داغ ترین ها :
سرفیس لپ تاپ استودیو مایکروسافت معرفی شد

سرفیس لپ تاپ استودیو مایکروسافت معرفی شد

مراسم مایکروسافت برگزار شد و این شرکت از نسل جدید سرفیس بوک 3 رونمایی کرد. برخلاف انتظار این نسل سرفیس بوک 4 نام ندارد و باید آن را با نام سرفیس لپ تاپ استودیو بشناسیم. در این مطلب قصد داریم به طور خلاصه به این محصول بپردازیم و مقایسه‌ای کوتاهی میان سرفیس لپ تاپ استودیو با سرفیس بوک 3 داشته باشیم. برای خرید لپ تاپ می توانید از سایت تکنولایف دیدن فرمایید.

طراحی و کیفیت ساخت

یکی از خاص‌ترین طراحی‌های موجود در بازار را می‌توان طراحی سرفیس بوک 3 در نظر گرفت. مایکروسافت به گونه‌ای این محصول را طراحی کرده که شما بتوانید از آن هم به عنوان یک تبلت و هم به عنوان یک لپ تاپ استفاده کنید.

در نگاه اول سرفیس بوک 3 دقیقا مانند یک لپ تاپ معمولی بود و مایکروسافت به گونه‌ای آن را طراحی کرده بود که بتوانید به راحتی نمایشگر تا ۱۸۰ درجه بچرخانید و حتی به راحتی آن را از بدنه جدا کنید.

سرفیس بوک 3 به گونه‌ای به واقع مصداق این قضیه بود که شما با خرید یک دستگاه بتوانید از آن به عنوان دو دستگاه استفاده کنید. اما نکته‌ای که کاربران اعتراض زیادی به آن داشتند تکراری بودن طراحی این محصول و همچنین حاشیه‌های زیاد اطراف نمایشگر بود.

امسال بالاخره مایکروسافت پس از چند سال طراحی سرفیس لپ تاپ استودیو خود را تغییر داده و دیگر امکان جدا کردن نمایشگر از بدنه وجود ندارد. این موضوع می‌تواند برای کاربرانی که قصد داشتند از سرفیس بوک به عنوان تبلت هم استفاده کنند کمی نا امید کننده است اما ویژگی‌های مثبت خوبی هم دارد.

سرفیس لپ تاپ استودیو به گونه‌ای طراحی شده که شما در مواقع لازم بتوانید نمایشگر آن را به وسیله‌ی یک پایه تا جلوی کیبورد امتداد دهید تا برای نوشتن و همچنین طراحی تبدیل به یک تبلت با پایه‌ی نگه دارنده شود (مایکروسافت این حالت را استودیو نامیده است).سرفیس لپ تاپ استودیو

این که طراحی جدید سرفیس بوک بهتر شده یا بدتر را به عهده شما می‌گذاریم ولی شاید حذف کردن ویژگی جدا شدن صفحه نمایش خیلی اتفاق خوشایندی برای همه‌ی کاربران نباشد.

سرفیس لپ تاپ استودیو همچنان از فلز ساخته شده و واقعا باکیفیت است و شما به محض لمس کردن این دستگاه متوجه کیفیت بالای آن خواهید شد. اما وزن و ابعاد سرفیس بوک جدید نسبت به نسل قبل چه تغییری کرده است؟

سرفیس بوک 3 نسخه ۱۳.۵ اینچی بسته به مدل پردازنده ۱۵۳۴ یا ۱۶۴۲ گرم وزن داشت و وزن مدل ۱۵ اینچی به ۱۹۰۵ گرم افزایش می‌يافت. ابعاد این محصول نیز 312 mm × 232 mm × 13 mm-23 mmبود (عدد ۱۳ تا ۲۳ منظور در حالت بسته و باز بودن سرفیس بوک است).

سرفیس لپ تاپ استودیو اما وزنی ۱۷۴۲ یا ۱۸۲۰ گرمی داشته و ابعاد آن نیز به 323.28 mm x 228.32 mm x 18.94 mm تغییر کرده است.

کیبورد این سرفیس بوک 3 به طور حتم یکی از نقاط قوت آن به حساب می‌آمد؛ چرا که مایکروسافت بسیار خوب می‌داند که چکونه باید کیبوردی مناسب تولید کند. کیبورد این محصول حس بسیار خوبی هنگام تایپ داشت و کلیدها بازخورد بسیار مناسبی داشتند.

در سرفیس بوک جدید نیز این کیبورد حتی بهتر از قبل شده تا اگر شما جزو افرادی هستید که زیاد با لپ تاپ خود تایپ می‌کنید سرفیس جدید انتخاب بسیار خوبی برایتان باشد.

به گفته مایکروسافت این لپ تاپ به گونه‌ای طراحی شده که هنگام باز و بسته شدن هم عملکرد نرم و روانی داشته باشد و هم به مرور زمان بتواند مقاومت و ثبات خود را حفظ کند. طراحی جدید به شما اجازه می‌دهد که در سه حالت لپ تاپ، استودیو و استیج از این محصول استفاده کنید.سرفیس لپ تاپ استدیو

حالت لپ تاپ که همگی با آن آشنایی داریم و دقیقا مشابه با دیگر لپ تاپ‌های موجود در بازار است. زمانی که شما سرفیس لپ تاپ استودیو را در حالت استیج قرار می‌دهید نمایشگر تا جلوی کیبورد پیش می‌آید و این دستگاه را برای استریم، بازی کردن و کارهای این چنینی بسیار مناسب‌تر می‌کند.

در نهایت حالت استودیو به شما اجازه می‌دهد که به طور کامل کیبورد را به پشت نمایشگر انتقال دهید و از این طریق فقط صفحه نمایشی بزرگ برای طراحی، نوشتن و … مقابل خود داشته باشید.

 

انواع لپ تاپ مایکروسافت را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت لپ تاپ مایکروسافت

صفحه نمایش سرفیس لپ تاپ استودیو

سرفیس بوک 3 از نظر کیفیت نمایشگر واقعا خوب بود و رزولوشن بالای در نظر گرفته شده برای آن باعث شده بود تا همه‌ی محتوا به صورتی بسیار شارپ و باکیفیت نمایش داده شوند.

سرفیس بوک 3 نسخه ۱۳.۵ اینچی یک نمایشگر با همین اندازه داشت و از رزولوشن ۳۰۰۰×۲۰۰۰ بهره می‌برد. این رزولوشن و همچنین ابعاد باعث شده بود تا این نسخه تراکم پیکسلی بسیار خوب ۲۶۷ را مقابل چشمان کاربران قرار دهد.

مدل ۱۵ اینچی نیز رزولوشن ۳۲۴۰×۲۱۶۰ داشت و تراکم پیکسلی ۲۶۰ را ارائه می‌کرد. هر دو نسبت ۳ به ۲ داشتند و همچنین کنتراست آن‌ها ۱۶۰۰:۱ بود. این صفحه‌ نمایش‌ها لمسی بودند و می‌توانستند به ۱۰ لمس همزمان پاسخ بدهند. اما امسال نمایشگر سرفیس لپ تاپ استودیو چه تغییری داشته است؟

سرفیس لپ تاپ استودیو صفحه نمایشی ۱۴.۴ اینچی با رزولوشن ۲۴۰۰×۱۶۰۰ دارد. اما اتفاق بسیار مثبتی که در این بخش رخ داده اضافه شدن نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی تطبیقی است که می‌تواند حس بسیار سریع‌تر و روان‌تری برای سرفیس لپ تاپ استودیو به ارمغان بیاورد. به علاوه این نمایشگر حالا از Dolby vision هم پشتیبانی می‌کند تا بهترین کیفیت ممکن را برای شما به نمایش بگذارد.سرفیس بوک 4

به غیر از این نرخ نوسازی کم شدن حاشیه‌های بسیار زیاد نسل قبل باعث شده تماشای فیلم و سریال و محتوای مختلف در این صفحه نمایش بسیار لذت بخش‌تر از قبل باشد و حیف که دیگر امکان جدا کردن این نمایشگر وجود ندارد.

نرم افزار surface laptop studio

شاید برای شما هم سوال باشد که چرا زمانی که می‌توان با خرید یک مک بوک پرو یا حتی یک ایپد پرو و یک کیبورد لپ تاپی بسیار پرقدرت، سریع و با کیفیت داشت باید سرفیس بوک را با قیمتی بالاتر خریداری کرد.

پاسخ به این سوال به سادگی به بحث سیستم عامل برمی‌گردد و سرفیس بوک‌ها به دلیل استفاده از سیستم عامل ویندوز به کاربران اجازه می‌دهند تا برنامه‌های بسیار پرتعداد ویندوز را به راحتی به روی لپ تاپ خود نصب کنند و در عین حال از قابلیت لمسی بودن نمایشگر و امکان استفاده از قلم بهره مند شوند.surface laptop studio

در واقع برای افرادی که نیاز به سیستم عامل ویندوز دارند به صورت خودکار لپ تاپ‌ها و ایپدهای اپل از انتخاب‌های موجود خارج شده و سرفیس‌های مایکروسافت به انتخابی بسیار جدی تبدیل می‌شوند.

پس بخش نرم افزار سرفیس بوک بسیار با اهمیت است و این لپ تاپ را به دستگاهی منحصر به فرد در نوع خود تبدیل می‌کند. سرفیس لپ تاپ استودیو به صورت پیش فرض از ویندوز ۱۱ استفاده می‌کند و شما از همه‌ی قابلیت‌ها و ویژگی‌های خوب ویندوز برخوردار خواهید شد.

سخت افزار

سرفیس بوک 3 لپ تاپ قدرتمندی بود اما به دلیل ساختار خاصی که نمایشگر امکان جدا شدن از بدنه را داشت مایکروسافت نتوانسته بود آن طور که باید و شاید محصولی بسیار قوی برای پردازش‌های خیلی سنگین را روانه‌ی بازار کند.

سرفیس بوک 3 در دو نسخه پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای 10th Gen Intel® Core™ i5-1035G7  و 10th Gen Intel® Core™ i7-1065G7 ساخته شده بود (همین چهار هسته‌ای بودن پردازنده مرکزی باعث اعتراض کاربران شده بود؛ زیرا رقبا از پردازنده‌های مرکزی شش و یا حتی هشت هسته‌ای استفاده می‌کردند).

از نظر گرافیکی اما این محصول سه نسخه متفاوت داشت. نسخه اول که ارزان‌ترین و ضعیف‌ترین نیز بود از Intel® Iris™ Plus Graphics بهره می‌برد و برای نسخه‌های بعدی NVIDIA GeForce GTX 1650 with Max-Q Design w/4GB GDDR5  و NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti with Max-Q Design w/6GB GDDR6 در نظر گرفته شده بود.

اما امسال خوشبختانه شاهد افزایش قدرت این لپ تاپ دوست داشتنی هستیم و مایکروسافت برای سرفیس لپ تاپ استودیو پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای نسل ۱۱ اینتل Core i5 و Core i7 را در نظر گرفته است.

پردازنده گرافیکی نیز در نسخه Core i5 مدل Intel Iris Xe graphics بوده و برای نسخه Core i7 کارت گرافیک Nvidia’s RTX 3050 Ti GPU with 4GB of VRAM در نظر گرفته شده است.بازی ایکس باکس در سرفیس لپ تاپ استودیو مایکروسافت

این گفته‌ها یعنی با قوی‌ترین سرفیس بوک موجود در همه‌ی نسل‌ها مواجه هستیم و عملکرد سخت افزاری این لپ تاپ پیشرفت بسیار خوبی داشته است.

بخش زیادی از این افزایش قدرت مربوط به همین بحث جداپذیر نبودن سرفیس لپ تاپ استودیو است که فضای بیشتری را در اختیار سخت افزار قرار داده است و طبیعتا شاهد افزایش قدرت هستیم.

از نظر میزان حافظه داخلی نسل قبل در نسخه ۱۳.۵ اینچی حافظه‌های ۲۵۶، ۵۱۲ و ۱ ترابایتی SSD داشت و در نسخه ۱۵ اینچی شما می‌توانستید ۲ ترابایت را هم در میان انتخاب‌های خود داشته باشید.

امسال نیز در سرفیس لپ تاپ استودیو شاهد نسخه ۲ ترابایتی هستیم. حافظه رم که در سرفیس بوک 3 در نسخه‌های ۸، ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی بود حالا نسخه‌های ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی دارد.

درگاه‌های ورودی سرفیس لپ تاپ استودیو

سرفیس بوک 3 درگاه‌های متنوعی و قابل قبولی داشت و مایکروسافت برای آن دو درگاه USB-A 3.1 Gen 2، یک درگاه USB-C 3.1 Gen 2، جک ۳.۵ میلی متری صدا، دو درگاه Surface Connect و در نهایت SDXC Card سایز کامل در نظر گرفته بود.

امسال اما این درگاه‌ها تغییراتی را به خود دیده و حالا  بالاخره مانند سرفیس پرو 8 شاهد Thunderbolt 4 هستیم. این بحث جدا نشدن نمایشگر در این نسل باعث شده تا نحوه‌ی چیدمان درگاه‌ها هم متفاوت شود و دیگر نیازی نباشد و تا مایکروسافت نمایشگر را مثل یک تبلت جداگانه در نظر بگیرد.

باتری سرفیس لپ تاپ استودیو

سرفیس بوک 3 طبق گفته‌ی خود مایکروسافت می‌توانست در صورت متصل بودن نمایشگر به بدنه حدود ۱۵.۵ ساعت در نسخه ۱۳.۵ اینچی و در حدود ۱۷.۵ ساعت در مدل ۱۵ اینچی شارژ دهی داشته باشد.

به طور کلی شارژ دهی این محصول در عمل هم مناسب بود و کاربران از عملکرد باتری این لپ تاپ رضایت داشتند. امسال در سرفیس لپ تاپ استودیو مایکروسافت پا را فراتر گذاشته و همین عملکرد خوب را بهبود بخشیده است و حالا این دستگاه می‌تواند حدود ۱۸ یا ۱۹ ساعت بسته به نسخه پردازنده مرکزی شارژ دهی کند.پردازنده سرفیس لپ تاپ استودیو مایکروسافت

البته که طبق چیزی که همواره گفته‌ایم برای دیدن شارژ دهی این لپ تاپ در دنیای واقعی باید منتظر عرضه رسمی آن باشیم و فعلا نمی‌توان در مورد این بخش حرف قطعی عنوان کرد.

دوربین

زمانی که با یک لپ تاپ سر و کار داریم دوربین‌ها بخش خیلی مهمی نیستند و تنها باید در حدی باشند که بتوانیم با آن‌ها تماس‌های تصویری با کیفیتی داشته باشیم. سرفیس بوک 3 اما چون در دنیایی بین لپ تاپ‌ها و تبلت‌ها به سر می‌‌برد از دو دوربین استفاده می‌کرد، یکی ۵ مگاپیکسلی و موجود به روی قاب داخلی و یکی ۸ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی.

دوربین‌های این محصول کیفیت مناسبی هم داشتند و حالا در سرفیس لپ تاپ استودیو شاهد دوربین‌های باکیفیتی هستیم تا لپ تاپ شما بتواند عکس‌های مناسبی هم به ثبت برساند.

قیمت سرفیس لپ تاپ استودیو

همان طور که قطعا می‌دانید به طور کلی سرفیس بوک‌های مایکروسافت قیمت بالایی دارند و خرید آن‌ها شاید به نسبت امکانات خیلی منطقی نباشد و شما با همان بودجه بتوانید یک لپ تاپ گیمینگ عالی خریداری کنید.

سرفیس بوک 3 از قیمت پایه‌ای ۱۶۰۰ دلار آغاز می‌شد و طبیعی است که نسخه‌های بهتر آن تا ۳۴۰۰ دلار قیمت داشتند که برای یک لپ تاپ این عدد بسیار زیادی به حساب می‌آید و کاربران معتقد بودند که مایکروسافت باید قیمت سرفیس لپ تاپ استودیو را کاهش دهد.

سرفیس لپ تاپ استودیو نیز دقیقا قیمت پایه‌ای ۱۶۰۰ دلاری دارد و طبیعتا برای نسخه‌های بهتر آن باید مبالغ بالاتری را پرداخت کنید.

جمع بندی

سرفیس لپ تاپ استودیو بهبودهای بسیار خوبی نسبت به نسل قبل داشته و حالا عملا دستگاه کامل‌تری به حساب می‌آید. نرخ نوسازی بالاتر نمایشگر و همچنین حاشیه‌های کمتر آن بخش صفحه نمایش این لپ تاپ را جذاب‌تر از قبل کرده و استفاده از سخت افزار قدرتمندتر به شما اجازه می‌دهد تا کارهای سنگین را با سرعت بیشتری انجام دهید.

البته طراحی این لپ تاپ نیز تغییر کرده و دیگر نمی‌توانید نمایشگر را مثل یک تبلت از بدنه جدا کنید که می‌تواند برای دسته‌ای از کاربران یک پسرفت به حساب بیاید.

به هر روی با توجه به ویژگی‌هایی خوبی که این محصول دارد مایکروسافت قیمت بالایی نیز برای آن در نظر گرفته است و باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید.

 

آخرین اخبار از محصولات مایکروسافت:

سرفیس پرو 8 مایکروسافت معرفی شد

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. سپیده اسدی

    فکر میکنم دستگاه فوق العاده ای باشه

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b3%d8%b1%d9%81%db%8c%d8%b3-%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%88%d8%af%db%8c%d9%88-%d9%85%d8%a7%da%a9%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%b4/
ads
ads