داغ ترین ها :
صفحه‌نمایش سرفیس دوئو 3 احتمالا از دو قسمت قابل تا شدن خواهد بود

صفحه‌نمایش سرفیس دوئو 3 احتمالا از دو قسمت قابل تا شدن خواهد بود

مایکروسافت پتنتی را به ثبت رسانده که گوشی هوشمندی را نشان می‌دهد که امکان تا کردن صفحه‌نمایش از دو قسمت وجود دارد. به نظر می‌رسد که این پتنت به صفحه‌ نمایش سرفیس دوئو 3 اشاره می‌کند.

 

برای خرید گوشی به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

مایکروسافت یکی از شرکت‌هایی است که بارها تلاش کرده تا جایگاه ویژه برای خود در بازار گوشی‌های هوشمند بسازد. ردموندی‌ها به همین منظور حتی بخش گجت‌های هوشمند شرکت نوکیا را نیز خریداری کردند، اما با این حال نتوانستند به خواسته‌های خود رسیده و موفقی مانند اپل و گوشی‌های سری آیفون را کسب کنند.

با اینکه پس از مدتی مایکروسافت، زیرمجموعه‌ی خود یعنی نوکیا را به شرکت دیگری فروخت، اما همچنان تلاش کرد که شانس خود را در بازار گوشی‌های هوشمند محک بزند. یکی از این اقدامات نیز معرفی و عرضه‌ی سرفیس دوئو ۲ بود؛ گوشی هوشمندی با صفحه‌نمایش تاشدنی که امکانات جالبی نیز به همراه داشت.

با این حال، مشکلاتی مانند قیمت بالا و استفاده از تراشه‌ی قدیمی‌تر سبب شد که شرکت آمریکایی نتواند موفقیت قابل توجهی را از فروش سرفیس دوئو ۲ کسب کند. در هر صورت به نظر می‌رسد که ردموندی‌ها می‌خواهند شانس خود را یکبار دیگر در بازار تلفن‌های هوشمند محک بزنند.

گزارشی منتشر شده که ردموندی‌ها پتنتی از گوشی هوشمندی به ثبت رسانده‌اند که صفحه‌نمایشی با طراحی تاشدنی دارد. البته تفاوت‌هایی میان این پتنت با سرفیس دوئو ۲ به چشم می‌خورد. درواقع برخلاف سرفیس دوئو ۲ که به‌صورت کتابی تا می‌شد، آنچه در پتنت مشاهده می‌شود وجود لولاهای بیشتر است تا بتوان صفحه‌نمایش محصول مدنظر را از دو بخش با ابعاد کاملا یکسان تا کرد.

به نظر می‌رسد که دستگاه مدنظر درواقع از سه قسمت تشکیل می‌یابد و هر قسمت نیز صفحه‌نمایش جداگانه‌ای دارد. طراحی گوشی هوشمند به این صورت است که در حالت عادی، یکی از سه صفحه‌نمایش در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و می‌توان از تلفن هوشمند استفاده کرد.

در حالت گسترده نیز دو بخش دیگر صفحه‌نمایش در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تا بتوانند محتوای مدنظرشان را در ابعاد بزرگ‌تری مشاهده کنند. چنین طراحی در نوع خود جالب است، اما باید در نظر داشت که ضخامت دستگاه می‌تواند نسبت به محصولات موجود در بازار به مراتب بیشتر باشد.

متاسفانه در پتنت به اطلاعات بیشتری اشاره نمی‌شود. در متن خبر نیز گفته نشده که آیا مایکروسافت می‌خواهد محصولی مبتنی بر این طراحی را به بازار عرضه کند یا خیر. در هر صورت دور از انتظار نیست که ردموندی‌ها بخواهند بار دیگر گوشی هوشمندی را به بازار عرضه کنند.

پتنت منتشر شده نیز به ما نشان می‌دهد محصول بعدی از سری سرفیس دوئو چه طراحی ظاهری را به همراه خواهد داشت. در این بین مایکروسافت تنها شرکتی نیست که از چنین طراحی استقبال کرده است. درواقع سامسونگ نیز پتنتی از محصولی را به ثبت رسانده طراحی ظاهری آن، شباهت بسیاری به پتنت مایکروسافت دارد.

آنچه سامسونگ در نظر دارد محصولی است که در حالت عادی دو بخش از صفحه‌نمایش‌ها در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. به این صورت که یک بخش در پنل جلو قرار گرفته و بخش دیگر نیز در پنل پشتی قرار می‌گیرد. البته سامسونگ پتنت‌های مختلفی دارد که یکی از جاه‌طلبانه‌ترین پتنت‌ها را می‌توان پتنتی دانست که محصولی را با صفحه‌نمایش تاشدنی به همراه ویژگی رول شدن نشان می‌دهد.

در هر صورت ثبت پتنت تنها به معنی حفظ ایده است و امکان دارد هیچگاه محصولی برگرفته از پتنت مدنظر به بازار عرضه نشود. باید صبر کرد و دید که مایکروسافت و سامسونگ چه برنامه‌هایی برای آینده دارند و آیا محصولی برگرفته از ویژگی‌های مدنظر را معرفی خواهند کرد یا خیر.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b5%d9%81%d8%ad%d9%87%e2%80%8c-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b3%d8%b1%d9%81%db%8c%d8%b3-%d8%af%d9%88%d8%a6%d9%88-3/
ads
ads