داغ ترین ها :
تیر ۱۴۰۱ منتظر سیستم عامل هارمونی 3 هواوی باشید

تیر ۱۴۰۱ منتظر سیستم عامل هارمونی 3 هواوی باشید

گزارش‌های منتشر شده اشاره دارند که شرکت چینی هواوی برای انتشار نسخه جدید از سیستم عامل خود یعنی هارمونی 3 در ابتدای تابستان سال آینده آماده می‌شود.

 

برای خرید گوشی هواوی به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

در صورتی که اخبار حوزه‌ی فناوری را دنبال می‌کنید یا علاقه‌مند به محصولات هواوی هستید، حتما از اتفاقات پیرامون این شرکت در سال‌های گذشته خبر دارید. هواوی پس از تحریم‌های سخت‌گیرانه‌ی ایالات متحده دیگر نمی‌تواند از خدمات گوگل به‌صورت کامل استفاده کند. همین امر نیز سبب شد تا شرکت چینی به سراغ توسعه‌ی سیستم عامل هارمونی برود؛ سیستم‌عاملی متن‌باز که برگرفته از اندروید بوده و امکاناتی مشابه را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

در آن زمان حدس زده می‌شد که مشکلات پیش آمده میان شرکت هواوی و دولت دونالد ترامپ ادامه نیابد و پس از بر سر کار آمدن دولت بایدن، تحریم‌های سخت‌گیرانه‌ای که علیه هواوی وضع شده بود، برداشته شده یا کاهش یابند. با این حال، چنین اتفاقی حداقل تاکنون رخ نداده و حتی گزارش‌هایی وجود دارد که دولت بایدن نیز برنامه‌ای برای رفع تحریم‌ها ندارد.

شاید همین موارد سبب شده تا شرکت چینی نه‌تنها به فکر توسعه‌ی سیستم عامل هارمونی ۲ باشد، بلکه برای ساخت نسخه‌ی بعدی این سیستم عامل نیز برنامه‌ریزی کند. هواوی از زمان انتشار هارمونی ۲ تاکنون تمام تلاش خود را کرده تا کاربران محصولات این شرکت در کشور چین و سایر مناطق دنیا آن را جایگزین اندروید کنند.

باید گفت تا حدودی نیز در این زمینه موفق بوده و آمارهای منتشر شده نیز نشان می‌دهد که سیستم عامل هارمونی ۲ هم‌اکنون بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. هواوی حتی در نظر گرفت که هارمونی ۲ برای محصولات قدیمی این شرکت نیز منتشر شود. چنین اقدامی نیز با استقبال کاربران مواجه شد.

درواقع دستگاه‌هایی که دیگر امکان دریافت آپدیت‌های جدید اندروید را نداشتند و مهلت زمان پشتیبانی نرم‌افزاری آن‌ها به اتمام رسیده بود، حال می‌توانستند سیستم عاملی با امکانات بیشتر را دریافت کنند. البته مشخص نیست که هواوی در هارمونی ۳ نیز چنین رویکردی را در پیش خواهد گرفت یا تنها برای محصولات جدید، هارمونی 3 منتشر خواهد شد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که هواوی برای رونمایی هارمونی ۳ در اواخر سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ (بازه‌ی زمانی بین تیر تا مرداد ۱۴۰۱) آماده می‌شود و سپس آن را برای کاربران منتشر خواهد کرد. البته دقیق مشخص نیست که چقدر بین زمان معرفی هارمونی ۳ و انتشار آن فاصله‌ی زمانی وجود دارد.

در حال حاضر نسخه‌ای از پیش‌نمایش هارمونی 3 نیز در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده شده تا بتوانند نه‌تنها اپلیکیشن‌های فعلی خود را با آن همگام سازند، بلکه برنامه‌های جدید را مبتنی بر هارمونی ۳ بسازند. انتظار می‌رود نسخه‌ی بتای سیستم عامل جدید هواوی در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

متاسفانه هنوز فهرست گوشی‌های هوشمندی که سیستم عامل هارمونی 3 را دریافت می‌کنند، منتشر نشده است، اما انتظار می‌رود با انتشار نسخه‌ی بتا، اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنیم.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d8%b9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d9%87%d8%a7%d8%b1%d9%85%d9%88%d9%86%db%8c-3/
ads
ads