داغ ترین ها :
اپل و آینده ای مبهم در رابطه با جنس صفحه نمایش، OLED یا LCD؟

اپل و آینده ای مبهم در رابطه با جنس صفحه نمایش، OLED یا LCD؟

کمپانی اپل برای محصولات خود تا سال 2017 از صفحه نمایش با جنس LCD استفاده می کرد. اما از سال 2017 به بعد این کمپانی تصمیم گرفت تا از صفحه نمایش های OLED در محصولات خود استفاده کند. این صفحه نمایش کیفیت بسیار بالاتری را ارائه می دهد اما از طرف دیگر قیمت بالاتری دارد که سبب بالا رفتن قیمت گوشی آیفون می شود.

اولین محصولی که اپل تصمیم گرفت از صفحه نمایش OLED در آن استفاده کند، گوشی هوشمند آیفون x بود. حال پیش بینی هایی می شود که بیان می کند اپل همین رویه را ادامه خواهد داد و از صفحه نمایش های OLED در محصولات خود استفاده خواهد کرد. اما گروهی دیگر بر این باورند که اپل برای پایین آوردن قیمت، از صفحه نمایش LCD در تعدادی کمی از محصولات خود بهره خواهد برد.

آیفون 11

در همین رابطه یک منبع آگاه در کشور کره جنوبی اعلام کرده است که اپل از صفحه نمایش های LCD، همواره بهره خواهد برد و در سال 2019 نیز شاهد گوشی های این کمپانی با این جنس از صفحه نمایش خواهیم بود.

آیفون ال سی دی

از طرفی دیگر، چندی پیش خبری منتشر گردیده بود مبنی بر آنکه اپل قصد دارد تا صفحه نمایش های OLED خود را از کمپانی ال جی یا کمپانی های تولید کننده چینی تامین کند که ما در قالب مقاله ای به آن پرداخته بودیم.

حال با توجه به این تعداد بالا شایعه، باید دید سیاست این برند آمریکایی در این رابطه چه خواهد. البته لازم به ذکر که اقبال کاربران در این رابطه در نظر گرفته شود، آیا حاضرند از صفحه نمایش LCD با قیمت کمتر در گوشی ها استفاده شود یا صفحه نمایش OLED با قیمتی بیشتر.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b5%d9%81%d8%ad%d9%87-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4-oled-%db%8c%d8%a7-lcd-%d8%a7%d9%be%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%db%8c%d9%86%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%af%d8%a7%d9%85-%db%8c%da%a9-%d8%a7/
ads
ads