داغ ترین ها :
صفحه نمایش تمام صفحه [ راه حل جدید سامسونگ برای انتقال سنسور سلفی ]

صفحه نمایش تمام صفحه [ راه حل جدید سامسونگ برای انتقال سنسور سلفی ]

[ صفحه نمایش های تمام صفحه، هر چه بزرگتر و کم حاشیه تر]  این مسیر حرکت کمپانی های فعال در بخش تولید و عرضه گوشی های هوشمند است و هر چه به جلو پیش می رویم، سایز صفحه نمایش در گوشی های هوشمند در مسیر پیشرفت قرار دارد و از حاشیه ها کاسته می شود. در ابتدای راه، دکمه های فیزیکی نظیر هوم و سنسور اسکنر اثر انگشت حذف گردید.

بعد از آن مدل جدیدی از صفحه نمایش در گوشی های هوشمند دیده شد که با نام ناچ شناخته می شود و امروزه کمپانی ها مدل های مختلفی از آن را بکار می گیرند. با بکار گیری این مدل، حاشیه های گوشی از اطراف و بالا پایین قسمت جلوئی قاب کاسته شده و تنها دوربین سلفی و چند سنسور خاص در صفحه نمایش گوشی های هوشمند باقی مانده است. اما باز هم کافی نبوده و کاربران صفحه نمایش با حاشیه های کمتر را طلب می کردند. از این رو کمپانی ها چاره جدیدی اندیشیدند و صفحه نمایش های گوشی های جدید مدل حفره دار است یعنی فقط جایگاهی خاص برای دوربین در نظر گرفته می شود و مابقی جلوی قاب در اشغال صفحه نمایش است. این نمونه از صفحه نمایش را می توان در گوشی گلکسی S10 مشاهده کرد. آیا باز هم کافی است؟

در ادامه راه به منظور پاکسازی کامل صفحه نمایش برخی از کمپانی ها دوباره به سراغ مدل های قدیمی رفته و سنسور دوربین سلفی را از صفحه نمایش حذف کرده اند و مانند طرحی قدیمی، سنسور ها در جایگاهی جدا نصب شده و به صورت کشویی عمل می کنند. اما بکار گیری این مدل نیز مستلزم استفاده از قطعات سخت افزاری اضافی است که ظاهر و طراحی گوشی را تحت تاثیر قرار می دهد.

صفحه نمایش تمام صفحه

چند وقتی است که سنسور های حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش دیده می شوند، پس زیر صفحه نمایش حیاط خلوت خوبی است و حال سامسونگ در قالب طرحی جدید بنا دارد تا سنسور های دوربین سلفی را نیز در زیر صفحه نمایش بکار بگیرد. این خبر از جانب آقای یانگ بایونگ دوک معاون گروه تحقیق و توسعه صفحه نمایش های کمپانی سامسونگ تائید شده و همچنین این مقام مسئول اعلام کرده که سامسونگ به دنبال صفحه نمایشی تمام صفحه و عالی است.

این پیام نوید آن را می دهد که دیگر صفحه نمایش گوشی های کمپانی های بزرگ نیز به صورت تمام صفحه خواهند بود و صفحه نمایش دیگر مزاحمی نخواهد داشت. حال باید دید که آیا سامسونگ می تواند این تکنولوژی را در گوشی های آینده خود در سال 2019 بکار بگیرد یا این اینکه از سال 2020 شاهد حضور این فناوری در گوشی های هوشمند خواهیم بود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b5%d9%81%d8%ad%d9%87-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%85-%d8%b5%d9%81%d8%ad%d9%87-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%ad%d9%84-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88/
ads
ads