داغ ترین ها :
چگونه آیفون خود را شارژ سریع کنیم؟

چگونه آیفون خود را شارژ سریع کنیم؟

احتمالا برای شما هم پیش آمده که هنگام خروج از منزل، متوجه شده باشید که گوشی‌تان شارژ ندارد. اکثر اوقاعت خیلی وقت ندارید که در انتظار شارژ شدن باتری گوشی بنشینید. پس برایتان جالب خواهد بود بدانید قابلیت شارژ سریع (fast charge) که در برخی گوشی‌های آیفون وجود دارد، می‌تواند به صورت قابل ملاحظه‌ای زمان شارژ شدن گوشی را کاهش دهد. اگر گوشی اپل دارید یا قصد خرید گوشی جدید دارید خواندن این راهنما برایتان مفید خواهد بود. در این مطلب ازمجله تکنولایف گوشی‌هایی که از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند معرفی خواهد شد و در ادامه روش استفاده از این قابلیت  را به تفضیل بررسی می‌کنیم.

شارژ سریع چیست؟

شارژ سریع از فن‌آوری جدید USB به نام USB Power Delivery استفاده می‌کند. این فن‌آوری فقط در اتصالات USB-C وجود دارد. و می‌تواند برق و اطلاعات را منتقل کند، و برای شارژ انواع دستگاه‌ها مناسب است. USB-PD  برای شارژ سریع، بسیار کارآمدتر و سریع‌تر از استفاده از کابل‌های Lightning قدیمی عمل می‌کند.

اکثر کابل‌های 5 واتی که همراه گوشی‌های آیفون فروخته می‌شود، قابلیت شارژ سریع را ندارند. در واقع این کابل‌ها برای شارژ اساسی و درست گوشی شما بسیار مناسبند، اما این کار را به کندی صورت می‌دهند. به ویژه زمانی که شما بخواهید با همین کابل‌های 5 واتی یک آیپاد را شارژ کنید، زمان برای شما کندتر خواهد گذشت. به همین دلیل در جعبه‌ی آیپاد‌ها به جای کابل 5 واتی، کابل‌های 12 واتی به فروش می‌رسد.

پس اگر آیپاد دارید برای شارژ سریع گوشی آیفون خود می‌توانید از کابل شارژ آیپادتان استفاده کنید. مطمئن باشید که گوشی‌تان آسیب نخواهد دید. گوشی‌های آیفون به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به اندازه‌ی ظرفیت باتری شارژ دریافت کنند.

آیفون 8 و مدل‌های جدیدتر برای شارژ از کابل‌های 18 واتی بهره ‌می‌گیرند. این به معنای افزایش سرعت شارژ گوشی است. اما هنوز نمی‌توانیم بگویم این کابل‌ها fast charger هستند.

اگر می‌خواهید بدانید تکنیک شارژ سریع چقدر تندتر گوشی را شارژ می‌کند، باید بگوییم اپل ادعا کرده فست شارژر در عرض تنها نیم ساعت، شارژ باتری را از 0 به 50 درصد می‌رساند. و این به معنای خداحافظی کردن با زمان‌های طولانی انتظار برای شارژ شدن آیفونمی‌باشد. و البته کاهش اضطراب شما وقتی هنگام خروج از منزل متوجه می‌شوید گوشی‌تان تنها 17 درصد شارژ دارد.

خبر خوب‌تر آنکه بدانید تکنولوژی شارژ سریع در ابتدای راه خودش است. اوپو (Oppo) اخیرا ادعا کرده شارژی روانه‌ی بازار شده که با کابل 125 واتی یک باتری 4000 میلی آمپری را در عرض 20 دقیقا به صورت کامل شارژ می‌کند. به احتمال خیلی زیاد این روند افزایش قدرت و سرعت شارژر‌ها به صورت مثبتی ادامه پیدا خواهد کرد.

 

شارژ سریع گوشی‌های آیفون

قابلیت فست شارژ در آیفون‌های خانواده‌ی 8، X، 11 و مدل‌های جدیدتر

کدام آیفون‌ها از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند؟

پیش از نام بردن از مدل‌های آیفونی که توانایی شارژ سریع را دارند، باید به این نکته اشاره کرد که این گوشی‌‌ها بدون fast charger فروخته می‌شوند.

آیفون 8

آیفون 8 Plus

آیفون X

آیفون XS

آیفون XS Max

آیفون XR

آیفون 11

آیفون SE 2020

تنها گوشی‌های آیفونی که فست شارژر همراه آنها فروخته می‌شود؛ دو مدل اخیر گوشی‌های اپل، یعنی  iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max می‌باشند.

گوشی‌های آیفون از نظر سخت‌افزاری به سرعت در حال پیشرفت هستند. و به احتمال زیاد ارائه‌ی مدل‌های جدید اپل با قدرت شارژ شوندگی سریع‌تری به بازار خواهند آمد. به روزرسانی‌های IOS نیز با گذشت زمان سرعت شارژ را بالاتر برده.

اگر میان مدل‌های مختلف اپل iPhone 11 Pro Max را خریداری کرده باشید، قطعا حین شارژ آن هم با کابل USB-PD شگفت‌زده شده‌اید.

قابلیت شارژ سریع علاوه بر گوشی‌های نام برده در آیپدهای کمپانی اپل نیز به کار رفته‌اند. iPad Pros، نسل سوم iPad Air و نسل پنجم iPad mini از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کنند.

 

پیشنهاد نویسنده:

شارژ معکوس (Reverse Charge) چیست؟

 

شارژر سریع اپل

شارژر سریع اپل بر روی دستگاه‌های تولید شده این کمپانی وجود ندارد، بلکه شما در صورت نیاز می‌توانید به صورت مجزا کابل و آداپتور شارژ سریع (تولید کمپانی اپل) را خریداری کنید. قطعا خرید شارژر سریع برای شما هزینه بردار است. برای خیلی‌های این هزینه در مقابل انتظار کشیدن‌ها و تحمل اضطراب تمام شدن باتری گوشی، خیلی زیاد به چشم نمی‌آید. پس اگر از آن دسته افرادی هستید که نسبت به خرید شارژر سریع علاقمند هستید، ادامه‌ی مطلب را با دقت بخوانید.

کابل

برای استفاده از گزینه‌ی شارژ سریع در گوشی‌ آیفون، اتصال USB-C لازم است. این درحالی‌ست که حتا مدل‌های جدید گوشی‌های آیفون از درگاه USB-C برخوردار نیستند.برای همین اولین قدم شما برای استفاده از قابلیت شارژ سریع خرید مبدل USB-C به Lightning است.

البته مدل جدید آیفون یعنی iPhone 11 Pro با این نوع کابل اداپتور عرضه می‌شود. اما چنانچه از گوشی‌های قدیمی اپل استفاده می‌کنید با خرید تبدیل می‌توانید این مشکل را برای خود حل کنید. بهتر است کابل خود را از اپل خریداری کنید. اپل کابل‌ فست شارژرهایش را به صورت 1 و 2 متری به فروش می‌رساند.

آداپتور

علاوه بر کابل شارژ سریع، به یک آداپتور نیز نیاز دارید. به صورت معمول آداپتورهای همراه با گوشی‌های آیفون دارای پورت A هستند، به همین دلیل اپل آداپتور 18 واتی با پروت USB-C را به صوت جداگانه در بازار عرضه کرده است. این آداپتور شارژ سریع 29 دلار قیمت دارد و بدون نیاز به کابل مخصوص نیز سرعت قابل ملاحظه‌ای در شارژ دارد.

در صورتی که از لپ‌تاپ MacBook استفاده می‌کنید، می‌توانید از آداپتور آن برای شارژ سریع استفاده کنید. بسیاری از مک‌بوک‌ها به ویژه مدل‌ها 2005 به بعد از آداپتورهای سازگار با کابل USB-C پشتیبانی می‌کنند. حتا می‌توانید به راحتی با استفاده از آداپتور 30 واتی مک‌بوک و مبدل USB-C به کابل لایتینگ به راحتی گوشی خود را فست شارژ کنید.

اگر از MacBook Pro استفاده می‌کنید، و آداپتور شما قدرت بیشتری از 29 یا 30 وات دارد جای نگرانی نیست. اپل اعلام کرده آداپتورهایی با قدرت 61 و 87 وات نیز می‌تواند برای فست‌ شارژ گوشی به کار روند و مطمئنا آسیبی به آن نمی‌زند. زیرا میزان برق مصرفی توسط گوشی تنظیم می‌شود و بنابراین هیچ‌گاه جریان برقی قوی‌تر از توان گوشی به آن وارد نخواهد.

نکته: اگر برای شارژ سریع گوشی به صورت مجزا اقدام به خرید آداپتور می‌کنید، لازم نیست آداپتور بالای 18 وات خریداری کنید. قابلیت فست شارژ تنها از پس جریان 18 واتی برمی‌آید. پس خرید آداپتور قوی‌تر، صرفا بیشتر هزینه کردن است.

 

کابل و آداپتور فست شارژ

سخت‌افزارهای فست شارژ؛ کابل و آداپتور

گزینه‌های شارژ سریع دیگر

خرید بسته‌ی شارژ سریع با برند اپل حدود 48 دلار هزینه دارد. از آنجایی که به صورت کلی این برند آمریکایی، برند گرانی تلقی می‌شود؛ گزینه‌های ارزان‌تری نیز در دسترس شما قرار دارد.

خوشبختانه در زمینه‌ی شارژ سریع، اپل انحصاری ندارد و شما هم آداپتور و هم کابل را می‌توانید از برندهای دیگر موجود در بازار تهیه کنید. در واقع شما می‌توانید برای عملکرد مشابه و احتمالا دوام بیشتر، مبلغ کمتری را پرداخت کنید.

 

 

کابل‌های شارژ جایگزین

پیدا کردن کابل USB-C به کابل لایتینگی که اپل عرضه نکرده باشد کمی دشوار است. یکی از معدود سازندگان این نوع کابل کمپانی Nomad است. گرچه کابل ارائه شده توسط این شرکت قدری گران است اما به صورت قابل توجهی سرسخت و مقاوم است. طول این کابل 1.5 متر است و جنس بدنه‌ی کابل به صورت چند لایه از مواد مقاوم ساخته شده. نکته‌ی جالب توجه در مورد این کابل ضمانت 5 ساله‌ی آن در برابر خرابی است، در حالی‌که کمپانی اپل کابل‌های خود را تنها 1 سال ضمانت می‌کند.

آداپتورهای جایگزین

برای خرید آداپتور کار شما راحت‌تر است. شما به سهولت می‌توانید انواع آداپتورهایی را که از درگاه USB-C پشتیبانی می‌کنند پیدا کنید. تنها حواستان باشد آداپتور اصل از یک برند معتبر خریداری کنید. بهترین گزینه در این زمینه برای شما آداپتور 30 واتی برند Anker است، که یکی از موفق‌ترین برندها در زمینه‌ی تولید لوازم جانبی موبایل به حساب می‌آید.

جمع‌بندی

در این مطلب به همه آنچه که باید در مورد قابلیت فست شارژ محصولات اپل بدانید، اشاره شد. این قابلیت برای شما مهم است؟ نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

سؤالات متداول

فناوری شارژ سریع چقدر فرایند شارژ گوشی را تندتر می‌کند؟

اپل ادعا کرده فست شارژر در عرض تنها نیم ساعت، شارژ باتری را از ۰ به ۵۰ درصد می‌رساند و این به معنای خداحافظی کردن با زمان‌های طولانی انتظار برای شارژ شدن آیفون است.

کدام آیفون‌ها از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند؟

خانواده آیفون 8 و مدل‌های جدیدتر همگی از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

10 نظر

  1. ازاده

    سلام وقتتون بخیر
    من گوشی ۱۱ پرو دارم و خیلی کند شارژ میشه. دلیل چی میتونه باشه و چه کابلی باید براش تهیه کنم ؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ازاده

      سلام وقت بخیر احتمالا کابل و آداپتور سالم نیست و یا اصل نیست میتونید شارژ اصلی ۲۰ وات رو از تکنولایف خریداری کنید
      1. Erfan

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام ببخشید گوشی ایفون xs تهیه کردم خیلی دیر شارژ میشه زودم خالی میکنه .باتری تعویض شده.میتونم با کابل ۱۵ واتی سامسونگ بزنم تو شارژ اسیبی نمیبینه ؟ و ممکنه روند تخلیه باتری بهتر شه؟
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به Erfan

          سلام وقت خوش بله می‌تونید مشخص نیست بستگی داره باتری که تعویض شده اصلی باشه یا کپی
  2. مهدی

    سلام
    بالا توضیح داده ۱۸ وات برای ایکس اس ولی شما میفرمایید ۱۵ وات
    بلخره کدوم؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مهدی

      سلام وقت خوش ۱۵ وات هست
  3. سجاد

    سلام وقت بخیر
    برای گوشی xs از شارژر چند وات میشه استفاده کرد که فست بشه و صدمه هم نبینه ؟؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سجاد

      سلام وقت بخیر ۱۵ وات موفق باشید
  4. حسین

    سلام من حدودا یک ماه ده روز است ایفون ایکس اس خریدم بعد باطریش زود خالی میشد روی حالت ذخیره نیرو گذاشتم .
    خیلی دیر شارژ میشه اینکارو کردم شاید شارژ بیشتری نگه داره
    الان سلامت باطریش ۴ درصد پایین اومده توی یک ماه!
    کلگی شارژرشم فست شارژ نیست و هرشب تا صبح تو شارژره گوشی چون س ساعت میکشه تا صد شارژ بشه

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به حسین

      سلام وقت شما بخیر ایفون ایکس اس گوشی نسبتا قدیمی هست احتمال داره باتریش عوض شده باشه و باتری موجود اصل نباشه این چیزی که شما می‌فرمایید طبیعی نیست گوشی اصلا نیاز نیست شب تا صبح تو شارژ باشه موفق باشید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b4%d8%a7%d8%b1%da%98-%d8%b3%d8%b1%db%8c%d8%b9-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86/
ads
ads