داغ ترین ها :
روش های ضبط مکالمه در گوشی های شیائومی

روش های ضبط مکالمه در گوشی های شیائومی

در سال‌های اخیر و به‌ دلیل قوانین سخت‌گیرانه‌ای که در زمینه حفظ حریم شخصی توسط سازمان‌های جهانی تصویب شده‌است؛ امکان ضبط مکالمه برای تلفن‌های همراه وجود ندارد. در گذشته می‌توانستید با انتخاب گزینه ضبط مکالمه که هنگام تماس روی صفحه تلفن همراه نشان داده می‌شد؛ مکالمه را ضبط و در صورت نیاز از آن استفاده کنید. اما اکنون چنین قابلیتی وجود ندارد، زیرا قوانین برخی از کشورها مانند ایالات متحده اجازه چنین کاری را نمی‌دهد و برای پیشگیری از انجام آن، قابلیت ضبط صدا از تلفن‌های همراه حذف شده‌است.

 

تکنولایف پرفروش‌ترین گوشی های شیائومی را با قیمت عالی به شما عرضه می‌کند: گوشی شیائومی

 

ضبط مکالمه در گوشی شیائومی

این روزها جریان دادگاه جانی دپ و امبر هرد جنجالی شده و بیشتر افراد نتایج این دادگاه را دنبال می‌کنند. در یکی از جلسات صدای ضبط شده امبر هرد توسط جانی دپ، برای قاضی و حاضرین دادگاه پخش شد. با این که ضبط صدا با اطلاع هر دو طرف صورت گرفته بود؛ اما باز هم به عنوان مدرک مورد قبول قرار نگرفت. حال اگر همین کار بدون اطلاع طرف مقابل انجام می‌شد؛ بدون شک محکومیت قضایی را به دنبال داشت. اما چرا این صدا مورد قبول قرار نگرفت؟ زیرا از شرایط ضبط آن اطلاعی در دست نبود! کسی نمی‌دانست آیا این مکالمه واقعی بوده یا جانی دپ به زور برای ضبط آن متوسل شده‌است.

شرکت‌های تولید کننده تلفن همراه با اطلاع از چنین محدودیت‌هایی، قابلیت ضبط مکالمات را از محصولات خود برداشتند. اپل که ادعاهایش برای حفظ حریم شخصی زبان‌زد خاص و عام است؛ از شرکت‌هایی بود که در این زمینه پیش قدم شد و تلفن‌های همراهش چنین قابلیتی نداشتند. خوشبختانه یا متاسفانه، تقلید از اپل سبب شد تا بسیاری از شرکت‌ها، این گزینه را از تلفن‌های همراه خود حذف کنند. البته که تنها تقلید صرف نبود و قوانین کشورها چنین سخت‌گیری‌هایی را بر کمپانی‌ها اعمال می‌کرد.

با این همه، حذف توانایی ضبط مکالمات، همه‌گیر هم نبود! در برخی کشورها از جمله کره جنوبی، هر صدای ضبط شده‌ای چه با آگاهی شخص و چه بدون آگاهی او، در صورتی که صلاحیت آن فایل ضبط شده در دادگاه تایید شود؛ می‌تواند مدرک به‌شمار آید. بنابراین شرکت‌هایی مانند سامسونگ و ال‌جی (زمانی‌که تلفن همراه تولید می‌کرد) توانایی ضبط مکالمه را برای تلفن‌های همراهی که در بازار همان کشور عرضه می‌شد، قرار دادند.

رفع مشکل ضبط مکالمه گوشی شیائومی پوکو x3

تناقض میان گوشی‌های عرضه شده در کشورهای گوناگون، سبب ایجاد تناقض در بازار شد. برخی از کاربران که به این توانایی علاقه داشتند؛ سراغ خرید تلفن‌های همراهی رفتند که در بازار کشورهایی مانند کره جنوبی عرضه می‌شد. به همین دلیل سازمان تجارت جهانی با اعلام بیانیه‌ای از تولیدکنندگان سیستم عامل (گوگل و اپل) و البته تلفن همراه، خواست که به‌طور کلی این توانایی را حذف کنند. اپل که از ابتدا چنین سیاستی را در پیش گرفته بود و گوگل نیز برای حفظ حریم شخصی کاربرانش، آن‌را پذیرفت. البته در این بین کمپانی‌هایی مانند شیائومی با این طرح مخالفت کرده و تا مدت‌ها زیر بار آن نرفتند.

متاسفانه هرچه تکنولوژی پیشرفت می‌کند؛ زندانی که ما را در خود گرفتار کرده نیز تنگ‌تر می‌شود. گردش آزاد اطلاعات و دسترسی به خیلی از موارد دشوار شده و دیگر همانند گذشته نمی‌توان آنچه نیاز داریم را به‌سادگی به‌ دست آوریم. گاهی برای داشتن یک سند ساده، محدودیت‌هایی در مسیر ما قرار می‌گیرد که می‌تواند کارمان را ناممکن کند. امروزه بیشتر برنامه‌هایی که در فروشگاه‌های معتبری مانند App Store و Play Store وجود دارد؛ یا باید از ابتدا خریداری شده یا برای دسترسی به تمام توانایی‌های آن‌ها به پرداخت درون برنامه‌ای نیاز است. تا ۱۰ سال پیش چنین چیزی وجود نداشت و بسیاری از برنامه‌ها را می‌توانستیم رایگان استفاده کنیم. افزون‌بر این، توانایی‌های تلفن‌های همراه نیز کمتر و کمتر شده‌است.

 

مقایسه اینبار بین دو هندزفری محبوب:
مقایسه ایرپاد پرو و گلکسی بادز پرو

 

یکی از توانایی‌هایی که از تلفن‌های همراه رخت بربست و حذف شد؛ ضبط مکالمات بود. همیشه که مکالمات برای استفاده در دادگاه و محافل قضایی ضبط نمی‌شوند؛ گاهی کاربرد دیگری نیز دارند. بدون شک برای شما نیز پیش آمده که هنگام تماس با سازمان یا بخشی اداری، ساعت‌ها انتظار بکشید؛ آن‌هم تنها برای چند سوال ساده! این سوالات ساده اما به‌شدت ضروری می‌تواند گره‌های بساری را از شما بگشاید. بنابراین ممکن است تک‌تک جزئیات اهمیت بسیاری داشته باشد. در این شرایط توانایی ضبط مکالمات می‌تواند کمک شایانی به‌شما بکند. هر اندازه که حافظه‌ای دقیق و قوی داشته باشید؛ اما مکالمه ضبط شده همواره منبع اطلاعاتی مناسبی برای شما خواهد بود.

ضبط صدا در گوشی شیائومی کجاست

گرچه شرکت‌های بزرگ تولید کننده نرم‌افزار و سخت‌افزار، توانایی ضبط مکالمات را از تلفن‌های همراه خود حذف کردند؛ اما شیائومی چنین اقدامی را انجام نداد. به باور این کمپانی بزرگ، کاربران حق دارند تا از تماس‌های خود نسخه پشتیبان داشته و هر زمان که نیاز پیدا کردند، از آن استفاده کنند. البته که اعتبار آن مکالمه به قوانین هر منطقه بستگی دارد. برای مثال در کشور ما، هیچ صدای ضبط شده‌ای مدرک به‌شمار نمی‌آید. تنها می‌تواند به علم قاضی کمک کند. بنابراین باز هم قوانین تعیین کننده استفاده از این امکانات هستند.

خرید مک بوک

البته شیائومی در ابتدا برای رفع مشکل امنیت، راهکاری ارايه داد که تا مدتی هم پاسخگو بود. ضبط مکالمه دوطرفه شیائومی، راه حلی بود که امنیت کاربران را تا اندازه تامین می‌کرد. اگر کاربری تمایل به ضبط مکالمات را داشت؛ به کاربر دیگر هم اطلاع داده می‌شود و برای او هم مکالمه ضبط می‌شد تا بتواند در صورت نیاز از آن استفاده کند. اما ضبط مکالمه دو طرفه شیائومی نیز چندان مفید واقع نشد. زیرا ناخواسته فضای زیادی از تلفن همراه کسی که تمایلی به این کار نداشت را اشغال می‌کرد. بنابراین ضبط مکالمه دوطرفه شیائومی نیز نتوانست بر این مشکل چیره شود.

داستان تا جایی ادامه یافت که شرکت گوگل با ارائه اندروید ۸ دیگر اجازه انجام این کار را نداد! به باور گوگل، دستگاه‌هایی که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند بایستی به قوانینی که این شرکت پایبند است نیز احترام بگذارند. یکی از همین قوانین ضبط مکالمات بود. شیائومی باید با اندرویدی که برای تلفن‌های همراهش سازگار می‌کرد؛ توانایی ضبط مکالمات را از آنها می‌گرفت که همین کار را نیز انجام داد. اکنون گوشی‌های شیائومی همانند دیگر تلفن‌های همراه، توانایی ضبط مکالمه به‌صورت پیش فرض را ندارند.

بهترین ضبط مکالمه برای شیائومی

 

از کجا بفهمیم واتس اپ بلاک شدیم؟
برنامه فهمیدن بلاک شدن در واتساپ

 

ضبط صدا در گوشی شیائومی کجاست

برای اینکه بتوانید مکالمات خود را در گوشی‌های شیائومی ضبط کنید؛ نیاز دارید ضبط کننده شیائومی دانلود کنید. البته برنامه‌هایی که در فروشگاه‌ها وجود دارد؛ تنها برای یک دستگاه خاص و مشخص نیست. شما می‌توانید هر برنامه‌ای که مکالمات را ضبط می‌کند را نصب کرده و از آن استفاده کنید. این برنامه‌ها با دریافت اجازه دسترسی از سوی کاربران، مکالمات آنها را ضبط و در اختیارشان قرار می‌دهند. البته ممکن است در این بین مکالمات شما استفاده دیگری هم داشته باشد! ممکن است برنامه این مکالمات را در سرورهای خودش ذخیره کرده و از مجموع مکالماتی که در اختیار دارد؛ برای اهدافی استفاده کند.

بسیاری از کاربران هنگام نصب نرم‌افزار مورد نظرشان، دسترسی‌هایی به برنامه می‌دهند که شاید نیازی به آن نداشته باشد. نرم‌افزارهایی که برای ضبط مکالمات طراحی شده‌اند نیز ممکن است از شما اجازه دسترسی بخواهند. تفاوتی ندارد ضبط کننده شیائومی باشد یا هر نرم‌افزاری با هر نام دیگری؛ حتی ممکن است بدون دسترسی‌های گفته شده، ضبط مکالمات را هم انجام ندهند! بنابراین شما ناچارید که به خواسته‌های آنها تن دهید.

ممکن است فکر کنید تماس‌ها یا مکالمات شما ممکن است به چه دردی بخورد! اما فراموش نکنید که در جهان امروز هر اطلاعاتی به درد خواهد خورد. می‌توان افراد را با سوابق مکالماتشان یا صداهای ضبط شده آنها به‌سادگی به دام انداخت. بسیاری با زیر نظر گرفتن چنین افرادی از آنها کلاه‌برداری کرده و بسیاری دست به اخاذی می‌زنند. بنابراین در خفظ اطلاعات شخص خود کوشا باشید.

حال با این تفاسیر، چه باید کرد که هم بتوان مکالمه‌ای را در صورت نیاز ضبط کرد و هم از اطلاعاتمان نگه‌داری و حفاظت کنیم؟ در ادامه این سوال پاسخ داده خواهد شد اما پیش از آن این را در خاطر داشته باشید که هنگام انجام این کار، تا جایی که می‌توانید طرف مقابل را در جریان قرار دهید و به او بگویید که تماس در حال ضبط شدن است.

ضبط کننده شیائومی دانلود

بهترین ضبط مکالمه برای شیائومی

اینکه چه برنامه‌ای برای ضبط مکالمات بهتر است؛ بستگی به استفاده شما دارد. اگر برای استفاده در دادگاه و محافل قضایی نیاز به چنین کاری دارید؛ بهترین راه این است که همراه با صدا، فیلم هم تهیه کنید. این موضوع سبب می‌شود صدای موجود قابلیت اثبات بالاتری داشته باشد. در غیر این صورت، شخص می‌تواند ادعاهایی نظیر ضبط مکالمه در شرایط نامناسب یا توسل به زور از طرف شما را داشته باشد. اگر در زمان مکالمه از خود فیلم بگیرید (به گونه‌ای که مکالمه شما به‌خوبی در فیلم قابل شنیدن و تشخیص باشد) مدرک مهمی دارید که می‌توانید به کمک آن اقدام کنید. اما اگر امکان فیلم‌برداری از خود را ندارید؛ باید کارهای دیگری انجام دهید.

بهترین راه برای پیشگیری از زیر سوال رفتن اعتبار مکالمه شما و افزایش صلاحت آن صدای ضبط شده؛ استفاده از گزینه Screen Recording است. اما این گزینه در حالت عادی صداهای سیستمی را ضبط میکند. بنابراین به تنظیمات بروید؛ گزینه Screen Recording را جستجو کنید. اگر منوی دستگاه شما فارسی است؛  را جستجو کنید. سپس در بخش تنظیمات صدا، گزینه میکروفون را انتخاب کنید. در این حالت هنگام Screen Recording صدا به وسیله میکروفون گوشی شما ضبط می‌شود. هنگام برقرار تماس نیز صدای مکالمات شما را ضبط خواهد کرد. افزون بر این،‌ شما افزون بر صدای مکالمه، ویدیویی از آن نیز دارید که می‌تواند برایتان مفید باشد.

 

چگونه فایل rar را روی گوشی باز کنیم؟
باز كردن فايل زيپ در اندرويد

 

با این همه، همواره تمام ضبط مکالمات برای مناصب قضایی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. بلکه برخی برای استفاده‌های گوناگون دیگری، مکالمه‌شان با شخص را ضبط می‌کنند. برای این منظور، برنامه‌هایی وجود دارد که می‌تواند مکالمات شما را به خوبی ثبت و ضبط کند. این برنامه‌ها در Google Store و App Store به صورت کاملا قانونی وجود دارند. حال ممکن است این موضوع شما را شگفت‌زده کند که چرا شرکت‌های سازنده تلفن همراه این توانایی را از محصولات خود حذف کرده اما در فروشگاه‌هایی که زیر نظر آنها اداره می‌شود؛ برنامه‌هایی برای این منظور وجود دارد.

ضبط مکالمه در گوشی شیائومی ردمی 8

پاسخ این سوال تا اندازه‌ای روشن است: رفع اتهام! شرکت‌های سازنده تلفن همراه برای اینکه انگشت اتهام را از سوی خود برداشته و مسولیتی در این زمینه نداشته باشند؛ توانایی ضبط مکالمات به صورت پیش فرض را از دستگاه‌های خود حذف کردند. اما نیاز کاربران به این موضوع سبب می‌شود تا به سازندگان نرم‌افزار اجازه ساخت و انتشار آن‌را بدهند. در واقع با این کار، شرکت سازنده گوشی، هیچ مسولیتی در قبال استفاده کاربران از چنین قابلیتی بر عهده نمی‌گیرد. زیرا اگر مورد تاییدش بود؛ همان ابتدا به صورت پیش‌فرض آن‌را در تلفن همراهش قرار می‌داد.

اگر کاربری نیز با استفاده از این برنامه‌ها، مکالمه‌ای را ضبط و از آن استفاده نادرستی بکند؛ باز هم شرکت تولید کننده تلفن همراه هیچ مسولیتی نخواهد داشت. مگر زمانی‌که تروریست‌ها با استفاده از تلفن همراه اقدام به انفجار بمب در مناطق گوناگون می‌کنند؛ کسی می‌تواند از شرکت تولید کننده تلفن همراه شکایت کند؟ خیر! زیرا این‌کار آنها تغییر در کاربرد اصلی دستگاه دانسته شده و از شرکت سلب مسولیت خواهد کرد. ضبط مکالمات نیز تغییر کاربری بخشی از دستگاه دانسته می‌شود که بار مسولیت را از دوش شرکت تولید کننده تلفن همراه برخواهد داشت.

گرچه ضبط مکالمه به کمک Screen Recording می‌تواند تا اندازه بسیاری راه‌گشا باشد؛ اما از سوی حجم زیادی را اشغال می‌کند و از سوی دیگر هنگام تماس، قدری از کیفیت کاسته می‌شود. تفاوتی ندارد ضبط مکالمه در گوشی شیائومی ردمی ۸ انجام گیرد یا دستگاهی دیگر؛ نتیجه ثابت خواهد بود. این موضوع که برخی براین باورند ضبط مکالمه شیائومی Poco X3 به دلیل قدرتمند بودن این دستگاه در میان هم‌رده‌هایش، به صورت پیش فرض امکان‌پذیر است. اما متاسفانه چنین چیزی حقیقت ندارد.

 

هندزفری سامسونگ چی بخریم بهتره؟
بهترین هدفون بی سیم سامسونگ

 

ضبط مکالمه شیائومی poco x3

از شایعات تا واقعیت ضبط مکالمه در گوشی شیائومی، فاصله بسیاری وجود دارد. بسیاری بر این باورند که رام چین یا هند گوشی‌های شیائومی چنین توانایی را دارد. متاسفانه Redmi Note 10 Pro Max شیائومی که رام هند نیز هست؛ چنین توانایی را به صورت پیش فرض ندارد. بنابراین شما نیز به دنبال ضبط مکالمه شیائومی Poco X3 یا ضبط مکالمه در گوشی شیائومی ردمی نوت ۸، تنها به دلیل نوع پردازنده یا رام آنها نباشید.

نکته دیگری که از آن به عنوان راهی برای رفع این مشکل یاد می‌شود؛ تغییر Region یا همان محل است. برای مثال، برخی بر این باورند رفع مشکل ضبط گوشی شیائومی پوکو X3 به وسیله تغییر محل امکان پذیر است. راه حل چنین ادعایی این است که اگر Region گوشی خود (مثلا Poco X3) را تغییر دهید؛ رفع مشکل ضبط مکالمه گوشی شیائومی پوکو x3 شما انجام خواهد شد. اما رفع مشکل ضبط گوشی شیائومی Poco X3 شما یا هر گوشی شیائومی دیگری تنها با نصب برنامه یا راه‌ حل‌هایی که ارایه شد؛ امکان‌پذیر است. بنابراین خود را برای راهکارهای این چنین خسته نکنید. بهتری ضبط مکالمه برای شیائومی، نرم‌افزارهای مورد تایید گوگل است که بازخورد مثبت فراوانی دارند.

 

آموزش ضبط فیلم از صفحه گوشی اپل:
اسکرین رکورد در گوشی های آیفون

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

19 نظر

  1. مسلم

    دوستان در رابطه با گوشی‌های سامسونگ، تغییر دادت رام منطقه قابلیت ضبط مکالمه‌رو در پیش‌فرض فعال میکنه.. من خودم گوشی گلکسی نوت 20 اولترا دارم و رامشو از امارات به کره جنوبی یا چین (دقیقاً خاطرم نیست) تغییر دادم و دکمه ضبط مکالمات خیلی شیک و مجلسی در پیش فرض گوشی اضافه شد اونم ضبط مکالمه با چه کیفیتی! فوق‌العاده عالی.
    البته بازم تکرار و تاکید می‌کنم تغییر رام (یا همان ریجن) در گوشی‌های سامسونگ، نه شیائومی!

  2. R

    داداش بی زحمت اون بالا بنویس که دلت پره میخوای درد و دل کنی و راه حل نمی‌دی.یه ربعه فک میزنی آخر سر فقط بدبختی هامونو به رو میکشی

    1. A,R

      پاسخ به R

      احسنت، گل گفتی نیم ساعته وقت گذاشتیم ، تهش هیچی
      1. فرید

        پاسخ به A,R

        وقت مردم مهمه شما اول راه حل که یک خط هم نمیشه و جواب اونم راهی ندارد است و بنویس حالا راجب حسین کرد شبستری صحبت کن
    1. محمدکیا

      پاسخ به R

      بیست لایک ب حرفت 😀
    1. کریم

      پاسخ به R

      دمتگرم
    1. امید

      پاسخ به R

      آفرین
    1. جلاد

      پاسخ به R

      والا همینو بگو
    1. اهورا

      پاسخ به R

      دمت گرم واقعا بعداز یه ربع خواندن هیچ نتیجه ای نگرفتم
    1. M

      پاسخ به R

      والا
  3. سعید

    mi9tهنوز داره این قابلییتو و با دوربین پاپ اپش و سخت افزار قوی وظاهر زیبا از اون گوشیاس که واقعا دل کندن ازش سخته

    1. قاسم

      پاسخ به سعید

      کجاش هست من که هرچه قدر گشتم پیدا نکردم
  4. مجتبی

    همه اینارو میدونستیم، ممنون وقتمونو برای خوندن مطلب بی فایده تلف کردید و راهکاری ارایه ندادید ، ضمنا هیچکدوم از نرم افزارها روی اندروید ۱۰ به بالا جواب نمیدن

    1. امیر

      پاسخ به مجتبی

      دقیقا یه ربع دارم میخونم همه بدیهیات گفته و جوابی که دنبالش بودم نگرفتم
    1. مهدی

      پاسخ به مجتبی

      آره دقیقاً
    1. مجید

      پاسخ به مجتبی

      دقیقا
      1. بهار

        پاسخ به مجید

        گاهی اوقات جایی هستیم خودکار برایتان یادداشت کردن نداریم و اینجاس که ضبط مکالمه به درد میخوره ،چرا سازنده گوشی‌ به این بخش فکر نکرده ،فقط قسمت منفی رو دیده
        1. حسین

          پاسخ به بهار

          نویسنده متن ، نتیجه گیری رو بعهده خواننده گذاشتیه!! ضبط کننده گوشی شیائومی کجاست؟
          1. ایوب

            پاسخ به حسین

            من اومدم اینو بفهمم که متاسفانه نفهمیدم
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b6%d8%a8%d8%b7-%d9%85%da%a9%d8%a7%d9%84%d9%85%d9%87-%d8%af%d8%b1-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c/
ads
ads