داغ ترین ها :
علت نخواندن سیم کارت در گوشی های اندروید

علت نخواندن سیم کارت در گوشی های اندروید

علیرغم اینکه فناوری تلفن تا چه اندازه پیشرفت کرده است، برقراری تماس یا دریافت آن همچنان مهم‌ترین استفاده هر گوشی تلفن همراه است. و وقتی تلفن شما پیام «سیم کارت شناسایی نشد» را نشان می‌دهد، یعنی شما این کاربرد اساسی تلفنتان بی‌بهره هستید. نیازی به گفتن نیست که وضعیت آزاردهنده است و به یک راه حل فوری نیاز دارد. اگر مطمئن نیستید که در چنین شرایطی چه کاری انجام دهید، ما این 7 راه حل توصیه شده توسط کارشناسان را به شما ارائه می کنیم تا زمانی که سیم کارت تلفن اندرویدی شما شناسایی نشد، آن را امتحان کنید.

دلایل مشکل سیم کارت در گوشی‌ های اندرویدی

  • مشکل نرم‌افزاری گوشی
  • معیوب بودن سیم کارت یا جاگیری نادرست آن
  • اشتباه در پانچ شدن سیم کارت
  • مشکل فنی در اسلات سیم کارت
  • تنظیمات غلط شبکه
  • مشکل رجیستری و ثبت قانونی سیم کارت
  • خراب کاری بد افزارها

خاموش و روشن کردن گوشی

علت نخواندن سیم کارت در گوشی سامسونگ و برندهای دیگر اندرویدی می‌تواند مشکل نرم افزاری باشد که با یک خاموش و روشن کردن ساده سیستم برطرف می‌شود. دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا گزینه “Restart” ظاهر شود. برای راه اندازی مجدد گوشی روی آن ضربه بزنید.

این کار می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند. برخی از کاربران گزارش داده‌اند که Restart کردن مشکل را رفع نکرده و اینکه علت نخواندن سیم کارت در گوشی شیائومی، سونی و نوکیا هنگام روشن شدن سیستم عامل به وجود می‌آید. این دسته از کاربران موفق شدند با خاموش کردن دستگاه، ۳۰ ثانیه صبر کردن و سپس روشن کردن گوشی خود این مشکل را بر طرف کنند.

اگر با این کار مشکل شما برطرف شد، از این پس به جای Restart کردن گوشی خود همیشه از همین روش (۳۰ ثانیه خاموش بودن) استفاده کنید. این مشکل نرم افزاری است و احتمالاً با به‌روزرسانی بعدی اندروید یا تنظیمات شرکت مخابراتی برای همیشه رفع خواهد شد.

 

تغییر رنگ صفحه نمایش Xiaomi:
علت سفید شدن صفحه گوشی شیائومی

 

بررسی کنید که آیا جهت سیم کارت درست است؟

علت نخواندن سیم کارت در گوشی شیائومی، سونی و نوکیا می‌تواند قرارگیری ناصحیح سیم کارت باشد. بسیاری از افراد این اشتباه را مرتکب می‌شوند که سیم کارت را به جهت اشتباه وارد می‌کنند و به همین دلیل با مشکل نخواندن سیم کارت همراه اول، ایرانسل یا رایتل مواجه می‌شوند. بنابراین، اولین چیزی که باید بررسی کنید این است که آیا جهت سیم کارت درست است. معمولاً یک نماد یا یک تصویر رو/زیر/کنار اسلات سیم‌کارت وجود دارد که نحوه صحیح قرار دادن سیم کارت را نشان می‌دهد. در گوشی‌های قدیمی که مشکلات نرم افزاری معدود هستند، از رایج‌ترین علت نخواندن سیم کارت در گوشی ساده می‌تواند قرار گیری ناصحیح سیم کارت باشد.

اگر می‌بینید سیم کارت در هیچ جهتی به درستی در داخل اسلات مربوطه قرار نمی‌گیرد، پانچ سیم کارتتان برای تلفن همراه مورد نظر مناسب نیست.

اسلات سیم کارت به درستی وارد شده است؟

پس از قرار دادن صحیح سیم کارت، علت نخواندن سیم کارت در گوشی سونی می‌تواند وارد شدن اسلات از جهت نادرست باشد. آن را به درستی بردارید و دوباره وارد کنید. برای در آوردن اسلات سیم کارت، سوزن سیم کارت که توسط تولید کننده در جعبه محصول قرار گرفته را داخل سوراخ کنار اسلات سیم کارت کنید. فشار کمی وارد کنید تا اسلات سیم کارت بیرون بیاید. حالا آن را با احتیاط نگه دارید، دوباره بدون اینکه به هیچ زاویه ای فشاری وارد کنید، آن را مستقیم بیرون بیاورید. سیم کارت را در جهت درست در محل قرارگیری آن بگذارید و سپس آن را در همان جهت دوباره وارد کنید. فشار سخت ممکن است پین یا برد منطقی را بشکند و مشکل “سیم کارت شناسایی نشد” شما را دو چندان کند.

فعال بودن سیم کارت را تست کنید

این کمک خواهد کرد تا مشخص شود مشکل دقیقا کجاست. از سیم کارت در دستگاه تلفن همراه دیگری استفاده کنید. اگر آن گوشی هم سیم کارت شما را نمی‌شناسد، مشکل از خود سیم کارت است. پس شما باید:

  • ابتدا با ارائه دهنده خدمات شبکه خود صحبت کنید تا تأیید کنید که سیم کارت فعال است یا خیر.
  • همچنین استعلام بگیرید که آیا ثبت سیم کارت به درستی انجام شده است یا خیر
  • بررسی کنید که آیا نقاط طلایی سیم کارت تمیز هستند یا خیر. اگر گرد و غبار یا کربن روی آن دیدید، آن را با یک پارچه نخی نرم تمیز کنید. اما مطمئن شوید که آن را خراش نمی‌دهید. در غیر این صورت ممکن است آسیب بیشتری به سیم کارت وارد کنید.

کانکتور سیم کارت را بررسی کنید

گاهی گرد و غبار روی اسلات سیم‌کارت و کانکتور جمع می‌شود و باعث می‌شود دستگاه سیم کارت را به درستی نخواند. پس به این موضوع نیز توجه کنید. به آرامی روی کانکتور دستمال بکشید تا آلودگی پاک شود. همچنین بررسی کنید که اسلات سیم کارت ​​آسیبی ندیده باشد. شکستگی محل قرار گیری سیم کارت می‌تواند باعث مشکل نخواندن سیم کارت همراه اول، ایرانسل یا رایتل و علت علت نخواندن سیم کارت در گوشی سامسونگ، هواوی، شیائومی، سونی و نوکیا باشد. برای هر گونه آسیب سخت افزاری، بهتر است به مرکز خدمات و نمایندگی برند تولید کننده گوشی اندرویدی خود مراجعه کرده و با کمک تکنسین‌های آموزش دیده آن را تعمیر یا تعویض کنید.

فعال کردن سیم کارت (تنظیمات)

اکنون تنظیمات شبکه و سیم کارت خود را بررسی کنید. تنظیمات > شبکه موبایل را باز کنید. در قسمت اطلاعات سیم کارت و تنظیمات، روی سیم کارت ضربه بزنید و گزینه Enabled را روشن کنید. همچنین مطمئن شوید که رومینگ داده روشن است تا زمانی که در یک منطقه رومینگ هستید از مشکل نخواندن سیم کارت همراه اول جلوگیری کنید.

اطلاعات cache را پاک کنید

وقتی با مشکل «سیم کارت شناسایی نشد» مواجه می‌شوید، پاک کردن داده‌های کش می‌تواند راه‌حل مؤثری باشد. پاک کردن فایل‌های ناخواسته‌ای که ممکن است عملکرد و رفتار تلفن شما را مختل کنند، کاری است که باید به صورت یک عادت در بازه‌های زمانی کوتاه انجام دهید. در اکثر گوشی‌های اندرویدی می‌توانید از مسیر Setting > Storage > Internal Storage > Cached Data داده‌های کش را حذف کنید.

مشکل رجیستری

اگر تا کنون نتیجه نگرفته‌اید، شاید پاسخ سوال چرا سیم کارت ایرانسل بالا نمیاد خود را در رجیستری گوشی پیدا کنید. علت نخواندن سیم کارت در گوشی هواوی می‌تواند رجیستر نشدن گوشی یا ثبت نشدن گوشی به نام صاحب سیم کارت باشد. مشکل رجیستر نشدن گوشی بیشتر برای گوشی‌های قاچاق شده پیش می‌آید. در واقع از چند سال پیش قانون رجیستری اجرا شد تا با گوشی‌های قاچاق مبارزه شود. شماره سریال گوشی یا IMEI را می‌توانید زیر جعبه گوشی خود پیدا کنید. برای دیدن شماره سریال گوشی خود کد #06#* را شماره گیری کنید و آن را با کد روی جعبه تطبیق دهید. برای اطلاع از رجیستر شدن قانونی گوشی IMEI دستگاه را به شماره ۷۷۷۷ پیامک کنید.

فلش کردن رام کاستوم

یکی از امکانات جذاب گوشی‌های اندرویدی قابلیت تعویض یا فلش کردن رام است. برخی کاربران به دلایل مختلف مانند ایجاد تنوع در رابط کاربری و به‌روزرسانی سیستم عامل روی گوشی‌های قدیمی اقدام به این کار می‌کنند. اما فلش کردن رام می‌تواند علت نخواندن سیم کارت در گوشی سامسونگ، هواوی، شیائومی، سونی و نوکیا باشد چرا که با نصب رام جدید، ممکن است شماره سریال گوشی یا IMEI پاک شود. با پاک شدن IMEI با مشکل نخواندن سیم کارت همراه اول، ایرانسل یا رایتل مواجه خواهید شد. بنابراین از رام‌های رسمی و عرضه شده توسط تولید کننده گوشی هوشمند خود استفاده کنید.

حالت شبکه را به خودکار تغییر دهید

یک علت نخواندن سیم کارت در گوشی هواوی می‌تواند انتخاب ناصحیح حالت شبکه باشد. برای مثال زمانی که سیم کارت شما از نسل چهارم شبکه پشتیبانی نمی‌کند اما حالت شبکه روی 4G است. به همین خاطر تغییر حالت شبکه به خودکار روش دیگری است که می‌توانید امتحان کنید. این کار را با رفتن به “Settings -> Mobile Networks -> Network Mode” و انتخاب اولین گزینه که LTE/WCDMA/GSM (اتصال خودکار) خواهد بود، انجام دهید. در صورتی که از گوشی‌های هوشمند دو سیم کارته استفاده می‌کنید، ابتدا باید سیم کارت مورد نظر را انتخاب کنید.

خراب بودن سیم کارت

در نهایت، اگر هیچ یک از موارد بالا علت نخواندن سیم کارت در گوشی ساده و یا هوشمند اندرویدی نبودند، امکان دارد عیب از خود سیم کارت باشد. آن را برای خش خوردگی و ضربه بررسی کنید. برای اطمینان از سالم یا معیوب بودن سیم کارت، آن را روی یک گوشی دیگر نصب و امتحان کنید. در صورتی که علت نخواندن سیم کارت در گوشی نوکیا، معیوب بودن سیم کارت معلوم شد، سیم کارت خود را به دفاتر رسمی اپراتور خود ببرید.

سوالات متداول

چرا سیم کارت ایرانسل بالا نمیاد؟ علت نخواندن سیم کارت در گوشی سونی می‌تواند مشکل نرم افزاری گوشی، معیوب بودن سیم کارت یا جاگیری نادرست آن، اشتباه در پانچ شدن سیم کارت، مشکل فنی در اسلات سیم کارت، تنظیمات غلط شبکه، مشکل رجیستری و ثبت قانونی سیم کارت، مشکل رجیستری و ثبت قانونی سیم کارت باشد.

علت نخواندن سیم کارت در گوشی ساده چیست؟ جهت وارد کردن سیم کارت و سالم بودن محل قرارگیری آن را بررسی کنید. اگر همه چیز درست است، گوشی را خاموش کنید، باتری را در بیاورید و ۳۰ ثانیه منتظر بمانید تا جریان برق کاملاً از مدار خارج شود و سپس دوباره گوشی را روشن کنید. علت نخواندن سیم کارت در گوشی نوکیا می‌تواند معیوب بودن سیم کارت هم باشد بنابراین برای اطمینان بیشتر، سیم کارت خود را روی یک گوشی دیگر نیز امتحان کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

30 نظر

  1. علی

    سلام نمی دونم چکار کنم وقتی سیم کارت میزارم رو تلفنم اینترنت همراه رو روشن میکنم گوشی هشدار میده که روی شبکه ثبت نشد دیگه خسته شدم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به علی

      سلام روی گوشی دیگه امتحان کردید سیم‌کارت رو؟ یا یه سیم کارت دیگه روی گوشی قرار بدید شاید مشکل از سیم کارت باشه
  2. پارسا

    سلام من یه سیمکارت ایرانسل خریدم و دوتا سیم کارت جایزه گرفتم سیمکارت اصلی بدون مشکل کار میکرد اما دو سیمکارت هدیه رو وقتی می ندازی روی گوشی ارور no signalمیده و کلا کار نمی کنه کسی می دونه مشکل چیه؟

  3. خلیل

    سلام گوشی من نوکیا ساده هستش با سیم کارت ایرانسل مشکلی نداره ولی همراه اول کار نمیکنه میشه راهنمایی کنید

    1. نیلوفر حجابی

      پاسخ به خلیل

      سلام ممکنه که سیمکارت همراه اولتون مشکلی داشته باشه با گوشی دیگه هم تست کردین
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b9%d9%84%d8%aa-%d9%86%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%af%d9%86-%d8%b3%db%8c%d9%85-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af/
ads
ads