داغ ترین ها :
صفحه‌نمایش آیفون 14 پرو اپل حفره‌ای برای دوربین سلفی دارد

صفحه‌نمایش آیفون 14 پرو اپل حفره‌ای برای دوربین سلفی دارد

در صورت صحت شایعات، ال‌جی در حال ساخت صفحه نمایش آیفون 14 پرو اپل است که حفره‌ای در بالای صفحه‌نمایش برای قرار گرفتن دوربین سلفی دارد.

یکی از ترندهایی که طی ماه‌های اخیر در بازار گوشی‌های هوشمند رونق گرفته، دوربین سلفی مخفی شده در پشت صفحه‌نمایش است؛ فناوری که اجازه می‌دهد بخش بیشتری از پنل جلو به صفحه‌نمایش اختصاص یابد. در حال حاضر نیز می‌توان به محصولاتی از جمله گلکسی زد فولد 3 سامسونگ و اکسون 30 مدل 5G شرکت ZTE اشاره کرد که چنین ویژگی را به همراه دارند.

برای خرید جدیدترین گوشی های اپل به سایت تکنولایف مراجعه کنید: آیفون

با این حال، ویژگی مد نظر در ابتدای راه قرار دارد و نقاط ضعف آن باعث شده تا شرکت کمتری به سراغ استفاده از چنین ویژگی در محصولات خود برود. درواقع قسمتی از پنل صفحه‌نمایش که حفره‌ی مقابل دوربین سلفی را می‌پوشاند، باعث می‌شود که نور کمتری به حسگر برسد و درواقع دوربین سلفی نتواند تصاویری با کیفیت درخور توجه به ثبت برساند.

در این بین، شرکت‌های سازنده‌ی گوشی هوشمند راهکارهایی برای افزایش کیفیت تصاویر ثبت شده با چنین فناوری را ارائه داده‌اند؛ اما باید گفت همچنان تفاوت بسیاری میان کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین‌های سلفی معمولی و مدل‌های پنهان شده در پشت صفحه‌نمایش وجود دارد.

حفره دوربین سلفی آیفون 14 پرو

ظاهر احتمالی آیفون 14 پرو

در این بین، ال‌جی دیسپلی که از بزرگ‌ترین سازندگان صفحه‌نمایش برای گجت‌های قابل حمل مانند گوشی هوشمند و تبلت شناخته می‌شود نیز اعلام کرده که پنل‌هایی با ویژگی پنهان شدن دوربین سلفی در پشت آن می‌سازد. روند تولید نیز به صورتی خواهد بود که مدل‌های قابل ارائه در سال ۲۰۲۳ بتوانند ۲۰ درصد نور بیشتری را از خود عبور داده و به حسگر دوربین سلفی برسانند. میزان مدنظر در سال ۲۰۲۴ نیز افزایش یافته و به ۴۰ درصد خواهد رسید.

با این حساب، اگر برنامه‌های ال‌جی دیسپلی را در نظر بگیریم تا رسیدن کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین‌های مخفی شده در پشت صفحه‌نمایش با مدل‌های معمولی فاصله‌ی بسیاری داریم. روشی که ال‌جی دیسپلی در پیش گرفته، کاهش میزان تراکم پیکسلی در محلی از صفحه‌نمایش است که دوربین سلفی در پشت آن قرار می‌گیرد.

درواقع با رسیدن تراکم پیکسلی در محل مدنظر به ۲۰۰ پیکسل در هر اینچ، فضای کافی برای عبور نور و رسیدن آن به حسگر فراهم می‌شود. در این میان، شرکت‌هایی مانند اپل در استفاده از امکانات جدید، بسیار محتاطانه عمل می‌کنند و نمی‌توان انتظار داشت که مانند سامسونگ یا ZTE، اپل نیز پرچم‌داری به بازار عرضه کند که دارای دوربین سلفی مخفی شده در پشت صفحه‌نمایش است.

گزارش‌های اخیر نیز چنین موضوعی را تایید می‌کند. درواقع گزارشی وجود دارد که اپل به شرکت ال‌جی دیسپلی سفارش ساخت صفحه نمایش آیفون 14 پرو را داده که دارای حفره‌ای در بالای صفحه‌نمایش برای قرار گرفتن دوربین سلفی هستند.

علاوه بر اینکه گزارش منتشر شده نشان می‌دهد اپل چه برنامه‌هایی برای سری نسل بعدی آیفون دارد، شواهدی نیز قابل مشاهده است که کوپرتینویی‌ها می‌خواهند سهم تولید صفحه‌نمایش توسط ال‌جی دیسپلی را نسبت به سهم سامسونگ افزایش دهند. البته چنین اتفاقی به معنی قطع همکاری اپل با سامسونگ نیست و کوپرتینویی‌ها همیشه تلاش کرده‌اند که قطعات مورد نیاز خود را از چند تامین‌کننده تهیه کنند. با این حال، میزان همکاری‌ها می‌تواند تغییر کند.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b5%d9%81%d8%ad%d9%87-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-14-%d9%be%d8%b1%d9%88/
ads
ads