داغ ترین ها :
فروش موفقیت آمیز اپل در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱

فروش موفقیت آمیز اپل در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱

با وجود اینکه آمارهای پیشین از برتری سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند خبر می‌دادند، اما گزارشی منتشر شده که اپل توانسته فروش بهتری را نسبت به شرکت کره‌ای تجربه کند. اپل درنهایت توانست جایگاه پیشین خود را از نظر فروش گوشی هوشمند به دست آورد. آمارهای منتشر شده از سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهند که کوپرتینویی‌ها توانسته‌اند فروش بسیار موفقی در بازار تلفن‌های هوشمند داشته باشند و در حالی که رتبه دوم پرفروش‌ترین شرکت سازنده گوشی هوشمند را در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ داشتند در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱ به جایگاه اول بازگردند.

 

فروشگاه تکنولایف امکان خرید گوشی های اپل با بهترین قیمت را برای شما فراهم کرده است: ایفون

 

درواقع جایگاه نخست در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ به شرکت سامسونگ تعلق داشت، اما کوپرتینویی‌ها به لطف فروش موفقیت‌آمیز مدل‌های جدید آیفون توانستند به جایگاه گذشته بازگشته و از شرکت کره‌ای سبقت بگیرند. چنین آماری را شرکت تحلیلی کانالیس ارائه داده که در زمینه تحلیل بازار گجت‌های هوشمند فعالیت دارد.

تحلیلگران کانالیس می‌گویند به دلیل اینکه اپل با مشکلاتی مانند کمبود قطعات مورد نیاز مواجه شده، برخی از بازارها را در اولویت قرار داده است. درواقع کوپرتینویی‌ها با توجه به میزان احتمالی فروش، محصولات خود را به بازارهایی با شانس تقاضای بالا عرضه کرده‌اند.

البته اپل تنها شرکتی نیست که مشکل تامین قطعات دارد؛ بلکه در گزارش کانالیس آمده که شرکت‌های بزرگ نیز در تامین قطعات مورد نیاز برای محصولاتشان به مشکل خورده‌اند. شاید همین امر نیز سبب شده که شرکت‌های سازنده کمتر به سراغ ساخت محصولاتی رفته‌اند که ریسک فروش کم در بازار را به همراه دارد و بیشتر روی تولید مدل‌های جدید از محصولات پرفروش تمرکز کرده‌اند.

شرکت سازنده سهم از بازار در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ سهم از بازار در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱
اپل ۲۳ درصد ۲۲ درصد
سامسونگ ۱۷ درصد ۲۰ درصد
شیائومی ۱۲ درصد ۱۲ درصد
اوپو ۱۰ درصد ۹ درصد
ویوو ۹ درصد ۸ درصد

در جدول بالا باید در نظر داشته باشید که میزان فروش وان پلاس با اوپو جمع شده است؛ زیرا به عنوان زیرمجموعه این شرکت فعالیت می‌کند. در این بین سامسونگ جایگاه خود را از دست داده است. شرکت کره‌ای در سه‌ماهه اول، دوم و سوم سال ۲۰۲۱ توانسته بود بیشترین میزان فروش را بین شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند داشته باشد، اما در سه‌ماهه چهارم، اپل توانست سامسونگ را کنار زده و جایگاه نخست را به دست آورد.

جالب است بدانید که در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ اپل و سامسونگ به ترتیب ۲۳ و ۱۷ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار داشتند که این ارقام در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ به ۲۲ و ۲۰ درصد رسیده است؛ آماری که نشان می‌دهد مجموع سهم این دو شرکت از بازار گوشی‌های هوشمند در حال افزایش است.

در این بین سه شرکت شیائومی، اوپو و ویوو در جایگاه‌های سوم تا پنجم قرار دارند؛ سه شرکت چینی که توانسته‌اند بخش قابل توجهی از بازار خانگی و همچنین جهانی را به خود اختصاص دهند. باید دید با گذر زمان و بهتر شدن شرایط چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و آیا شرایط برای شرکت‌های سازنده بهتر خواهد شد یا مشکل کمبود قطعات مورد نیاز همچنان ادامه دارد.

 

آخرین اخبار از محصولات اپل:
آیا آیفون 13 نویزگیر مکالمه ندارد؟

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82%db%8c%d8%aa-%d8%a2%d9%85%db%8c%d8%b2-%d8%a7%d9%be%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d9%87-%d9%85%d8%a7%d9%87%d9%87-%da%86%d9%87%d8%a7%d8%b1%d9%85-%db%b2%db%b0/
ads
ads