داغ ترین ها :
سیاه شدن ناگهانی صفحه گوشی آیفون، علت ها و روش های رفع آن

سیاه شدن ناگهانی صفحه گوشی آیفون، علت ها و روش های رفع آن

محصولات بسیار با کیفیت و محبوب کمپانی اپل، طرفداران زیادی دارد و هر ساله رکوردهای فروش خود را جا به جا می کند، اما گاهی محصولات اپل هم می توانند مانند دیگر برندها دچار مشکل نرم افزاری و یا سخت افزاری شوند. در مجموع تمام دستگاه های الکترونیکی امکان دارد باعث مشکل شوند و دلیل آن می تواند ضربات فیزیکی باشد یا مشکلی در نرم افزار آن پیش آمده باشد. دارندگان گوشی های اپل گاهی اوقات از کم نور شدن صفحه گوشی ایفون یا خاموش شدن صفحه گوشی آیفون خبر می دهند که به Black Screen of Death معروف است و یکی از مشکلات ترسناک گوشی های دوست داشتنی آیفون به شمار می رود. در ادامه بیشتر به این مشکل سیاه شدن ناگهانی صفحه گوشی آیفون می‌پردازیم و روش های حل این مشکل را به شما می‌گوییم.

 

برای خرید آیفون به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

سیاه شدن ناگهانی صفحه گوشی آیفون و علت آن

گوشی های آیفون از کیفیت و همچنین نرم افزار خوبی استفاده می کنند، اما گاهی امکان دارد به دلیل ضربه یا آب خوردگی نمایشگر سیاه شود و دیگر روشن نشود. همینطور مشکل می تواند به خاطر بد عوض کردن نمایشگر شکسته شده باشد که به دلیل درست متصل نکردن IC های نمایشگر است و باعث ارور دستگاه و سیاه شدن نمایشگر می شود.
از دیگر دلایل سیاه شدن صفحه آیفون می توان به این اشاره کرد که زمان آپدیت مشکلی برای گوشی پیش بیاید و سیستم دچار کرش بشود، در این صورت امکان خاموشی نمایشگر آیفون می شود. همچنین یک مشکل نرم افزاری رایج بین تمام آیفون ها، جلبریک کردن آن ها است؛ زمانی که یک آیفون را جلبریک می کنید در حقیقت تمام سیستم عامل آیفون و امنیت آن را از بین می برید و در حقیقت بدترین کاری که می توانید با یک آیفون انجام دهید، جیلبریک کردن آن است. در زمان جلبریک کردن یا پس از آن هم امکان سیاه شدن نمایشگر ایفون وجود دارد. به هیچ عنوان پیشنهاد نمی کنیم که گوشی آیفون را جیلبریک کنید.

سیاه شدن ناگهانی صفحه گوشی آیفون و روش‌های رفع آن

همانطور که گفتیم، بدترین بلایی که می تواند سر یک گوشی آیفون بیاید، سیاه شدن صفحه است که به صفحه مرگ آیفون معروف است. این اتفاق شاید خیلی ترسناک و شوکه کننده باشد، اما به راحتی می توانید از شر این مشکل خلاص شوید، فقط کافیست آرامش خودتان را حفظ کنید و به دستور عمل هایی که در ادامه پیشنهاد می دهیم عمل کنید تا مشکل خاموش شدن صفحه آیفون تان حل شود.

روش اول: هارد ریست کردن آیفون

یکی از روش هایی که اکثر مشکلات گوشی های آیفون و اندرویدی را حل می کند، هارد ریست کردن گوشی است. این عمل باعث می شود تمام کش و حافظه پنهان موقت گوشی پاک شود و سیستم عامل دوباره شروع به کار کند. برای هارد ریست کردن گوشی ایفون طبق روش زیر عمل کنید:

در گوشی جدید آیفون:

هارد ریست گوشی آیفون

  • دکمه های حجم صدا را یک بار فشار دهید و رها کنید.
  • دکمه پاور را نگه دارید تا لوگوی اپل ظاهر شود، سپس رها کنید تا گوشی روشن شود.

در گوشی هایی که دکمه هوم دارند:

هارد ریست گوشی آیفون

  • دکمه هوم و دکمه پاور را همزمان نگه دارید تا لوگوی اپل دیده شود، سپس رها کنید تا گوشی روشن شود.

در گوشی آیفون 7 و آیفون 8:

  • دکمه پاور و دکمه کم کردن صدا را همزمان نگه دارید تا لوگوی اپل ظاهر شود، سپس رها کنید تا گوشی روشن شود.

 

 

روش دوم: فکتوری ریست آیفون با برنامه آیتیونز

مورد اعتماد ترین برنامه ای که می توانید برای گوشی های آیفون استفاده کنید و محصولات اپل  از آن پشتیبانی می کنند، برنامه آیتونز اپل است. این برنامه امکان آپدیت کردن گوشی، جا به جایی فایل های داخل گوشی به کامپیوتر و برعکس، بکاپ گرفتن از گوشی و ریست فکتوری گوشی را می دهد. برای وصل کردن گوشی به آیتونز و فکتوری ریستور کردن گوشی آیفون به روش زیر عمل کنید:

  • ابتدا آخرین نسخه برنامه iTunes را نصب کنید.
  • یک کابل اورجینال لایتنینگ برای متصل کردن گوشی به کامپیوتر فراهم کنید.
  • پس از نصب برنامه، گوشی را با کابل به کامپیوتر متصل کنید.
  • زمانی که برنامه آیتونز گوشی شما را شناسایی کند، پیام فکتوری ریستور (Factory Restore) در صفحه کامپیوتر ظاهر می شود که کافیست ان را قبول کنید تا گوشی به تنظیمات کارخانه برگردد.

ریست فکتوری آیفون

توجه: این روش باعث می شود تمام اطلاعت گوشی شما پاک شود.

حالا کافیست منتظر بمانید تا عمل ریست فکتوری انجام شود و پس از اتمام کار، خود برنامه آیتونز جدیدترین نسخه ios را روی گوشی شما نصب می کند و پس از آن گوشی ری استارت می شود. اگر مشکل از نرم افزار گوشی باشد، به احتمال 90 درصد مشکل خاموش شدن صفحه آیفون حل می شود، اگر مشکل باز هم حل نشد، از روش بعدی استفاده کنید.

روش سوم: تعمیر آیفون بدون پاک شدن اطلاعات

بسیاری از افراد علاقه ای به پاک شدن اطلاعاتشان از روی گوشی ندارند، پس سعی در حل مشکل آیفون بدون پریدن اطلاعات دارند، اما چطوری مشکل سیاه شدن صفحه آیفون بدون پریدن اطلاعات را حل کنیم؟ یکی از بهترین روش ها برای انجام این کار، استفاده از برنامه محبوب و مورد اعتماد iMyFone Fixppo است که به کمک آن می توانید تمام گوشی های آیفون را از نظر نرم افزاری تعمیر کنید. این برنامه باعث می شود اطلاعات شما در هنگام حل مشکل سیاهی صفحه پاک نشود.

  • برای انجام این کار ابتدا دانلود برنامه iMyFone Fixppo نیاز است. پس از نصب این برنامه آن را اجرا کنید و گوشی آیفون را با کابل اورجینال آیفون به کامپیوتر متصل کنید.
  • به محض شناسایی گوشی روی گزینه Standard Mode کلیک کنید و اگر گوشی را نشناخت باید آن را روی حالت DFU Mode یا Recovery Mode قرار دهید.
  • برای قرار دادن گوشی آیفون روی حالت ریکاوری مود، ابتدا دکمه هوم و پاور را همزمان نگه دارید، پس از مشاهده لوگوی اپل دکمه پاور را رها کنید و دکمه پاور را نگه دارید.
  • سپس برنامه گوشی شما را می شناسد و آخرین نسخه ios را برای دانلود فراهم می کند، دانلود را بزنید و منتظر بمانید تا تمام شود.
  • سپس روی گزینه Start کلیک کنید تا نرم افزار مشکل گوشی شما را شناسایی و حل کند، پس از اتمام مراحل به احتمال زیاد مشکل سیاه شدن صفحه ایفون شما را حل می کند.

تعمیر آیفون بدون پاک شدن حافظه

اگر گوشی ایفون شما جدید بود و دکمه هوم نداشت:

  • باید برنامه را باز کنید و قبل از اتصال گوشی به کامپیوتر، گزینه Enter/Exit Recovery Mode را در برنامه انتخاب کنید.
  • سپس گوشی ایفون را متصل کنید و گزینه next را بزنید.
  • سپس Enter Recovery Mode را انتخاب کنید و گوشی وارد ریکاوری مود خواهد شد.

 

 

روش پنجم: تعمیر آیفون

اگر تمام مراحل بالا را دقیق اجرا کردید و مشکل سیاه شدن صفحه حل نشد، یعنی مشکل از نرم افزار گوشی نیست و باید سخت افزار گوشی آیفون شما تعمیر شود تا مشکل سیاه شدن صفحه نمایش حل شود. تعمیر مشکل سیاه شدن صفحه آیفون باید توسط متخصص تعمیر آیفون انجام بگیرد و به هیچ عنوان سعی نکنید که خودتان این کار را انجام دهید. این مشکل ممکن است از نمایشگر یا ic های مربوط به نمایشگر باشد که باعث از کار افتادن نمایشگر شده است، جای نگرانی نیست و می توانید با مقداری هزینه دوباره گوشی آیفون خود را سالم کنید و مجبور به تعویض گوشی خود ندارید.

کم نور شدن صفحه گوشی ایفون

گاهی اوقات نور گوشی آیفون خود به خود کم می شود بدون این که شما کاری کنید، این عمل زمانی انجام می شود که در تنظیمات نمایشگر گوشی، تنظیم نور اتوماتیک صفحه نمایش روشن باشد. در این صورت به کمک حسگرهای جلوی گوشی نور محیط تشخیص داده می شود و در محیط های کم نور نور گوشی شما را هم کم می کند تا به چشم آسیب نرسد و در محیط های پر نور مانند زیر نور مستقیم آفتاب نور نمایشگر تا بالاترین حد ممکن زیاد می شود تا بتوانید راحت تر با گوشی کار کنید.

حسگر Proximity Sensor آیفون
گوشی های آیفون در برخی مواقع مانند داغ شدن بیش حد گوشی یا مصرف بالای باتری، نور صفحه را خود به خود کم می کند تا از آسیب احتمالی به نمایشگر جلوگیری کند، به هیچ عنوان نمی توانید جلوی این کار را بگیرید، زیرا اگر بتوانید این کار را کنید ممکن است به نمایشگر آسیب جدی وارد شود.

تنظیمات خاموش شدن صفحه هنگام تماس اپل

خاموش شدن صفحه گوشی آیفون هنگام مکالمه مربوط به چیزی نیست جز حسگر مجاورت یا همان Proximity Sensor که در بالای صفحه کنار دوربین سلفی جای گذاری شده تا در هنگام نزدیک شدن گوشی به صورت برای تماس یا گوش دادن وویس، اتوماتیک نمایشگر خاموش شود که هم از مصرف باتری جلوگیری کند و هم باعث لمس ناخواسته صورت شما با صفحه گوشی نشود که منجر به قطع شدن تماس یا دردسر های دیگر شود.
اگر صفحه گوشی آیفون شما هنگام تماس خاموش نمی شود، مشکل از همین سنسور مجاورت است که برخی مواقع می تواند با فکتوری ریستور یا همان ریست فکتوری توسط آیتونز یا تعمیر این سنسور مشکل حل شود.

 

بیشتر بخوانید:

استفاده از اینستاگرام با کامپیوتر

 

سخن  آخر

در مجموع تمام محصولات الکترونیکی امکان خراب شدن و مشکل فنی دارند، فرقی ندارد دستگاه اندرویدی باشد یا آیفون؛ مشکل سیاه شدن نمایشگر گوشی آیفون هم از دیگر مشکلات تمام گوشی ها است که حتی برای گوشی های اندرویدی هم پیش می آید، پس قرار نیست گوشی آیفون هیچوقت خراب نشود.
اگر با مشکل خاموش شدن ناگهانی تصویر آیفون مواجه شدید، به این معنی است که یا گوشی ضربه دیده، یا گوشی آب خورده و یا مشکل نرم افزاری است. در بهترین حالت مشکل نرم افزاری است و به کمک آیتونز و دیگر برنامه ها یا هارد ریست گوشی آیفون، مشکل حل می شود.
در بدترین حالت مشکل سخت افزاری است و در این صورت مدار مادربورد گوشی دچار مشکل شده که برای رفع مشکل آن، باید به تعمیرگاه تخصصی گوشی های اپل مراجعه کنید. پس نگران نباشید زیرا همیشه مشکل قابل حل است و باز هم می توانید از آن استفاده کنید.
آیا تا به حال مشکل روشن نشدن صفحه آیفون برای شما پیش آمده است؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

13 نظر

  1. Ayda

    سلام وقت بخیر گوشی من ایفون ایکس هست امروز داشتم باهاش کار میکردم یه ویس رو توی واتس آپ پلی کردم به محض اینکه زدم رو پلی صفحه گوشی خاموش شد هرچه هم میزنم ب شارژ هیچ اتفاقی نمی افته فقط صدای شارژ شدن میده
    با گوشی مادرم هم ک ب خودم زنگ میزنم زنگ میخوره اما صفحه خاموشه
    مشکل چیه

    1. نیلوفر حجابی

      پاسخ به Ayda

      سلام وقت بخیر ممکن هست که مشکل از LCD گوشیتون باشه
  2. خاطره

    سلام من آیفون ۱۱دارم زمانیکه وایس میشنوم و یا در جلسات آنلاین اشتراک میکنم اگر دستم بر بالای صفحه طرف راست کمره قرار بگیرد صفحه مبایل خاموش میشه میدانید چرا؟ و سه دفعه هست که مبایل ناگهان خاموش میشه ؟

  3. نگین

    سلام خسه نباشید گوشی من ۱۳ نرمال هست
    و یک ماه نشده که تهیه کردم اما بعد از آپدیت سری جدید
    بطور ناگهانی وقتی گوشی رو به شارژ میزنم صفحه ی اول کامل تیره میشه تا قفل صفحه رو از پایین به بالا باز کنم
    گوشی رو مطمئنم نان اکتیو بوده و تعمیری انجام نشده
    حتی از عبور گرد و غبار و آب خوردگی هم اطمینان دارم
    میشه راهنمایی کنید مشکل چی هست؟
    یکبار ریست کردم و درست شد چند روز تا امشب مجدد این اتفاق افتاد

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به نگین

      سلام وقت بخیر قطعا باگ نرم افزاری هست آپدیت که عرضه شد سریع انجام بدید حل میشه نگران نباشید
  4. سینا

    سلام ببخشید من ایفون 6s plus دارم
    بعد بدون هیچ ضربه و اب خوردني، یهو بالا سمت راست اسکرین گوشیم یه دایره سیاه با قطر حدودا ۲ سانتي ایجاد شده =/// بعد دقت کردم بعد چند ثانیه کمتر شد و کوچیکتر شد خود به خود
    ك اینطور شد امیدوار شدم یکم ك مشکل از سخت افزار نیست و نرم افزاره
    چون اگ سخت افزار بود بیشتر میشد نه کمتر

    خلاصه داعم در حال تغییره
    با imyfone fixppo حل میشه؟! اگه نشد چیکار کنم؟؟؟ مشکل نرم افزاریه صد در صد؟؟!

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سینا

      سلام وقت بخیر گوشی 6 اس پلاس خیلی قدیمی دیگه و طبیعی که این مشکل‌ها پیش بیاد دیگه
      1. رويا

        پاسخ به احسان نیک پی

        منم همين مشكل رو دارم
  5. مسحن

    سلام من آیفون ۱۱ دارم وقتی که تماس میگیرم تا وقتی گوشی رو نزدیک گوشیم نبردم روشنه ولی میبرم نزدیکه گوشم خاموش میشه و به هیچ وجه روشن نمیشه فقط باید طرف مقابل قطع کنه تا درست ش

  6. پری

    امتحان کردم نشد خیلی ترسناکه

  7. زانیار

    سلام صحفه گوشی من خاموش شد ریست کردم روشن شد . بعد چن دیقه بازم صحفه خاموش ضد رسیت کردم دوباره روشن شد. چکار کنم ک دیگ خاموش نشه

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به زانیار

      سلام وقت بخیر مدل گوشیتون چی هست؟
      1. ماهی

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام منم ۱۱دارم همین مشکلو دارم
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b3%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%b4%d8%af%d9%86-%d9%86%d8%a7%da%af%d9%87%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%b5%d9%81%d8%ad%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86/
ads
ads