داغ ترین ها :
سرعت گوشی به چه چیزی بستگی دارد

سرعت گوشی به چه چیزی بستگی دارد

با پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌های مرتبط با موبایل کاربران توقع دارند که گوشی‌های موبایل هرچه سریع‌تر قادر به پاسخگویی به درخواست‌هایشان باشد و همچنین از سرعت مناسبی هم برخوردار باشد. در کنار پیشرفت تکنولوژی با کاهش سرعت تلفن همراه مواجه هستیم که خارج از انتظار و توقع کاربران است. کند شدن سرعت گوشی، موضوع رایج و متداولی هست که خیلی از ما درگیر آن هستیم. جالب هست بدانید عوامل و دلایل احتمالی زیادی در ایجاد این مشکل نقش دارند، بیشتر این دلایل ریشه در مشکلات نرم‌افزاری داشته و به‌راحتی قابل‌حل است. در ادامه می­‌پردازیم به عوامل و مواردی که باعث کند شدن عملکرد گوشی می­‌شوند.

 

جدیدترین و سریع‌ترین گوشی های بازار را در تکنولایف ببنید: قیمت موبایل

 

کاهش عمر باتری

یکی از عواملی که می‌تواند موجب کاهش عملکرد گوشی و کند شدن آن شود، باتری است. عمر باتری به‌صورت میانگین معمولاً دوتا سه سال برآورد می­‌شود. در این صورت پس از گذشت دو الی سه سال از عمر باتری، با مشکل کاهش عملکرد مطلوب باتری روبه‌رو و خواهیم شد. در این هنگام پس از شارژ باتری، قسمت زیادی از شارژ دریافتب هدر می‌رود. گرمای ایجاد شده سبب کاهش سرعت عملکرد و پردازش دستگاه می­‌شود. برای کنترل و سالم نگه‌داشتن باتری خود، دقت داشته باشید بیشتر از ظرفیت باتری تلفن‌تان از آن کار نکشید، در هنگام شارژ شدن موبایل از آن استفاده نکنید و سعی کنید هر 2 الی 3 سال در صورت مواجه شدن با مشکل، نسبت به تعویض باتری گوشی خود اقدام کنید.

تاثیر باتری در سرعت گوشی

فرسودگی حافظه گوشی و تاثیر حافظه روی سرعت گوشی

همان‌طور که عمر باتری به‌مرورزمان کاهش پیدا می­‌کند، عمر حافظه گوشی هم باگذشت زمان کم می­‌شود. به‌صورت کلی حافظه گوشی تحت‌تأثیر عوامل زیادی فرسوده خواهد شد که رایج‌ترین آنها استفادهٔ بیش از اندازه از حافظه گوشی است.

به‌روزرسانی سیستم‌عامل و اپلیکیشن‌ها

یکی دیگر از مواردی که سرعت عملکرد تلفن همراه‌تان را کاهش می‌­دهد، به‌روزرسانی سیستم‌عامل و اپلیکیشن‌های تلفن همراه‌تان هست. به‌صورت کلی نسخه‌های بروزرسانی شده اپلیکیشن‌ها و سیستم‌های موبایل، کاربردها و امکانات بیشتری نسبت به نسخه‌های قدیمی‌تر دارند. در نتیجه فشار بیشتری به قطعات سخت‌افزاری موبایل‌تان می‌آورند. سعی کنید قبل از به‌روزرسانی سیستم‌عامل‌ها و اپلیکیشن‌های تلفن همراه، حافظه گوشی را بررسی کرده و فضای موردنیاز را ایجاد کنید حتی بیشتر.

 

چگونه عمر گوشی را افزایش دهیم؟
افزایش عمر گوشی

 

اپلیکیشن‌های پس‌زمینه

همه ما در مدت‌زمان نسبتاً طولانی به نصب برنامه و اپلیکیشن‌های متنوعی می­‌پردازیم و قطعاً لابه‌لای اپلیکیشن‌های موردنیاز و ضروری‌مان به نصب اپلیکیشن‌های مرتبط با سرگرمی یا بدون استفاده هم می­‌پردازیم و معمولاً فراموش می‌کنیم که به لغو نصب آنها بپردازیم. برنامه‌های موجود در پس‌زمینه، از منابع پس‌زمینه در جهت اتصال به اینترنت و به‌روزرسانی، استفاده می­کنند. به‌خاطر داشته باشید بستن اپلیکیشن‌های غیرفعال در پس‌زمینه موبایلتان، سرعت باورنکردنی را برایتان به ارمغان می­آورد.

تأثیر رم در سرعت گوشی

دستگاه‌های هوشمند از جمله تلفن همراه شما از قطعات مختلف و مهمی تشکیل شده است که یکی از مهم‌ترین قطعات آن رم می­باشد. در واقع RAM مخفف عبارت Random Accessk Memory می‌باشد.در واقع رم نوعی از حافظه است که قابلیت خواندن و نوشتن داده‌ها و اطلاعات را در کوتاه‌ترین و سریع‌ترین زمان ممکن برای شما عزیزان فراهم می­کند. قطعاً بالا بودن سرعت خواندن، نوشتن و عملکرد رم تأثیر شگفت‌آوری در سرعت بالا و روان‌تر بودن عملکرد تلفن همراه شما دارد و موجب می­شود که با افزایش سرعت بیشتری بتوانید به کارهای ضروری روزمره خود رسیدگی کنید. به همین خاطر خیلی از کاربران بر این عقیده‌اند که بالا بودن رم دستگاه‌هایشان مساوی است با بالاترین سرعت ممکن در دستگاه‌های هوشمندشان؛ درصورتی‌که عملکرد مناسب رم علاوه بر ظرفیت و کیفیت بالای خود رم، باکیفیت و قدرت سخت‌افزارهای دیگر آن دستگاه هم ارتباط مستقیم دارد.

تاثیر حافظه روی سرعت گوشی

درصورتی‌که حافظه رم سیستم برای برطرف‌کردن نیازهای شما مناسب و کافی نباشد، قطعانمی تواند پاسخگوی نیاز سیستم‌عامل و نرم‌افزارهای اجرا شده بر روی دستگاه شما باشد و کاهش سرعت و کند شدن دستگاه را به همراه خواهد داشت و در نتیجه سیستم شما به‌دفعات هنگ خواهد کرد؛ بنابراین در هنگام خرید دستگاه علاوه بر توجه به میزان انتظاراتان از رم به چند عامل مهم نیز توجه داشته باشید. از جمله ظرفیت رم که قاعدتاً مبنی بر نیازهای شما باید انتخاب شود. میزان مصرف باتری رم را هم در نظر داشته باشید و بدانید که میزان مصرف باتری رم با ظرفیت آن رابطهٔ مستقیم دارد، یعنی هرچه حافظه رم شما بیشتر باشد، میزان باتری بیشتری مصرف خواهید کرد. البته خیلی از افراد به هنگام خرید رم بالا بودن ظرفیت آن ارجحیت بیشتری نسبت به میزان مصرفی باتری رم برایشان دارد، بنابراین به قدرت باتری توجه زیادی ندارند چون مزایای رم با حافظه بالا به معایب قدرت پایین باتری می­چربد. سعی کنید به تاثیر حافظه روی سرعت گوشی خود توجه داشته باشید.

‌چه مقدار رم برای گوشی کافیست

به‌صورت کلی میزان حافظه موردنیاز برای تلفن همراه حدود 4 گیگابایت برآورد شده است این مقدار رم برای وب‌گردی، شبکه‌های اجتماعی، استریم ویدئو و همچنین اجرای برخی از بازی‌های موبایلی محبوب، کافی است. اما باید در نظر داشته باشیم که پاسخ به این پرسش از شخصی به شخص دیگر متفاوت است و این موضوع کاملاً وابسته به هدف استفاده هر شخص از رم می­شود. خیلی از کاربران برای وب‌گردی یا پیام‌رسانی و عملیات‌های این‌چنینی از رم استفاده می­کنند که در این صورت نیاز به رم با حافظه زیادی ندارند اما اگر شما از آن دسته از افراد هستید که برای ویرایش ویدئو، انجام بازی‌های آنلاین از رم استفاده می­کنید سعی کنید رم‌هایی که حافظه بالایی دارند را تهیه کنید. درنظرگرفتن میزان حافظه موردنیاز هر کدام از عملیات‌ها در تلفن همراه شما می­تواند راهنمای مناسبی برای شما باشد. به همین خاطر، ما در اینجا میزان مصرف حافظه رم در برنامه‌ها و فعالیت‌های عامه‌پسند را برایتان لیست کردیم.

اپلیکیشن‌هایی که مربوط به شبکه‌های اجتماعی هستند از جمله تلگرام، واستپ، اینستاگرام و فیسبوک چیزی حدود 100تا300مگابایت حافظه رم را به خود اختصاص می­دهند البته در اینجا باز با توجه به میزان فعالیت شما در این بستر ها، میزان مصرف رم از حافظه شما متفاوت خواهد بود. بازی های آنلاین می­تواند چیزی حدود یک گیگابایت رم را به خود اختصاص دهند. مرورگرهایی از جمله یوتیوبف فایرفاکس و کروم حدودا 500 مگابایت از حافظه رم را به خود اختصاص می­دهند البته این میزان با بستگی به تعداد تب یا صفحه های باز شده در این مرورگر ها دارد.البته می­توانیم با مراجعه به قسمت تنظیمات تلفن همراه و در نظر گرفتن میزان فعالیت های خود، میزان حافظه رم مورد نیاز خود را تخمین بزنید. .برای انجام این کار در سیستم عامل اندروید پس از مراجعه به تنظیمات وارد قسمت Device Careشوید و روی گزینه Memoryکلیک کنید.برای انجام این کار در سیستم عامل ios پس از ورود به تنظیمات وارد قسمت Generalشوید و بر روی گزینه آیفون iPhone Storage کلیک کنید.

 

تبلیغات شیائومی را برای همیشه ببندید:
حذف تبلیغات شیائومی

 

جمع بندی

کاهش سرعت تلفن هوشمند به عوامل متفاوتی بستگی دارد از جمله: میزان استفاده از حافظه، عمر باتری، به‌روزرسانی سیستم‌عامل و برنامه‌ها و وجود برنامه‌های بسیار در پس‌زمینه تلفن همراه که با استفاده از راهکارهای داده شده در من می­توانید این موارد را کنترل کنید اما مهم‌ترین عامل تأثیرگذار در سرعت گوشی، رم موجود در تلفن همراه هست که در تهیه آن حتماً حوصله به خرج بدید. هر چه ظرفیت رم بالاتر باشد سرعت بالاتر و عملکرد بهتری دارد بنابراین ظرفیت بالا را اولویت خود در تهیه رم قرار بدید و در کنارش به عوامل دیگر از جمله قدرت باتری، میزان استفاده خود از برنامه و اپلیکیشن‌های مختلف در تلفن همراه و موارد ذکر شده؛ توجه کنید.

سؤالات متداول

 چرا سرعت گوشی کم شده؟ عوامل و دلایل احتمالی زیادی در ایجاد این مشکل نقش دارند، بیشتر این دلایل ریشه در مشکلات نرم‌افزاری داشته و به‌راحتی قابل‌حل است. از جمله این عوامل عبارت‌اند از فرسودگی حافظه، کاهش عمر باتری، به‌روزرسانی اپلیکیشن و سیستم‌عامل‌ها و وجود اپلیکیشن‌هایی در پس‌زمینه تلفن همراه.

رم چیست و تاثیر رم در سرعت گوشی به چه شکل است؟ رم نوعی از حافظه است که قابلیت خواندن و نوشتن داده‌ها و اطلاعات را در کوتاه‌ترین و سریع‌ترین زمان ممکن برای شما فراهم می­کند. قطعاًً بالا بودن سرعت خواندن، نوشتن و عملکرد رم تاثیر شگفت آوری در سرعت بالا و روان تر بودن عملکرد تلفن همراه شما دارد و موجب می­شود که شما عزیزان با افزایش سرعت بیشتری بتوانید به کارها و عملیات های روزمره خود رسیدگی کنید.

در خرید رم به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟ حتماً به ظرفیت رم توجه کنید هر چه ظرفیت رم بالاتر باشد سرعت بالاتر و عملکرد بهتری دارد بنابراین ظرفیت بالا را اولویت خود در تهیه رم قرار بدید و در کنار آن به عوامل دیگر از جمله قدرت باتری، میزان استفاده خود از برنامه و اپلیکیشن‌های مختلف در تلفن همراه و موارد ذکر شده؛ توجه کنید.

چه مقدار رم برای گوشی کافیست؟ به­ صورت کلی اگر استفاده شما از رم به وب­گردی، فعالیت در شبکه­‌های اجتماعی و عملیات این‌چنینی خلاصه می­‌شود رم با حافظه 4 گیگابایت برای شما مناسب است اما اگر با ادیت ویدئو و انجام بازی‌های آنلاین سروکار دارید حتماً حافظه بیشتری را مدنظر داشته باشید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. احسان نیک پی

    سلام
    وقت خوش
    مرسی از همراهی شما

  2. Ariya

    بسیار عالی بود سپاسگزارم 🙏

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b3%d8%b1%d8%b9%d8%aa-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%a8%d9%87-%da%86%d9%87-%da%86%db%8c%d8%b2%db%8c-%d8%a8%d8%b3%d8%aa%da%af%db%8c-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%af/
ads
ads