داغ ترین ها :
اپل، هواوی و شیائومی رکوردار فروش گجت های پوشیدنی در سه ماه اول 2022

اپل، هواوی و شیائومی رکوردار فروش گجت های پوشیدنی در سه ماه اول 2022

یکی از شرکت‌های پیشرو در تحلیل بازار فناوری در سطح جهان با نام Canalys اقدام به انتشار یک گزارش درباره وضعیت بازار جهانی گجت‌های پوشیدنی در سه ماهه نخست سال 2022 میلادی کرد. در این گزارش به صورت واضح مشخص شده است که فقط در سه ماهه نخست سال 2022 میلادی، 41.7 میلیون گجت پوشیدنی ارسال شده که در میان آن‌ها ساعت‌های هوشمند توانسته‌اند شرایط بهتری را کسب کنند. محموله‌های تناسب اندام فقط 9.7 میلیون (23.3 درصد بازار) را به خود اختصاص داده‌اند و این در حالی است که بقیه بازار در اختیار محموله‌های پایه ساعت و ساعت هوشمند با رقم خیره‌کننده 32 میلیون واحد است.

اپل، هواوی و شیائومی رکوردار فروش گجت های پوشیدنی در سه ماه اول 2022

در حالت کلی می‌توان گفت بازار جهانی گجت‌های پوشیدنی در سه ماهه نخست سال 2022 میلادی در مقایسه با سه ماهه نخست سال 2021 میلادی با 4 درصد کاهش مواجه بوده است؛ این کاهش ناشی از کاهش سریع ارتباط اجتماعی تناسب اندام است، اما خوشبختانه به دلیل محبوبیت رو به رشد این محصولات، محموله‌ها کاهش بیشتری را تجربه نکردند.

 

 

در حال حاضر کمپانی اپل، هواوی و شیائومی را باید به عنوان سه برند برتر گجت‌های پوشیدنی در سراسر جهان معرفی کرد. اپل موفق شده است 22.1 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد و بدین ترتیب در جایگاه نخست قرار داشته باشد؛ کمپانی اپل موفق شده است 9.2 میلیون اپل واچ خود را در سه ماهه نخست سال 2022 میلادی روانه بازار کند و به لطف عرضه نسخه‌های ارزان قیمت‌تر توانست شرایط بهتری را رقم بزند. این مسئله باعث شد که اپل در مقایسه با سه ماهه نخست سال 2021 میلادی بتواند رشد 21 درصد را در فروش سالانه کسب کند.

اپل، هواوی و شیائومی رکوردار فروش گجت های پوشیدنی

شرکت هواوی توانست 11.1 درصد از سهم بازار گجت‌های پوشیدنی و 4.1 میلیون محموله از بندهای تناسب اندام را به خود اختصاص دهد و این مسئله باعث شد از جایگاه سوم سال گذشته میلادی به جایگاه دوم برسد. این برند در بازار گجت‌های پوشیدنی ثابت مانده و جذابیت اصلی ساعت‌های هوشمند آن را باید اکوسیستم OpenHarmony دانست. اکوسیستم ذکرشده به ساعت‌های هوشمند هواوی اجازه می‌دهد که نه تنها به گوشی هوشمند هواوی، بلکه به دستگاه‌های هوشمند اینترنت اشیاء کمپانی هم متصل شوند که می‌تواند شامل وسایل نقلیه الکتریکی آن باشد. به عنوان مثال از ساعت هواوی خود می‌تواند به عنوان کلید دیجیتال برای باز کردن قفل خودروی هواوی استفاده کرد.

 

 

هواوی واچ جی تی 3 پرو

همچنین کمپانی شیائومی توانست 10.1 درصد از سهم بازار و 4.2 میلیون محموله را ثبت کند و بدین ترتیب جایگاه دوم خود را به هواوی بدهد؛ مهم‌ترین علت این کاهش رتبه را باید کاهش فروش بندهای تناسب اندام برند عنوان کرد. از آن جایی که بندهای تناسب اندام به دلیل نمایشگرهای کوچک‌تر محبوبیت خود را از دست می‌دهند، اما به نظر می‌رسد کمپانی شیائومی در سکوت کامل خبری تمرکز خود را روی تولید ساعت‌های هوشمند قرار داده است. ساعت‌های هوشمند شیائومی همانند S1 هنوز نخستین تلاش‌‌های کمپانی در تولید گجت‌های پوشیدنی خاص بوده و با تغییر تمرکز بازاریابی، کاهش فروش بند تناسب اندام هم سریع‌تر شده است.

شیائومی واچ S1

سامسونگ و فیت بیت در رتبه‌های چهارم و پنجم بالاترین فروش گجت های پوشیدنی قرار گرفته‌اند. سامسونگ در بازار پوشیدنی‌ها با افزایش 8.1 درصدی سهم بازار در سه ماهه نخست سال 2022 میلادی با 3.4 میلیون محموله و به علت همکاری با سیستم عامل Wear OS گوگل توانست ثبات را به دست آورد. در همین حال فیت بیت که توسط کمپانی گوگل خریداری شده است توانست با 7 درصد از سهم کل بازار گجت‌های پوشیدنی، فروش خود را به 2.9 میلیون در سه ماهه نخست سال 2022 میلادی کاهش دهد.

 

مقایسه لپ تاپ مخصوص بازی با کنسول:
لپ تاپ گیمینگ یا کنسول

 

گلکسی واچ 4

با تجزیه و تحلیل بازار پایه بندهای تناسب اندام از سه ماهه چهارم 2020 شاهد کاهش مداوم آن‌ها بوده‌ایم. بندها در سه ماهه سوم (سه ماهه چهارم 2021 تا 3 ماهه نخست سال 2022) با کاهش 37 درصد مواجه شده‌اند که ششمین سقوط متوالی را در محموله‌های سه ماهه از سه ماهه چهارم 2020 نشان می‌دهند. همچنین رقم 9.7 میلیون محموله نخستین باری است که بازار بندهای تناسب اندام در مدت زمان طولانی پس از رسیدن به 27.9 میلیون در سه ماهه چهارم سال 2019 به زیر 10 میلیون رسیده است.

بد نیست بدانید بازار گجت های پوشیدنی پایه سالانه رشد مثبت تا 15 درصد را کسب کرده‌اند. گزارش سالانه Canalys دلایلی را برای افزایش محبوبیت ساعت‌ها ذکر کرده است. بد نیست بدانید که مصرف‌کنندگان استفاده از ساعت‌های هوشمند با نمایشگرهای بزرگ‌تر، عمر باتری طولانی‌تر را ترجیح می‌دهند. همچنین گجت های پوشیدنی می‌توانند نیازهای ردیابی سلامت و سبک زندگی دیجیتالی را ارائه کنند. یکی از جدیدترین این گجت ها می بند 7 پرو شیائومی است.

 

 

بهترین انیمیشن های کوتاه را در مطلب زیر معرفی کردیم:
انیمیشن های کوتاه برنده اسکار

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%da%a9%d9%88%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%da%af%d8%ac%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%be%d9%88%d8%b4%db%8c%d8%af%d9%86%db%8c-2022/
ads
ads