داغ ترین ها :
سامسونگ نسخه بتا اپلیکیشن Expert Raw را با هدف عکاسی حرفه‌ای منتشر کرد

سامسونگ نسخه بتا اپلیکیشن Expert Raw را با هدف عکاسی حرفه‌ای منتشر کرد

سامسونگ از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده‌ی گوشی هوشمند شناخته می‌شود. البته فعالیت شرکت کره‌ای تنها به تولید گوشی هوشمند خلاصه نمی‌شود، بلکه از تامین‌کنندگان اصلی حسگر دوربین برای تلفن‌های هوشمند است. طبیعتا در میان محصولات سامسونگ می‌توان به گوشی‌های هوشمندی اشاره کرد که از توانمندترین دوربین‌ها برخوردار هستند و می‌توانند تصاویر باکیفیتی را ثبت کنند. حالا سامسونگ اپلیکیشنی را منتشر کرده که امکان عکاسی حرفه ای با S21 اولترا را پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

علاقه‌مندان به عکاسی با گوشی‌های هوشمند برای اینکه بتوانند آزادی عمل بیشتری داشته باشند به سراغ اپلیکیشن‌های حرفه‌ای می‌روند؛ اپلیکیشن‌هایی که ویژگی‌های بیشتری را نسبت به اپلیکیشن دوربین سامسونگ موجود در محصولات این شرکت ارائه می‌دهند.

نسخه بتا Expert Raw و ویژگی های آن

یکی از ویژگی‌هایی که علاقه‌مندان به عکاسی با گوشی‌های هوشمند به دنبال آن هستند، قابلیتی است که بتواند امکان ثبت تصاویر RAW را در اختیار کاربر قرار دهد. سامسونگ نیز به همین منظور اپلیکیشنی را طراحی کرده که امکان ثبت تصاویر RAW را به کاربر می‌دهد. این ویژگی باعث می‌شود که بتوان عکاسی حرفه ای با S21 اولترا را تجربه کرد.

 

لیست قیمت گوشی های سامسونگ را در سایت تکنولایف بررسی کنید: گوشی سامسونگ

 

فرمت RAW درواقع می‌تواند بیشترین میزان ممکن از جزئیاتی را ثبت کند که دوربین گوشی هوشمند توانایی انجام آن را دارد. طبیعتا وجود جزئیات بیشتر در تصویر به عکاس اجازه می‌دهد که در مرحله‌ی ویرایش بتواند دست بازتری داشته باشد. سامسونگ نیز برای اینکه بتواند پاسخگوی نیاز کاربران باشد، نسخه‌ی بتای اپلیکیشنی را معرفی کرده که Expert Raw نام دارد.

اپلیکیشن دوربین سامسونگ که در محصولات این شرکت قرار دارد، امکانات مختلفی را به خصوص در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با این حال، شرکت کره‌ای در اپلیکیشن Expert Raw پا را فراتر گذاشته تا نظر سخت‌پسندترین و وسواسی‌ترین عکاسان را نیز به خود جلب کند.

اپلیکیشن Expert Raw سامسونگ برای عکاسی

کاربر در هر چهار دوربین با لنزهای واید، اولتراواید، تله‌فوتو و پریسکوپ می‌تواند تصاویری با فرمت RAW ثبت کند که در نوع خود بسیار جالب و قابل تحسین است. علاوه بر آن، اپلیکیشن Expert Raw می‌تواند از حالاتی مانند HDR و Lossless JPEG نیز پشتیبانی کند. در این اپلیکیشن به امکاناتی مانند حالت پرو نیز دسترسی خواهید داشت تا ویژگی‌هایی مانند سرعت شاتر، اکسپوژر، فوکوس دستی، ISO و هیستوگرام را تنظیم کنید.

شما حتی می‌توانید تصاویر ثبت شده را مستقیما به پروفایل خود در نرم‌افزار ادوبی لایت‌روم ارسال کرده و در آن برنامه نسبت به ویرایش آن‌ها اقدام کنید. باید گفت با امکاناتی که سامسونگ در اپلیکیشن Expert Raw در اختیار کاربر قرار می‌دهد، شرایطی فراهم خواهد شد تا بتوان جزئیات موجود در تصویر و محدوده‌ی داینامیک را بهبود بخشید.

در حال حاضر اپلیکیشن Expert Raw تنها در گلکسی S21 اولترا و سیستم‌عامل اندروید ۱۲ قابل دسترسی است. با این حساب اگر از چنین گوشی هوشمندی برخوردار هستید، می‌توانید از طریق سامسونگ استور نسبت به دانلود آن اقدام کنید. البته انتظار می‌رود به‌زودی برنامه‌ی جدید سامسونگ برای محصولات دیگری ازجمله گلکسی S21 پلاس و گلکسی تب S5E نیز منتشر شود.

به نظر می‌رسد که سامسونگ در حال حاضر امکان انتشار چنین برنامه‌ای را برای محصولات قدیمی‌تر بررسی می‌کند که برای مثال می‌توان به سری گلکسی S20 اشاره کرد. البته دور از انتظار نیست که اپلیکیشن Expert Raw را در محصولات بالارده‌ای همچون گلکسی زد فولد 3، گلکسی زد فلیپ 3 و گلکسی S21 مشاهده کنیم.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b9%da%a9%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%ad%d8%b1%d9%81%d9%87-%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7-s21-%d8%a7%d9%88%d9%84%d8%aa%d8%b1%d8%a7/
ads
ads