داغ ترین ها :
فعال كردن نقطه اتصال ايفون iphone hotspot

فعال كردن نقطه اتصال ايفون iphone hotspot

گوشی‌های آیفون بدون شک یکی از محبوب‌ترین‌های تفلن هوشمند است. شرکت اپل برخلاف دیگر کمپانی‌های سازنده تلفن همراه، هر سال تنها یک سری از تلفن همراه خود را معرفی می‌کند که مدل‌های متفاوتی (استاندارد، مینی، پرو و پرومکس) دارد. این تلفن‌های همراه به کمک بازاریابی و تبلیغات بسیار مناسب اپل و البته کیفیت و طول عمر بالایی که دارند، تبدیل به یکی از محبوب‌ترین تلفن‌های همراه شده‌اند که هر ساله در لیست پرفروش‌ترین تلفن‌های همراه قرار می‌گیرند. محبوبیت این تلفن‌های همراه تا جایی است که در کشورهایی مانند ایران که به دلیل تحریم‌ها نمایندگی اپل وجود ندارد؛ باز هم سهم فروش مناسبی از بازار نصیب این تلفن‌های همراه می‌شود.

 

جدیدترین آیفون های بازار با قیمت عالی در سایت تکنولایف: گوشی اپل

 

سیستم عامل اختصاصی اپل که نسخه‌های گوناگونی از آن روی دستگاه‌های ساخت این شرک وجود دارد؛ ظاهری جذاب، دوست داشتنی و البته روان و ساده دارد. به بیان بهتر، سیستم عاملی که این شرکت طراحی کرده است؛ بیشتر کارها را به صورت خودکار انجام می‌دهد و کاربر را از انجام کارهای کوچک بی‌نیاز می‌کند. در صورتی که در سیستم عامل‌های دیگری مانند ویندوز (برای کامپیوتر) یا اندروید (برای گوشی) به کاربران اجازه دسترسی و اعمال تغییر در بیشتر تنظیمات را می‌دهد. اینکه کاربر بتواند به زیر و بم تلفن همراهش دسترسی داشته باشد یا نتواند و نخواهد؛ کاملا شخصی است و به خود کاربر بستگی دارد.

چگونه نقطه اتصال ایفون ۱۲ را فعال کنیم

برخی از کاربران که در دسته توسعه دهندگان قرار می‌گیرند یا علاقه دارند به تمام بخش‌های تلفن همراه‌شان دسترسی داشته باشند؛ از سیستم عامل‌هایی استفاده می‌کنند که این اجازه را به آنها بدهند. اما دسته دیگری از کاربران به دلیل مشغله کاری یا دلایل دیگر، علاقه‌ای به کنکاش در ریزترین تنظیمات تلفن همراه‌شان را ندارند. این دسته که تعدادشان کم هم نیست، آیفون‌ها را انتخاب بهتری می‌دانند.

رابط کاربری و تنظیمات آیفون بسیار ساده و کاربر پسند (User Friendly) است. همین رابط کاربری با جلوه‌های ویژه‌ای که دارد؛ توانسته کاربران فراوانی را به سوی خود بکشد. افرادی که از آیفون‌های اپل استفاده می‌کنند؛ تمایل دارند در همین پلتفرم بمانند. افزون بر رابط کاربری ساده و روان، سیستم یکپارچه نیز مزیت مهمی برای خرید آیفون‌های اپل به‌شمار می‌رود. تفاوتی ندارد آیفون ۱۲ داشته باشید یا آیفون ۱۳ یا حتی آیفون۷، تا زمانی که دستگاه شما از آخرین نسخه سیستم عامل پشتیبانی کند؛ شکل و شمایل نرم‌افزاری و رابط کاربری دستگاه شما همانند آخرین مدل از آیفون خواهد بود. همین موضوع و البته طول عمر بالای آیفون‌های اپل (حدود ۵ تا ۶ سال) کاربران را به این شرکت وفادار نگه می‌دارد.

همانند بسیاری از تنظیمات تلفن‌های همراه آیفون، تنظیمات مربوط به اینترنت نیز تا اندازه‌ای خودکار است. البته می‌توانید تغییراتی در آن اعمال کنید اما دستتان به اندازه اندرویدها باز نیست. تنظیمات اینترنت در آیفون تا جایی تغییر می‌کند‌که نیازهای عمومی کاربر را برطرف شود. این تغییرات شامل تعیین APN، Username و Password است. در بیشتر مناطق دنیا که اپراتورهای تلفن همراه در شبکه جهانی شناخته شده‌اند؛ تغییر این تنظیمات می‌تواند کار راه‌انداز باشد.

نقطه اتصال یا Personal Hotpot چیست؟

نقطه اتصال ایفون ۱۳

از تنظیمات مورد نیاز کاربران آیفون، Peronal Hotspot است که در منوی فارسی دیگر تلفن‌های همراه، نقطه دسترسی نامیده می‌شود. نقطه دسترسی همان اتصال به تلفن همراه و استفاده از اینترنت آن است. اما سازوکار این گزینه چگونه است؟ هنگامی که گزینه نقطه اتصال را در دستگاهی که از خودش اینترنت دارد، مانند آیفون ۱۲ یا آیفون ۱۳که به‌وسیله سیم‌کارت به شبکه اینترنت وصل می‌شود را روشن می‌کنید؛ تلفن همراه همانند یک مودم WiFi عمل کرده و اینترنت خود را به اشتراک می‌گذارد. دستگاه‌های دیگر نیز به وسیله WiFi به این تلفن همراه متصل شده و از اینترنت آن استفاده می‌کنند.

این توانایی کاربرد فراوانی دارد. به کمک نقطه اتصال می‌توانید با لپ‌تاپ خود به اینترنتی که از تلفن همراه‌تان به اشتراک گذاشته‌اید؛ متصل شوید و کارهای خود را انجام دهید. اشتراک گذاری اینترنت به کمک نقطه اتصال به فریلنسرها کمک می‌کند تا در هر جایی بتوانند کارهای خود را انجام دهند و از زمان خود به درستی استفاده کنند. از دیگر مزایای اشتراک گذاری اینترنت این است که می‌توانید به سریع‌ترین اینترنت متصل شوید؛ زیرا سرعت اینترنت اپراتورهای گوناگون با یکدیگر متفاوت است.

 

تفاوت پارت نامبر‌های مختلف در گوشی های اپل:
مدل نامبر های ایفون

 

نقطه اتصال آیفون‌ها

چگونه نقطه اتصال ایفون را فعال کنیم

همان‌گونه که پیشتر بیان شد؛ تنظیمات آیفون‌ها ساده‌تر از دیگر تلفن‌های همراه است. در بخش اینترنت نیز همین اصل رعایت شده و شما به گزینه‌های محدودتری دسترسی دارید. در تلفن‌های همراه اندرویدی، گزینه‌ای به اسم نقطه اتصال یا همان Personal Hotspot به صورت پیش‌فرض در بخش تنظیمات وجود دارد که با مراجعه به آن می‌توانید موارد مربوط به این بخش (نام دستگاه، رمز عبور، تعداد دستگاه‌های مجاز برای اتصال و…) را تنظیم کنید. اما در تلفن‌های همراه اپل یا همان آیفون‌ها، این تنظیمات به‌صورت پیش‌فرض وجود ندارد و با مراجعه به تنظیمات دستگاه خود نمی‌توانید چنین گزینه‌ای را مشاهده کنید!

نبود گزینه نقطه اتصال در آیفون (حتی دستگاه‌های جدیدی مانند آیفون ۱۲ یا آيفون ۱۳) به معنای تعبیه نشدن این توانایی در آیفون‌ها نیست! بدون شک تلفن همراهی که نزدیک به هزار دلار قیمت دارد؛ چنین امکاناتی نیز خواهد داشت؛ زیرا تکنولوژی چندان پیچیده‌ای ندارد. اما روشی که برای فعال کردن نقطه اتصال آیفون وجود دارد؛ قدری متفاوت است. در ادامه شیوه تنظیم این بخش آموزش داده خواهد شد؛ پس با ما همراه باشید تا به کمک این آموزش، نقطه اتصال آیفون خود را فعال کنید.

چگونه نقطه اتصال آیفون را فعال کنیم

چگونه نقطه اتصال ایفون ۱۲ را فعال کنیم

تفاوتی ندارد آیفون ۱۲، آیفون ۱۳ یا نسل‌های پیشین این تلفن‌های همراه را داشته باشید. همان‌گونه که پیشتر بیان شد؛ آیفون‌هایی که نسخه یکسانی از سیستم عامل روی آنها نصب شده‌، ظاهر یکسانی دارند. بنابراین توضیحاتی که داده می‌شود به تمامی آیفون‌ها مربوط است. برای اینکه بتوانید از نقطه اتصال در آيفون (یا آیپدهای سلولار) استفاده کنید؛ باید ابتدا تنظیمات اینترنت خود را تعریف کنید. گرچه هنگامی که سیم‌کارت درون آيفون شما قرار می‌گیرد؛ به صورت خودکار دستگاه می‌تواند اپراتورها و خدماتشان را تشخیص دهد. اما بهتر این است که سرورها را برای آیفون خود تعریف کنید تا از سردرگمی و اختلال شبکه جلوگیری شود.

تنظیمات مربوط به شبکه در بخش سیم‌کارت منوی تنظیمات قرار دارد. برای تنظیم سرورهای پشتیبان شبکه تلفن همراه خود، دستور زیر را انجام دهید:

۱. ابتدا وارد Setting شوید؛

۲. به بخش Cellular بروید؛

۳. به سربرگ CELLULAR PLANS مراجعه کنید؛

۴. سیم‌کارت‌هایی که در دستگاه شما وجود دارد و شماره‌هایشان در این بخش دیده می‌شوند. یکی را انتخاب کنید؛

۵. سپس گزینه Cellular Data Network را انتخاب کنید؛

۶. منویی همانند تصویر زیر به شما نشان داده می‌شود که شامل APN، Username و Password برای تنظیمات اینترنت و گزینه‌های دیگر برای تنظیمات MMS است. تنها بخشی که شما نیاز به تنظیم آن دارید APN در هر فیلد است. بخش‌های دیگر را دستکاری نکنید.

۷. اگر سیم‌کارت شما همراه اول است؛ عبارت www.mci.net را مقابل عبارت APN در هر بخش وارد کنید. اگر سیم‌کارت شما ایرانسل است؛ عبارت www.irancell.ir را وارد کنید.

خرید مک بوک
پس از انجام مراحل بالا، دو اتفاق برای تلفن همراه شما رخ خواهد داد. نخست آنکه اپراتورهایی که باید از آنها خدمات دریافت کند؛ مشخص شده و دیگر دچار اختلال نخواهد شد؛ مگر اینکه اختلال از شبکه سراسری باشد. اما اتفاق دیگر که مهم‌تر است؛ پدیدار شدن گزینه Personal Hotspot (نقطه اتصال) در Setting آیفون شما خواهد بود. اگر به صفحه‌ای که APNها را در آن وارد کرده‌اید نگاهی بیاندازید؛ متوجه می‌شوید که آخرین سربرگ، تنظیمات مربوط به نقطه اتصال بوده است که با عنوان PERSONAL HOTSPOT مشخص شده است. هنگامی که APN این بخش را تعریف کردید؛ گزینه نقطه اتصال در Setting آیفون شما به نمایش درخواهد آمد.

حال که بخشی با نام Personal Hotspot در تنظیمات آیفون شما فعال شد؛ می‌توانید به صورت مستقیم به این بخش رفته و تنظیماتی را برای آن تعریف کنید. در این بخش گزینه‌ای با عنوان Allow Others to Join وجود دارد که همان اجازه دسترسی به اینترنت آیفون شما است. هنگامی که آن‌را روشن کنید؛ آیفون شما همانند مودم عمل کرده و به دستگاه‌های دیگر اجازه می‌دهد با اتصال به آن،‌ از اینترنتی که به اشتراک می‌گذارد استفاده کنند.

چگونه نقطه اتصال ایفون را فعال کنیم

دومین گزینه Wi-Fi Password نام دارد که همان رمز اتصال دستگاه شماست. به خاطر داشته باشید که نام کاربری برای اشتراک گذاری اینترنت شما، همان نام آيفون شماست. به بیان بهتر،‌ هنگامی که دستگاه‌های دیگر بخواهند به وسیله WiFi به آیفون شما متصل شوند و از اینترنت آن استفاده کنند؛ نامی را مشاهده می‌کنند که شما برای دستگاه خود انتخال کرده‌اید. در بخش Wi-Fi Password تنها می‌توانید برای Personal Hotspot آیفون خود رمز انتخاب کنید. با انتخاب یک رمز مشخص، هر دستگاهی که بخواهد به آیفون شما متصل شود؛ باید ابتدا رمز را وارد کند. بدین ترتیب شما از Personal Hotspot خود محافظت می‌کنید و به هر دستگاهی اجازه اتصال نمی‌دهید.

سومین گزینه و آخرین گزینه از این صفحه Maximize Compatibility نام دارد که در یکی دو نسخه پیشین iOS به آن افزوده شد. این گزینه، اتصال به آیفون شما را بهینه‌تر و سازگارتر می‌کند. البته این بهینه شدن بهاییی هم دارد! با فعال کردن گزینه Maximize Compatibility عملکرد و قدرت اتصال دستگاه‌هایی که به آیفون شما وصل شده‌اند قدری کاهش می‌یابد. به بیان بهتر، برای حفظ ارتباطی بهینه، پهنای باندی که از آیفون شما گرفته می‌شود؛ کمتر از بیشینه توانایی دستگاه شما است. بنابراین،‌ اتصال به آيفون شما بدون قطع و وصل شدن خواهد بود؛ اما سرعت از مقدار حقیقی کمتر می‌شود.

 

آموزش پاک کردن اپل آیدی از گوشی:
چگونه اپل ایدی را حذف کنیم

 

آیا فعال کردن نقطه اتصال در آیفون ۱۲ با آیفون ‍۱۳ متفاوت است؟

همان‌گونه که بارها گفته شد؛ در این بخش هیچ تفاوتی میان آيفون‌ها وجود ندارد. پس پاسخ سوال چگونه نقطه اتصال ایفون ۱۲ را فعال کنیم  با نقطه اتصال ایفون ۱۳ یکی است. حتی آیفون ۵ نیز از چنین دستورالعملی پشتیبانی می‌کرد. بنابراین برای نسخه‌های آیفون خود به دنبال راه‌حل‌های گوناگون نباشید! در آیفون ۱۲ همین مراحل را طی کنید؛ در آیفون ۱۳ نیز همین دستورالعمل انجام خواهد شد. در آيفون‌های پرو، پرو مکس، استاندارد، مینی یا هر نوع آيفون دیگری، باید همین شیوه را انجام دهید. زیرا همان‌گونه که پیشتر گفته شد؛ سیستم عامل آیفون‌ها به صورت یکپارچه و سراسری است و تفاوتی با یکدیگر ندارند (مشروط بر اینکه نسخه یکسانی روی آنها نصب شده باشد).

دلیل وصل نشدن به Personal Hotspot آيفون

نقطه اتصال ایفون ۱۳

چرا نقطه اتصال وصل نمیشود؟ عدم اتصال به اینترنت به اشتراک گذاشته شده از سوی آیفون ممکن است دلایل گوناگونی داشته باشد. ممکن است نسخه‌ WiFi که آیفون به اشتراک می‌گذارد با نسخه‌‌ای که دستگاه مقصد پشتیبانی می‌کند؛ متفاوت باشد. این اتفاق معمولا زمانی رخ می‌دهد که یا دستگاه مقصد قدیمی باشد یا از نسخه‌های متفاوتی پشتیبانی کند (برخی از لپ‌تاپ‌های قدیم این مشکل را دارند).

دلیل دیگری که ممکن است اتصال به Hotspot آيفون را ناممکن یا مختل کند؛ اختلال در شبکه سراسری اینترنت است. زمانی که اینترنت ارایه شده از سوی اپراتور با اختلال (قطعی و وصلی) همراه باشد؛ به دلیل نبود ثبات در اینترنت ورودی، آيفون نمی‌تواند Hotspot مطمئنی ارایه دهد. در چنین مواقعی معمولا آيفون‌ها اینترنتی به اشتراک نمی‌گذارند.

لپ تاپ گیمینگ بنر
از جمله دلایل دیگری که بر Hotspot تاثیر می‌گذارد؛ پارت نامبر آيفون است. ممکن است برخی پارت نامبرها با توجه به قوانین و شرایط کشور مقصد، محدودیت‌هایی داشته باشند. البته تعریف محدودیت متفاوت است. برای مثال آیفون‌هایی با پارت نامبر چین با توجه به قوانین این کشور Face Time ندارند. پارت نامبر امریکا نیز تک سیم است و از یک سیم‌کارت الکترونیکی پشتیبانی می‌کند. همچنین امکان دارد در کشورهایی که پوشش سراسری WiFi وجود دارد و نیازی به چنین گزینه‌ای نیست (مانند کره جنوبی) Hotspot به خوبی دیگر پارت نامبرها کار نکند. بنابراین هنگام استفاده از این گزینه؛ پارت نامیر دستگاه خود را نیز مدنظر قرار دهید.

مواردی که برای اتصال مناسب و امن به نقطه اتصال آیفون نیاز بود؛ بیان شد. محدودیت‌های یاد شده را نیز هنگام اتصال در نظر بگیرید.

 

شاید نیاز داشته باشید:
نکات خرید آیفون دست دوم

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

6 نظر

  1. Nasibe

    نقطه اتصال برای ۱۴روپیدانمیکنم لطفا کمکم کنید

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Nasibe

      سلام وقت بخیر در متن توضیح داده شده
  2. Sahadlv

    Awliii bod tankuu good 4 u❤️

    1. مجید نوردوست

      پاسخ به Sahadlv

      :)
  3. فرید

    دمت گرم تو ایفون xs به همین ترتیب که گفتی انجام دادم گوشی اندروید هواوی قدیمی وصل شد ممنون هوارتا

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به فرید

      سلام وقت خوش خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%81%d8%b9%d8%a7%d9%84-%d9%83%d8%b1%d8%af%d9%86-%d9%86%d9%82%d8%b7%d9%87-%d8%a7%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%84-%d8%a7%d9%8a%d9%81%d9%88%d9%86-iphone-hotspot/
ads
ads