داغ ترین ها :
ری تریسینگ (Ray Tracing) با تراشه اگزینوس 2200 به گوشی‌های موبایل می‌آید

ری تریسینگ (Ray Tracing) با تراشه اگزینوس 2200 به گوشی‌های موبایل می‌آید

شتاب‌دهنده سخت افزاری ری تریسینگ را چند سالی می‌شود که روی کارت‌های گرافیکی جدید بازار که برای کامپیوترهای شخصی و کنسول‌های بازی مثل ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵ مشاهده می‌کنیم. حالا تکنولوژی ری تریسینگ (رهگیری پرتو) با تراشه اگزینوس 2200 به گوشی‌های موبایل سامسونگ می‌آید. این تکنولوژی می‌تواند تجربه بازی کردن روی گوشی‌های هوشمند را بهتر از قبل کند و گرافیک بازی‌های موبایل را چند برابر کند؛ استفاده از تکنولوژی ری تریسینگ احتمالا روی قیمت گوشی موبایل سامسونگ هم تاثیر گذار باشد.

تکنولوژی ری تریسینگ روی تراشه سامسونگ

سامسونگ اعلام کرده که تکنولوژی ری تریسینگ با تراشه اگزینوس 2200 که به پردازنده گرافیکی ساخت شرکت AMD مجهز شده، روی جدیدترین پرچم‌دارهای سامسونگ قرار می‌گیرد. پردازنده گرافیکی تراشه اگزینوس 2200 از معماری RDNA 2 پشتیبانی می‌کند که روی کارت‌های گرافیکی کامپیوتر و لپ‌تاپ و حتی کنسول‌های بازی استفاده شده است.

اگزینوس 2200

تراشه اگزینوس 2200 از تکنولوژی ری تریسینگ پشتیبانی می‌کند.

تکنولوژی ری تریسینگ (Ray Tracing) به صورت فیزیکی می‌تواند مسیر نور را شبیه‌سازی کند و مدل بازتاب نور روی آیتم‌های مختلف را بهتر می‌کند و به همین دلیل نورپردازی‌ها واقعی‌تر از قبل می‌شوند. با این حال تکنولوژی ری تریسینگ بسیار گران قیمت است و برای استفاده از آن هم نیاز به سخت افزار قدرتمندی خواهید داشت.

پردازنده گرافیکی جدید سامسونگ از VRS یا Variable Rate Shading هم پشتیبانی می‌کند. این تکنولوژی باعث می‌شود که برخی آیتم‌ها با کیفیت بالاتری نسبت به سایر آیتم‌ها رندر شوند.

ویژگی Variable Rate Shading در پردازنده گرافیکی تراشه اگزینوس 2200 سامسونگ

پردازنده گرافیکی جدید سامسونگ از VRS یا Variable Rate Shading پشتیبانی می‌کند.

گزارش‌های جدید می‌گویند که پردازنده گرافیکی تراشه اگزینوس 2200 نزدیک به ۳۰ درصد سریع‌تر از پردازنده‌های حال حاضر Mali است. همچنین عملکرد پردازنده گرافیکی جدید سامسونگ که با همکاری AMD ساخته شده، از عملکرد پردازنده گرافیکی Mali-G710 که به‌زودی معرفی می‌شود، بهتر خواهد بود.

معماری RDNA 2 شرکت AMD روی کارت‌های گرافیکی سری RX 6000 و کنسول‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس و سری اس قرار گرفته است. حتی این معماری روی خودروی تسلا مدل اس و مدل ایکس هم دیده می‌شود.

 

آخرین اخبار مرتبط با محصولات سامسونگ:

تبدیل گوشی سامسونگ به سوییچ دیجیتال اتومبیل

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. هاشم

    این تکنولوژی اگه روی موبایل بیاد که عالی میشه. فقط گوشی‌ها خیلی داغ نمیکنن؟

    1. نیما قیطانی

      پاسخ به هاشم

      باید منتظر بود و دید چی میشه.
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%db%8c-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d8%b3%db%8c%d9%86%da%af-%d8%a8%d8%a7-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b4%d9%87-%d8%a7%da%af%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%88%d8%b3-2200/
ads
ads