داغ ترین ها :
ریلمی 9 SE و Realme 9 معرفی شدند

ریلمی 9 SE و Realme 9 معرفی شدند

در حالی که مدت زیادی از معرفی گوشی Realme 9 Pro Duo نمی‌گذرد، مدل‌های غیر پرو این گوشی با نام Realme 9 SE و Realme 9 معرفی شدند. البته ناامید نشوید، چرا که گوشی ریلمی 9 اس ای از گوشی Realme 9 Pro سریع‌تر عمل می‌کند.

 

تکنولایف فروشگاهی پیشرو در ارائه گوشی های برند Realme در بازار ایران است: گوشی ریلمی

 

مشخصات گوشی Realme 9 SE

در همین ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که SE به معنای Speed Edition است. این سرعت بیشتر را هم در دو قسمت از این گوشی مشاهده می‌کنیم. ریلمی 9 SE هم تراشه سریع‌تری دارد و از صفحه نمایشی با نرخ نوسازی سریع‌تری در مقایسه با گوشی ریملی 9 پرو برخوردار است. گوشی Realme 9 SE به تراشه اسنپ‌دراگون 778G مجهز شده است.

مشخصات گوشی ریلمی 9 se

این موضوع کمی عجیب به نظر می‌رسد، چرا که تنها گوشی ریلمی 9 پرو با تراشه اسنپ‌دراگون ۶۹۵  راهی بازار شده بود. این موضوع به این معنا خواهد بود که مدل SE از چهار هسته Cortex-A78 استفاده می‌کند و پردازنده گرافیکی آن هم Adreno 642L خواهد بود. با توجه به تجربه‌های قبلی، پردازنده و پردازنده گرافیکی مدل SE سریع‌تر از مدل پرو خواهند بود.

حالا باید به سایر ویژگی‌های سخت افزاری این گوشی اشاره کنیم. این گوشی را می‌توانید با ۶ و یا ۸ گیگابایت رم خریداری کنید. روی این گوشی از رم‌های LPDDR4X استفاده شده است. همچنین این مدل‌ها با ۱۲۸ گیگابایت حافظه UFS 2.2 راهی بازار می‌شوند. این گوشی از دو سیم‌کارت و یک کارت حافظه پشتیبانی می‌کند و اگر احساس کردید که میزان حافظه داخلی کم است، می‌توانید از کارت حافظه کمک بگیرید. در کمال تعجب باید بگوییم که این گوشی با رابط کاربری Realme UI 2 و اندروید ۱۱ راهی بازار می‌شود.

اجرای بازی در ریلمی 9

الان نوبت این شده که به دومین قسمت سریع این گوشی اشاره کنیم. صفحه نمایش ۶.۶ اینچی ریلمی 9 SE از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز بهره می‌برد. ریلمی گفته این گوشی اولین محصولی در بازار به حساب می‌آید که با چنین قیمتی از تراشه اسنپ‌درگون 778G و صفحه نمایشی با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز استفاده می‌کند. شرکت ریلمی شش سرعت مختلف را برای نرخ نوسازی صفحه نمایش در نظر گرفته و کاربران می‌توانند نرخ نوسازی را در پایین‌ترین حالت روی ۳۰ هرتز و در بالاترین حالت روی ۱۴۴ هرتز قرار دهند.

نرخ نمونه برداری لمسی صفحه نمایش هم به ۲۴۰ هرتز می‌رسد که این موضوع در زمان بازی کردن بسیار به کمک گیمرها می‌آید و بازی کردن را هیجان‌انگیزتر می‌کند. باید بگوییم که صفحه نمایش وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۱۲ پیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد و حداکثر میزان روشنایی آن هم به ۶۰۰ نیت می‌رسد.

رابط کاربری ریلمی Ui

باتری نسبتا خوبی را هم روی این گوشی مشاهده می‌کنید. یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۳ وات برای ریلمی 9 SE در نظر گرفته شده است. از آنجایی که سخت‌افزار این گوشی انرژی کمی مصرف می‌کنند و باتری خوبی هم روی این گوشی قرار گرفته، کاربران می‌توانند تا ۱۹ ساعت و ۵۰ دقیقه به تماشای ویدئو به صورت آفلاین مشغول شوند. برای مقایسه بد نیست بگوییم که گوشی ریلمی ۹ پرو باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی داشت و از شارژ سریع ۳۳ وات پشتیبانی می‌کرد.

 

اخبار روز دنیای موبایل از بارسلونا:
بهترین گوشی‌های هوشمند MWC 2022

 

حالا نوبت به قسمت دوربین‌ها می‌رسد. در این قسمت ریلمی 9 SE ضعیف‌تر از گوشی ریلمی 9 پرو عمل کرده است. دوربین اصلی ریملی ۹ اس ای از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. این در حالی است که گوشی ریلمی 9 پرو از دوربین اصلی با حسگر ۶۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کرد. گوشی ریلمی 9 SE از دوربین ماکرو و دوربین تشخیص عمق هم بهره می‌برد. همچنین مشخص شده که دوربین صلی توانایی فیلم‌برداری با وضوح 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد. دوربین جلو هم از حسگر ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

قیمت Realme 9 SE چقدر خواهد بود؟

از دیگر ویژگی‌های ریلمی 9 SE می‌توانیم به حسگر تشخیص اثر انگشت، وای-فای ۶ و بلوتوث ۵.۲ اشاره کنیم. این گوشی با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۲۶۲ دلار راهی بازار می‌شود. مدل دیگر که ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد هم با قیمت ۳۰۰ دلار در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. ریلمی این گوشی را در رنگ‌های سفید و آبی می‌فروشد. گوشی ریلمی 9 SE در تاریخ ۲۳ اسفند ماه راهی بازار می‌شود.

گوشی ریملی 9 5G

در کنار گوشی ریلمی 9 SE گوشی ریلمی 9 5G هم معرفی شد. این گوشی از صفحه نمایشی با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز در اندازه ۶.۵ اینچ بهره می‌برد. نرخ نوسازی بالای صفحه نمایش باعث شده که همه چیز نرم و روان حرکت کند. صفحه نمایش ریلمی ۹ از وضوح تصویر ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل برخوردار است و گفته شده که حداکثر میزان روشنایی آن هم به ۶۰۰ نیت می‌رسد. بد نیست بگوییم که نرخ نمونه برداری لمسی صفحه نمایش هم ۱۸۰ هرتز خواهد بود.

گوشی ریلمی 9 5g

گوشی ریملی 9 5G به تراشه دایمنسیتی 810 مجهز شده که با معماری ۶ نانومتری توسعه پیدا کرده و از مودم 5G هم برخوردار است. تراشه به کار رفته روی این گوشی از دو هسته قدرتمند Cortex-A76 و پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 بهره می‌برد. مدل پایه این گوشی ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت. روی این گوشی از رم‌های LPDDR4x و حافظه UFS 2.1 استفاده شده است. مدل بعدی ریلمی 9 هم با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار می‌شود. این دو گوشی از دو سیم‌کارت و کارت حافظه هم پشتیبانی خواهد کرد. باید بگوییم که ریلمی 9 را رابط کاربری Realme UI 2 و اندروید ۱۱ راهی بازار می‌شود.

گوشی ریلمی 9 5g

ترکیب دوربین‌هایی که برای این گوشی مشاهده می‌کنیم تقریب شبیه به گوشی ریلمی 9 SE است. دوربین اصلی از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و در کنار آن دوربین‌های ماکرو و تشخیص عمق هم دیده می‌شوند. این دوربین توانایی فیلم‌برداری با وضوح 4K را ندارد و می‌تواند با وضوح Full HD و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. دوربین سلفی هم از حسگر ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

 

 

گوشی Realme 9 باتری ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد و با توجه به ادعای ریلمی برای پخش ۲۲ ساعت ویدئو در حالت آفلاین مناسب خواهد بود. این گوشی از شارژ سریع ۱۸ وات برخوردار است.

حسگر اثر انگشت هم روی ریلمی ۹ دیده می‌شود. این گوشی از وای-فای ۵ و بلوتوث ۵.۱ هم برخوردار است.

قیمت Realme 9

فروش گوشی ریلمی 9 هم در تاریخ ۲۳ اسفند ماه شروع می‌شود. این گوشی در رنگ‌های سفید و مشکی راهی بازار خواهد شد. قیمت مدل پایه با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی ۲۰۰ دلار خواهد بود و قیمت مدل دیگر که ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد هم ۲۳۰ دلار اعلام شده است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%db%8c%d9%84%d9%85%db%8c-9-se-%d8%b1%db%8c%d9%84%d9%85%db%8c-9/
ads
ads