داغ ترین ها :
سامسونگ در یک قدمی اپل در بازار ساعت‌های هوشمند

سامسونگ در یک قدمی اپل در بازار ساعت‌های هوشمند

گزارشی منتشر شده که اشاره به رشد فروش ساعت‌های هوشمند و مخصوصا فروش ساعت هوشمند سامسونگ در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۲۰ دارد. نکته‌ی جالبی که در این گزارش وجود دارد، نزدیک‌تر شدن سامسونگ به آمار فروش اپل است. درواقع شرکت کره‌ای توانسته میزان فاصله‌ی خود با کوپرتینویی‌ها را از نظر فروش ساعت هوشمند، کاهش داده و به فروش اپل واچ‌ها نزدیک شود.

گویا دلیل رشد چشمگیر سامسونگ نیز عملکرد موفق سری گلکسی واچ 4 بوده است. این آمارها را سازمان کانترپوینت ریسرچ در اختیار رسانه‌ها قرار داده که در زمینه‌ی تحلیل بازار گجت‌های هوشمند از جمله پوشیدنی‌ها مانند ساعت هوشمند و دستبند سلامت فعالیت می‌کند.

کانترپوینت ریسرچ در آمار خود آورده که اپل از نظر فروش ساعت هوشمند همچنان در جایگاه نخست قرار دارد و توانسته در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۲۱.۸ درصد از بازار این محصولات را به خود اختصاص دهد. البته کوپرتینویی‌ها به دلیل تاخیر در عرضه‌ی اپل واچ سری 7 ضرباتی را نیز متحمل شده‌اند که می‌توان به افت ۱۰ درصدی سهم این شرکت از بازار ساعت‌های هوشمند نسبت به سال ۲۰۲۰ اشاره کرد.

بهترین ساعت های هوشمند کوارتر سوم 2021 از نظر فروش

در طرف دیگر، موفقیت سری گلکسی واچ 4 توانسته به سامسونگ کمک کند تا نه‌تنها جایگاه خود در بازار ساعت‌های هوشمند را بهتر سازد، بلکه سهم خود از این بازار را در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته افزایش دهد. در گذشته، جایگاه دوم به شرکت هواوی اختصاص داشت که البته سامسونگ توانسته در سه‌ماهه سال ۲۰۲۱ جایگاه دوم را از شرکت چینی پس بگیرد و ۱۴.۴ درصد از بازار ساعت‌های هوشمند را تصاحب کند.

پس از ارائه‌ی آمار از میزان سهم شرکت‌های سازنده از بازار ساعت‌های هوشمند، شرکت کانترپوینت به تفکیک آمار فروش سری گلکسی واچ 4 رفته و در گزارش خود آورده که ۶۰ درصد از میزان فروش این سری در کشورهای ایالات متحده، کانادا و کشورهای اروپایی صورت گرفته است؛ بازارهایی که اصولا محصولات بالارده و گران‌قیمت از فروش بهتری برخوردار می‌شوند.

سامسونگ گفته برای بازار کشورهای دیگر نیز برنامه‌هایی در نظر دارد طی ۲ الی ۳ سال آینده محصولاتی ارزان‌قیمت و اقتصادی به بازار عرضه کرده و سهم خود از بازار ساعت‌های هوشمند را گسترش دهد. چنین اقدامی کاملا منطقی به نظر می‌رسد؛ زیرا یک سوم از محصولات به فروش رفته در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ را ساعت‌های هوشمندی تشکیل می‌دهند که کمتر از ۱۰۰ دلار قیمت دارند.

در این بین، گوگل نیز از فروش محصولات سامسونگ سود می‌برد. پس از اینکه سری گلکسی واچ 4 همراه با نسخه‌ی جدید WearOS گوگل روانه‌ی بازار شدند، نگاه‌ها به سمت عملکرد این محصولات در بازار رفت. حال که ساعت‌های هوشمند شرکت کره‌ای توانسته از فروش خوبی در بازار برخوردار شود، انتظار می‌رود شرکت‌های سازنده‌ی دیگر نیز به سمت ساخت محصولی مبتنی بر WearOS بروند.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%b3%d8%a7%d8%b9%d8%aa-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af/
ads
ads