داغ ترین ها :
در صورت فراموش کردن پسورد ویندوز باید چه کار کنیم؟

در صورت فراموش کردن پسورد ویندوز باید چه کار کنیم؟

اگر رایانه شخصی یا لپ‌تاپ شما سنسور اثر انگشت یا دوربین با پشتیبانی از ویندوز هلو ندارد، احتمالاً همچنان از رمز عبور یا پین برای ورود به سیستم استفاده می‌کنید. مایکروسافت بسیاری از کاربران را مجبور کرد که به جای استفاده از یک لاگین محلی از قابلیت ورود مایکروسافت استفاده کنند. توجه داشته باشید که این شرکت اکنون به شما اجازه می‌دهد تا رمز عبور خود را به طور کامل حذف کنید و از برنامه احراز هویت آن (و همچنین روش‌های دیگر) استفاده کنید تا مجبور نباشید چیزی را به خاطر بسپارید. البته، در حال حاضر به شما کمکی نمی‌کند، اما زمانی که موفق به بازگشت به حساب خود شدید، باید آن را تنظیم کنید؛ اما حالا که پسورد ویندوز خود را فراموش کرده‌اید، چه؟ در ادامه این مطلب به چگونگی بازیابی رمز ویندوز 10 و 7 و نسخه‌های پایین‌تر) می‌پردازیم، با تکنولایف همراه باشید.

 

تخفیف های ویژه امروز لپ تاپ را در سایت تکنولایف از دست ندهید: قیمت لپ تاپ

 

بازیابی پسورد ویندوز

فراموش کردن رمز ویندوز

همیشه جا گذاشتن کلید یا گم کردن وسیله‌ای که به آن خیلی نیاز داریم و یا فراموش کردن یک کار مهم، آزاردهنده است ولی حالا که در حال خواندن این مقاله هستید، احتمالاً فراموش کردن رمز ویندوز مشکل اصلی شماست. با این حال، ابتدا دوباره بررسی کنید که به طور تصادفی کلید Caps Lock را فشار نداده باشید. ممکن است رمز عبور را درست تایپ کرده باشید، اما حروف بزرگ و کوچک با هم عوض شده باشند. از آنجایی که گذرواژه‌ها به حروف کوچک و بزرگ حساس هستند، شناسایی نمی‌شوند. در لپ‌تاپ، اطمینان حاصل کنید که Num Lock را فعال نکرده‌اید که می‌تواند به این معنی باشد که به جای حروف، اعداد را تایپ می‌کنید. اگر همه این موارد را چک کردید و مشکل همچنان ادامه داشت در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

بازیابی پسورد ویندوز

برای بازیابی پسورد ویندوز راه‌کارهای زیادی موجود است و ما در این قسمت به بررسی تعدادی از آنها می‌پردازیم:

1: استفاده از دیسک بازیابی

روش رسمی و پیشنهادی مایکرو سافت برای کاربران استفاده از دیسک بازیابی است. تنها نکته این روش این است که شما از قبل احتمال فراموش کردن رمز عبور خود را در نظر گرفته باشید و یک دیسک بازیابی از پسورد ویندوز خود گرفته باشید. در صورت استفاده از دیسک بازیابی دیگر مشکلی برای بازیابی پسورد خود نخواهید داشت و بعد از قرار دادن دیسک ریکاوری با چند کلیک ساده و تایپ کلمه recovery پسورد شما بازیابی می‌شود.

 

نصب Windows 7 به صورت کامل:
اموزش نصب ویندوز 7

 

2: log in شدن از حساب‌های کاربری دیگر

فراموش کردن رمز ویندوز آزاردهنده است و ممکن است کارهای‌تان را به تعویق بیاندازد. اگر شما بتوانید از طریق حساب یک کاربر دیگر و یا هر راهی به صفحه پنجره ویندوز 10 دسترسی پیدا کنید، کار برای بازیابی رمز عبور شما بسیار راحت‌تر خواهد بود. دسترسی به صفحه ویندوز ۱۰ یعنی شما یک راه حل برای دسترسی به خط فرمان command prompt پیدا کرده‌اید؛ برای دسترسی به این خط فرمان کافی است دو دکمه x و دکمه ویندوز (X + دکمه پنجره) را هم‌زمان فشار دهید و بعد از کلیک کردن روی پنجره QUICK ACCESS گزینهٔ COMMAND PROMPT (ADMIN) را انتخاب کنید.

در این قسمت با تایپ NET USER ACCOUNT_NAME NEW_PASSWORD می‌توانید رمز عبور و حتی نام کاربری جدید خود را با رمز و نام قدیمی تعویض کنید.

3: بازیابی پسورد ویندوز 10

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چگونه مراحل بازیابی پسورد ویندوز 10 را پیش ببریم، وقتی که رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید و به ویندوز خود احتیاج دارید قدر PC UNLOCKER را خواهید دانست. PCUnlocker ابزاری است که توسط Top Password Software Inc طراحی شده است که می‌تواند برای بازنشانی رمز عبور ویندوز شما استفاده شود. سازندگان می گویند که رسانه بوت‌شونده آن‌ها می‌تواند نه تنها با رمزهای عبور محلی ویندوز به شما کمک کند، بلکه در صورت استفاده از حساب مایکروسافت در دستگاه خود، باز هم می‌تواند رمز عبور شما را نیز بازنشانی کند. PC UNLOCKER که یک فایل تصویری قابل اجرا است را می‌توانید به راحتی روی یک فلش یا لوح فشرده (CD یا DVD) بریزید تا بعد از راه‌اندازی سیستم آن را (فلش یا لوح فشرده) وصل کنید. هنگامی که آن را در رایانه شخصی خود قرار دهید و آن را راه اندازی کنید. برخی از رایانه‌ها بلافاصله آن را بوت می‌کنند، اما اگر این اتفاق نیفتاد، به BIOS بروید و در تنظیمات اولویت بوت، سی دی یا فلش (رسانه‌ای که استفاده می‌کنید) را به عنوان اولین گزینه انتخاب کنید. برای بازیابی پسورد ویندوز 10 رایانه را مجدداً راه اندازی کنید و برنامه باید به طور خودکار شروع شود و صفحه زیر را مشاهده می‌کنید.

خرید مک بوک

اکنون این چهار مرحله را به ترتیب انجام دهید:

1: یک حالت بازیابی را انتخاب کنید، اکثر کاربران از این نرم افزار برای تنظیم مجدد رمزهای عبور حساب‌های کاربری محلی خود استفاده می‌کنند.

2: فایل رجیستری را انتخاب کنید.

3: حساب کاربری و اقدامات مورد نظر را انتخاب کنید، می‌توانید یک حساب را انتخاب کنید و ریست پسورد را انتخاب کنید. از طرف دیگر، می‌توانید با انتخاب نماد در گوشه پایین سمت چپ، گزینهٔ OPTION را مشاهده کنید.

4: یک رمز عبور جدید تنظیم کنید، پس از کلیک بر روی Reset Password، رمز عبور جدید مورد نظر را وارد کنید.

هنگامی که همه چیز را تنظیم کردید و عملکرد تنظیم مجدد را انتخاب کردید، روی ری استارت کلیک کنید و سیستم را مجدداً راه اندازی کنید. با این حال، فراموش نکنید که PCUnlocker را در بایوس به حالت عادی برگردانید و پورت اتصال (فلش یا سی دی) را جدا کنید زیرا اکنون می‌خواهید به ویندوز دسترسی داشته باشید. در آزمایش ما، این ابزار دارای نرخ موفقیت صد درصد بود و ما پس از استفاده از ابزار بدون زحمت به رایانه شخصی دسترسی پیدا کردیم.

 

 

4: PASSFAB چهار WINKEY

PassFab چهار WinKey محصول شاخص این شرکت است و دلیل آن قابل درک است. این ابزار یک رابط کاربری ساده مناسب برای مبتدیان و همچنین عملکردهای پیشرفته برای حرفه‌ای‌ها ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با یک کلیک نرم افزار را روی سی دی یا فلش رایت کنید. پس از اجرای نرم افزار، عملکرد آن به نسخه‌ای که خریداری کرده‌اید بستگی دارد. نسخه Ultimate ممکن است کمی گران باشد، اما اجازه مدیریت کامل کاربر را می‌دهد. این شامل حذف، تنظیم مجدد و حذف اکانت های ویندوز و Win Domain می‌شود. PassFab چهارWinKey از تمامی نسخه‌های ویندوز از دو هزار و تا ده و نسخه‌های جدیدتر پشتیبانی می‌کند. نرم افزارهای دیگری هم ممکن است به شما برای بازیابی پسورد ویندوز شما کمک کند که ما به بررسی pc unlocker و passfab بسنده کردیم.

5: بازیابی رمز عبور به صورت آنلاین ویندوز هشت

از نسخه ویندوز هشت به بعد این امکان فراهم شد که در صورت فراموش کردن رمز عبور، شما توانایی بازیابی آن را به صورت آنلاین و مطمئن داشته باشید به همین دلیل بسیاری از کاربران برای ورود به ویندوز از حساب کاربری مایکرو سافت استفاده می‌کنند. پس اگر شما رمز عبور خود را فراموش کرده باشید با استفاده از یک سیستم دیگر می‌توانید به وب سایت مایکرو سافت رفته و در قسمت WINDOWS LIVE PASSWORD REST PAGE، ریکاوری پسورد ویندوز خود را به صورت آنلاین انجام دهید. توجه کنید که شما نیاز دارید از ایمیل یا شماره موبایلی که در زمان ایجاد حساب کاربری مایکرو سافت از آن استفاده کردید، استفاده کنید. اگر به آن شماره موبایل یا ایمیل دسترسی ندارید این روش برای شما کاربرد نخواهد داشت.

 

چگونه سرعت ویندوز را افزایش دهیم؟ مطلب زیر را بخوانید:
افزایش سرعت ویندوز

 

6: بازیابی رمز عبور ویندوز ده بدون نرم افزار جانبی

در این روش به شما آموزش بازیابی پسورد را بدون نرم‌افزار می‌دهیم. این روش نوعی هک ویندوز محسوب می‌شود که با دسترسی به administrator پسورد آن را تغییر می‌دهید. ابتدا به قسمت بایوس رفته و تنظیمات را روی حالت دی وی دی یا فلش قرار دهید (هر ابزاری که برای بوت استفاده می‌کنید) و سپس سی دی ویندوز ده یا یک فلش bootable را به سیستم وصل کنید. وقتی صفحه نصب ویندوز ظاهر شد، شما گزینه repair your computer را انتخاب کنید و در صفحه بعدی command prompt را انتخاب کنید. برای اطمینان پیدا کردن از درایوی که ویندوز را روی آن نصب بوده (اغلب درایو سی است) دستور dir را تایپ کنید تا پوشه‌های windows و program files را ببینید. حالا باید دستورات زیر را به ترتیب تایپ کنید:

Copy c:\windows\system\32\sethc.exe

و سپس Copy c:\windows\system \32\cmd.exe c:\windows\system\32\cmd.exe

و سپس دستور reboot را تایپ کنید و یا به صورت دستی سیستم را ری‌استارت کنید و فلش یا دی وی دی ویندوز ده را خارج کنید، وقتی صفحه log in را مشاهده کردید، پنج بار دکمه شیفترا بزنید تا وارد صفحه CMD شوید. الان دستورات زیر را برای قرار دادن کاربر در گروه Administrators وارد کنید. در این دستور کاربر ما hamid است. اگر فقط قصد بازیابی رمز عبور ویندوز یا همان ریست پسورد ویندوز را دارید، این دستور را نادیده بگیرید و از دستور دو استفاده کنید.

لپ تاپ گیمینگ بنر
با دستور زیر هم می‌توانید کاربر خاصی را فعال و غیرفعال کنید.

net user administrator /active:yes

بعد از اتمام کار و لاگین شدن با یوزر، یکبار دیگر با دی وی دی ویندوز ۱۰ آن را بوت کنید و عکس دستورات یک رو وارد کنید تا cmd به محل قبلی خود برگردد. چون ما CMD را با یک ابزار که در هنگام بوت ویندوز وجود دارد، جابجا کرده بودیم.

copy c:\windows\system\32\sethc.exe c:\windows\system\32\cmd.exe

copy c:\sethc.exe c:\windows\system\32\sethc.exe

در انتها بعد از ری‌استارت کردن ویندوز مدیا را از سیستم خارج کنید. متوجه شدیم که فراموش کردن پسورد ویندوز ده هم مشکلی ایجاد نمی‌کند و بازیابی رمز عبور ویندوز هم امکان دارد.

بازیابی پسورد ویندوز 10

7: بازیابی رمز عبور ویندوز با فلش

فلش‌ها از طریق اتصال داده و سهولت در جابه‌جایی و ذخیره اطلاعات در حجم‌های مختلف امروزه کاربردهای فراوانی پیدا کرده‌اند و در بازیابی رمز عبور ویندوز هم کارایی امکانات خوبی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با یک فلش bootable یا یک نرم افزار PC UNLOCKER، MSDART، BIT LOCKER و … در فلش خود می‌توانید ریکاوری پسورد ویندوز را انجام دهید.

در روش‌های سه چهار و شش نیاز به فلش نیاز خواهید داشت. در این آموزش توانستیم ریست پسورد ویندوز را هم انجام دهیم. امیدوارم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

 

آموزش نصب ویندوز با Flash Memory:
نصب ویندوز با فلش

 

سؤالات متداول

رمز عبور ویندوز 10 خود را چگونه با حساب مایکروسافت بازنشانی کنید؟

اگر از حساب مایکروسافت برای ورود به ویندوز ده استفاده می‌کنید، خوش شانس هستید. رمز عبور فراموش شده با مراجعه به صفحه بازیابی حساب کاربری و دنبال کردن دستورالعمل‌های بازنشانی رمز عبور به راحتی حل می‌شود. پس از انجام این کار، می‌توانید از رمز عبور جدیدی که به تازگی وارد کرده‌اید برای ورود به ویندوز استفاده کنید.

آیا می‌توانم ویندوز را از دیسک بازیابی نصب کنم؟

اگر چیزی مانند بازیابی ویندوز یا «سیستم عامل» روی آن نوشته شده باشد، در واقع بله. نقطه ضعف آن این است که تمام برنامه‌های اضافی که از سازنده می‌آیند را دوباره نصب می‌کند که معمولاً “bloatware” نامیده می‌شود.

چگونه ویندوز هفت را از درایو بازیابی نصب کنم؟

روی دکمه شروع کلیک کنید.

درست بالای دکمه استارت یک فیلد خالی (جستجوی برنامه‌ها و فایل‌ها) وجود دارد، کلمه ریکاوری را در این قسمت تایپ کنید و اینتر را فشار دهید.

در منوی بازیابی، گزینه Re-Install Windows را انتخاب کنید.

آیا می‌توانم از درایو بازیابی در رایانه دیگری استفاده کنم؟

اکنون، لطفاً مطلع باشید که نمی‌توانید از Recovery Disk/Image از رایانه دیگری استفاده کنید (مگر اینکه دقیقاً مدل و مدل با همان دستگاه‌های نصب شده باشد) زیرا Recovery Disk شامل درایورهایی است که برای آنها مناسب نخواهد بود. کامپیوتر شما و نصب با شکست مواجه خواهد شد.

آیا Windows password Key رایگان است؟

بله این نرم افزار کاملاً رایگان است. کاربران در هر زمان می‌توانند رمز عبور ویندوز XP، ویندوز ویستا، ویندوز هفت و ویندوز هشت را بازیابی کنند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

14 نظر

  1. امیرعلی

    سلام لپتاپ من ویندوز ۷ هستش رمز گذاشتم روش همون لحظه که ری استارتش کردم رمزو میزدم میگفت اشتباهه در صورتی که اصلا امکان نداره رمزو اشتباه زده باشم نمیدونم چرا این مشکل پیش اومده

  2. emad

    سلام من لپتاپم ویندوز 10 pro هست و از طریق مایکروسافت پسورد داره من پسوردش فراموش کردم روی شماره موبایل یا چیزی ام ثبت نشده که کد بفرسته میشه کمک کنید چجوری بازش کنم. اکانت مایکروسافت ام مهم نیست چیز خاصی روش ندارم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به emad

      سلام تو متن توضیح دادیم گزینه forget password رو بزنید چه راه هایی میاره خود ویندوز؟
  3. آراد

    سلام
    من به اکانت ماکروسافت وصل کردم پسورد میخواد
    پسورد اکانتم رو وارد میکنم با اینکه آنلاینم میگه آفلایند
    میشه راهنمایی کنید ؟❗❗

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به آراد

      سلام با فیلترشکن امتحان کنید
  4. Azvar

    سلام وقت بخیر من الان ویندوز ۱۱ نصب کردم از روی فلش
    بعد از لاگین شدن پسورد میخواد 🥴
    وجالب اینجاست که من اصلا به محیط ویندوز ۱۱ جدید هم وارد نشدم که بخوام پسورد تعریف کنم واسش
    لطفا راهنمایی کنید که راحت و آسان چیکار کنم وقت باز کردن هارد رو ندارم که با سیستم دیگر فرمت کنم

    1. محممد

      پاسخ به Azvar

      من هم مثل شما ولی ویندوز ۱۰ رو نصب کردم مشکل همنی هست
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Azvar

      سلام وقت بخیر چجوری بعد از نصب ویندوز رمز میخواد؟
  5. علی

    سلام زمان روشن کردن سیستم پنجره ادمینستور میاد پسوردش رو نمیدونم چجوری باید غیر فعال کرد

  6. ترو خدا کمک کنین

    سلام سیستم من ویندوز 10 هستش و دوتا رمز password و حالت تصویری داره حالا من رمز پسورد رو فراموش کردم ولی تصویری رو بلدم و میتونم وارد سیستم بشوم چجوری پسورد رو عوض کنم؟

  7. عزیزی

    سلام لپ تاپ من ایسوس ویندوز ۱۱ هست وقتی باز میکنم تو صفحه میاد پسورد شما منقضی شده است و باید عوض کنید چیکار کنم به نظرتون؟؟؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به عزیزی

      سلام وقت بخیر یعنی وارد محیط ویندوز نمیشه؟
  8. امیر

    چگونه صفحه جدید بزنم پسوردمو فراموش کردم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به امیر

      سلام وقت بخیر منظورتون از صفحه جدید چیه؟
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%81%d8%b1%d8%a7%d9%85%d9%88%d8%b4-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d9%be%d8%b3%d9%88%d8%b1%d8%af-%d9%88%db%8c%d9%86%d8%af%d9%88%d8%b2/
ads
ads