب کنیم:
بهترین نسخه ویندوز 10 کدام است

 

غیر فعال كردن آپدیت اتوماتیك ویندوز 7 یا 10 از طریق Group Policy

از بین این دو رو پیشنهاد می‌کنیم حتما ابتدا این روش دوم را انجام داده و سپس به سراغ روش اول بروید. در نظر داشته باشید بهترین زمان برای انجام این کار پس از عوض کردن ویندوز و قبل از متصل شدن لپ تاپ به اینترنت است.

  • دکمه‌های Win به علاوه R را انتخاب کرده و سپس عبارت ‘’msc’’ را وارد کنید و Enter را فشار دهید.
  • در زیربخش Computer Configuration گزینه Administrative Templates را انتخاب کنید.
  • به روی گزینه Windows Components کلیک کرده و Windows Update را انتخاب کنید.
  • در این مرحله از منوی سمت راست Configure Automatic Updates را انتخاب کنید.
  • در این صفحه گزینه Enable را انتخاب کرده و در پایین گزینه Notify for download and auto install را برگزینید.
  • حال به روی Apply و سپس Ok کلیک کنید.

 

برای غیرفعال کردن Firewall مطلب زیر را بخوانید:
از کار انداختن فایروال ویندوز 10

 

غير فعال كردن آپديت ويندوز 10 از طریق رجیستری

به طور کلی شما در دو حالت می‌توانید ویندوز خود را فعال یا رجیستر کنید. روش اول این است که کد واقعی را از سایت مایکروسافت یا سایت‌های داخلی با پرداخت هزینه خریداری کرده و ویندوز را فعال کنید و در روش دوم باید ویندوز را از طریق کرک‌های موجود کرک کرده و در واقع باعث شوید که ویندوز به صورت غیرقانونی فعال شود.

اگر از ویندوز اصلی استفاده می‌کنید که بروزرسانی‌ها نباید برای شما خیلی آزار دهنده باشد اما اگر از ویندوز کرک شده استفاده می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم بلافاصله پس از نصب ویندوز و قبل از اتصال سیستم به اینترنت روش دوم و سپس روش اول گفته شما در بالا را انجام دهید.

 

چگونه رمز فراموش شده لپ تاپ را باز کنیم؟
فراموش کردن پسورد ویندوز

 

سوالات متداول

چرا در پی خاموش کردن آپدیت ویندوز باشیم؟ از آنجایی که ویندوزهای ما کرک شده هستند در صورت آپدیت کردن، این نسخه از کرک غیرفعال شده و ویندوز به شما ارور Activate windows را نمایش می‌دهد. پس از این ارور برخی از قابلیت‌های ویندوز از کار می‌افتند و همچنین لپ تاپ یا کامپیوتر شما به‌شدت کند می‌شود و به نوعی بخش‌های مختلف آن بیشتر از حد معمول درگیر می‌شوند. دلیل دیگر خاموش كردن آپديت ويندوز 7 یا 10 این است که این آپدیت‌ها ممکن است در زمان‌های غیر مناسب آغاز شوند و مثلا شما وقت کافی برای بروزرسانی لپ تاپ خود نداشته باشید.

غير فعال كردن آپديت ويندوز 10 از طریق رجیستری چگونه است؟ اگر از ویندوز اصلی استفاده می‌کنید که بروزرسانی‌ها نباید برای شما خیلی آزار دهنده باشد اما اگر از ویندوز کرک شده استفاده می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم بلافاصله پس از نصب ویندوز و قبل از اتصال سیستم به اینترنت روش دوم و سپس روش اول گفته شما در بالا را انجام دهید.

غیر فعال كردن آپدیت اتوماتیك ویندوز 7 یا 10 از طریق Group Policy چگونه است؟ دکمه‌های Win به علاوه R را انتخاب کرده و سپس عبارت ‘’gpedit.msc’’ را وارد کنید و Enter را فشار دهید. در زیربخش Computer Configuration گزینه Administrative Templates را انتخاب کنید. به روی گزینه Windows Components کلیک کرده و Windows Update را انتخاب کنید. در این مرحله از منوی سمت راست Configure Automatic Updates را انتخاب کنید. در این صفحه گزینه Enable را انتخاب کرده و در پایین گزینه Notify for download and auto install را برگزینید. حال به روی Apply و سپس Ok کلیک کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. حامد

    سلام و سپاس
    یعنی ویندوز کرک شده رو نباید اصلا آپدیت کرد ؟ اگر آپدیت کنیم و با همون منبع نصب ، ( مثلا سی دی یا فلشی که سرس ویندوز روش بوده و نصب کردیم) فعالش کنیم نمیشه ؟
    یه سوال دیگه ، بعد از نصب ویندوز کرک شده ، برای فعال سازی ، از طریق اینترنت و خود ویندوز فعال سازی میشه کرد یا فقط باید از منبع نصب استفاده کرد ؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به حامد

      سلام وقت بخیر شما زمانی که ویندوز رو کرک کنید و بعدش آپدیت کنید کرک میپره باید مجدد کرک کنید بله با هر فعال سازی میشه و معمولا حتی کمتر از یک دقیقه زمان می‌بره آپدیت کنید و بعدش هم بلافاصله اکتیو کنید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%a7%d9%85%d9%88%d8%b4-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%a2%d9%be%d8%af%db%8c%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%88%db%8c%d9%86%d8%af%d9%88%d8%b2-%d8%af%d8%b1-%d9%88/
ads
ads