داغ ترین ها :
با شباهت و تفاوت واتساپ و واتساپ بیزینس آشنا شوید

با شباهت و تفاوت واتساپ و واتساپ بیزینس آشنا شوید

همانطور که می‌دانید، پیام‌رسان واتساپ در دو مدل متفاوت (Whatsapp و Whatsapp Business) در دسترس قرار دارد. از زمانی که نسخه واتساپ بیزینس منتشر شد، برخی از مالکان کسب و کار پیرامون استفاده خود از نسخه عادی واتساپ دچار تردید شدند و به همین علت در این مقاله قصد داریم شباهت و تفاوت واتساپ با واتساپ بیزینس را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهیم.

برای مشاهده قیمت گوشی های موبایل به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

شباهت‌های واتساپ و واتساپ بیزینس

در حالت کلی هر دو برنامه پیام‌رسان متعلق به یک کمپانی هستند و همین مسئله موجب شباهت میان آن‌ها شده است.

  • شما می‌توانید از آن‌ها برای چت کردن با مخاطبین خود، تبادل فایل‌های رسانه‌ای، برچسب‌ها، اشتراک‌گذاری اسناد و سایر موارد استفاده کنید.
  • شما می‌توانید هر دو برنامه را به واتساپ وب متصل کنید تا امکان دسترسی به چت‌های شما در کامپیوتر فراهم شود.
  • از آن جایی که رابط کاربری واتساپ و واتساپ بیزینس عملکرد مشابهی دارند، قطعا برای دسترسی به ویژگی‌های آن‌ها با مشکل مواجه نخواهید شد.
  • شما می‌توانید هر دو برنامه را به یک حساب iCloud یا گوگل درایو (Google Drive) متصل کنید تا از اطلاعات شما هم پشتیبان تهیه شود؛ با تهیه فایل پشتیبان، امکان بازیابی اطلاعات در صورت نیاز فراهم خواهد بود.

تفاوت واتساپ و واتساپ بیزینس

هنگامی که از واتساپ بیزینس استفاده کنید، قطعا قابلیت و ویژگی‌های منحصر به فردی را خواهید دید که در نسخه عادی واتساپ وجود ندارد.

ایجاد پروفایل تجاری

یکی از تفاوت‌های اصلی میان واتساپ بیزینس و واتساپ را می‌توان ایجاد حساب کاربری تجاری دانست. برخلاف نمایه استاندارد، امکان افزودن اطلاعات کسب و کار، اطلاعات تماس و حتی کاتالوگ محصولات یا خدمات هم وجود دارد.

 

 

تفاوت واتساپ و واتساپ بیزینس

پیام‌های تبریک خودکار

یکی دیگر از تفاوت‌های واتساپ با واتساپ بیزینس را می‌توان ارسال خودکار پیام دانست. در حقیقت شما می‌توانید واتساپ بیزینس را به گونه‌ای تنظیم کنید تا هنگام دریافت پیام جدید، پاسخ به صورت خودکار ارسال شود.

پیام تبریک خودکار واتساپ

پیام عدم دسترسی

اگر در حال رفتن هستید و نمی‌توانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، امکان تهیه پیام‌های پیش‌فرض برای ارسال از سوی شما وجود دارد. شما برای انجام این کار باید وارد بخش Away Message در واتساپ بیزینس شوید و در ادامه آن را فعال کرده تا بدین ترتیب، امکان تنظیم یک پیام پیش‌فرض برای مشتریان خود در صورت در دسترس نبودن شما فراهم شود.

پیام عدم دسترسی در واتساپ

فیلترهای پیشرفته جستجو

شما می‌توانید در واتساپ بیزینس به فیلترهای پیشرفته گوناگونی دسترسی داشته باشید که امکان مشاهده آن‌ها در نسخه عادی وجود ندارد. شما می‌توانید با استفاده از بخش جستجوی پیشرفته در واتساپ بیزینس، موارد مختلف همانند متن، پیام‌های خوانده نشده، پیام‌های اشتراک‌گذاری شده یا چت‌ها را با یک برچسب خاص مورد جستجو قرار دهید.

فیلترهای پیشرفته جستجو در واتساپ

اشتراک‌گذاری لینک‌های کوتاه

در صورتی که تصمیم داشته باشید با یک شخص جدید چت کنید، ابتدا باید شماره تلفن شخص موردنظر را ذخیره‌سازی کنید. برای جلوگیری از ذخیره‌سازی شماره موبایل، واتساپ بیزینس یک قابلیت با عنوان پیوند کوتاه (Short Link) را در اختیارتان قرار می‌دهد. شما می‌توانید از این قابلیت برای حساب کاربری خود استفاده کرده و لینک مربوطه به خودتان را اشتراک‌گذاری کنید. سایر کاربران می‌توانند روی لینک ضربه زده و بدون ذخیره‌سازی شماره تلفن با شما چت کنند.

 

 

شورت لینک واتساپ

پاسخ سریع

گاهی وقت‌ها کاربران مجبور می‌شوند پیام‌های مشابه را مجددا برای مشتریان مختلف خود ارسال کنند. واتساپ بیزینس برای صرفه‌جویی در وقت کاربران مجهز به قابلیت پاسخ سریع است. شما می‌توانید وارد تنظیمات شوید و پاسخ‌های سریع به سوالات متداول را تنظیم کنید. هنگام چت کردن فقط باید (/) را وارد کرده و پاسخ‌های سریع خود را انتخاب کنید.

پاسخ سریع واتساپ Quick replies

برچسب‌های مکالمه

آخرین تفاوت مهم میان واتساپ بیزینس و نسخه استاندارد را می‌توان برچسب‌های چت (Chat Labels) دانست. شما می‌توانید برچسب‌های متفاوتی را برای هر کدام از چت‌های خود اختصاص دهید تا امکان ردیابی و پیدا کردن آن‌ها فراهم شود. در حقیقت استفاده از برچسب‌های مکالمه می‌تواند موجب سازماندهی حساب کاربری واتساپ بیزینس شود.

لیبل زدن به مکالمات

 

 

سوالات متداول

آیا امکان نصب واتساپ و واتساپ بیزینس در یک گوشی هوشمند وجود دارد؟ بله؛ شما می‌توانید نسخه استاندارد واتساپ را در کنار واتساپ بیزینس روی گوشی موبایل خود نصب کنید. در حقیقت این دو برنامه با یکدیگر ناسازگار نیستند، اما لازم است از دو شماره موبایل یا سیم کارت جداگانه استفاده کنید.

آیا می‌توان از نسخه استاندارد هم برای فعالیت‌های تجاری استفاده کرد؟ بله؛ نصب برنامه واتساپ بیزینس برای کسب و کارها الزامی نیست و شما می‌توانید با استفاده از حساب کاربری استاندارد خود هم به فعالیت در این پیام‌رسان بپردازید، اما واتساپ بیزینس دارای قابلیت‌های منحصر به فرد برای کسب‌و‌کارها بوده که می‌تواند اهمیت زیادی برای کاربران داشته باشد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b4%d8%a8%d8%a7%d9%87%d8%aa-%d9%88-%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%88%d8%aa-%d9%88%d8%a7%d8%aa%d8%b3%d8%a7%d9%be-%d9%88-%d9%88%d8%a7%d8%aa%d8%b3%d8%a7%d9%be-%d8%a8%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%86%d8%b3/
ads
ads