داغ ترین ها :
شیائومی علیه شیائومی: Redmi K40 Pro بهتر است یا Redmi Note 10 Pro

شیائومی علیه شیائومی: Redmi K40 Pro بهتر است یا Redmi Note 10 Pro

شیائومی با عرضه گوشی‌های فوق‌العاده و قدرتمند خود با قیمت‌های به شدت مقرون‌به‌صرفه (ارزان)، جایگاه ویژه‌ای در بازار امروز تلفن‌های هوشمند به دست آورده است. به خصوص که شیائومی پرچمداران پیشتاز خود را نیز با قیمت‌های بسیار پایین‌تر از شرکت‌های دیگر (مثل سامسونگ و سونی) ارائه می‌کند. دو گوشی Redmi K40 Pro و ردمی نوت 10 پرو که در این مطلب به آن‌ها پرداخته‌ایم، جزو گوشی های جدید شیائومی هستند. آیا اندکی صبر برای این گوشی‌های جدید ارزشش را دارد یا نه؟ کدام‌یک مناسب شماست؟ با ما همراه باشید تا در این مقایسه گوشی به سؤالاتتان پاسخ دهیم.

شبکه قابل پشتیبانی جدیدترین گوشی‌های شیائومی

در حال حاضر اکثر گوشی‌های پرچمدار بازار مجهز به پشتیبانی از 5G هستند، و K40 Pro نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما طبق آنچه از Note 10 Pro اعلام شده، این گوشی از 5G پشتیبانی نخواهد کرد.

این قضیه را می‌توان یک ضعف به حساب آورد؛ اما از این نظر که هنوز این فناوری همه‌گیر نشده و گوشی‌های غیرپرچمدار خیلی کمی از آن بهره برده‌اند، شاید چندان هم بد نباشد. چه بسا که هنوز 5G در نقاط بسیاری ارائه نشده و نمی‌توان از آن استفاده کرد. پس شاید بتوان تهیه یک گوشی 5G را کمی عقب انداخت.

گوشی ردمی K40

طراحی و بدنه گوشی K40 Pro و Note 10 Pro

طراحی این دو گوشی تقریبا مشابه هم است و به جز برخی تغییرات جزئی در قاب‌بندی دوربین و ابعاد، تفاوت چندانی در بین‌شان دیده نمی‌شود. حتی از لحاظ ابعاد هم تغییرات آن‌قدر کوچک هستند که نمی‌توان با چشم غیرمسلح متوجه شد!

Note 10 Pro با ابعاد ۱۶۴×۷۶.۵×۸.۱ میلی‌متر، فقط اندکی از ردمی K40 Pro با ابعاد ۱۶۳.۷×۷۶.۴×۷.۸ میلی‌متر بزرگ‌تر است. پس می‌توان این موضوع را به حساب نیاورد. به غیر از این، K40 Pro و Note 10 Pro کاملا ظاهر مشابهی دارند. حتی هر دو از محافظت در برابر گردوغبار و آب برخوردارند.

آیا تفاوتی در صفحه‌نمایش K40 Pro و Note 10 Pro وجود دارد؟

با این‌که ردمی Note 10 Pro از ابعاد بزرگ‌تری برخوردار است، اما همچون K40 Pro از یک صفحه‌نمایش ۶.۶۷ اینچی برخوردار است. این صفحه‌نمایش‌های ۱۰۸۰×۲۴۰۰، هر دو از گوریلا گلس ۵ برای محافظت بهره می‌برند. تنها تفاوت بین صفحه‌نمایش K40 Pro و Note 10 Pro، روشن‌تر بودن اولی (تا ۱۳۰۰ نیت) نسبت به دومی (تا ۱۲۰۰ نیت) است.

البته باید اشاره کرد که درصد صفحه‌نمایش نسبت به بدنه، در Note 10 Pro، ۰.۳٪ کمتر از K40 Pro است، که منطقی هم هست! چرا که هر دو صفحه‌نمایش مشابهی دارند، اما Note 10 Pro صفحه‌نمایش بزرگ‌تری دارد.

 

مقایسه دو تبلت جذاب: آیپد ایر 4 در مقابل Ipad Pro 2021

 

تفاوت‌های سخت‌افزاری عجیب نسخه Pro گوشی‌های Redmi K40 و Redmi Note10

از آنجا که K40 Pro یکی از پرچمداران شیائومی است، منطقی به نظر می‌رسد که پردازنده قوی‌تر و بهتری، اسنپدراگون ۸۸۸، داشته باشد. اما این‌که چرا شیائومی در گوشی Note 10 Pro از پردازنده ضعیف و تاریخ‌گذشته‌ای مثل اسنپدراگون ۷۳۲جی استفاده کرده است، نامشخص است. حتی از لحاظ پردازنده گرافیکی نیز، K40 Pro با داشتن آدرنو ۶۶۰، حرف بیشتری برای گفتن دارد.

از آنجا که هر دوی این گوشی‌ها در هنگام تحویل اندروید ۱۱ و MIUI12 دارند، می‌توان با توجه به ضعف سخت‌افزاری Note 10 Pro، انتظار کارایی پایین‌تر و قدرت کمتر را از آن داشت. پس اگر با گوشی‌تان کارها یا بازی‌های سنگین انجام می‌دهید، بهتر است توجه بیشتری به K40 Pro داشته باشید.

اما در این قسمت باید به یک نکته منفی در K40 Pro اشاره کنیم: نداشتن اسلات کارت حافظه. هرچند که این گوشی فقط در نسخه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود و سرعت انتقال بالاتری نسبت به Note 10 Pro دارد، اما در صورت نیاز به حافظه بیشتر، کاری نمی‌توانید بکنید. این در حالی‌ست که Note 10 Pro علاوه بر عرضه شدن در نسخه‌های ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی، از کارت حافظه هم برخوردار است.

گوشی ردمی نوت 10 پرو

دوربین K40 Pro بهتر است یا Note 10 Pro؟

قطعا دوربین چهارگانه با سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی Note 10 Pro جزئیات خیلی بیشتری را ثبت می‌کند. به خصوص که این گوشی از یک لنز عمق ۲ مگاپیکسلی نیز برخوردار است. اما این به معنای ضعف شدید دوربین K40 Pro نیست، و این دوربین هم تصاویر فوق‌العاده‌ای ثبت می‌کند.

اما اگر بیش از عکاسی با دوربین اصلی مشغول ثبت سلفی‌های مختلف در شرایط مختلف هستید، K40 Pro با دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی، نسبت به دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی Note 10 Pro گزینه خیلی بهتری برای این کار خواهد بود.

مشخصات اتصالات K40 Pro و Note 10 Pro، و به خصوص جک ۳.۵ میلی‌متری

متأسفانه چنان‌چه به نظر می‌رسد، گوشی‌های جدید قصد دارند تا جک ۳.۵ میلی‌متری را از دور خارج کنند. از همین رو، K40 Pro فاقد این درگاه است و شما را مجبور به استفاده از هدفون‌های Type-C یا بلوتوثی می‌کند. پس اگر هنوز ترجیح می‌دهید از هدفون قبلی خود استفاده کنید، باید Note 10 Pro را تهیه کنید.

اگر هدفون‌های بلوتوثی را ترجیح می‌دهید، باید این خبر خوب را بدهیم که K40 Pro با بلوتوث نسخه ۵.۲ خود، انرژی بسیار کمتری مصرف می‌کند و داده‌ها را بسیار از نسخه‌های پیشین خود انتقال می‌دهد. پس تقریبا هیچ مشکلی نخواهید داشت.

هر دوی این گوشی‌ها در داشتن NFC و مادون قرمز مشابه هم هستند و این دو تکنولوژی را در خود دارند. اما K40 Pro، از GPS قوی‌تر و پشتیبانی از OTG نیز بهره می‌برد.

مقایسه باتری و نحوه شارژ تلفن‌های هوشمند K40 Pro و Note 10 Pro

باتری Note 10 Pro نسبت به K40 Pro، با ۵۰۲۰ میلی‌آمپرساعت، ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت بیشتر است. این باتری‌ها جدانشدنی هستند و هر دو از شارژ سریع ۳۳ وات استفاده می‌کنند.

با توجه به حجم بیشتر باتری Note 10 Pro، منطقی است که کمی دیرتر به شارژ کامل برسد. اما هنوز در رابطه با آن اطلاعات کاملی وجود ندارد و ممکن است در زمان عرضه شگفت‌زده شویم!

 

باتری برایتان در درجه اول اولویت است؟ مقاله بهترین گوشی از نظر باتری را بخوانید.

 

قیمت آخرین گوشی‌های شیائومی: K40 Pro و Note 10 Pro

آنچه در نهایت می‌تواند روی انتخاب ما تأثیر بسیاری بگذارد، قیمت گوشی‌هاست و این‌که آیا این قیمت‌ها با آنچه گوشی‌ها ارائه می‌دهند مطابقت دارند یا خیر.

در حال حاضر نمی‌توان در مورد قیمت Note 10 Pro چندان مطمئن بود. اما به طور حدودی گفته شده که ۲۳۰ یورو (حدود ۶.۵ میلیون تومان) خواهد بود. K40 Pro نیز در حال حاضر در بازار به قیمت ۵۷۹.۹۹ دلار (حدود ۱۴ میلیون تومان) به فروش می‌رسد.

طبیعی است که K40 Pro با پشتیبانی از 5G، پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸، حافظه داخلی بیشتر و دوربین سلفی قوی‌تر، قیمت بیشتری هم داشته باشد. اما دریافت دوربین فوق‌العاده ۱۰۸ مگاپیکسلی، باتری حجیم‌تر، امکان استفاده از کارت حافظه و امکان اتصال هدفون‌های مخصوص جک ۳.۵ میلی‌متری، با قیمت کاملا مقرون‌به‌صرفه Note 10 Pro نیز می‌تواند وسوسه‌کننده باشد.

جمع‌بندی

K40 Pro Note 10 Pro
نکات مثبت نکات منفی نکات مثبت نکات منفی
– پشتیبانی از 5G

– پردازنده فوق‌العاده قدرتمند جدید

– دوربین اصلی چهارگانه بسیار قوی

– بلوتوث قوی‌تر

– پشتیبانی از OTG

– عدم پشتیبانی از حافظه جانبی

– دوربین سلفی ضعیف‌تر

– عدم پشتیبانی از جک ۳.۵ میلی‌متری

– دوربین سلفی قوی‌تر و جدیدتر

– باتری بزرگ‌تر

– قیمت متناسب و مقرون‌به‌صرفه

– عدم پشتیبانی از 5G

– پردازنده قدیمی

 

انتخاب شما کدام مورد است؟ شما خرید ردمی نوت 10 پرو را پیشنهاد می کنید یا خرید ردمی K40 پرو؟ آیا Note 10 Pro می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد، تا شما را از هزینه‌های بیشتر باز دارد؟ آیا چیزی جا افتاده یا سؤالی دارید؟ همین‌جا از ما بپرسید تا در اسرع وقت پاسخ بدهیم.

 

خرید ردمی نوت 10 پرو شیائومی

 

خرید ردمی k40 پرو

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/redmi-k40-pro-vs-redmi-note-10-pro/
ads
ads