داغ ترین ها :
سرفیس گو 3 مایکروسافت معرفی شد

سرفیس گو 3 مایکروسافت معرفی شد

سرفیس پرو 8 در مراسم امشب ماکروسافت معرفی شد، لپ تاپ کوچک و سبکی که امکانات و مشخصات بسیار خوبی دارد و البته برای این امکانات باید قیمت نسبتا زیادی هم بپردازید. اما واقعیت این است که همگان به امکانات بسیار زیاد سرفیس پرو 8 نیاز ندارند و می‌خواهید لپ تاپی کوچک و سبک برای انجام کارهای روزمره داشته باشند. مایکروسافت برای این دسته از کاربران که می‌خواهید کمتر هزینه کنند سرفیس گو 3 را معرفی کرد. در این مطلب قصد داریم به Surface Go 3 به صورت مختصر بپردازیم و مقایسه کوتاهی بین این محصول و نسل قبل آن یعنی سرفیس گو 2 داشته باشیم. پس در ادامه‌ی این مطلب تا تکنولایف همراه باشید.

 

انواع لپ تاپ و تبلت ویندوزی را از فروشگاه تکنولایف تهیه کنید: قیمت سرفیس

 

طراحی Surface Go 3

سرفیس گو 3 شباهت زیادی به نسل قبل دارد و به گونه‌ای نیست که بتوانیم بگوییم طراحی به طور محسوسی تغییر کرده است. سرفیس گو 2 حدود ۵۴۵ گرم وزن داشت و در نسل جدید نیز این عدد ثابت مانده است.

از نظر ابعاد نیز تغییر زیادی در سرفیس گو 3 اتفاق نیفتاده است و همچنان همان ابعاد سابق را شاهد هستیم.سرفیس گو 3 مایکروسافت

به طور کلی سرفیس گو 3 شباهت‌هایی هم به سرفیس پرو 8 دارد و به راحتی می‌توان ژن‌های مشترک بین آن‌ها را در طراحی مشاهده کرد. به طور کلی سرفیس گو جدید مایکروسافت کیفیت ساخت خوبی دارد و شما را از این نظر راضی خواهد کرد.

صفحه نمایش سرفیس گو 3

نمایشگر سرفیس پرو 8 و سرفیس پرو 7 هر دو رزولوشنی بیشتر از FHD دارند و همین موضوع باعث می‌شود تا محتوا به شکلی بسیار شارپ به نمایش در بیاید. از آنجایی که این لپ تاپ به نوعی نسخه‌ی ارزان‌تر سرفیس پرو است دیگر خبری از رزولوشن خیلی زیاد نیست و مایکروسافت کمی کیفیت نمایشگر را کاهش داده است.

سرفیس گو 2 از یک صفحه نمایش ۱۰.۵ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۲۸۰ استفاده می‌کرد و تراکم ۲۲۰ پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌کرد. در این نسل اندازه‌ی نمایشگر ثابت مانده و رزولوشن و تراکم پیکسلی هم نیز دقیقا مانند نسل قبل است.

نسبت صفحه همچنان مانند نسل قبل ۳ به ۲ است و سرفیس گو 3 نیز از ۱۰ لمس همزمان پشتیبانی می‌کند. در این لپ تاپ دیگری خبری از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی سرفیس پرو 8 نیست و ماکروسافت تلاش کرده تا قیمت را به حداقل برساند.

البته به طور کلی کیفیت نمایشگر این لپ تاپ خوب است و هیچ مشکلی از بابت مشاهده‌ی انواع محتوا در آن وجود ندارد اما اگر به دنبال بهترین کیفیت ممکن هستید طبیعتا باید به سراغ سرفیس 8 پرو بروید.

نرم افزار

نام مایکروسافت و لپ تاپ‌های این شرکت با سیستم عامل ویندوز به هم گره خورده همان طور که قطعا انتظار دارید سرفیس گو 3 نیز از جدیدترین نسخه ویندوز یعنی ویندوز ۱۱ استفاده می‌کند.

این لپ تاپ در واقع هم یک تبلتی ویندوزی برای شما به حساب می‌آید و هم یک لپ تاپ ویندوزی که با آن می‌توانید تمام برنامه‌های موجود برای سیستم عامل ویندوز را اجرا کنید. این به کاربران امکان می‌دهد تا به روی محصولی سبک و کوچک نرم افزار‌های ویندوزی مورد نیاز را نصب کنند تا به راحتی بتوانند لپ تاپ خود را به صورت دائمی همراه داشته باشند.لپ تاپ سرفیس Go 3

پس در واقع اگر به یک لپ تاپ سبک نیاز دارید که سیستم عامل آن ویندوز باشد و همچنین بتوانید از آن در جایگاه تبلت هم استفاده کنید و مهم‌تر این که قیمت خیلی بالایی نداشته باشد، سرفیس گو 3 با توجه به ابعاد و طراحی خوب در کنار ویندوز ۱۱ می‌تواند نیاز شما را برآورده کند.

سخت افزار سرفیس گو 3

در بخش سخت افزاری برای سرفیس گو 2 دو مدل پردازنده Intel® Pentium® Gold Processor 4425Y و 8th Gen Intel® Core m3 Processor در نظر گرفته شده بود. نسل قبل همچنین گرافیک Intel® UHD Graphics 615 داشت.

در نسل جدید مایکروسافت از پردازنده‌های جدید اینتل استفاده کرده و همین موضوع باعث شده تا سرفیس گو 3 حدود ۶۰ درصد عملکرد بهتری داشته باشد. این بهبود عملکرد قطعا قابل مشاهده خواهد بود و شما می‌توانید از داشتن سرعت بیشتر لذت ببرید.

میزان حافظه داخلی در سرفیس گو 2 به ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت ظرفیت محدود می‌شد و این مجموعه را ۴ یا ۸ گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کرد. در این نسل جدید نیز همان نسخه‌ها وجود دارد (در مورد نسخه‌ی دیگری مایکروسافت سخنی به میان نیاورد).

درگاه‌های ارتباطی

درگاه‌های سرفیس گو 2 یک درگاه USB-C، یک درگاه Surface connect، جک ۳.۵ میلی متری صدا، درگاهMicroSDXC Card  و درگاه Surface Type Cover بودند. این تعداد و تنوع برای یک لپ تاپ چندان جالب نبود و شما احتمالا با مشکل مواجه می‌شدید.

در سرفیس گو 3 هم این موضوع تغییر زیادی نداشته و اگر به دنبال درگاه‌های بیشتر هستید باید به سراغ سرفیس پرو 8 بروید.

باتری سرفیس گو 3

طبق ادعای خود شرکت مایکروسافت سرفیس گو 2 می‌توانست با استفاده عادی حدود ۱۰ ساعت شما را همراهی کند. این عدد را می‌توانستیم با توجه به ابعاد محصول مناسب ارزیابی کنیم.

امسال انتظار داشتیم این شارژ دهی بیشتر شود اما حداقل مایکروسافت در مورد این موضوع هیچ حرف خاصی را بیان نکرد. البته شاید در عمل شارژ دهی بهتر شده باشد اما حداقل به صورت رسمی نمی‌توانیم این نکته را تایید کنیم.

دوربین Surface Go 3

برای یک لپ تاپ دوربین بخش مهمی به حساب نمی‌آید و همان دوربین Webcam برای تماس‌های تصویری کفایت می‌کند. ماکروسافت اما چون به این لپ تاپ به دید یک تبلت هم نگاه می‌کند برای آن دو دوربین در نظر گرفته است.

دوربین اصلی سرفیس گو 2 سنسور ۸ مگاپیکسلی داشت و می‌توانست عکس‌های مناسبی به ثبت برساند. دوربین جلو هم به سنسور ۵ مگاپیکسلی مجهز شده بود تا به شما امکان دهد مکالمات تصویری با کیفیتی با این لپ تاپ داشته باشید.تبلت سرفیس گو 3

در سرفیس گو 3 نیز دوربین‌های پشت و جلو به ترتیب سنسورهای ۸ و ۵ مگاپیکسلی دارند و می‌توانند عکس‌های بهتری به ثبت برسانند، هرچند که شاید برای یک لپ تاپ دوربین خیلی کاربرد زیادی نداشته باشد.

جمع بندی

اگر به دنبال یک لپ تاپ بسیار جمع و جور هستید که وزن کمی داشته باشد و بتوانید آن را به طور دائمی همراه خود داشته باشید و همچنین در عین حال حتما به سیستم عامل ویندوز نیاز دارید و قیمت زیادی هم نمی‌خواهید پرداخت کنید سرفیس گو 3 یکی از بهترین انتخاب‌ها به حساب می‌آید. قیمت نسخه پایه سرفیس گو 3 چیزی حدود 400 دلار خواهد بود.

به علاوه فراموش نکنیم که این لپ تاپ امکان استفاده به صورت تبلت را هم دارد که ارزش آن را بیش از پیش می‌کند.

 

معرفی های دیگر رویداد مایکروسافت را از دست ندهید:

سرفیس لپ تاپ استودیو مایکروسافت چه مشخصاتی دارد

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b3%d8%b1%d9%81%db%8c%d8%b3-%da%af%d9%88-3-%d9%85%d8%a7%da%a9%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%af/
ads
ads