داغ ترین ها :
مشکل سفید پرینت گرفتن پرینتر و روش های رفع کردن آن

مشکل سفید پرینت گرفتن پرینتر و روش های رفع کردن آن

در عصر تکنولوژی بعد از کامپیوتر و لپ تاپ، پرینتر عصای دست انسان‌ها به شمار می‌آید. در گذشته افراد کمی برای خانه یا محل کار کوچک خود پرینتر می‌خریدند؛ اما امروزه خرید پرینتر در برنامه‌های خرید افراد بسیاری قرار دارد. مواجه شدن با هرگونه مشکلی یکی از طبیعی‌ترین اتفاق‌های ممکن هنگام کار با انواع وسایل مانند پرینتر است. سفید چاپ کردن پرینتر هم می‌تواند یکی از این مشکل‌ها باشد. تفاوتی ندارد که پرینتر لیزری باشد یا جوهری چون وقتی برگ سفید تحویل شما می‌دهد یعنی حتما مشکلی در این وسط قرار دارد که باید به دنبال راه حل آن باشید.

اگر به‌دنبال پیدا کردن مشکل سفید پرینت گرفتن پرینتر و روش های رفع کردن آن هستید، با خواندن این مقاله می‌توانید به سوال‌های خود پاسخ دهید. در این مقاله از تکنولایف قرار است تا به علت سفید چاپ کردن پرینترهای اچ پی، اپسون و کانن بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

علت چاپ یک برگ سفید در هر دستور پرینت چیست

چاپ یک برگ سفید در هر دستور پرینت

پیش از اینکه بخواهیم به صورت تخصصی علت سفید چاپ کردن پرینتر را موشکافی کنیم، بهتر است به مشکل بسیار کوچک چاپ یک برگ سفید در هر دستور پرینت اشاره کنیم. اما دقیقا چه زمانی یک برگ سفید پرینت می‌شود یا اصلا دلیل آن چیست؛ می‌توان اینگونه بیان کرد که گاهی اوقات شما از طریق سیستم انتخاب می‌کنید که یک فایل PDF را پرینت بگیرید و پس از هربار پرینت گرفتن دستگاه به‌صورت خودکار یک برگ سفید تحویل شما می‌دهد به‌طوریکه برگ‌ها یکی در میان سفید و چاپ شده هستند؛ در این حالت نگران نباشید و تصور نکنید که علت سفید چاپ کردن پرینتر خرابی پرینتر شماست.

تفاوتی نمی‌کند که پرینتر شما حاصل ساخت کدام برند است، اچ پی، اپسون یا کانن، هر کدام که باشند، علت سفید پرینت گرفتن pdf تنها بخاطر یک تنظیم ساده است؛ با انجام چند مرحله ساده مشکل چاپ یک برگ سفید در هر دستور پرینت به‌طور کل از بین می‌رود.

راه حل اولیه مشکل سفید پرینت گرفتن پرینتر

برای حل مشکل سفید پرینت گرفتن پرینتر بهتر است پیش از انجام هر کاری ابتدا به تنظیمات پیشرفته پرینتر یک سری بزنید. اگر برای شما این سوال پیش آمده است که به تنظیمات پیشرفته چه ارتباطی دارد، باید بگوییم که برای مثال در تنظیمات پرینتر hp گزینه‌ای وجود دارد که کاملا می‌توان به عنوان تنها علت سفید پرینت گرفتن hp به آن اشاره کرد. در صورت فعال بودن این گزینه پس از هر برگ چاپ شده یک برگ سفید از پرینتر بیرون می‌آید.

اگر تصور می‌کنید که اصلا چرا باید چنین تنظیماتی وجود داشته باشد، لازم به ذکر است گاهی یک فرد می‌خواهد از یک فایل چند صفحه‌ای یا برای مثال یک سند چندين بار پرینت بگیرد، دستگاه برای نمایش اتمام یک دور پرینت یک برگ سفید چاپ می‌کند و بعد از آن به سراغ پرینت سری بعدی می‌رود. اگر تمایل به خاموش کردن این تنظیمات دارید، باید به سراغ کامپیوتر یا سیستم متصل به پرینتر رفته و به صورت زیر عمل کنید:

مراحل غیر فعال کردن تنظیمات چاپ برگ سفید در هر دستور پرینت

1. وارد کنترل پنل شوید.

نکته: اگر پیدا کردن کنترل پنل برای شما سخت است، نیازی به نگرانی نیست؛ در قسمت Search می‌توانید Control Panel را تایپ کنید.
2. عبارت Devices and Printers را جست‌وجو کنید و روی آن کلیک کنید.
نکته: اگر Devices and Printers را جست‌وجو نکردید، می‌توانید ابتدا روی Hardware and Sound کلیک کنید تا در صفحه بعدی که باز می‌شود به Devices and Printers دسترسی پیدا کنید. در این صفحه باید نام پرینتر خود را مشاهده کرده و روی آن کلیک کنید.
3. گزینه Printing Preferences را انتخاب کنید.
4. اگر با گزینه‌ای با نام Seprator مواجه نشدید، روی آیکون نشان دهنده پرینتر راست کلیک کنید. از میان گزینه‌های موجود روی Printer Properties کلیک کنید.
5. حال پنجره کوچک جدیدی با چندین تب در قسمت بالایی صفحه باز می‌شود.
6. تب Advanced را انتخاب کنید.
7. در پایین پنجره قطعا باکس Separator Page را مشاهده می‌کنید. اگر عددی مشاهده می‌کنید، پاک کنید یا در نهایت گزینه Enable advanced printer features را بردارید.

 

انواع پرینتر و دستگاه چاپگر را با بهترین قیمت از تکنولایف بخرید

 

مشکل سفید پرینت گرفتن پرینتر و روش های رفع کردن آن

"</p

تا به اینجای مقاله توانستیم تا به یکی از رایج‌ترین علت های سفید چاپ کردن پرینتر اشاره کنیم. با توجه به اینکه تحویل گرفتن برگ سفید از پرینتر نمی‌تواند تنها یک دلیل داشته باشد، در ادامه قصد داریم تا به دلایل دیگر و رفع مشکل سفید پرینت گرفتن پرینترهای مختلف دست پیدا کنیم. در حال حاضر پرینترهای hp، اپسون و کانن در اکثر اداره‌ها و خانه‌ها دیده می‌شود، به همین علت در ادامه با مواردی مانند علت سفید پرینت گرفتن hp یا مشکل سفید پرینت گرفتن پرینتر canon بیشتر از قبل آشنا خواهید شد.

مشکل سفید پرینت گرفتن اپسون

"</p

معمولا مشکل‌هایی که برای پرینترها هنگام چاپ کردن به‌وجود می‌آید، مشکل اختصاصی نیست که برای رفع آن راه‌حل پرینتر هر برند با برند دیگر متفاوت باشد؛ اما اگر دارای پرینتور اپسون هستید و زمان بسیاری از شما در جست‌وجوی پیدا کردن علت سفید پرینت گرفتن pdf سپری می‌شود، بهتر است تا پایان همراه ما باشید.

نکته: دلایلی که در ادامه قصد توضیح آن‌ها را داریم، تنها مختص به پرینتر اپسون نیست. اگر به‌دنبال پیدا کردن مشکل سفید پرینت گرفتن canon یا hp هستید، خواندن این بخش مانند قبل به کار شما خواهد آمد.

پیشنهاد مطالعه:
بهترین پرینترهای اداری

مشکل هد پرینتر

یکی از رایج‌ترین مشکل‌هایی که می‌تواند علت چاپ نکردن چاپگر اپسون باشد، دیده شدن مشکل در بخش هد پرینتر (Printhead) است. اگر هم اکنون سوال هد پرینتر چیست به مجموع سوال‌های شما اضافه شد، لازم به ذکر است که هد پرینتر قسمتی از دستگاه پرینتر جوهر افشان است که پس از قرار گرفتن کارتریج در دل آن، با راست و چپ رفتن (حرکت معمول) متوالی منجر به پخش رنگ و چاپ تصویر می‌شود. گاهی اوقات قبل از دیدن یک چاپ سفید ممکن است متوجه خطوط سیاه کم رنگ و پراکنده در برگ‌های قبلی شده باشید. تمامی این اتفاق‌ها نشان دهنده مشکل هد پرینتر است که برای رفع آن بهتر است به تعمیرکار نشان دهید.
برای رفع مشکل سفید پرینت گرفتن اپسون باید حداقل هفته‌ای یک بار از پرینتر جوهر افشان اپسون خود استفاده کنید تا هد پرینتر خشک نشود. هد پرینتر به دلیل ارگونومی و طراحی که دارد، دارای نازل‌های باریکی است که در صورت استفاده نشدن، جوهر درون نازل‌های آن خشک می‌شود. اگر جوهر درون هد پرینتر خشک شود باید برای تعمیر و تمیز کردن هد پرینتر دستگاه را تحویل تعمیرکار دهید. معمولا افراد متخصص پیشنهاد می‌دهند که برای جلوگیری از خشک شدن هد پرینتر اگر احساس می‌کنید که هر هفته یا هر چند روز یک بار قصد استفاده از دستگاه را ندارید، هفته‌ای یک بار حتی شده یک برگ چاپ کنید تا جوهر درون هد خشک نشود.

مشکل سفید پرینت گرفتن canon

"</p

کانن هم مانند برند اپسون سال‌های زیادی است که در تولید انواع پرینتر موفق بوده است. طبیعی است تا تعدادی از کاربران چاپگرهای کانن هم با مشکل سفید پرینت گرفتن canon مواجه شده باشند. تفاوتی نمی‌کند که از پرینتر لیزری کانن استفاده می‌کنید یا پرینتر جوهر افشان زیرا یکی از اتفاق‌های مشترکی که منجر به چاپ یک برگ سفید در هر دستور پرینترهای لیزری و جوهر افشان کانن (همچنین برندهای دیگر) می‌شود، پیدا کردن مشکل در کارتریج پرینتر است.

 

 

مشکل در کارتریج پرینتر

اگر به تازگی قصد خرید پرینتر کرده‌اید یا هنوز با نام انواع بخش‌های تشکیل دهنده آن آشنا نیستید، بهتر است پیش از جست‌وجو برای پیدا کردن راه حل مشکل سفید پرینت گرفتن canon با بخش کارتریج آشنا شوید.
بهتر است بگوییم که مهم‌ترین و اساسی‌ترین قسمت یک پرینتر، کارتریج (Cartridge) آن است. کارتریج یا همان قلب پرینتر (جوهر افشان و لیزری) درواقع محفظه نگهداری جوهر یا تونر است. کارتریج درون هد پرینتر قرار می‌گیرد و هد با استفاده از ماده درون کارتریج شروع به چاپ تصویر و نوشته روی صفحه می‌کند.

حال که با مفهوم کارتریج آشنا شدید، بهتر است بدانید که جوهر یا تونر به‌هیچ عنوان نباید به مدت زیادی درون کارتریج باقی بماند زیرا در این حالت پس از مدتی خشک می‌شود و منجر به خراب شدن کارتریج می‌شود. حداکثر انقضای ماندگاری جوهر و تونر درون کارتریج 6 ماه است؛ اگر پس از 6 ماه هنوز مقداری جوهر (یا تونر) درون کارتریج باقی مانده بود، باید نسبت به دور ریختن آن اقدام کنید.

 

 

علت سفید پرینت گرفتن پرینتر hp

علت سفید پرینت گرفتن hp

با توجه به تقاضا و میزان فروش قابل مشاهده، هیچ برندی تا به حال به اندازه hp موفق به تولید و عرضه پرینترهای لیزری و جوهر افشان نشده است. درست است که هر کدام از پرینترها دارای کارایی متفاوتی هستند. برای مثال به افرادی که تنها قصد کارهای کوچک و محدود را در منزل دارند، اصولا خرید پرینترهای جوهر افشان پیشنهاد می‌شود یا برای محل کارهای بزرگ بیشتر پیشنهاد خرید پرینترهای لیزری دیده می‌شود. با توجه به شهرت پرینترهای لیزری اچ پی در اداره‌ها و سایر بخش‌ها، قطعا کاربران آن تا به حال با مشکل سفید پرینت گرفتن hp مواجه شده‌اند که در ادامه قرار است به یکی از دلایل آن اشاره کنیم.

 

پیشنهاد مطالعه:
بهترین مدل پرینترهای hp

 

از کار افتادن درام پرینتر

از کار افتادن درام پرینتر یکی از مشکل‌هایی است که تنها برای پرینترهای لیزری اتفاق می‌افتد و می‌‎تواند منجر به ایجاد مشکل سفید پرینت گرفتن پرینتر شود. وظیفه درام (Drum) یک پرینتر لیزری در درجه اول نگهداری کارتریج سپس استفاده از تونر (جوهر پرینترهای لیزری) داخل کارتریج برای چاپ تصویر است. نوع کارکرد درام به‌گونه‌ای است که با استفاده از اختلاف بار الکتریکی تولید شده میان صفحه زیرین و بدنه خود، تونر داخل کارتریج را روی صفحه کاغذ انتقال می‌دهد. درام مانند یک غلطک فلزی با استفاده از لیزر از روی کار برای شما پرینت می‌گیرد یا به اصطلاح کار قلم زنی را انجام می‌دهد.

اگر درام به هر دلیلی نتواند تونر را از کارتریج به صفحه کاغذ انتقال دهد، کاربر با مشکل سفید چاپ کردن پرینتر روبه‌رو می‌شود. درام‌ها بسیار نسبت به جابه‌جایی و ایجاد خراش حساس هستند به‌‎طوریکه در صورت مشاهده یک علامت یا پاشش نقطه‌ای رنگ روی برگه‌ها می‌توانید به خراب شدن درام پی ببرید. درام‌های لیزری هم مانند کارتریج‌ها دارای عمر خاصی هستند (معمولا 500 الی 700 هزار برگ) البته قابل شارژ بودن آن‌ها به عمر و کارایی بیشتر پرینتر کمک ویژه‌ای می‌کنند، اما در حالتی که دیگر قابل شارژ نباشند و بدنه حساس آن‌ها صدمه دیده باشد یا فاصله همیشگی میان درام و صفحه کاغذ بیشتر شده باشد، پرینتر شروع به چاپ کاغذ سفید می‌کند.

 

پیشنهاد مطالعه:
درام کارتریج چیست

 

سخن آخر

با توجه به جست‌وجو بالای کاربران پرینترهای لیزری و جوهرافشان بابت اینکه چرا پرینتر پس از شروع به کار صفحه سفید به ما تحویل می‌دهد و علت سفید چاپ کردن پرینتر چیست، ما در تکنولایف تصمیم گرفتیم تا برای حل این مشکل مقاله‌ای جامع بنویسیم تا بخش بزرگی از دغدغه کاربران پرینترهای اچ پی، کانن و اپسون را تنها با چند دقیقه مطالعه برطرف کنیم. اگر شما هم تجربه‌ای در برخورد با مشکل سفید پرینت گرفتن پرینتر و روش های رفع کردن آن داشته‌اید یا به دنبال پیدا کردن بهترین راه‌حل هستید، می‌توانید با نوشتن نظرات خود در قسمت نظرات کاربران با ما و سایر مخاطبین به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

چرا پرینتر کانن برگ سفید چاپ می‌کند؟

تفاوتی ندارد که پرینتر لیزری کانن را خریده‌اید یا جوهری زیرا چک کردن کارتریج، بخش تنظیمات Printer Properties و سلامت سایر قسمت‌های پرینتر از جمله کارهای واجب هنگام روبه‌رویی با مشکل سفید پرینت گرفتن canon به‌شمار می‌روند.

چرا بعد از پرینت گرفتن کاغذ پرینت شده کاملاً سفید است؟

تنها یک عامل نمی‌تواند منجر به بروز مشکل سفید پرینت گرفتن پرینتر باشد برای همین کاربران نیاز دارند تا جوهر یا تونر درون کارتریج، هد یا درام پرینتر را برای پیدا کردن علت اصلی چک کنند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. مصطفی

    سلام من بعد از این که در چاپگر اچ پی از کارتریج طرح استفاده کردم کلا صفحه پرینت سفید میگیرم چاپگر رو ریست کردم وچندین بار هم جای ان را تمیز کرده ودوباره جازدم فقط یک بار برای من هشتار داد که کارتریج اچ پی نیست وبعد دیگر هم نیامد ممنون میشوم توضیح یا راهنمایی کنید. باتشکر

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b3%d9%81%db%8c%d8%af-%da%86%d8%a7%d9%be-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d9%be%d8%b1%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1/
ads
ads