داغ ترین ها :
شیائومی به پرفروش‌‌ترین برند موبایل جهان تبدیل شد

شیائومی به پرفروش‌‌ترین برند موبایل جهان تبدیل شد

رقابت اصلی در فروش گوشی‌ هوشمند چند سال بود که بین هواوی و سامسونگ و اپل جریان داشت تا زمانی که آمریکا هواوی را تحریم کرد و این سازنده بزرگ چینی در واقع از گردانه‌ی رقابت خارج شد.

با تضعیف هواوی شرکت شیائومی که در حال ساخت گوشی‌های خوش قیمت و با کیفیتی بود توانست بیش از پیش مطرح شود و خود را به یک قدمی اپل و سامسونگ برساند. پس از مدتی شیائومی توانست اپل را پشت سر بگذارد و به رتبه‌ی دوم پرفروش‌ترین برندهای موبایلی تبدیل شود.

پس از گشت مدتی شیائومی خود را به یک قدمی سامسونگ رساند و حالا برای اولین بار توانسته به سلطنت چندین ساله‌ی این سازنده‌ی کره‌ای پایان دهد و به پرفروش‌ترین برند موبایل در جهان تبدیل شود.

بخش بزرگی از این موفقیت به دلیل سیاست ساخت گوشی‌های متعدد در بازه‌های قیمتی متفاوت است که باعث شد شیائومی بتواند سهم بیشتری از بازارهای مختلف را در اختیار بگیرد.

این شرکت چینی از سال ۲۰۱۱ تا کنون توانسته بیش از ۸۰۰ میلیون موبایل به فروش برساند و تنها در ۱۰ سال به رتبه‌ی اول پرفروش‌ترین برند سازنده موبایل صعود کند. شیائومی در سال ۲۰۱۰ پایه گذاری شده و واقعا جالب است که سیاست‌های صحیح این شرکت در ۱۱ سال چگونه توانسته بازارهای جهانی را ازآن خود کند.

همان طور که در بالاتر هم عنوان کردیم کاهش فروش هواوی به دلیل تحریم‌های مختلف باعث شد تا شیائومی بتواند بخش زیادی از کاربران این شرکت را با خود همراه کند و این موضوع تأثیر زیادی به روی فروش گوشی‌های شیائومی دارد.

کشورهایی که برند هواوی و آنر در آن‌ها فروش زیادی داشتند حالا به سمت شیائومی متمایل شده‌اند. این کشورها و مناطق عبارتند از چین، اروپا، خاورمیانه و آفریقا.

همچنین در چند ماه گذشته شرکت سامسونگ به دلیل محدودیت موجود در زمینه ساخت گوشی‌های هوشمند که به دلیل کرونا ایجاد شد نتوانسته آن طور که باید و شاید موبایل کافی تولید کند و به این ترتیب شیائومی بخش‌های بیشتری از اروپا، هند و چین را در اختیار گرفته است.

شیائومی بخش زیادی از فروش و موفقیت‌های خود را مدیون گوشی‌های سری ردمی نوت ۹ و همچنین سری K است و این کاهش فروش سامسونگ به دلیل محدودیت در تولید گوشی‌های محبوب نیز نقش شایانی در موفقیت شیائومی داشته است.

نمودار فروش گوشی های شیائومی

در این نمودار به فروش گوشی برندهای مختلف از جمله شیائومی اشاره شده است.

داستان محدودیت واردات برخی گوشی‌های شیائومی چیست؟

مدتی قبل خبری در زمینه ممنوعیت واردات برخی گوشی‌های شیائومی، نوکیا و همچنین ریلمی مطرح شد که کابران را کمی گیج کرد و باعث شد تا قیمت گوشی به صورت مقطعی زیاد شود. دلیل این موضوع چه بود؟

گوشی‌های شیائومی موجود در این لیست گوشی‌هایی هستند که امکان تماس با آن‌ها به شماره‌های اضطراری وجود ندارد و به همین دلیل امکان استفاده در ایران را ندارند. مثلا با گوشی‌های شیائومی موجود در این لیست اگر شما با شماره‌ی ۱۱۰ تماس بگیرید به پلیس منتقل نمی‌شوید و همچنین شماره‌هایی مانند ۱۲۵ هم کارایی لازم را ندارد.

اگر شما در حال حاضر از یکی از این گوشی‌ها استفاده می‌کنید هیچ مشکلی برای شما ایجاد نخواهد شد و همچنان می‌توانید از گوشی خود استفاده کنید. موضوع این است که از این پس این محصولات وارد بازار نمی‌شوند و نمی‌توان آن‌ها را خریداری کرد و کاربران قبلی این گوشی‌های هیچ مشکلی از بابت استفاده نخواهند داشت. البته ممنوعیت واردات این گوشی‌های هوشمند که جزو گوشی‌های خوش قیمت بازار هم به حساب می‌آیند، کمی شرایط را برای مشتریان سخت‌کرده است. به هر حال هم اکنون گوشی‌های ارزان قیمت طرفداران بسیار زیادی دارند و ممنوعیت این گوشی‌ها باعث شده که قیمت محصولات موجود در بازار نیز افزایش پیدا کند. امیدواریم که این ممنوعیت به‌زودی برداشته شود.

جدیدترین گوشی شیائومی را می‌توانید از تکنولایف خریداری کنید. همچنین با مراجعه به سایت تکنولایف هم می‌توانید قیمت گوشی مورد نظر خود را مشاهده کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-%d9%be%d8%b1%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af-%d9%85%d9%88%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d9%86/
ads
ads