داغ ترین ها :
سرویس حق اشتراکی پلی استیشن پلاس برای رقابت با ایکس باکس گیم پس معرفی شد

سرویس حق اشتراکی پلی استیشن پلاس برای رقابت با ایکس باکس گیم پس معرفی شد

سونی نسخه جدیدی از پلی استیشن پلاس را معرفی کرد. سرویس حق اشتراکی پلی استیشن پلاس که برای رقابت با سرویس ایکس باکس گیم پس شرکت مایکروسافت توسعه پیدا کرده، اما به نظر نمی‌رسد که بتواند به جذابیت گیم پس باشد.

سرویس حق اشتراکی پلی استیشن پلاس سونی از ترکیب دو سرویس پلی استیشن پلاس (PlayStation Plus) و پلی استیشن نو (PlayStation Now) به وجود آمده و چند حالت حق اشتراکی را پیش روی گیمرها قرار می‌دهد. دو حالت از این سرویس حق اشتراکی دسترسی کاربران به بازی‌های آنلاین و برخی بازی‌های پلی استیشن را برای استریم با نصب فراهم می‌کنند.

این سرویس جدید از خرداد ماه فعالیت خود را در آسیا و آمریکا و اروپا و سایر کشورهای دنیا شروع می‌کند. همچنین مشخص شد که با عرضه این سرویس حق اشتراکی جدید، دیگر سرویس پلی استیشن نو به صورت مستقل در دسترس نخواهد بود.

حالا به مدل‌های جدید سرویس حق اشتراکی پلی استیشن پلاس اشاره می‌کنیم.

 

برای خرید پلی استیشن به سایت تکنولایف مراجعه کنید: قیمت کنسول سونی

 

PlayStation Plus Essential

سرویس پلی استیشن پلاس اسنشیال با قیمت ماهانه ۱۰ دلار معرفی شده است. این سرویس تمام ویژگی‌های فعلی پلی استیشن پلاس را دارد و امکان بازی کردن آنلاین را هم به گیمرها می‌دهد. بازی‌های رایگان پلی استیشن پلاس هم در اختیار گیمرها قرار می‌گیرد و همچنین گیمرها به تخفیف‌های ویژه و سیو ابری هم دسترسی دارند. قیمت پلی استیشن پلاس اسنشیال دقیقا مانند قیمت فعلی پلی استیشن پلاس است.

PlayStation Plus Extra

سرویس پلی استیشن پلاس اکسترا تمام ویژگی‌های سرویس پلی استیشن پلاس اسنشیال را دارد و شامل ۴۰۰ بازی پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ می‌شود. بازی‌هایی که داخل سرویس پلی استیشن پلاس اکسترا قرار دارند را می‌توانید دانلود کنید. قیمت پلی استیشن پلاس اکسترا به ماهانه ۱۵ دلار می‌رسد.

 

فروش انواع بازی ps : خرید بازی پلی استیشن

PlayStation Plus Premium

سرویس پلی استیشن پلاس پریمیوم سومین قسمت از حالت‌های جدید پلی استیشن پلاس است که قیمت آن ماهانه ۱۸ دلار خواهد بود. سرویس پلی استیشن پلاس پریمیوم تمام ویژگی‌های دور سرویس پلی استیشن پلاس اسنشیال و پلی استیشن پلاس اکسترا را دارد و شامل ۳۴۰ بازی پلی استیشن ۳ می‌شود که البته به شکل ابری به آن‌ها دسترسی خواهید داشت. این سرویس کاتالوگ بزرگی از بازی‌های کلاسیک پلی استیشن وان، پلی استیشن ۲ و PSP  را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد که البته آن هم به صورت ابری در دسترس است و نمی‌توان بازی‌های این کنسول‌ها را دانلود کرد. دسترسی به دموی بازی‌ها هم بخش دیگری از این سرویس خواهد بود. بازیکنان این سرویس قبل از خرید یک بازی می‌توانند بازی مورد نظر خود را برای چند ساعت تست کنند و در صورتی که از آن رضایت داشتند، آن را خریداری کنند.

پلی استیشن پلاس اسنشیال: دسترسی به بخش چند نفره همه بازی‌ها، ماهانه دو بازی رایگان، تخفیف روی سایر بازی‌ها، دسترسی به سیو ابری. قیمت ۱۰ دلار برای هر ماه یا ۶۰ دلار برای یک سال.

پلی استیشن پلاس اکسترا: شامل تمام ویژگی‌های پلی استیشن پلاس اسنشیال می‌شود و به گیمرها اجازه می‌دهد که به ۴۰۰ بازی پلی استیشن ۴ و ۵ دسترسی داشته باشند. این بازی‌ها را می‌توان دانلود کرد. قیمت ماهانه این سرویس ۱۵ دلار است و قیمت سالانه آن ۱۰۰ دلار اعلام شده است.

پلی استیشن پلاس پریمیوم: این سرویس هم شامل تمام ویژگی‌های پلی استیشن پلاس اسنشیال و پلی استیشن پلاس اکسترا می‌شود و به گیمرها اجازه می‌دهد که به ۳۴۰ بازی پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۲ و پلی استیشن وان و PSP دسترسی داشته باشند. این بازی‌ها استریم خواهند شد و امکان دانلود ندارند. امکان دسترسی به صورت دموی بازی‌ها هم وجود دارد. قیمت ماهانه این سرویس ماهانه ۱۸ دلار است و سالانه ۱۲۰ دلار قیمت دارد.

جیم رایان مدیرعامل پلی استیشن به این موضوع اشاره کرده که دو سرویس پلی استیشن پلاس اکسترا و پلی استیشن پلاس پریمیوم یک تغییر بزرگ در سرویس پلی استیشن پلاس خواهند بود. تمرکز این سرویس این است که صدهای بازی باکیفیت را پیش روی گیمرها قرار دهد.

سونی لیست بازی‌های زمان عرضه این سرویس را هنوز اعلام نکرده است. با این حال مشخص شده که بازی‌هایی زیر در زمان عرضه این سرویس‌ها در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت:

  • Death Stranding
  • God of War
  • Marvel’s Spider-Man
  • Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
  • Mortal Kombat 11
  • Returnal

یکی از موضوعاتی که باعث شده این سرویس‌های جدید سونی همانند ایکس باکس گیم پس جذاب نباشد این است که بازی‌های انحصاری سونی روز اول در این سرویس قرار نمی‌گیرند. پس این سرویس‌های جدید خیلی هم رقیب گیم پس نمی‌شوند.

جیم رایان در مصاحبه با سایت Gameindustry به این موضوع اشاره کرد که:

قرار دادن بازی‌های سونی روی این سرویس یا هر سرویس دیگری در زمان عرضه، مسیری نیست که در گذشته انجام داده باشیم. حتی با راه اندازی این سرویس جدید هم چنین کاری را انجام نمی‌دهیم. میزان سرمایه‌گذاری روی بازی‌هایی که خودمان تولید می‌کنیم آنقدری است که نمی‌توانیم آن‌ها را در این سرویس‌ها قرار دهیم.

سیاستی که سونی در پیش گرفته کاملا با سیاست مایکروسافت متفاوت است. تمام بازی‌های استودیوهای مایکروسافت در روز اول روی سرویس گیم پس منتشر می‌شوند. همین موضوع باعث شده که گیم پس سرویس جذابی باشد و افراد زیادی هم تا امروز از آن استفاده کرده‌اند. همچنین گیم پس شامل بازی‌های ایکس باکس سری ایکس و سری اس، ایکس باکس وان، ایکس باکس 360 و نسل اول ایکس باکس می‌شود. همه این بازی‌ها را هم می‌توان روی کنسول دانلود کرد.

گیم پس یک مدل آلتیمیت با قیمت ماهانه ۱۵ دلار دارد که با خرید آن گیمرها به سرویس ایکس باکس لایو گلد برای بازی کردن آنلاین، تخفیف‌های ویژه، بازی‌های ماهانه رایگان، سرویس ابری xCloud و گیم پس روی کامپیوترهای شخصی دسترسی خواهند داشت.

البته سرویس‌های جدید سونی از این نظر می‌توانند جالب توجه باشند که سونی بالاخره راهی برای تجربه بازی‌های کلاسیک پلی استیشن ۳ و پلی استیشن ۲ و پلی استیشن وان و PSP پیش روی کاربران قرار داده است. این سرویس نمی‌تواند رقیب جدید یکس باکس گیم پس باشد، اما قطعا تحولی جالب برای کاربران پلی استیشن پلاس خواهد بود.

نظر شما درباره سرویس‌های جدید پلی استیشن پلاس چیست؟ آیا با توجه به قیمت و عدم عرضه بازی‌های انحصاری سونی در روز اول روی این سرویس شما را به خرید این سرویس‌ها تشویق می‌کند؟

 

شاید نیاز داشته باشید:
پلی استیشن پلاس چیست

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b3%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%b3-%d8%ad%d9%82-%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d8%b1%d8%a7%da%a9%db%8c-%d9%be%d9%84%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%db%8c%d8%b4%d9%86-%d9%be%d9%84%d8%a7%d8%b3/
ads
ads