داغ ترین ها :
شیائومی 12 در سه مدل معرفی شد

شیائومی 12 در سه مدل معرفی شد

پرچمداران جدید شیائومی در سه مدل معرفی شده‌اند که شامل شیائومی 12 و 12 پرو با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و شیائومی 12X با اسنپدراگون ۸۷۰ می‌شوند.

برای خرید گوشی شیائومی به تکنولایف مراجعه کنید.

درنهایت شیائومی جدیدترین پرچم‌داران خود را معرفی کرد؛ پرچم‌دارانی که تحت سری شیائومی 12 قرار می‌گیرند و از مشخصات سخت‌افزاری درخور توجهی نیز استفاده می‌کنند. در حالی که مدل استاندارد سری از صفحه‌نمایشی ۶.۲۸ اینچی با پنل AMOLED بهره می‌برد، شرکت چینی برای مدل پرو از صفحه‌نمایشی ۶.۷۳ اینچی با پنل LTPO AMOLED استفاده کرده تا تفاوت میان دو مدل از یکدیگر افزایش یابد.

البته شباهت‌هایی نیز وجود دارد؛ برای مثال هر دو مدل شیائومی ۱۲ و ۱۲ پرو از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ برخوردار هستند یا شباهت‌هایی را می‌توان در ماژول دوربین اصلی یافت. به‌صورت خلاصه شده باید گفت که مدل شیائومی ۱۲ پرو در مقایسه با نسخه‌ی استاندارد از صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، پنل پیشرفته‌تر، باتری با ظرفیت و همچنین سرعت شارژ بالاتر استفاده می‌کند و در زمینه‌ی عکاسی نیز می‌تواند تصاویری با کیفیت به مراتب بهتر ثبت کند.

مدل سومی نیز وجود دارد که شیائومی 12X نام دارد و از نظر مشخصات سخت‌افزاری و طراحی ظاهری بسیار شبیه به مدل استاندارد است؛ البته با این تفاوت که شیائومی ۱۲ ایکس همراه با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ کوالکام روانه‌ی بازار خواهد شد تا قیمت کمتری داشته باشد.

 مشخصات سخت‌افزاری شیائومی 12

تقریبا بعد از سری می ۸ دیگر شاهد آن نبودیم که شیائومی پرچم‌داری با صفحه‌نمایشی در ابعاد ۶.۲۸ اینچ معرفی کند. با این حال، معرفی مدلی در میان پرچم‌دارهای جدید با صفحه‌نمایش کوچک‌تر گویا به ترند تبدیل شده است. شیائومی ۱۲ از پنل AMOLED برخوردار شده که وضوح تصویر آن به +FHD و نرخ نوسازی آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. از ویژگی‌های دیگر این صفحه‌نمایش می‌توان به ادغام آن با حسگر اسکنر اثر انگشت و برخورداری از محافظ شیشه‌ی گوریلا گلس ویکتوس اشاره کرد که باعث می‌شود مقاومت صفحه‌نمایش در برابر خط و خراش افزایش یابد.

در پنل پشتی شاهد ماژول دوربینی سه‌گانه هستیم که از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با حسگر IMX766 سونی تشکیل می‌یابد. این حسگر از سایز ۱/۱.۵۶ اینچی با سایز پیکسل ۲ میکرومتری و OIS برخوردار است. دو دوربین دیگر نیز شامل دوربین اولتراواید با وضوح تصویر ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین تله‌ماکرو ۵ مگاپیکسلی می‌شود که از فاصله‌ی کانونی ۵۰ میلی‌متری بهره می‌برد.

مهندسان شیائومی با کوچک‌تر کردن ابعاد مادربورد مدل استاندارد سری تلاش کرده‌اند تا ابعاد این محصول کاهش یابد. البته گوشی هوشمند جدید شرکت چینی از باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت استفاده می‌کند که امکان شارژ باسیم آن با سرعت ۶۷ وات، شارژ بی‌سیم ۵۰ وات و شارژ معکوس ۱۰ وات وجود دارد.

انتظار می‌رود هر دو مدل سری شیائومی ۱۲ همراه با رابط کاربری MIUI 12.5 به بازار عرضه شده و پس از مدتی نیز رابط کاربری MIUI 13 به‌صورت آپدیت نرم‌افزاری برای پرچم‌داران جدید شیائومی منتشر شود. سران شرکت چینی تایید کرده‌اند که شیائومی ۱۲ در رنگ‌بندی‌های مشکی، آبی، سبز و صورتی به بازار عرضه شود.

مدل پایه‌ی شیائومی ۱۲ به همراه ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با برچسب قیمتی معادل ۵۸۰ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد. مدل دوم که از ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده می‌کند با برچسب قیمتی معادل ۶۲۸ دلار و مدل سوم با ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی نیز با برچسب قیمتی معادل ۶۹۰ دلار روانه‌ی بازار چین خواهد شد.

باید در نظر داشت که قیمت‌های ذکر شده برای بازار چین است و امکان دارد محصولات جدید شیائومی در بازار جهانی با قیمتی متفاوت روانه‌ی بازار شوند. برای زمان عرضه نیز گفته شده که محصولات جدید شیائومی در ژانویه‌ی ۲۰۲۲ روانه‌ی بازار خواهند شد.

 مشخصات سخت‌افزاری شیائومی 12 پرو

مدل پرو سری شیائومی 12 مجهز شده به صفحه‌نمایشی ۶.۷۳ اینچی که از وضوح تصویر 1440p استفاده می‌کند و مجهز شده به پنل LTPO AMOLED که قادر است روشنایی تا حداکثر ۱۵۰۰ نیت را در اختیار کاربر قرار دهد. از ویژگی‌های این پنل، امکان ارائه‌ی نرخ نوسازی متغیر از ۱ الی ۱۲۰ هرتز است که با توجه به وظیفه‌ای که گوشی انجام می‌دهد، نرخ نوسازی تغییر خواهد کرد.

از ویژگی‌های این صفحه‌نمایش می‌توان به ادغام آن به حسگر اسکنر اثر انگشت و همچنین پشتیبانی از رنگ‌های ۱۲ بیتی اشاره کرد. روی صفحه‌نمایش نیز محافظ شیشه‌ی گوریلا گلس ویکتوس قرار گرفته تا میزان محافظت دستگاه در برابر خط و خراش افزایش یابد.

در پنل پشتی شیائومی 12 پرو ماژول دوربین سه‌گانه‌ای قرار گرفته که از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با حسگر IMX707 سونی استفاده می‌کند. این دوربین از سایز حسگر ۱/۱.۲۸ اینچی، سایز پیکسل ۲.۴۴ میکرومتری و OIS استفاده می‌کند. دوربین دیگر که از لنز اولتراواید استفاده می‌کند نیز دارای لنز اولتراواید بوده و دوربین سوم از لنز پرتره برای سنجش میزان عمق در تصویر استفاده می‌کند. درواقع ماژول دوربین اصلی شیائومی ۱۲ پرو از سه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی تشکیل می‌یابد.

شیائومی برای مدل پرو از ویژگی به نام سایبر فوکوس استفاده کرده که اجازه می‌دهد دوربین قادر به برخورداری از فناوری فوکوس خودکار بسیار سریع شود. چنین فناوری می‌تواند روی صورت سوژه‌ها فوکوس کرده و قفل شود تا کاربر بتواند تصاویر دلخواه خود را در شرایط مختلف ثبت کند. حالت شب نیز مجهز به الگوریتم پیشرفته‌تری شده تا امکان ثبت تصاویر با کیفیتی در محیطی با نور بسیار کم وجود داشته باشد. این الگوریتم اجازه می‌دهد نویز موجود در تصویر کاهش یابد.

در دل دستگاه، باتری با ظرفیت ۴۶۰۰ میلی‌آمپرساعت قرار گرفته که متشکل از دو سلول می‌شود. چنین اقدامی باعث خواهد شد تا امکان شارژ باتری با سرعت ۱۲۰ وات وجود داشته باشد. درواقع هدف از استفاده از دو سلول نیز کنترل میزان دمای باتری در لحظه‌ی شارژ شدن است.

شیائومی ۱۲ پرو از فناوری شارژ بی‌سیم ۵۰ وات نیز بهره می‌برد. همچنین تراشه‌ی Surge P1 شیائومی نیز در این گوشی هوشمند استفاده شده تا روند شارژ دستگاه و مصرف انرژی مدیریت شود. شیائومی ۱۲ پرو در ظرفیت و قیمت‌های زیر به بازار عرضه خواهد شد:

  • ۸ گیگابایت رم به همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با برچسب قیمت ۷۳۸ دلاری
  • ۸ گیگابایت رم به همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با برچسب قیمت ۷۸۵ دلاری
  • ۱۲ گیگابایت رم به همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با برچسب قیمت ۸۴۸ دلاری

 مشخصات سخت‌افزاری شیائومی 12X

سومین عضو خانواده‌ی شیائومی ۱۲ مدل ۱۲ ایکس است که درواقع نسخه‌ای تضعیف شده از مدل استاندارد محسوب می‌شود. این گوشی هوشمند نیز از صفحه‌نمایشی ۶.۲۸ اینچی برخوردار است که از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی با پنل AMOLED استفاده می‌کند. مشخصات دوربین‌ها نیز مشابه با مدل شیائومی ۱۲ است و از همان باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با سرعت شارژ ۶۷ وات استفاده می‌کند.

عمده تفاوت شیائومی ۱۲ و ۱۲ ایکس در تراشه خلاصه می‌شود. به این صورت که به جای تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ استفاده شده است. همچنین خبری از شارژ بی‌سیم یا شارژ معکوس در مدل شیائومی ۱۲ ایکس وجود ندارد.

مدل ۱۲ ایکس در رنگ‌بندی‌های مشکی، آبی و صورتی روانه‌ی بازار خواهد شد و دارای دو ظرفیت خواهد بود. ظرفیت اول که از ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده می‌کند از برچسب قیمت ۵۰۲ دلاری و مدل دارای ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی نیز از برچسب قیمت ۵۹۶ دلاری برخوردار خواهد بود. انتظار می‌رود محصولات جدید شیائومی با شروع سال ۲۰۲۲ روانه‌ی بازار چین شوند؛ اما مشخص نیست که در چه زمانی شاهد عرضه‌ی آن‌ها در بازار مناطق دیگر دنیا خواهیم بود.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

3 نظر

  1. بازی اتاق فرار

    شیائومی می ۱۱ اولترا حرف نداشت

  2. مهنا

    من خیلی منتظر نسخه الترا بودم شیائومی می 11 اولترا واقعا بینظیر و سنت شکن بود.

    1. مجید نوردوست

      پاسخ به مهنا

      مدل اولترا هم چند وقت دیگه معرفی میشه.
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-12-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c/
ads
ads