داغ ترین ها :
آیا شارژ ۲۰۰ وات شیائومی باعث کاهش  ظرفیت باتری می‌شود؟

آیا شارژ ۲۰۰ وات شیائومی باعث کاهش ظرفیت باتری می‌شود؟

شیائومی در مورد فناوری شارژ 200 وات که اخیراً به نمایش درآمده، پرسش و پاسخی انجام داد. سوالی در این پرسش و پاسخ مطرح شد که در ادامه جواب شیائومی را با هم مرور می‌کنیم. سوال این است که «آیا شارژ بیش از حد برای باتری بی خطر است؟»

جزئیات پاسخ شیائومی در تعدادی از اسلایدها به نحوه‌ی مدیریت اتلاف گرما در هنگام استفاده از شارژ 200 واتی و نوع تأثیری که می‌توان از شارژ فوق سریع انتظار داشت، اشاره دارد. طبق برآورد‌های شیائومی، باتری پس از 800 چرخه‌ی شارژ، باید کمتر از 20 درصد از ظرفیت خود را از دست بدهد که اگر هر روز شارژ کامل انجام شود بیش از دو سال به طول می‌انجامد اما اگر بین دفعات شارژ بیشتر فاصله باشد، این زمان طولانی‌تر نیز خواهد شد.

با انجام سریع یک عمل ریاضی می‌توان متوجه شد که یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی (مانند باتری می ۱۱ اولترا) پس از 800 چرخه‌ی شارژ، 4000 میلی آمپر ساعت از 5000 میلی آمپر ساعت ظرفیت اولیه‌ی خود را حفظ می‌کند.

شیائومی می‌گوید کارشناسان چینی انتظار باقی ماندن ۶۰ درصد ظرفیت باتری پس از ۴۰۰ سیکل شارژ را دارند که با استفاده از شارژر گوشی شیائومی ظرفیتی که باقی می‌ماند بسیار بیشتر از آن است.

مهم نیست که چقدر آهسته باتری را شارژ کنید، بعد از 800 چرخه خراب می‌شود. گرما مقصر شماره‌ی یک خراب شدن باتری است بنابراین تفاوتی ندارد تلفن خود را به مدت 5 ساعت به شارژر 5 وات متصل کنید، یا برای 10 دقیقه به شارژر 200 وات. میزان گرمایی که باتری شما تولید می‌کند، میزان شارژ آن را  سریع‌تر کاهش می‌دهد. همه باتری‌ها پس از چند سال استفاده، مقداری از ظرفیت اصلی خود را از دست می‌هند. بنابراین با توجه به سرعت شارژ فوق‌العاده بالا، اعداد و ارقامی را که شیائومی ذکر می‌کند، در واقع بسیار منطقی به نظر می‌رسند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b4%d8%a7%d8%b1%da%98%d8%b1-200-%d9%88%d8%a7%d8%aa%db%8c-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c/
ads
ads