داغ ترین ها :
سامسونگ تراشه اگزینوس 2200 را با پردازنده گرافیکی Xclipse رونمایی کرد

سامسونگ تراشه اگزینوس 2200 را با پردازنده گرافیکی Xclipse رونمایی کرد

تراشه اگزینوس 2200 سامسونگ با برخورداری از امکاناتی مانند سایه‌زنی نرخ متغیر و همچنین رهگیری پرتو معرفی شد.

درنهایت سامسونگ تراشه اگزینوس 2200 را معرفی کرد؛ تراشه‌ای که مبتنی بر فرایند ۴ نانومتری است و پردازنده گرافیکی آن با همکاری شرکت AMD ساخته می‌شود. اگزینوس ۲۲۰۰ درواقع تراشه پرچم‌دار شرکت کره‌ای برای سال ۲۰۲۲ شناخته می‌شود و انتظار می‌رود در پرچم‌داران جدید این شرکت یعنی سری گلکسی اس ۲۲ مورد استفاده قرار گیرد.

 

جدیدترین گوشی های سامسونگ را از سایت تکنولایف تهیه کنید: خرید گوشی سامسونگ

 

طی همکاری مشترکی که سامسونگ و AMD داشتند، غول سخت‌افزاری دنیا برای تراشه پرچم‌دار جدید شرکت کره‌ای، پردازنده گرافیکی به نام Xclipse تولید کرده که مبتنی بر معماری RDNA 2 ساخته شده است. چنین معماری اجازه می‌دهد که اگزینوس ۲۲۰۰ بتواند امکاناتی مانند رهگیری پرتو و سایه‌زنی نرخ متغیر را در اختیار شرکت‌های توسعه دهنده نرم‌افزار قرار دهند.

ویژگی رهگیری پرتو اجازه می‌دهد پردازنده گرافیکی قادر به شبیه‌سازی رفتار نور در واقعیت باشد. چنین ویژگی اجازه می‌دهد بازی‌ها از گرافیکی نزدیک به واقعیت برخوردار شوند. چنین فناوری هم‌اکنون روی بازی‌های ویدئویی کنسول‌های خانگی و کامپیوترها وجود دارد، اما تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ حالت رهگیری پرتو را به گوشی‌های هوشمند اندرویدی خواهد آورد.

اگزینوس 2200

ویژگی دیگر نیز سایه‌زنی نرخ متغیر نام دارد که این ویژگی نیز تنها روی کنسول‌های خانگی و کامپیوترها وجود داشت. چنین حالتی اجازه می‌دهد توسعه‌دهندگان بدون کاهش کیفیت بصری بازی بتوانند نرخ سایه‌زنی در محیط را تغییر دهند. به لطف این تکنیک، بازی می‌تواند با فریم ریت بالاتری اجرا شده و گیم پلی نرم و روان‌تری در اختیار گیمرها قرار گیرد.

برای پردازنده مرکزی نیز گفته شده که اگزینوس ۲۲۰۰ در میان اولین تراشه‌هایی قرار دارد که از هسته‌های Armv9 استفاده می‌کند. این پردازنده از ۸ هسته تشکیل می‌یابد که متشکل شده‌اند از سه خوشه. خوشه اول از یک هسته Cortex X2، خوشه دوم از سه هسته Cortex A710 و خوشه سوم نیز از چهار هسته Cortex A510 استفاده خواهد کرد. متاسفانه سامسونگ مشخص نکرده است که هر یک از این خوشه‌ها با چه فرکانسی کار می‌کنند.

پردازنده گرافیکی Xclipse و تراشه اگزینوس 2200

تراشه جدید سامسونگ در کنار پردازنده گرافیکی جدید و پردازنده مرکزی تقویت شده از پردازنده عصبی یا NPU توانمندتری استفاده می‌کند. درواقع اگزینوس ۲۲۰۰ در مقایسه با اگزینوس ۲۱۰۰ با پیشرفت‌های قابل توجهی همراه شده سبب می‌شوند در کنار افزایش توان پردازشی از نظر هوش مصنوعی نیز با تراشه‌ای به مراتب بهتر مواجه شویم.

از نظر سخت‌افزاری، اگزینوس 2200 می‌تواند از یک دوربین با وضوح تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی، امکان ضبط ویدئویی با فرمت 8K، صفحه‌نمایشی با وضوح تصویر 4K به همراه نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی یا صفحه‌نمایشی با وضوح تصویر +QHD با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی پشتیبانی کند.

اگزینوس 2200

محصول جدید سامسونگ قادر به پشتیبانی از حافظه رم LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.1 است و برخوردار از مودم 5G با باند sub-6GHz و mmWave خواهد بود. در مورد این تراشه تنها گفته شده که در مرحله تولید انبوه قرار دارد؛ اما انتظار می‌رود ۸ فوریه (۱۹ بهمن) با معرفی سری گلکسی اس ۲۲ اطلاعات بیشتری از جدیدترین دستاورد سخت‌افزاری سامسونگ منتشر شود.

 

مقالات مقایسه گوشی را در سایت تکنولایف دنبال کنید:
مقایسه گوشی پوکو F3 با M52 سامسونگ

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b4%d9%87-%d8%a7%da%af%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%88%d8%b3-2200-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d8%a7-%d9%be%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%af%d9%87/
ads
ads