داغ ترین ها :
عرضه گوشی‌های هوشمند در سه ماهه اول سال 2022 کاهش پیدا کرد

عرضه گوشی‌های هوشمند در سه ماهه اول سال 2022 کاهش پیدا کرد

بر اساس آمار منتشر شده، عرضه گوشی‌های هوشمند در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ کاهش پیدا کرده که دلیل آن می‌تواند جنگ در اکراین و یا قرنطینه شهرها در کشور چین و تورم جهانی باشد. این اتفاقات باعث شده که عرضه گوشی‌های هوشمند در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ با کاهش ۱۱ درصدی مواجه شود. البته همچنان دو شرکت سامسونگ و اپل توانسته‌اند گوشی‌هایی بیشتری در مقایسه با سال گذشته در همین بازه زمانی راهی بازار کنند؛ اما شرکت‌های دیگر با کاهش عرضه مواجه شدند.

 

تمام گوشی های روز بازار را در ویترین فروشگاه تکنولایف ببنید: گوشی

 

سامسونگ در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ توانست نزدیک به ۲۴ درصد از سهم بازار را در اختیار داشته باشد. سهم بازار سامسونگ در فصل تعطیلات سال ۲۰۲۱ به ۱۹ درصد رسید. سهم بازار این شرکت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ هم ۲۲ درصد بود. مانند هر سال عرضه آیفون‌های جدید در پایان سال میلادی باعث شد که اپل در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ با مشکل رو به رو شود و سهم بازار خود را از دست بدهد. با این حال سامسونگ با فروش موفق سری گلکسی اس ۲۲ و در خواست بالا برای فروش گوشی‌های سری گلکسی A توانست به عنوان بزرگ‌ترین عرضه گوشی موبایل در دنیا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ تبدیل شود.

البته عملکرد اپل در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ هم بسیار خوب بوده است. بر خلاف گزارش‌هایی که به کاهش تولید آیفون SE اشاره می‌کردند، نسل سوم گوشی آیفون SE  که به عنوان گوشی میان رده اپل شناخته می‌شود،  با توجه به پشتیبانی از شبکه 5G راضی بخش بوده است. این گوشی هم اکنون به عنوان ارزان‌ترین گوشی آیفون که از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند، شناخته می‌شود. از طرف دیگر فروش سری آیفون ۱۳ همچنان خوب و با قدرت ادامه پیدا می‌کند. اپل در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ توانست ۱۸ درصد بازار را اختیار داشته باشد. اپل در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ تنها ۱۵ درصد بازار را در اختیار داشت.

شیائومی جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است و توانسته ۱۳ درصد بازار را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ در اختیار داشته باشد. شیائومی سهم بازار خود را در مقایسه با سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ از دست داده است. این شرکت در سه ماهه اول سال گذشته ۱۴ درصد بازار را در اختیار داشت.

شرکت اوپو هم در جایگاه چهارم قرار گرفته است. سهم بازار این شرکت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ به ۱۱ درصد رسید و اکنون سهم بازار این شرکت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ به ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد.

بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که شرکت Vivo هم در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ توانست ۸ درصد بازار را در اختیار داشته باشد. این شرکت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ توانسته بود ۱۰ درصد بازار را در اختیار داشته باشد. جدول زیر به جایگاه شرکت‌های بزرگ تولید کننده موبایل در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ اشاره می‌کنند.

 

شرکت

سهم بازار در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱

سهم بازار در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲

Samsung

22%

24%

Apple

15%

18%

Xiaomi

14%

13%

OPPO

11%

10%

vivo

10%

8%

دیگر شرکت‌ها

28%

27%

 

 

شاید نیاز داشته باشید:
تنظیمات دوربین ایفون ۱۲ پرو مکس

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b9%d8%b1%d8%b6%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d9%87-%d9%85%d8%a7%d9%87%d9%87-%d8%a7%d9%88%d9%84-%d8%b3%d8%a7/
ads
ads