داغ ترین ها :
عملکرد ضعیف سری گلکسی S21 سامسونگ در بازار

عملکرد ضعیف سری گلکسی S21 سامسونگ در بازار

گزارش‌ها نشان می‌دهند سامسونگ در طول سال ۲۰۲۱ توانسته ۳۰۰ میلیون گوشی هوشمند تولید کند. در این بین فروش مدل‌های سری گلکسی S21 نتوانسته به حد انتظار برسد.

طبق آماری که توسط شرکت The Elec یکی از زیرمجموعه‌های سامسونگ منتشر شده است، شرکت کره‌ای نتوانسته به هدف فروش خود از بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ دست یابد. گویا این موضوع دلایل مختلفی نیز داشته است که یکی از آن‌ها عملکرد ضعیف سری گلکسی S21 در بازار بوده است.

 

لیست آخرین گوشی های سامسونگ موجود در بازار موبایل را ببنید: گوشی سامسونگ

 

سامسونگ گویا توانسته طی سال گذشته میلادی در حدود ۳۰۰ میلیون گوشی هوشمند تولید کند که البته ۶۰ میلیون واحد از این محصولات توسط شرکای تجاری شرکت کره‌ای به نام‌های Wintech و  Huaqin تولید شده‌اند. در میان محصولات ذکر شده، ۲۵ میلیون دستگاه را سری گلکسی S21 تشکیل داده که تقریبا شرایط یکسانی با سری گلکسی S20 دارند. البته سری گلکسی اس ۲۱ رقابت درون شرکتی در سال ۲۰۲۱ نداشت؛ زیرا سامسونگ دیگر مدل جدیدی از سری گلکسی نوت معرفی نکرد.

جالب است بدانید در میان مدل‌های سری اس برخی از آن‌ها بین ۳۵ تا ۴۰ میلیون نیز تولید داشته‌اند و رسیدن میزان تولید به ۲۵ میلیون واحد نشان می‌دهد که شرکت کره‌ای تا چه حد هدف فروش سری گلکسی S21 را کاهش داده است. با این حال، عوامل مختلفی مانند شیوع بیماری کرونا و طبیعتا کاهش میزان درآمد بسیاری از کاربران در سراسر دنیا سبب شده از خرید گوشی‌های گران‌قیمت منصرف شده و به سراغ محصولات ارزان‌تر بروند.

از طرف دیگر شیوع بیماری کرونا روی تولید نیز تاثیر بسزایی داشته است؛ به صورتی که گفته می‌شود بخشی از تولید سامسونگ در کشور ویتنام به علت تعطیلی کارخانه‌ها با افت شدید مواجه شده و کمبود تولید تراشه در دنیا نیز به کاهش هرچه بیشتر محصولات شرکت کره‌ای کمک شایانی کرده است.

در ادامه گزارش آمده که بخش قابل توجهی از فروش سامسونگ را محصولات سری گلکسی A و گلکسی M تشکیل می‌دهند؛ محصولاتی که از نظر سخت‌افزاری شامل مدل‌های اقتصادی تا میان‌رده پریمیوم می‌شوند. البته در گزارش به عملکرد مدل‌های جدید گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ اشاره‌ای نشده است و نمی‌دانیم گوشی‌های تاشوی سامسونگ چه میزان فروشی را تجربه کرده‌اند.

در هر صورت اگر نگاهی به گزارش‌های غیر رسمی از سوی تحلیلگران بازار داشته باشیم به نظر می‌رسد هر دو مدل از گوشی‌های تاشوی شرکت کره‌ای توانسته‌اند فروش درخور توجهی را برای سامسونگ رقم بزنند. شرکت کره‌ای در نظر دارد طی سال ۲۰۲۲ به میزان فروش ۳۳۴ میلیون گوشی هوشمند برسد که ۲۸۵ میلیون واحد از آن توسط سامسونگ و باقی محصولات نیز توسط شرکای تجاری شرکت کره‌ای تولید می‌شوند.

 

آخرین اخبار مرتبط با محصولات سامسونگ:
قیمت تبلت گلکسی تب S8 و مدل‌های مختلف آن لو رفت

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b9%d9%85%d9%84%da%a9%d8%b1%d8%af-%d8%b6%d8%b9%db%8c%d9%81-%d8%b3%d8%b1%db%8c-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-s21-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7/
ads
ads