داغ ترین ها :
سه پرچمدار برتر سال 2020

سه پرچمدار برتر سال 2020

در آغاز سال 2020 میلادی کمپانی‌های بزرگ تولیدکننده تلفن همراه با یکی از جدی‌ترین تهدیدات دنیا یعنی ویروس کووید 19 مواجه شدند. تمام معرفی‌ها به‌صورت آنلاین برگزار شد و سالن‌های معرفی محصولات خالی از خبرنگاران و طرفداران بود. شاید اگر این بیماری وجود نداشت، امسال یکی از پربازدیدترین نمایشگاه‌ها و معرفی‌ها را شاهد بودیم. اما کمپانی‌های بزرگ تسلیم نشدند و به رقابت و تولید گوشی‌های قدرتمند ادامه دادند و بازهم تماشاگران خود را شگفت‌زده کردند.
امسال یکی از پر پرچمدارترین سال‌های صنعت تلفن همراه بود که تا جایی که توانستند طراحی‌های زیبا و خاص، دوربین‌های پیشرفته، صفحه‌نمایش‌های با کیفیت، پردازنده‌های قدرتمند و همچنین پیشرفت فناوری شارژ سریع را در محصولات خود به کار بردند.
هرکدام از کمپانی‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند تمام توان خود را در پرچمدارهای خود جای دادند و سال 2020 را به یک سال پر از پیشرفت و نوآوری تبدیل کردند.
حال که سال 2020 با تمام سختی‌هایی که داشت به پایان رسید می‌خواهیم 3 پرچمدار برتر سال 2020 از نگاه کاربران را معرفی کنیم. در این مطلب همراه ما باشید.

پرچمدار برتر سال 2020 در رتبه اول:

Galaxy Note20 Ultra 5G

سامسونگ در سالی که گذشت از 6 پرچم‌دار رونمایی کرد که شاملS20،S20plus، S20Ultra،Note20 ،Note20Ultra و Note20Ultra 5G می‌باشد که تمام آنها بسیار موفق و راضی‌کننده باقیمت‌های مختلف ظاهر شدند.
اما در میان تمام آن‌ها این Note20Ultra است که لیاقت برترین گوشی هوشمند سال را دارد. این پرچمدار قدرتمند از هر نظر موفق ظاهر شد و توانست تمام تست‌های مختلف را بدون کوچک‌ترین مشکل پشت سر بگذارد. در ادامه خواهیم دید که چرا این گوشی هوشمند برترین اسمارتفون سال 2020 است.


گوشی نوت ۲۰ اولترا

برای مشاهده و خرید محصول مرتبط به این لینک مراجعه کنید.


خرید و مشاهده محصول

طراحی

سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا یکی از زیباترین و بی‌نقص‌ترین طراحی‌های سال گذشته در میان پرچمدارها و حتی تمام گوشی‌ها را دارد. خیلی از کاربران شیفته طراحی گوشه‌دار موبایل‌ها هستند که نوت 20 اولترا هم از این قاعده مستثنی نیست.
این محصول دارای قاب پشتی شیشه‌ای است که با فناوری جدید گوریلا گلس ویکتوس از آن محافظت می‌شود. این فناوری باعث شده این گوشی بسیار ضد خط و خش و ضدضربه باشد که آسیبی به شیشه پشتی نرسد. فریم آن از استیل ضدزنگ استفاده می‌کند استفاده می‌کند که سختی و مقاومت بسیار بالایی دارد. شیشه جلویی از پنل خمیده بهره می‌برد که توسط فناوری گوریلا گلس ویکتوس از آن محافظت می‌شود. در تست‌های این گوشی مشاهده می‌شود که در شرایط سخت به‌خوبی مراحل آزمایش را پشت سر می‌گذارد و بسیار شگفت‌انگیز است.
در لبهٔ کناری گوشی شاهد دکمه پاور و دکمه کم‌وزیاد صدا مشاهده می‌شود و در طرف دیگر فقط فریم وجود دارد. در بالای گوشی درگاه خشاب سیم‌کارت و میکروفون دوم قرار دارد. در قسمت زیرگوشی پورت شارژ تایپ سی، میکروفون و اسپیکر وجود دارد و خبری از جک 3.5 میلی‌متری نیست. همچنین در کنار اسپیکر شاهد یکی از برتری‌های نوت 20 اولترا به دیگر پرچمدارها یعنی قلم S Pen هستیم. یکی از ویژگی‌های خاصی که مخصوص سری نوت سامسونگ است و شیفتگان بسیاری در سرتاسر دنیا دارد. این قلم در نسل‌های قبلی بسیار طرفدار داشت اما در این نسخه، قلم S Pen سامسونگ به یکی از شگفتی‌های سال گذشته تبدیل شد که از طریق بلوتوث متصل می‌شود و تأخیر در واکنش را به 9 میلی‌ثانیه کاهش داده است. همچنین دارای قابلیت شتاب‌سنج و ژیروسکوپ است که کمک می‌کند به‌راحتی این قلم را هرطور که می‌خواهید با کم‌ترین نرخ تأخیر بر روی صفحه بکشید.
ابعاد این غول تکنولوژی 164.8 در 77.2 در 8.1 میلی‌متر و وزن 208 گرم می‌باشد. گلکسی نوت 20 اولترا دارای گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار (تا 1.5 متر برای 30 دقیقه) است که یکی از ویژگی‌های مهم و برجسته این اسمارتفون به‌حساب می‌رود.

صفحه‌نمایش

گلکسی Note20ultra یکی از بهترین نمایشگرهای سال گذشته را دارد که از نگاه‌کردن به آن سیر نمی‌شوید. یک صفحه‌نمایش خمیده از نوع Dynamic AMOLED که دوبرابر نسل قبلی خود کیفیت دارد. دقت این نمایشگر 1440 در 3088 پیکسل و تراکم پیکسلی 496 با نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز در کیفیتFHD و 60 هرتز در QHD. این صفحه نمایش 6.9 اینچی با کمک فناوری HDR10+ حدود %92.5 از بدنه را به خود اختصاص داده و یک شاهکار کم نظیر را خلق کرده است. تصاویر در این نمایشگر، به شدت جذاب و زنده با نمایش دقیق رنگ‌ها و عملکرد فوق‌العاده در زیر نور خورشید به یکی از برترین نمایشگرهای سال گذشته تبدیل شد.

سخت‌افزار و نرم افزار

گلکسی نوت 20 اولترا از دو پردازنده مختلف اسنپدراگون 865+ و اگزینوس 990 استفاده می‌کند. نسخه اسنپ دراگون مختص آمریکا و نسخه اگزینوس برای اروپا می‌باشد.
نسخه اسنپ دراگون این گوشی شامل 8 هسته (یک هستهٔ 3.09 گیگاهرتز Kryo 585 و سه هستهٔ 2.42 گیگاهرتز Kryo 585 و چهار هستهٔ 1.8 گیگاهرتز Kryo 585) می‌باشد با پردازنده گرافیکی Adreno 650.
نسخه اگزینوس دارای 8 هسته (دو هستهٔ 2.73 گیگاهرتز Mongoose M5 و دو هستهٔ 2.50 گیگاهرتز Cortex-A76 و چهار هستهٔ 2.0 گیگاهرتز Cortex-A55) است با پردازنده گرافیکی Mali-G77 MP11.
هر دو این پردازنده‌ها دارای عملکرد فوق‌العاده و سریع می‌باشند که تفاوتی با یکدیگر ندارند. این پردازنده‌ها باعث می‌شوند تمام برنامه‌ها بدون لگ و کندی اجرا شوند.
این گوشی از رم 12 گیگابایت و 128 تا 512 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.0 استفاده می‌کند و دارای درگاه حافظه داخلی می‌باشد.

گلکسی نوت 20 اولترا از اندروید 10(قابل به‌روزرسانی به اندروید 11) و رابط کاربری One UI 2.5 استفاده می‌کند که بسیار محیط روان و چشم‌گیری دارد.

دوربین

گلکسی نوت 20 اولترا دارای یک ماژول مستطیل شکل در پشت‌گوشی است که سه لنز در آن قرار دارد. یک لنز 108 مگاپیکسلی (0.8 میکرومتر سایز پیکسل، 1/1.33 اینچ سایز سنسور، لنز واید 26 میلی‌متری، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزش‌گیر خودکار تصویر، فوکوس خودکار لیزری)، یک لنز 12 مگاپیکسل (لنز پریسکوپ تله‌فوتو 103 میلی‌متری، f/3.0، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، f/3.0، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، بزرگ‌نمایی اپتیکال 5 برابری تصویر، بزرگ‌نمایی هیبریدی 50 برابری) و 12 مگاپیکسل (لنز 13 میلی‌متری اولتراواید، 1/2.55 اینچ سایز سنسور، 1.4 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.2، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، حالت فیلم‌برداری سوپر Super Steady برای حذف لرزش) و قابلیت فیلم‌برداری 8k@240FPS، 4K@30/60fps، 1080p@30/60/240fps می‌باشد. همچنین برای بهبود کیفیت از فناوری HDR10 و ضبط صدای استریو. لرزش‌گیر تصویر الکترونیکی و ژیروسکوپی و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بهره می‌برد.

این گوشی از دوربین سلفی حفره‌ای بسیار کوچک در پنل نمایشگر استفاده می‌کند که دارای لنز 10 مگاپیکسل (1.22 میکرومتر سایز پیکسل، 1/3.2 اینچ سایز سنسور، لنز واید 26 میلی‌متری، f/2.2، فوکوس خودکار با تشخیص فاز) و کیفیت فیلم‌برداری 4K@30/60fps، 1080p@30fps است. در مجموع دوربین گلکسی نوت 20 اولترا دارای یکی از بهترین دوربین‌های موجود در بازار است که تصاویر را با کیفیت بالا و رنگ‌های زنده و واقعی ثبت می‌کند و در شرایط نوری کم عملکرد بسیار خوبی دارد.

باتری و دیگر امکانات

گلکسی نوت 20 اولترا دارای یک باتری بسیار قدرتمند لیتیوم یونی با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر ساعت و قابلیت فست شارژ 25 واتی و شارژ بی‌سیم معکوس 9 واتی است. همچنین سامسونگ سعی کرده این باتری را در سریع‌ترین زمان ممکن بتوان شارژ کرد و از قابلیت USB Power Delivery 3.0 و شارژ بی‌سیم سریع Qi/PMA بهره می‌برد.
اسپیکرهای این گوشی هوشمند استریو می‌باشد که توسط کمپانی AKG تهیه و تنظیم شده است.

پرچمدار کمپانی اپل در رتبه دوم

IPhone 12pro Max

کمپانی بزرگ اپل هرساله با معرفی گوشی‌های خود بازار تکنولوژی را زیر و رو می‌کند و سهم زیادی از بازار پرچمداران دارد. یکی از بهترین گوشی‌های سالی که گذشت پرچمدار اپل به نام Iphone 12pro Max است که با طراحی جدید خود کاربران را به یاد دوران گذشتهٔ iphone 4 می‌برد. البته بسیاری از کاربران به لبه‌های گرد آیفون‌ها عادت کرده بودند و اعتراض شدیدی به همراه داشتند. اما کاربران آیفون نمی‌توانند عضو جدید خانواده اپل را دوست نداشته باشند و این محصول هم با فروش بالای خود توانست، این کمپانی را سربلند از سختی‌های سال 2020 بیرون آورد.


برای مشاهده و خرید محصول مرتبط به این لینک مراجعه کنید.


خرید و مشاهده محصول

طراحی و ساخت

اپل در معرفی آیفون‌های خود ادعا کرد که این نسل از آیفون دارای یک بدنه و صفحه‌نمایش بسیار مقاوم در برابر ضربه و خط و خش می‌باشد. البته این ادعا درست بوده و این نسل از آیفون‌ها دارای مقاومت بالا در برابر ضربه و خط و خش به همراه پوشش اولفوبیک برای کاهش بازتاب نور و لکه دست هستند. جلو و پشت‌گوشی با فناوری گوریلا گلس محافظت می‌شود که فناوری محافظتی سرامیک شیلد هم به آن اضافه شده است و فریم قاب از جنس آلومینیوم ضدزنگ می‌باشد.
این گوشی هوشمند دارای گواهی معتبر IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار (تا 6 متر برای 30 دقیقه) با وزن 228 گرم و ابعاد 160.8 در 78.1 در 7.4 میلی‌متر است.
در فریم کناری گوشی شاهد دکمه پاور و در سمت دیگر دکمه کم‌وزیاد کردن صدا و دکمه بی‌صدا کردن وجود دارد. در فریم پایین گوشی شاهد اسپیکر، میکروفون و پورت شارژ لایتنینگ وجود دارد.

صفحه‌نمایش

کمپانی اپل درگوشی‌های خود همیشه از نمایشگرهای خاص خود استفاده می‌کند. این گوشی دارای نمایشگر Super Retina XDR OLED با دقت 1284 در 2778 پیکسل و تراکم پیکسلی 458 پیکسل در هر اینچ و میزان روشنایی 800 نیت که نشان از نمایشگری بسیار با کیفیتت و دقت بالا می‌باشد. این صفحه‌نمایش از فناوری‌های مختلفی از جمله +HDR10 و قابلیت True-tone بهره می‌برد و از فضای رنگی گسترده و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند. یکی از نقاط ضعف این نمایشگر نسبت به رقیبانش نرخ به‌روزرسانی 60 هرتز است که شاید تنها دلیل قرار نگرفتن در صدر جدول می‌تواند همین باشد. این نمایشگر 6.7 اینچی حدود %87.4 از فضای پنل جلویی را به خود اختصاص داده است.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

آیفون 12 پرو مکس از پردازنده اصلی Apple A14 Bionic (5 nm) استفاده می‌کند که شامل 6 هسته (2×3.1 GHz Firestorm + 4×1.8 GHz Icestorm) است. پردازش کارهای گرافیکی این گوشی برعهدهٔ پردازنده گرافیکی 4 هسته‌ای اپل می‌باشد.
این گوشی هوشمند از 128 گیگابایت 6 گیگابایت رم، 256 گیگابایت 6 گیگابایت رم، 512 گیگابایت 6 گیگابایت رم از نوع NVMe و IOS14 استفاده می‌کند. سخت‌افزار این گوشی در مجموع بسیار قوی قدرتمند است همچنین اپل اهل استفاده از اعداد و ارقام بزرگ در محصولات خود نیست و مقدار رم 6 این گوشی با رم 12 باقی گوشی‌ها برابری می‌کند و حتی بعضاً از آن‌ها پیشی می‌گیرد.

دوربین

این محصول دارای سه دوربین و یک سنسور TOF 3D LiDAR استفاده می‌کند که شامل یک لنز 12 مگاپیکسل (لنز واید 26 میلی‌متری، 1.7 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر از نوع سنسور شیفت، f/1.6)، یک لنز 12 مگاپیکسل (لنز 65 میلی‌متری تله‌فوتو، 1/3.4 اینچ سایز سنسور، 1.0 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال 2.5 برابر، f/2.2)، یک لنز 12 مگاپیکسل (لنز 13 میلی‌متر اولتراواید با پوشش 120 درجه، f/2.4) و یک سنسور تشخیص عمیق تصویر TOF 3D LiDAR می‌باشد.
دوربین سلفی این گوشی در ناچ بالای صفحه شامل یک لنز 12 مگاپیکسل (لنز 23 میلی‌متری واید، f/2.2) و یک حسگر سه‌بعدی تشخیص چهره و عمق تصویر SL 3D است.
کیفیت فیلم‌برداری دوربین اصلی 4K با سرعت 60(فیلم‌برداری Dolby Vision) و 30 و 24 می‌باشد و دوربین سلفی 4K با سرعت 60 ، 30 و 24 با قابلیت لرزش‌گیر الکترونیکی و ژیروسکوپی تصویر است.

باتری و دیگر امکانات

آیفون 12 پرو مکس دارای یک باتری نسبتاً خوب 3687 میلی‌آمپر ساعتی با فست شارژ 20 واتی است که قابلیت شارژ سریع بی‌سیم 7.5 وات Qi و 15 وات در صورت استفاده از MagSafe همراه USB Power Delivery 2.0 را دارا است.
امنیت این گوشی توسط تشخیص چهره یا Face ID برقرار می‌شود که عملکرد خوبی در شب و نور کم دارد.

سومین پرچمدار برتر سال 2020

شیائومی MI 10 pro 5G

 رتبه سوم پرچمدار سال گذشته شیائومی می 10 پرو 5جی نام دارد که یکی از قوی‌ترین گوشی‌های معرفی شده در سال گذشته می‌باشد. این گوشی نسخه به‌روز شده نسل قبلی خود یعنی MI 10 pro 4G است که به لطف چیپست 5 جی باعث شده به این رتبه مهم دست پیدا کند.

Mi 10 Pro

طراحی و ساخت

شیائومی می 10 پرو دارای یک بدنه شیشه‌ای با فریم آلومینیومی همراه فناوری گوریلا گلس 5 می‌باشد. ابعاد این گوشی 162.6 در 74.8 در 9 میلی‌متر با وزن 208 گرم به یک گوشی خوش‌ساخت و خوش‌دست بدل شده است.
در فریم کناری شاهد دکمه پاور و کم‌وزیاد کردن صدا و در فریم پایین گوشی شاهد پورت شارژ تایپ سی، اسپیکر، میکروفون و درگاه خشاب سیم‌کارت هستیم.

صفحه‌نمایش

این محصول دارای یک صفحه‌نمایش 6.67 اینچی با کیفیت از نوع Super AMOLED و تراکم پیکسلی 386 و دقت 1080 در 2340 پیکسل می‌باشد. این صفحه‌نمایش از نرخ به‌روزرسانی خوب 90 هرتز و نرخ ثبت لمس 180 هرتزی بهره می‌برد که با فناوری HDR10+ و فضای رنگی DCI-P3 حدود %89.8 از پنل جلویی گوشی را فراگرفته است. روشنایی این صفحه‌نمایش 500 نیت است و این صفحه‌نمایش با کیفیت می‌تواند مناسب کسانی باشد که بیشتر اهل بازی‌های گرافیکی هستند یا فیلم تماشا می‌کنند.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

یکی از نقطه قوت‌های این پرچمدار بهره‌بری این گوشی از تراشه قدرتمند اسنپ دراگون 865(هفت نانومتر پلاس) شرکت کوالکام با پردازنده گرافیکی Adreno 650 است. این تراشه قدرتمند 8 هسته‌ای شامل (یک هستهٔ 2.84 گیگاهرتز Kryo 585 و سه هستهٔ 2.42 گیگاهرتز Kryo 585 و چهار هستهٔ 1.80 گیگاهرتز Kryo 585) می‌باشد. این محصول از 8 و 12 گیگابایت رم و 256 و 512 گیگابایت حافظه داخلی پشتیبانی می‌کند و فاقد درگاه حافظه جانبی می‌باشد.
شیائومی می 10 پرو 5 جی از اندروید 10 و رابط کاربری MIUI 12 استفاده می‌کند که قابل به‌روزرسانی است.

دوربین

دوربین این پرچمدار بسیار قدرتمند می‌باشد که یکی از نقاط قوت این گوشی محسوب می‌شود. شامل چهار دوربین اصلی 108 مگاپیکسل (واید، 1/1.33 اینچ سایز سنسور، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، f/1.7)، 8 مگاپیکسل (تله‌فوتو، 1.0 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس لیزری، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، 10 برابر زوم اپتیکال هیبریدی، f/2.0)، 12 مگاپیکسل (مخصوص پرتره، 1.4 میکرومتر سایز پیکسل، 1/2.55 اینچ سایز سنسور، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، 2 برابر زوم اپتیکال، f/2.0) و 20 مگاپیکسل (اولتراواید، 13 میلی‌متری، f/2.2) می‌باشد که هر چهار دوربین کیفیت بسیار خوبی دارند و تصاویر بسیار زنده و با شارپنس بالایی ثبت می‌کنند. کیفیت فیلم‌برداری این دوربین 8K می‌باشد که قابلیت لرزش‌گیر الکترونیکی و ژیروسکوپی همراه فلاش سه‌گانه LED را دارد.
دوربین سلفی این گوشی 20 مگاپیکسل (لنز واید، 0.9 میکرومتر سایز پیکسل، 1/3 اینچ سایز سنسور، f/2.0) می‌باشد با قابلیت فیلم‌برداری 1080 که بسیار راضی‌کننده و با کیفیت است.

باتری و دیگر امکانات

این گوشی هوشمند از باتری قدرتمند با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر ساعت و قابلیت شارژ سریع 50 وات (شارژ درون جعبه 65 وات)، شارژ سریع بی‌سیم 30 وات و شارژ معکوس 5 وات بهره می‌برد. حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش قرارداده شده که عملکرد بسیار خوبی را به ثبت رسانده است. همچنین مجهز به یک میکروفون اختصاصی حذف نویز صدا و اسپیکرهای استریو است که شفافیت و بلندی صدای بسیار خوبی دارد.

این هم از 3 گوشی برتر سال 2020 از نگاه کاربران که با یکدیگر به نقد و بررسی آن‌ها پرداختیم. اگر معتقد هستید که جای یک گوشی در بین این سه رتبه خالی است با ما نظر خود را به اشتراک بگذارید

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b3%d9%87-%d9%be%d8%b1%da%86%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d8%aa%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d9%84-2020/
ads
ads