داغ ترین ها :
بهترین سایت های تست سرعت اینترنت

بهترین سایت های تست سرعت اینترنت

بدون شک شما نیز همانند اکثر کاربران با کندی سرعت اینترنت مواجه شده‌اید و طبیعتاً برای رفع آن به دنبال علت گشته‌اید! تست سرعت اینترنت، احتمالاً اولین گزینه‌ای است که در ذهن شما نقش می‌بندد. در حقیقت چه در خانه و چه در محل کار و چه در خیابان مشغول خواندن یک مقاله به صورت آنلاین باشید، اینترنت یک نیاز اساسی به نظر می‌رسد؛ به این ترتیب سرعت آن می‌تواند یک نگرانی دائمی باشد؛ بنابراین لازم است که بدانید سرعت واقعی اینترنت شما چقدر است. خوشبختانه وب‌سایت‌های زیادی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد تا اتصال و سرعت اینترنت خود را به صورت رایگان آزمایش کنید. در این مقاله 6 وب‌سایت تست سرعت اینترنت را برای شما لیست کرده‌ایم تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

 

اگر به دنبال خرید گوشی هستید، از فروشگاه تخصصی موبایل تکنولایف دیدن کنید.

 

سایت تست سرعت اینترنت

1. وب‌سایت TestMy.net

وب‌سایت TestMy.net

در ابتدا به سراغ وب‌سایت TestMy.net می‌رویم. این سایت علاوه بر سرعت اینترنت، اطلاعات دیگری را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌تواند مفید باشد. یکی از ویژگی‌های خوب وب‌سایت TestMy.net این است که به شما امکان می‌دهد تا بتوانید سرعت آپلود و دانلود خود را تست کنید و پس از اتمام تست، سرعت اینترنت خود را با سایر کاربرانی که از سرویس این سایت استفاده کرده‌اند، مقایسه کنید. تحریریه تکنولایف، استفاده از این وب‌سایت را به کسانی که بدنبال یک تست ساده هستند توصیه نمی‌کند، چرا که TestMy.net محیط کاربری متفاوتی دارد و بیشتر مناسب افرادی است که به دنبال اطلاعات دقیقی از سرعت اینترنت خود هستند. با مراجعه به وب‌سایت TestMy.net، چهار گزینهDownload (تست سرعت دانلود)، Upload (تست سرعت آپلود)، Latency (تست تاخیر) و Combined(تست همه موارد) در پیشروی شما قرار می‌گیرد. در نهایت اگر قرار است یک تست ساده و کلی انجام دهید، تست Combined می‌تواند گزینه مناسب‌تری باشد چرا که تست سرعت دانلود و تست سرعت آپلود را در برمی‌گیرد و نتایج بدست آمده از هر دو تست را به شما نشان می‌دهد.

 

اگر به دنبال کدهای دستوری اینترنت نامحدود همراه اول هستید حتما مقاله زیر را مطالعه کنید.

اینترنت شبانه همراه اول

 

2. وب‌سایت SpeedSmart

وب‌سایت SpeedSmart

SpeedSmart نیز همانند دیگر وب‌سایت‌هایی که در این لیست به شما معرفی کنیم در بستر وب است. وب‌سایت SpeedSmart نیز در تست اینترنت خود نتایجی نظیر پینک، سرعت دانلود و سرعت آپلود را به کاربران نمایش می‌دهد. همچنین SpeedSmart یک اپلیکیشن نیز دارد که به کمک آن می‌توانید علاوه بر تست اینترنت، تاریخچه تمامی تست‌های خود را داشته باشید.

3. وب‌سایت Speedtest

وب‌سایت Speedtest

یکی دیگر بهترین سایت تست سرعت اینترنت تحت وب، وب‌سایت Speedtest است. Speedtest از رابط کاربری ساده‌ای بهره گرفته است تا همه کاربران آن بتوانند نتایج مورد نظر خود را در آن مشاهده کنند. وب‌سایت Speedtest با اتصال به نزدیک‌ترین سرور به شما، تست سرعت را انجام داده و نتایج را که نظیر پینگ، سرعت دانلود و سرعت آپلود را به صورت گرافیکی به شما نمایش خواهد داد. همچنین کاربران می‌توانند سرور را به صورت دستی تغییر دهند و دوباره سرعت اینترنت خود را تست کنند تا از نتایج بدست آمده اطمینان حاصل کنند. همچنین این امکان در نظر گرفته شده تا نتایج بدست آمده خود را در این وب‌سایت ثبت کنید و آن را با نتایج بدسه آمده توسط دیگران مقایسه کنید. علاوه بر این دارای یک اپ کاربردی برای انجام تست بر روی گوشی های اندرویدی و iOS نیز است. Speedtest ویژگی‌ جدیدی را نیز ارائه کرده است که در نوع خود مثال‌زدنی است. به عنوان نمونه این وب‌سایت ابزاری دارد که به شما امکان می‌دهد تا عملکرد اینترنت خود را به هنگام پخش ویدئوهای 4K بررسی کنید. برای انجام این تست کافی است تا به وب‌سایت www.speedtest.net مراجعه کنید و برای شروع گزینه Go را بزنید.

 

اگر مشکل وصل نشدن گوشی به اینترنت سیم کارت همراه اول را دارید، احتمالامطلب زیر برایتان مفید باشد.

علت وصل نشدن اینترنت همراه اول گوشی

4. وب‌سایت Fast

 

یکی دیگر از وب‌سایت‌های تحت وب برای تست سرعت اینترنت وب‌سایت Fast.com است. سایت Fast از محیط کاربری ساده‌ای برخوردار است تا همه کاربران بتوانند از آن به سادگی استفاده کنند و همان‌طور که از نامش پیداست احتمالاً سریع‌ترین سایت سنجش سرعت در این لیست است. جالب است بدانید که مالک اصلی این سایت شرکت نتفلیکس است. به‌محض ورود به سایت فست، تست سرعت اینترنت آغاز خواهد شد و پس از اتمام آن، نتیجه به ساده‌ترین شکل ممکن برای شما به نمایش گذاشته می‌شود؛ بنابراین اگر به دنبال یک تست ساده و کلی هستید و نمی‌خواهید اطلاعات اضافه دیگری را مشاهده کنید Fast.com بهترین گزینه است. در نظر داشته باشید که این سرویس سنجش اینترنت سرعت آپلود و دانلود را به صورت جداگانه برای شما محاسبه نمی‌کند و تنها به نمایش یک سرعت متوسط اکتفا می‌کند.

5. وب‌سایت SpeedOf

وب‌سایت SpeedOf

Speedof.me یکی دیگر از بهترین سرویس‌های تست سرعت اینترنت است که بر روی انواع پلتفرم‌ها کار می‌کند بنابراین اگر به دنبال سایتی هستید که بتوانید به طور مداوم در مرورگر موبایل و دسکتاپ خود از آن استفاده کنید اسپیداف بهترین گزینه است. این وب‌سایت سرعت دانلود و آپلود را با ارسال و دریافت واقعی تعدادی فایل واقعی تست می‌کند که شما می‌توانید نتایج بدست آمده در آن را به صورت آماری و نموداری مشاهده کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین شما با گوشی هوشمند خود نیز می‌توانید از وب‌سایت Speedof.me استفاده کنید. در نظر داشته باشید که اگر مکان واقعی خود را به وب‌سایت Speedof بدهید، سرورهای نزدیک به شما را پیدا می‌کند تا شرایط واقعی استفاده از اینترنت را شبیه‌سازی کند. برای گرفتن تست سرعت اینترنت خود کافی است تا وارد سایت Speedof.me شوید و گزینه Start Test را بزنید تا پس از آن نتایج این تست برایتان به نمایش درآید. بهتر است به هنگام گرفتن تست سرعت اینترنت، تمامی فعالیت‌های اینترنتی خود را متوقف کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

 

به راحتی می توانید دسترسی اپلیکیشن های مختلف گوشی را به اینترنت قطع کنید:
قطع دسترسی برنامه به اینترنت

 

6. وب‌سایت Speedcheck

سایت تست سرعت اینترنت Speedcheck

در نهایت به Speedcheck می‌رسیم که یک سایت سنجش سرعت اینترنت ساده و بی‌نقص است که استفاده از آن به افرادی توصیه می‌شود که به دنبال یک چیز ساده و در عین حال جامع هستند. Speedcheck اطلاعاتی نظیر تاخیر، سرعت دانلود، سرعت آپلود، آدرس IP و ارائه‌دهنده اینترنت را به شما می‌دهد. همچنین اگر به دنبال اطلاعات بیشتر هستید، اسپید چک بهترین گزینه است چرا که اطلاعاتی نظیر پایداری شبکه را نیز به شما می‌دهد. شما به کمک Speedcheck می‌توانید ببنید که سرعت اینترنت شما در طول آزمایش تغییر کرده و چه میزان داده‌ای واقعاً منتقل شده است.

 

با بهترین سایت‌های آنلاین برای تبدیل منطقه زمانی آشنا شوید. معرفی بهترین سایت های مبدل منطقه زمانی

 

جمع بندی

در این مقاله به 6 مورد از بهترین سایت‌های سنجش سرعت اینترنت را معرفی کرده‌ایم که اطلاعات مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این لیست سایت‌ها و برنامه‌های بسیاری دیگر وجود دارد که به شما اطلاعاتی را در رابطه با سرعت اینترنت می‌دهد که ما به آن‌ها اشاره‌ای نکردیم، چنانچه شما سایت‌های بهتری را می‌شناسید حتماً در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

با بهترین سایت پخش فوتبال زنده آشنا شوید.
بهترین سایت پخش زنده فوتبال از اینترنت

 

سوالات متدوال

بهترین سایت‌های تست سرعت اینترنت کدام هستند؟

وب‌سایت TestMy.net، وب‌سایت SpeedSmart، وب‌سایت Speedtest به ترتیب 3 وب‌سایت برتر تست و سنجش سرعت اینترنت هستند که اطلاعاتی مناسبی را در اختیارتان قرار می‌دهند.

بهترین اپلیکیشن تست سرعت اینترنت برای اندروید و iOS کدام است؟

Speedtest بهترین سایت تست سرعت اینترنت است که علاوه بر نسخه تحت وب اپلیکیشن‌هایی را برای کاربران اندروید و iOS ارائه کرده است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%aa%d8%b3%d8%aa-%d8%b3%d8%b1%d8%b9%d8%aa-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa/
ads
ads