داغ ترین ها :
هرآنچه درباره سریال The Last of Us می‌دانیم

هرآنچه درباره سریال The Last of Us می‌دانیم

اگر به بازی‌های ویدیویی علاقه داشته باشید، قطعا نام The Last of Us را شنیده‌اید. حتی اگر این مجموعه را بازی نکرده باشید، بدون شک اطلاعاتی درباره آن می‌دانید. این بازی پساآخرالزمانی به قدری موفق بود که سرانجام HBO تصمیم گرفت یک سریال تلویزیونی با اقتباس از آن بسازد. ما در این مقاله قصد داریم هرآنچه از سریال The Last of Us می‌دانیم، با شما به اشتراک بگذاریم. مواردی شامل بازیگران سریال لست اف اس، سازندگان آن، داستان بازی و سوال همه ما اینکه “سریال لست اف اس کی میاد” پس در ادامه با تکنولایف همراه باشید.

هفت سال پیش بود که اعلام شد قرار است فیلمی با اقتباس از بازی لست اف اس ساخته شود. اما این پروژه درست پنج سال پیش بنا به دلایلی کنسل شد. حالا شرکت سونی (Sony) قرار است با همکاری شبکه HBO سریالی تلویزیونی با اقتباس از این فرنچایز بسازد. این بازی مخفی‌کاری و ترسناک یکی از محبوب‌ترین آثار صنعت گیم به حساب می‌آید. در این سریال نیز قرار است شاهد هنرنمایی کسانی باشیم که برای عاشقان سینما چهره‌‌هایی آشنا هستند.

سریال The Last of Us بر اساس نسخه اول که در سال 2013 عرضه شد، در دست ساخت است. وقایع این سریال در سال 2033 جریان دارد و اتفاقات مربوط به 20 سال پس از همه‌گیری یک بیماری قارچی را به تصویر می‌کشد. این بیماری روی مغز انسان‌ها تاثیر گذاشته و آن‌ها را به جنون می‌کشد. انسان‌های مبتلا شده به این بیماری رفته رفته بینایی خود را از دست می‌دهند. آن‌ها برای پیدا کردن افراد دیگر از قوه درک پژواک خود بهره می‌گیرند و پس از پیدا کردن سایر انسان‌ها سعی می‌کنند گلوی آن‌ها را پاره کنند. اگر می‌خواهید تمام اطلاعات منتشر شده درباره این اقتباس سریالی را بدانید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

برای خرید گوشی موبایل حتما از سایت فروشگاه تخصصی موبایل تکنولایف دیدن کنید.

 

هرآنچه باید درباره بازی The Last of Us بدانید

بازی The last of us

بازی لست اف اس حول محور شخصیت جوئل میلر (Joel Miller) می‌گردد. او فرد سرسختی است که توانسته با نهایت تلاش خود در جهان پساآخرالزمانی بازی زنده بماند. او قصد دارد دختری به نام الی (Ellie) را برای اهداف درمانی پیش چند دکتر ببرد و باید برای این منظور از مناطق مختلفی عبور کند. آن‌ها معتقدند که الی می‌تواند در روند درمان این همه‌گیری مفید واقع شود. جوئل و الی از بوستون مسیر خود را آغاز می‌کنند و مقصدشان نیز Salt Lake City است. آن دو در این مسیر با چالش‌های زیادی روبه‌رو می‌شوند. از مواجهه با گروه‌های افراد مبتلا به بیماری گرفته تا روبه‌رو شدن با آدم‌خورها و آدم‌های عوضی. از اتفاقات جالب این بازی می‌توان به مواجه شدن الی با یک زرافه که از باغ‌وحش فرار کرده‌ است، اشاره کرد که نشان می‌دهد سازندگان چقدر به جزئیات توجه داشته‌اند.

انتظار می‌رود که داستان سریال The Last of Us بیشتر حول محول اتفاقات نسخه اول این فرنچایز بچرخد. با این حال ممکن است برخی از بخش‌های بازی The Last of Us Part II را نیز در این مجموعه تلویزیونی ببینیم. وقایع بازی لست اف اس 2 اتفاقات مربوط به پنج سال پس از جریانات نسخه اول را روایت می‌کند. حتی به احتمال زیاد ما بخش‌های از بازی The Last of Us: Left Behind را نیز در این سریال خواهیم دید. این DLC وقایع پیش از نسخه اول را به تصویر می‌کشد.

با وجود همه این‌ها به نظر می‌رسد که داستان سریال لست اف اس حتی از روایت گیمی آن نیز فراتر خواهد رفت و بخش‌هایی که از بازی حذف شده‌اند، نیز در این سریال وجود خواهند داشت. کریگ مازین (Craig Mazin)، یکی از سازندگان و نویسنده سریال The Last of Us، در مصاحبه با BBC در رابطه با همکاری با استودیو ناتی داگ (Naughty Dog) گفت:

زمانی که داشتن با نیل دراکمن (Neil Druckmann) صحبت می‌کردم او گفت :«می‌دونی یه چیزی بود که مدتی راجبش صحبت می‌کردیم [در زمان ساخت نسخه اول]». و سپس او به من گفت که در چه موردی در حال صحبت بوده‌اند و آن موضوع واقعا جذاب بود. من که در آن لحظه شگفت‌زده شده بودم، گفتم ما باید این ایده را وارد سریال کنیم. باید این ایده در سریال وجود داشته باشد.

مازین در ادامه گفت:

تغییراتی که ما قرار است در سریال به وجود آوریم، هم به گسترش بیشتر داستان کمک می‌کنند و هم موجب کامل‌تر شدن قصه روایت شده در بازی می‌شوند. هیچ پس‌رفتی در کار نخواهد بود و ما فقط قصد داریم کیفیت سریال را بالاتر ببریم.

این تصمیمات یک شبه گرفته نشده‌اند. قرار نیست صرفا یک قسمت بسازیم که الی و جوئل در آن سوار یک موتور سیکلت می‌شوند و یک باره به پست دشمنان‌شان می‌خورند. ما نمی‌خواهیم سریالی ارائه دهیم که قسمت‌هایش هیچ ربطی به هم ندارند. موارد جدید و تغییراتی که ما در خط داستانی به وجود آورده‌ایم به بهترین شکل کنار هم قرار گرفته‌اند و پی‌رنگ را به خوبی شکل می‌دهند. من فکر می‌کنم هم طرفداران بازی لست اف اس و هم مخاطبان جدید از تماشای این سریال لذت خواهند برد.

 

آپدیت جدید آخرین اخبار از Farcry 6  را از دست ندهید:

فارکرای ۶

 

بازیگران سریال The Last of Us

 بازیگران سریال لست اف اس

جالب است بدانید که برخی از بازیگران سریال The Last of Us سابقه همکاری در پروژه‌های مربوط به بازی‌هایی ویدیویی را در کارنامه دارند. تهیه‌کنندگان برای ایفای نقش شخصیت جوئل، پدرو پاسکال (Pedro Pascal) را انتخاب کرده‌اند. او سابقه حضور در سریال‌های محبوب Game of Thrones و The Mandolorian را دارد. همچنین پاسکال صداپیشگی شخصیت پائولو (Paolo) در بازی Dishonored 2 را نیز برعهده داشته است؛ این بازی اکشن و مخفی‌کاری در سال 2016 راهی بازار شد.

نقش الی را نیز یکی دیگر از بازیگران سابق سریال بازی تاج و تخت برعهده دارد. اگر این سریال را دیده باشید، بلا رمزی (Bella Ramsey) را به یاد می‌آورید که بازی در نقش لیانا مومنت (Lyanna Mormont) را برعهده داشت. او نیز در بازی یکی از صداپیشه‌های بازی Doctor Who Infinity: The Dalek Invasion of Time بود و در نقش فریا (Freya) صحبت می‌کرد.

میرلی دندریج (Merle Dandridge)، بازیگر سریال The Flight Attentant، بازی در نقش مارلین (Marlene) را برعهده خواهد داشت. قابل ذکر است که او در نسخه اول و دوم این فرنچایز نیز نقش مارلین را بازی می‌کرد.

آنا تورو (Anna Torv) نیز که سابقه نقش‌آفرینی در سریال‌های Fringe و Mindhunter را دارد، اخیرا به جمع بازیگران سریال لست اف اس پیوسته است. طبق گزارش Deadline، او قرار است در نقش تس (Tess) که یک قاچاقچی بود، ظاهر شود. او در بازی، جوئل را در راه رساندن الی به Fireflies همراهی می‌کند.

از دیگر بازیگران سریال The Last of Us می‌توان به جفری پیرس (Jeffrey Pierce) اشاره کرد. او که بیشتر با نقش‌آفرینی در سریال Bosch شناخته می‌شود، در هر دو نسخه از این فرنچایز صداپیشگی شخصیت تامی (Tommy) را برعهده داشت. اما بر اساس ادعای Deadline، او یک نقش دوره‌ای و متفاوت، به عنوان یک شورشی در منطقه قرنطینه شده را در سریال بازی خواهد کرد (نقش دوره‌ای یا Recurring Role یعنی این شخصیت گاه به گاه در قسمت‌های مختلف سریال ظاهر می‌شود و حتی گاهی می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در داستان داشته باشد).

کان اونیل (Con” O’Neill) بازیگر سریال چرنوبیل (Chernobyl) نیز در سریال لست اف اس نقش‌آفرینی خواهد کرد. او سابقه صداپیشگی در نقش Titchy Gren در بازی Dark Souls II را در کارنامه دارد. اونیل و ماری بارتلت (Murray Bartlett) – بازیگر سریال Iron Fist – قرار است نقش بازماندگانی را ایفا کنند که به تنهایی در خانه خود زندگی می‌کنند. این دو هیچ سابقه‌ای در زمینه حضور در پروژه‌های گیمی در رزومه خود ندارند. گابریل لونا (Gabriel Luna)، بازیگر سریال Agents of S.H.I.E.L.D. و فیلم Terminator: Dark Fate، برای بازی در نقش تامی، برادر کوچکتر جوئل، انتخاب شده است. نیکو پارکر (Nico Parker) که کار خود را با لایواکشن Dumbo آغاز کرد، به نظر می‌رسد قرار است نقش سارا (Sarah)، دختر جوئل، را بازی کند.

 

بازی های سری God Of War را دنبال می‌کنید؟

هر آنچه از بازی خدای جنگ: رگناروک مشخص شده است 

 

سازندگان سریال The Last of Us چه کسانی هستند؟

سازندگان سریال لست اف اس

نام برخی از کسانی که در تولید بازی‌های این فرنچایز دخیل بودند، در بین عوامل ساخت سریال The Last of Us دیده می‌شود. دراکمن در کنار مازین یکی از خالقان این سریال است. او احتمالا فیلم‌نامه برخی قسمت‌ها را می‌نویسد و شاید هم در نوشتن برخی از آن‌ها به مازین کمک کند. نیل دراکن نویسنده و یکی از کارگردان‌ مشترک نسخه اول این فرنچایز بود. همچنین او وظیفه کارگردانی مشترک و نویسندگی مشترک در بازی لست اف اس 2 را برعهده داشت. ایوان ولز (Evan Wells) یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی این مجموعه تلویزیونی به حساب می‌آید. او مدیر عامل استودیو ناتی داگ (استودیو سازنده بازی‌های The Last of Us) است.

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، برخی از عوامل ساخت بازی‌های این فرنچایز قرار است در تولید این سریال اقتباسی نیز دخیل باشند. علاوه بر دراکمن و ولز، گوستاوو سانتائولایا (Gustavo Santaolalla) نیز قرار است در روند تولید سریال The Last of Us مشارکت داشته باشد. او آهنگساز هر دو نسخه این مجموعه بازی بود و قرار است درست همین وظیفه را در سریال اقتباسی از آن برعهده داشته باشد. همچنین سانتائولایا تجربه آهنگسازی در سریال‌های Jane the Virgin و Making a Murderer را نیز در کارنامه دارد. اسد قزلباش (Asad Qizilbash) دیگر تهیه‌کننده اجرایی سریال لست اف اس است که دقیقا همین نقش را در ساخت فیلم Uncharted نیز برعهده دارد. نام او در بین عوامل ساخت برخی از بازی‌های سونی نظیر Death Stranding ،Ghost of Tsushima و چند نسخه از مجموعه God of War به چشم می‌خورد.

در ادامه به معرفی کسانی می‌پردازیم که در استودیو ناتی داگ یا شرکت سونی مشغول به کار نبوده‌اند. کانتمیر بالاگوف (Kantemir Balagov) قرار است کارگردانی قسمت اول (شاید هم چند قسمت دیگر) از سریال The Last of Us را برعهده داشته باشد. او نویسنده و کارگردان فیلم Beanpole بود که یک اثر درام محصول کشور روسیه محسوب می‌شود. برخی از قسمت‌ها نیز توسط علی عباسی (Ali Abbasi) کارگردانی خواهد شد. او کارگردان ایرانی-سوئدی است که سابقه کارگردانی و فیلم‌نامه‌نویسی برای فیلم Border محصول سال 2018 را در کارنامه دارد. از دیگر کارگردان‌های این مجموعه تلویزیونی می‌توان به یاسمیلا ژبانیچ (Jasmila Zbanic) اشاره کرد. او به خاطر ساخت فیلم Quo vadis, Aida?، در سال 2020 نامزد جایزه اسکار شد. فصل اول سریال The Last of Us دارای 10 قسمت خواهد بود. گفته می‌شود قرار است دو کارگردان دیگر به جمع کارگردانان این سریال اضافه شوند. همین حالا هم با وجود نام‌هایی که با آن‌ها اشاره کردیم، به نظر می‌رسد که این مجموعه تلویزیونی می‌تواند به یک اثر بسیار موفق بدل شود.

بیشتر بخوانید: بررسی سریال بازی مرکب(Squid Game)، نقدی بر تقابل پول و مرگ

اگر عاشقان تماشای سریال‌های مختلف باشید، قطعا نام‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می کنیم برایتان آشنا هستند. آن‌ها لزوما در پروسه تولید بازی‌های ویدیویی مشارکتی نداشته‌اند. کارولین استراوس (Carolyn Strauss)، تهیه‌کننده سریال‌های Game of Thrones و Chernobyl، و رز لم (Rose Lam)، تهیه‌کننده سریال Altered Carbon، دیگر تهیه‌کنندگان اجرایی سریال لست اف اس هستند.

سریال The Last of Us توسط شرکت Sony Pictures Entertainment و با همکاری PlayStation Productions در حال ساخت است. خوشبختانه این شرکت اصلا با ساخت سریال‌های تلویزیونی ناآشنا نیست. شرکت سونی پیکچرز در ساخت سریال‌های Breaking Bad ،The Boys و Seinfeld مشارکت داشته است. اما ساخت این سریال، اولین تجربه استودیو PlayStation Productions در تولید یک مجموعه تلویزیونی است. این استودیو پیش از اعلام ساخت این سریال، مشارکت در ساخت فیلم آنچارتد (این اثر نیز از یک فرنچایز گیمی با همین نام اقتباس شده است) تایید کرده بود. فیلم Uncharted قرار است در اوایل سال 2022 اکران شود. از جمله مهم‌ترین بازیگران این فیلم می‌توان به تام هالند (Tom Holland) – بازیگر نقش مرد عنکبوتی در فیلم‌های اخیر مارول – مارک والبرگ (Mark Wahlberg) و آنتونیو باندراس (Antonio Banderas) اشاره کرد. این اثر قرار است توسط روبن فلیشر (Ruben Fleischer‎) کارگردانی شود. او با کارگردانی فیلم Zombieland شناخته می‌شود.

 

بررسی بازی های جدید را در تکنولایف دنبال کنید:

بررسی بازی فیفا 22

 

اولین تصویر از سریال لست اف اس منتشر شد

اولین تصویر از سریال The Last of Us منتشر شد

اولین تصویر از سریال The Last of Us

HBO بالاخره اولین تصویر از سریال The Last of Us را منتشر کرد. این سریال با اقتباس از ویدیو گیمی با همین نام در دست ساخت قرار دارد و تماشای اولین تصویر از این مجموعه تلویزیون برای کسانی که این بازی را تجربه کرده‌اند، حس و حال متفاوتی دارد.

در اولین تصویر از سریال لست اف اس ما جوئل و الی را می‌بینیم. در این تصویر چهره آن‌ها دیده نمی‌شود و پشت آن‌ها به دوربین است. با این حال با دیدن این عکس متوجه می‌شویم که HBO در ساخت دقیق و اقتباس حساب شده از این بازی بی‌نظیر در مسیر درستی قرار دارد. اگر به لباس‌ها و کوله‌پشتی جوئل و الی در این تصویر نگاه کنید، متوجه شباهت ظاهری آن‌ها با کاراکترهای بازی خواهید شد.

تصویر چیز زیادی برای ارائه ندارد و جدای از حضور شخصیت‌های اصلی سریال، ما شاهد حضور یک لاشه هوایپما در عکس هستیم. در نسخه اول از فرنچایز لست اف اس که سریال بر اساس آن در حال ساخت است، هیچ مرحله یا بخش داستانی وجود ندارد که یک لاشه هواپیما در آن نقش اساسی داشته باشد.

مشخص نیست محیطی که در این تصویر می‌بینیم در یکی از قسمت‌های سریال نقش محوری دارد یا نه. ممکن است که جوئل و الی صرفا در حال گذشتن از کنار این هواپیما باشند. شاید هم بخواهند به آن سر بزنند تا بتوانند کمی آذوقه و تجهیزات پیدا کنند. اگر هوایپما نقشی مهم‌تری داشته باشد، پس احتمالا این محیط نیز حداقل در یک قسمت از سریال The Last of Us نقش محوری خواهد داشت.

این احتمال وجود دارد که جوئل و الی یک شب را در داخل این هواپیما بگذرانند و ممکن است در آن سکانس‌ها شاهد گفتگوی صمیمانه آن‌ها باشیم. شاید هم در همین جا صحنه‌ای را ببینیم که جوئل به الی آموزش گیتار می‌دهد. دراکمن در مصاحبه با رسانه IGN اعلام کرد که آن‌ها در سریال لست اف اس به دلیل تفاوت مدیوم ارائه داستان، تاثیرگذاری اتفاقات بیشتر خواهد بود.

البته جوئل در نسخه اول به الی گیتار آموزش نمی‌دهد، اما آیا در مجموعه تلویزیونی لست اف اس شاهد این اتفاق خواهیم بود؟ با این حال اگر این هواپیما را در سریال ندیدید هم نباید تعجب کنید. زیرا بسیاری از این موارد صرفا برای یک عکس طراحی شده و در نسخه نهایی حذف می‌شوند.

 

 

تاریخ پخش سریال The Last of Us

هرآنچه درباره سریال The Last of Us می‌دانیم

درست مانند تمام فیلم و سریال‌های اخیر، مجموعه تلویزیونی اقتباسی لست اف اس نیز تحت تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا قرار گرفته است. به لطف پستی که گابریل لونا در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد، ما می‌دانیم این سریال از ماه جولای سال جاری وارد مرحله تولید شده است. فیلم‌برداری این مجموعه تلویزیونی در کشور کانادا در حال انجام است. گفته می‌شود مرحله فیلم‌برداری تا تاریخ 8 ژوئن 2022 (18 خرداد ماه 1401) به طول خواهد انجامید. مرحله پس‌تولید و تدوین ماه‌ها زمان می‌برد و زمان پایان این مراحل بستگی به بزرگی پروژه دارد. فیلم‌برداری فصل هفتم سریال بازی تاج و تخت که دارای 7 قسمت بود، از ماه فوریه سال 2017 آغاز شد و در ماه جولای همان سال، یعنی پنج ماه پس از شروع فیلم‌برداری پخش شد. از سوی دیگر می‌توانید سریال The Witcher را در نظر بگیرید. فصل دوم این مجموعه تلویزیونی که دارای هشت قسمت خواهد بود، در ماه آپریل سال جاری وارد مرحله فیلم‌برداری شد. این سریال قرار است در ماه دستامبر سال جاری پخش شود که یعنی هشت ماه پس از شروع فیلم‌برداری. حالا بهتر است با توجه به این زمان‌بندی‌ها، تاریخ پخش فصل اول سریال The Last of Us که دارای 10 قسمت است را تخمین بزنیم. با توجه به شروع فیلم‌برداری این سریال در ماه جولای سال جاری، به نظر می‌‌رسد در ماه دسامبر 2022 یا ژانویه 2023 شاهد پخش اولین قسمت از این مجموعه تلویزیونی باشیم.

اگرچه خیلی لذت‌بخش است اگر قسمت اول سریال لست اف اس در روز دوشنبه در تاریخ 26 سپتامبر سال 2022 پخش شود. برای کسانی که نمی‌دانند باید بگوییم که این تاریخ مربوط به روز شیوع بیماری در بازی The Last of Us می‌شود. این اتفاق که در تاریخ 26 سپتامبر 2013 در جهان بازی رخ داده است، هر ساله توسط استودیو ناتی داگ گرامی داشته می‌شود. اگرچه باید قبول کرد که این زمان‌بندی اصلا واقع‌گرایانه نیست.

این بود هرآنچه از سریال The Last of Us می‌دانستیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. نظر شما درباره فرنچایز لست اف اس چیست؟ فکر می‌کنید بالاخره شاهد یک اقتباس موفق از صنعت بازی‌های ویدیویی خواهیم بود؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذراید.

 

منبع: RottenTomatoes

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b3%d8%b1%db%8c%d8%a7%d9%84-the-last-of-us/
ads
ads