داغ ترین ها :
فیس آیدی با ماسک در IOS 14.5

فیس آیدی با ماسک در IOS 14.5

امروزه، در زندگی همه ما امروزه ویروس کرونا تبدیل شده به مشکلی اساسی شده که همه با آن درگیر هستیم. پس مجبوریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراقبت فراوان به زندگی و کار خود خود ادامه دهیم. همان‌طور که می‌دانید ماسک زدن یکی از راه‌های اصلی برای کاهش احتمال مبتلاشدن ابتلا به کرونا ویروس است. حال قطعا برای شما هم پیش آمده که به دلیل زدن ماسک انجام خیلی از کارها برایتان دشوار شده باشد. مثلا اگر شما از کاربران آیفون باشید و، قطعا قابلیت بازشدن قفل گوشی با فیس آیدی را برای خود فعال کرده‌ باشیداید، و احتمالا این روزها به‌ دلیل حضور ماسک در این مورد با چالش روبه‌رو شده‌اید. در این مطلب از مجله تکنولایف، با ما همراه باشید تا آموزش فیس آیدی با ماسک و طریقه بازشدن فیس آیدی با ماسک در IOS 14.5 را در اختیار شما قرار دهیم.

 

 

ارائه قابلیت فیس آیدی اپل با ماسک در IOS 14.5 در سال 2021

کاربران گوشی‌های آیفون و آیپدها با چالش‌ها و دشواری‌هایی در زمینه بازکردن قفل گوشی هوشمند اپل که قابلیت فیس آیدی دارند مواجه بودند؛ تا اینکه شرکت اپل در نسخه IOS 14.5 خود از قابلیت جدید اپل یعنی باز شدن فیس آیدی با ماسک رونمایی کرد. اضافه شدن قابلیت فیس آیدی اپل با ماسک تحول بزرگ و جذابی برای کاربران گوشی‌های آیفون بوده است و قطعا از آن استقبال زیادی خواهد شد؛ چرا که فیس آیدی در گوشی‌های آیفون قبل از این امکان تشخیص چهره با ماسک را نداشت. همچنین چون امروزه ماسک به عضوی جداناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است، باید با ارتقا تکنولوژی به‌خصوص در زمینه گوشی‌های هوشمند به این موضوع دقت و توجه فراوان شود. در ادامه با ما همراه باشید تا این تحول جذاب در IOS 14.5 در سال 2021 را با هم بررسی کنیم و ببینیم چگونه فیس آیدی را با ماسک فعال کنیم؟

فیس آیدی

آموزش فیس آیدی با ماسک

اگر شما از کاربران گوشی‌های آیفون و محصولات اپل باشید احتمالا در این مورد خبرهایی شنیده‌ و نسبت به آن کنجکاو شده‌اید. اید که سپس کنجکاو شوید و شروع به جستجو کنید. ما در این قسمت قصد داریم به شما آموزش بدیم برای تنظیم فیس آیدی با ماسک در گوشی‌ هوشمند اپل خود باید چه کارهایی انجام دهید.
احتمالا اگر شما نیز پیگیر اخبار و اطلاعات IOS 14.5 بودید، این سوال در ذهن شما شکل گرفته است که آیا فیس آیدی با ماسک در IOS 14.5 حتما نیاز به اپل واچ دارد؟ خب طبق بررسی‌ها و مشاهدات انجام‌ شده باید بگوییم بله! در واقع با وجود ماسک و یک ساعت هوشمند اپل واچ، قفل گوشی آیفون خود را بدون نیاز به برداشتن ماسک از روی صورت یا وارد کردن رمز عبور و تنها با استفاده از فیس آیدی می‌توان باز کرد.
برای تنظیم فیس آیدی با ماسک در گوشی اپل خود روش ساده‌ای پیش رو دارید، اما قبل از تنظیمات ویژه لازم است با ابزارهای لازم برای این کار آشنا شوید.

فیس آیدی با ماسک
1. ابزارهای لازم برای بازشدن فیس آیدی با ماسک شامل موارد زیر است

  • آیفون X یا مدل‌های جدید تلفن‌های هوشمند اپل که مجهز به سیستم احراز هویت فیس آیدی هستند.
  • اپل واچ سری 3 یا سری‌های جدیدتر آن.
  • IOS 14.5 یا نسخه‌های جدیدتر از آن که باید حتما روی گوشی نصب شده باشد.
  • IOS 7.4 که باید روی اپل واچ نصب شده باشد.

2. فرآیند تنظیم فیس آیدی با ماسک در گوشی آیفون

برای انجام فرآیند نصب تنها کافی‌ست به بخش تنظیمات و به زیرشاخه آپدیت نرم‌ افزاری مراجعه کنید و آپدیت جدید را دریافت کنید. البته باید بدانید این آپدیت‌ها در مرحله تست‌های بتا قرار دارند که به‌ صورت عمومی نیز آماده عرضه شده‌اند. پس فراهم کردن ابزارهای ضروری بخش قبل و همچنین آپدیت نرم‌ افزار می‌توانید، مراحل زیر را انجام دهید تا قفل فیس آیدی اپل با ماسک برای شما باز شود:

  • وارد تنظیمات اصلی (settings) گوشی آیفون شوید و سپس وارد گزینه Face ID & Passcode شوید.
  • حتی می‌توانید به‌ عنوان اولین مرحله، به بخش Alternate Appearance بروید یا گزینه Reset face ID را انتخاب کنید.
  • پس از انتخاب گزینه Face ID یا همان Alternate Appearance ماسک خود را به حالت نصفه پوشیده و آن را جلوی صورت خود قرار دهید.
  • اگر آیفون عبارت Face Obstructed را به‌ عنوان نتیجه نمایش داد، ماسک را به‌ آرامی از مرکز صورت خود تا جایی کنار بزنید که آیفون شناسایی چهره را تائید کند و عبارت Move your head slowly to complete the circle را به شما نشان دهید.
  • در حالی که ماسک را در همان حالت نگه داشته‌اید، اجازه دهید که دو مرحله اسکن باقی‌ مانده نیز انجام شود.
  • در نهایت با مشاهده عبارت Face ID is now set up شناسایی و ثبت چهره شما با موفقیت انجام می‌شود.
  • در مرحله آخر ماسک خود را به صورت کامل بپوشید و قابلیت باز شدن فیس آیدی با ماسک را چک کنید.

خب حال اگر موارد ضروری بخش یک را دارید و تنظیمات بخش دو را نیز انجام داده‌اید، به‌ راحتی می‌توانید از قابلیت فیس آیدی با ماسک در گوشی اپل خود لذت ببرید. پس از انجام این مراحل در صورت نزدیک بودن اپل واچ به گوشی آیفون شما و همچنین در صورتی‌ که، ماسک روی صورت شما قرار داشته باشد، قفل فیس آیدی به‌ سرعت باز خواهد شد.
البته در این موضوع اشکالاتی نیز به آن وارد استنسبت به این قابلیت نیز نقدهایی وارد است و می‌توان آن را یک مشکل امنیتی دانست، زیرا که قفل گوشی آیفون تنها با تشخیص صورت با ماسک و همچنین نزدیک بودن اپل واچ به گوشی، باز می‌شود و حتی نیاز به حضور چهره صاحب اصلی گوشی نیست. خب قطعاً این مسئله اصلاً ایده‌آل نیست و شاید خیلی از افراد نخواهند این ریسک را قبول کنند.

باز شدن قفل آیفون با ماسک
اما خوشبختانه کار همین‌جا تمام نمی‌شود و برای این مسئله نیز چاره‌ای اندیشیده‌اند. البته شاید در نگاه اول کمی سخت به‌ نظر برسد، اما قطعاً کار شما را راه می‌اندازد. خب در واقع شما باید برای افزایش سطح امنیت تلفن هوشمند اپل خود وارد اپلیکیشن watch شوید، در بخش Passcode گزینه Turn passcode on را بزنید، تا پس از تشخیص چهره با ماسک از طریق اپل واچ نیز تاییدیه امنیتی ویژه صادر شود.

 

پیشنهاد نویسنده:

با برخی از ویژگی های iOS 15 که هنوز فعال نشده‌اند، آشنا شوید

 

جمع بندی

امیدواریم مطالب این مقاله درباره تشخیص فیس آیدی با ماسک در IOS 14.5 برای شما علاقه‌مندان و کاربران گوشی‌های آیفون مفید واقع شده باشد. در نهایت جالب است بدانید اولین بار طی تحقیقی در آزمایشگاه Xuanwu Lab از طریق وال استریت ژورنال متوجه شده‌اند که کاربران می‌توانند با آموزش Face ID امکان تشخیص چهره شما هنگام زدن ماسک را فراهم کنند، که باعث بازشدن فیس آیدی با ماسک می‌شود. همچنین این موضوع در حالی صورت می‌گیرد که سیستم بیومتریک را تنظیم کرده و نیمی از ماسک را روی صورت خود قرار دهید.
اگر شما نیز اطلاعات جذاب و کاربردی درباره IOS 14.5 و این قابلیت جدید در آن دارید، می‌توانید آن را با کاربران تکنولایف به اشتراک بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. سجاد حمیدی

    سلام
    چرا من آپدیت هم کردم ولی باز گزینه face id برام نیومد

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سجاد حمیدی

      سلام وقت بخیر گزینه فیس آیدی که از ابتدا هست گزینه باز کردن با وجود ماسک اضافه شده موفق باشید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%81%db%8c%d8%b3-%d8%a2%db%8c%d8%af%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7%d8%b3%da%a9-%d8%af%d8%b1-ios-14-5/
ads
ads