داغ ترین ها :
شاهکار اوپو در برابر بهترینِ اپل

شاهکار اوپو در برابر بهترینِ اپل

بازار رقابت میان گوشی‌های پرچمدار بسیار داغ شده و روز به روز نیز وارد مرحله جدیدتری می‌شود. در این مطلب از مجله تکنولایف به مقایسه دو گوشی پرچمدار آیفون 12 پرو و اوپو فایند ایکس 3 پرو پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.
در کنار گلکسی اس 21 اولترا، گوشی اوپو فایند ایکس 3 پرو پیشرفته‌ترین گوشی اندرویدی است که در سال 2021 عرضه شده است. این گوشی دارای مشخصات و نوآوری‌های خیره کننده‌ای است، اما آیا این گوشی توان رقابت با جدیدترین پرچمدار اپل، یعنی آیفون 12 پرو را دارد یا خیر؟ برای پاسخگویی به این سؤال، قصد داریم تا با مقایسه مشخصات، به مزایا و معایب هرکدام از آن‌ها بپردازیم.

طراحی آیفون 12 پرو مکس و اوپو فایند ایکس 3 پرو

درحالی‌که آیفون 12 پرو، از طراحی مشابهی با آیفون ایکس (iphone x) که در سال 2017 عرضه شد، برخوردار است، اوپو فایند ایکس 3 پرو از طراحی تازه‌ای بهره می‌برد. البته لازم به ذکر است که ماژول دوربین این گوشی، تقریباً مشابه با جدیدترین آیفون‌ها طراحی شده است. صفحه‌نمایش این گوشی فوق‌العاده، درصد بیشتری از قاب جلویی گوشی را اشغال کرده است.

اوپو در برابر ایفون

از دیگر ویژگی‌ها نیز می‌توان به لبه‌های خمیده صفحه‌نمایش و ماژول دوربین این گوشی اشاره کرد. در مقابل، آیفون 12 پرو، کیفیت ساخت بهتری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. این گوشی از بدنه‌ای سرامیکی و لبه‌هایی از جنس استیل ضدزنگ ساخته شده و می‌تواند تا عمق 6 متری در آب دوام بیاورد.

مقایسه صفحه نمایش آیفون 12 پرو و اوپو فایند ایکس 3 پرو

با وجود این‌که آیفون 12 پرو، یکی از بهترین نمایشگر‌ها را در اختیار دارد، اما اوپو فایند ایکس 3 پرو می‌تواند تجربه بهتری را برای شما به ارمغان بیاورد. این گوشی با بهره‌گیری از نمایشگری امولد (AMOLED) با عمق رنگ 10 بیتی، پشتیبانی ازHDR 10+ و استاندارد BT2020، می‌تواند کیفیت تصویر خارق‌العاده‌ای را در اختیار کاربران قرار دهد. لازم به ذکر است که نمایشگر این گوشی از نرخ به‌روز رسانی 120 هرتزی نیز بهره می‌برد. این نرخ به‌روز رسانی به لطف فناوری LTPO، می‌تواند به‌صورت خودکار از 1 هرتز تا 120 هرتز تغییر کند. نمایشگر اوپو فایند ایکس 3 پرو از رزولوشن +Quad HD بالاتری برخوردار بوده و همچنین دارای سنسور اثر انگشت تعبیه شده درون نمایشگر است. نمایشگر آیفون 12 پرو نیز کیفیت تصویر بالایی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد، اما در زمینه نرخ به‌روز رسانی و رزولوشن +Quad HD دارای ضعف‌هایی است.

سخت افزار دو گوشی آیفون 12 پرو و اوپو فایند ایکس 3 پرو

هر دو گوشی از پردازنده‌های مختص به گوشی‌های پرچمدار استفاده می‌کنند و عملکرد تقریباً مشابهی نیز از خود نشان می‌دهند. به‌طورکلی، هرکاری که فکرش را بکنید، می‌توانید بدون ترس از بروز مشکل خاصی، انجام دهید.
آیفون 12 پرو از چیپست اختصاصی Bionic A14 با مهندسی 5 نانومتری بهره می‌برد که جدیدترین و قوی‌ترین پردازنده تولید شده تاکنون دنیای آیفون‌ها است. از آن طرف اوپو فایند ایکس 3 پرو از جدیدترین پردازنده کمپانی کوالکام یعنی اسنپدراگون 888 با مهندسی 5 نانومتری استفاده می‌کند. هر دو این گوشی‌ها از مودم‌های 5G در قلب ارتباطی خود استفاده می‌کنند.

آیفون 12 پرو و اوپو فایند ایکس 3
در زمینه سیستم‌عامل، این دوگوشی تفاوت‌های بسیاری دارند. آیفون 12 پرو از آی‌او‌اس 14 (ios14) استفاده می‌کند و در سمت مقابل، اوپو فایند ایکس 3 پرو از اندروید نسخه 11 استفاده می‌کند. حافظه داخلی iPhone 12 Pro از 128، 256 و 512 گیگابایت پشتیبانی می‌کند که به همراه 6 گیگابایت رم عرضه می‌شود. از آن طرف Oppo Find X3 Pro دارای حافظه 256 و رم 8 و 12 از نوع UFS 3.1 می‌باشد که از سرعت انتقال داده بسیار بالایی پشتیبانی می‌کند.
می‌توان گفت هر دوگوشی بسیار رقابت برابر و نزدیکی دارند و هر دو در هر برنامه و بازی، با هر سطح گرافیکی به‌خوبی عمل می‌کنند.

تفاوت های دوربین آیفون 12 پرو و اوپو فایند ایکس 3

باتوجه‌به لنزهای به کار رفته در هر دو گوشی، باید انتظار بهترین تصاویر را از آن‌ها داشت. در این بخش، اوپو فایند ایکس 3 پرو عملکرد بهتری را نسبت به آیفون 12 پرو مکس به نمایش می‌گذارد. این گوشی از دو لنز اصلی 50 مگاپیکسلی که یکی از آن‌ها لنز فوق عریض است، یک لنز 13 مگاپیکسلی تله‌فوتو با قابلیت بزرگنمایی 2 برابری و یک لنز ماکرو با قابلیت بزرگنمایی 60 برابری استفاده می‌کند. لنز ماکرو در این گوشی مانند یک میکروسکوپ عمل می‌کند.

عکس اوپو و آیفون
از آن طرف آیفون 12 پرو دارای سه لنز 12 مگاپیکسلی عریض، فوق عریض و تله فوتو است به همراه اسکنر LiDAR که به ثبت تصاویر پرتره و شناسایی هرچه بهتر عمق میدان کمک می‌کند. این دوربین با ثبت فرمت RAW از عکس‌ها می‌تواند عکس‌های بسیار با کیفیت و سینمایی در اختیار شما قرار دهد.

مقایسه عمر باتری آیفون 12 پرو و اوپو فایند ایکس 3 پرو

ظرفیت باتری آیفون 12 پرو به‌مراتب پایین‌تر از دیگر اسمارت‌فون‌ها است، اما می‌تواند عملکرد تقریباً یکسانی را در مقایسه با باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی اوپو فایند ایکس 3 پرو به نمایش بگذارد. در مقابل، اوپو فایند ایکس 3 پرو از فناوری شارژ سریع 65 واتی و شارژ سریع 30 وات بی‌سیم بهره می‌برد.
از نظر باتری می‌توان گفت عملکرد اوپو بهتر است؛ چرا که با فناوری سرعت شارژ بالا و شارژ بی‌سیم بسیار سریع می‌تواند به‌سرعت باتری 4500 میلی‌آمپری را شارژ کند.

آیفون 12 Pro بخریم یا اوپو Find X3 Pro؟

آیفون 12 پرو دارای قیمتی معادل 1000 تا 1300 دلار در بازار‌های جهانی است و این در حالی است که شما برای خرید اوپو فایند ایکس 3 پرو، به مبلغی معادل 1300 تا 1600 دلار نیاز خواهید داشت.
gizmochina، اوپو فایند ایکس 3 پرو را برنده این رقابت می‌داند، اما به یاد داشته باشید که پیروزی به این معنی نیست که این گوشی برای همه مناسب خواهد بود. به یاد داشته باشید که این مقایسه تنها میان مشخصات این گوشی‌ها انجام شده است و تجربه کاربران در نتیجه این مقایسه تأثیری ندارد.

مقایسه ایفون و اوپو
شما باید اول مقایسه کنید و ببینید آیا با رابط کاربری آیفون راحت هستید یا اندروید 11 را می‌پسندید؟ بعضی اوقات شما با در دست گرفتن یک گوشی حس خوبی از آن دریافت می‌کنید، باید مقایسه کنید که کدام‌یک از این دو گوشی حس بهتری به شما می‌دهند و سخت‌افزار کدام گوشی به درد شما می‌خورد.
به نظر شما آیفون 12 پرو بهتر است یا اوپو فایند ایکس 3 پرو؟ کدام گوشی می‌تواند برنده این رقابت سخت و حساس شود؟ نظرات و تجربیات خود نسبت به این دو گوشی را برای ما ارسال کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b4%d8%a7%d9%87%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d9%88%d9%be%d9%88-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b1-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86%d9%90-%d8%a7%d9%be%d9%84/
ads
ads