داغ ترین ها :

ریجن PS5 چیست؛ نحوه تشخیص Region

اگر گیمر هستید و طرفدار کنسول‌های بازی شرکت سونی هستید حتما می‌دانید که قبل از خرید این لوازم لازم است برخی از مشخصات را چک کنید. اگر شما هم تصمیم به خرید پلی استیشن 5 گرفته باشید حتما با این سوال مواجه شده‌اید که کدام ریجن ps5 بهتر است؟ در ادامه قصد داریم مفهوم ریجن در پلی استیشن را توضیح بدهیم و به ریجن‌های مختلف بپردازیم.

ریجن ps5 چیست؟

سازنده‌های مختلف برای تقسیم بهتر محصولات خود در سراسر جهان سیاست‌های متفاوتی را پیش می‌گیرند. به عنوان مثال اپل گوشی‌های خود را برای هر منطقه با پارت نامبر مخصوص همان‌جا روانه بازار می‌کند تا بتواند ویژگی‌های نرم‌افزاری این محصولات را مطابق با قوانین تنظیم کند.

ریجن های ps5 کدام است؟

همین مفهوم دقیقا برای کنسول‌های سونی نیز وجود دارد و سازنده ژاپنی برای این که بتواند کنترل بهتری به روی محصولات خود داشته باشد آن‌ها را در ریجن‌های مختلف و مخصوص مناطق متفاوت دنیا تولید می‌کند.

 

انواع کنسول بازی را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت کنسول بازی

ریجن های ps5 کدام است؟

کنسول‌های سونی در شش ریجن یا منطقه مختلف به فروش می‌رسند که این سازنده به هر منطقه یک نام اختصاص داده است و قطعا با مفهومی تحت عنوان ps5 ریجن ۳ مواجه شده‌اید. در ادامه به هر منطقه و کد مخصوص به آن می‌پردازیم.

  • ریجن 1: آمریکا و کانادا
  • ریجن 2: ژاپن، اروپا، خاورمیانه و آفریقای جنوبی
  • ریجن 3: آسیای شرقی
  • ریجن 4: استرالیا و آمریکای لاتین
  • ریجن 5: روسیه و آفریقا
  • ریجن 6: چین

طبق این توضیحات متوجه شدیم که مثلا ps5 ریجن ۲ همان پلی استیشن متعلق به منطقه اروپا است.

 

خرید دسته پلی استیشن 5: دسته ps5

آیا حین خرید ریجن ps5 اهمیت دارد؟

بگذارید همین ابتدا خیال شما را از بابت یک موضوع راحت کنیم، هیچ تفاوت کیفیت و عملکردی بین پلی استیشن‌ با ریجن‌های مختلف وجود ندارد و به این شکل نیست که مثلا ریجن اروپا کیفیت بیشتری نسبت به ریجن خاورمیانه داشته باشد. تفاوت ریجن‌های مختلف PS5 به داشتن آداپتورهایی با سری‌های مختلف و همچنین نحوه بسته‌بندی محدود می‌شود.

آیا حین خرید ریجن ps5 اهمیت دارد؟

در PS4 شاهد متفاوت بودن دسته بازی مخصوص منطقه ژاپن بودیم ولی در این نسل این تفاوت هم از بین رفته تا انتخاب منطقه از هر زمان دیگری ساده‌تر شود. در بخش بعدی به این سوال مهم که کدام ریجن ps5 برای ایران بهتر است پاسخ خواهیم داد.

 

انواع کیف حمل کنسول را می توانید از تکنولایف بخرید: کیف کنسول بازی

تفاوت اصلی ریجن‌های PS5 چیست؟

همان طور که بالاتر هم اشاره کردیم از نظر کیفیت بین ریجن‌ها تفاوتی وجود ندارد و هر ریجن‌ می‌تواند بازی‌های مختلف را بدون مشکل به اجرا دربیاورد. از طرفی هر کشور قوانین مخصوص به خود را دارد و همین سبب می‌شود برخی از بازی‌ها برای مناطق خاصی با سانسور یا حذفیات مواجه شوند.

پس تفاوت اصلی ریجن‌ها به همین موضوع سانسور برخی از بازی‌ها برمی‌گردد. به عنوان مثال ممکن است بازی در ریجن چین یا برخی از کشورهای عربی با حذفیات در اختیار کاربران قرار بگیرد. البته باید در نظر داشته باشید که برای استفاده از DLC ها باید حتما ریجن بازی با ریجن کنسول یکسان باشد.

 

خرید انواع بازی پلی استیشن: قیمت بازی پلی استیشن

کد تشخیص ریجن ps5

هر ریجن دارای کد مشخص است که به راحتی می‌توانید آن را از طریق فرم CFI-10XX متوجه شوید. به جای عبارت XX اعداد ریجن‌های مختلف قرار می‌گیرد که در ادامه هر کدام را معرفی می‌کنیم.

  • 00: ژاپن
  • 02: اقیانوسیه (نیوزلند و استرالیا)
  • 08: آسیای مرکزی، هندوستان، روسیه، اوکراین
  • 14: آمریکای لاتین، مکزیک، آمریکای مرکزی، آمریکای جنوبی
  • 15: آمریکای شمالی (کانادا، ایالات متحده)
  • 16: اروپا، خاورمیانه، آفریقا
  • 18: کره جنوبی

به عنوان مثال ps5 ریجن اروپا با فرم کلی CFI-1016 شناخته می‌شود.

 

پیشنهاد مطالعه:
تفاوت ps4 با ps5

 

ریجن ps5 را از کجا بفهمیم؟

به دو روش کلی می‌توانید ریجن پلی استیشن 5 خود را تشخیص دهید که در ادامه به هر دو روش اشاره خواهیم کرد.

ریجن ps5 از کجا بفهمیم؟

نحوه تشخیص ریجن ps5 از طریق اکانت

به سایت www.playstation.com مراجعه کرده و سپس به روی گزینه Sign in کلیک کنید. اطلاعات حساب از جمله ایمیل و پسورد اکانت را وارد کرده و وارد حساب خود شوید. پس از ورود به اکانت از بخش Account وارد قسمت Account Details شوید و از طریق بخش Country/Region منطقه کنسول خود را مشاهده کنید.

 

 

تشخیص ریجن با خود کنسول

کنسول خود را روشن کرده و به تنظیمات مراجعه کنید. حال گزینه Account Management را انتخاب کرده و به روی Account information کلیک کنید و در نهایت گزینه Address را انتخاب کنید. در این بخش به شما نام یک شهر نمایش داده می‌‌شود که از طریق شهر می‌توانید به کشور مورد نظر و در نتیجه ریجن کنسول پی ببرید.

 

شاید علاقه‌مند باشید:
بهترین بازی های ps5

 

آیا تغییر ریجن ps5 امکان پذیر است؟

کنسول‌های سونی با ریجن‌های مختلف که توضیح دادیم وارد بازار می‌شوند و اصلا امکان تغییر ریجن وجود ندارد. در واقع ریجن مفهومی نیست که بتوان آن را پس از خرید کنسول تغییر داد و باید از ابتدا ریجن مورد نظر را خریداری کرد. پس این مفهوم که ps5 ریجن اروپا را به آسیا یا هرجای دیگری تغییر دهید را از ذهن خود خارج کنید. البته در نظر داشته باشید که می‌توان اکانت جدیدی با ریجن جدید به وجود آورد ولی ریجن اکانت قبلی را نمی‌توان تغییر داد.

آیا تغییر ریجن ps5 امکان پذیر است؟

قیمت ps5 ریجن 1 چقدر است؟

قیمت PS5 در ریجن‌های مختلف با هم یکسان است و اگر در بازار کشور این محصولات با قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسند داستان به هزینه واردات و همچنین سیاست‌های فروش برخی از فروشندگان بر می‌گردد.

 

انواع کنسول بازی پلی استیشن 5 را می توانید از تکنولایف بخرید

ps5 ریجن آسیا را بخریم؟

طبق توضیحات ارائه شده هیچ فرقی نمی‌کند که کدام ریجن از PS5 را خریداری کنید و عملا هیچ تفاوتی بین آن‌ها وجود ندارد که بخواهید وسواس به خرج دهید. در نظر داشته باشید که اگر فروشنده‌ای قصد دارد پلی استیشن 5 با یک ریجن به خصوص را با قیمتی بیشتر به شما بفروشد کاملا با یک دروغ مواجه هستید و مراقب افراد سودجو باشید.

 

پیشنهاد مطالعه:
باندل کنسول چیست

 

جمع‌بندی

این که بدانید کنسول شما چه ریجنی دارد یک اتفاق واجب است؛ چرا که هنگام خرید گیفت کارت و DLC بازی‌ها نیاز است بدانید که PS5 شما چه منطقه‌ای دارد. به غیر از این مورد خرید ps5 ریجن اروپا با دیگر ریجن‌ها هیچ تفاوت کیفیت و عملکردی ندارد و با خیال راحت کنسول پلی استیشن 5 را خریداری کرده و از اجرای بازی‌ها لذت ببرید. برای خرید بازی پلی استیشن هم می‌توانید از فروشگاه تکنولایف اقدام کنید.

سوالات متداول

برای ایران کدام ریجن مناسب‌تر است؟ هیچ تفاوتی بین ریجن‌های مختلف پلی استیشن 5 از نظر کیفیت، عملکرد و اجرای بازی‌ها وجود ندارد و به همین دلیل هم خرید ps5 ریجن ژاپن با ریجن اروپا و آسیا تفاوتی ایجاد نمی‌کند.

تغییر ریجن ps5 امکان پذیر است؟ به هیچ عنوان امکان تغییر ریجن وجود ندارد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

29 نظر

  1. Arash

    سلام من چند هفته پیش یک عدد کنسول پی اس فایو گرفتم ریجنشم نوشته یعنی البته نمی‌دونم ۲۰۰۰ بعد الان سخت‌افزار کپی کنم مثلاً

  2. حسین

    سلام . اگه قصد خرید ps5 رو داشته باشیم سری چند رو باید بگیریم؟
    و اینکه اگه من اکانت پلاس ریجن امریکا روی ps4 داشته باشم باید ps5 ریجن امریکا بگیرم ؟
    یا اینکه چون توی ایرانیم محدودیت های ریجن اروپا کمتره ؟

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%db%8c%d8%ac%d9%86-ps5/
ads
ads