داغ ترین ها :
قطع كردن دسترسي نرم افزار به اينترنت در اندروید و آیفون

قطع كردن دسترسي نرم افزار به اينترنت در اندروید و آیفون

در صورتی که برنامه‌های زیادی در گوشی هوشمند خود دارید، قطعا مصرف منابع شبکه بسیار زیادی را هم تجربه می‌کنید. به عنوان مثال، بازی PUBG می‌تواند در پس‌زمینه موجب کاهش سرعت اینترنت شود؛ بنابراین ممکن است بخواهید دسترسی آن را به اینترنت، مسدود کنید. این احتمال وجود دارد که شما دسترسی برخی برنامه‌ها به استفاده از داده تلفن همراه را قطع کنید، اما کماکان در اتصال به وای فای و مصرف منابع مشکلی وجود نداشته باشد. در این مقاله روش قطع كردن دسترسي نرم افزار به اينترنت در اندروید و آیفون را آموزش خواهیم داد تا بتوانید مشکل را حل کنید. پس در زمان خرید گوشی به این موضوع توجه داشته باشید که می‌توانید کاری کنید تا اپلیکیشن‌های شما به اینترنت دسترسی نداشته باشند.

کاهش دسترسی به اینترنت از طریق تنظیمات

در صورتی که می‌خواهید استفاده از اینترنت را برای برنامه‌ها به حداقل برسانید و مسدودسازی را به صورت کامل انجام ندهید، روش‌های متداول خاصی وجود دارد که لازم است مورد بررسی قرار دهید. شما در اندروید 7.0 و بالاتر می‌توانید از ویژگی ذخیره‌کننده داده (Data-Saver) استفاده کنید. برای دسترسی به این قابلیت، باید وارد تنظیمات (Settings) شوید و از بخش شبکه و اینترنت (Network & Internet)، گزینه وای فای (Wi-Fi Network) را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که این بخش در برخی گوشی‌ها با یک آیکون خاص نمایش داده می‌شود.

کاهش دسترسی به اینترنت از طریق تنظیمات - 1

بخش شبکه و اینترنت در تنظیمات

منوی Data Saver دارای یک سوئیچ بوده که در حالت خاموش قرار دارد و هنگامی که آن را روشن کنید، یک لیست از برنامه‌های قابل کنترل مجاز برای دسترسی به اینترنت مشاهده خواهید کرد.

کاهش دسترسی به اینترنت از طریق تنظیمات - 2

بخش data saver در گوشی

با فعال‌سازی ذخیره‌کننده داده‌ها می‌توانید پخش و دانلود خودکار فیلم‌ها را متوقف کرده و دریافت تصاویر غیرضروری را محدودسازی کنید. همچنین برای محدودیت بیشتر می‌توانید دسترسی به مکان را برای کلیه برنامه‌ها در صورت عدم استفاده مجدد، خاموش کرده و میزان استفاده از داده‌ها را در پس زمینه کاهش دهید.

کاهش دسترسی به اینترنت از طریق تنظیمات - 3

location

 

شاید نیاز داشته باشید: قطع شدن صدای اسپیکر گوشی و راه حل آن

 

قطع دسترسی نرم افزار به اینترنت

برای مسدودسازی کامل وای فای و دسترسی به اینترنت همراه، باید یک برنامه شخص ثالث را از فروشگاه گوگل پلی دانلود و نصب کنید؛ نرم افزار جلوگیری از قطع شدن اینترنت اندروید با نام NetGuard شناخته می‌شود و در گوشی‌های روت نشده هم کاربرد دارد و می‌توان از آن به عنوان یکی از بهترین برنامه‌های مسدودسازی دسترسی آنلاین به برنامه‌ها یاد کرد. توجه داشته باشید که این برنامه فاقد تبلیغات و سایر مسائل مربوط به حریم خصوصی است.

برای کاربرانی که در سطح بین‌الملل سفر می‌کنند، NetGuard قابلیت‌های خوبی همانند مسدود کردن برنامه‌های سیستم را ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است برنامه NetGuard در نسخه اندروید 5.1 و بالاتر از آن عمل خواهد کرد. هنگامی که وارد برنامه شوید، NetGuard را غیرفعال خواهید دید و برای فعال کردن آن، کافی است کلید ضامن را روشن کنید؛ این ویژگی شباهت زیادی به استفاده از وی پی ان دارد.

قطع دسترسی نرم افزار به اینترنت - 1

برنامه NetGuard

دو رنگ برای نمادهای شبکه مشاهده خواهید کرد که هر کدام از آن‌ها نشان‌دهنده روشن و خاموش هستند؛ این حالت و رنگ‌ها به صورت برجسته و در کنار برنامه‌ها نمایش داده خواهند شد. تنها اقدامی که باید انجام دهید، ضربه زدن روی نمادها بوده تا دسترسی آن‌ها به اینترنت را قطع و وصل کنید.

قطع دسترسی نرم افزار به اینترنت - 2

برنامه NetGuard

در برخی موارد و علی‌الخصوص برای پیام‌رسان‌هایی همانند Slack، پیام دریافتی برنامه موردنظر توسط سرویس خدمات گوگل پلی دریافت می‌شود و شما باید اینترنت را برای هر دو مورد، غیرفعال کنید.

قطع دسترسی نرم افزار به اینترنت - 3

قطع دسترسی به اینترنت با NetGuard

در سایر موارد همانند برنامه‌های زوم (Zoom) و یوتیوب، دسترسی به اینترنت برنامه از سوی دانلود منیجر کنترل می‌شود. خوشبختانه NetGuard از کلیه برنامه‌های سیستم پشتیبانی می‌کند.

قطع دسترسی نرم افزار به اینترنت - 4

قطع دسترسی اینترنت با NetGuard

شما می‌توانید به منظور راه‌اندازی مجدد دسترسی به اینترنت برنامه‌ها، مجددا نمادهای وای فای و داده تلفن همراه را به رنگ سبز تغییر دهید. توجه داشته باشید که این برنامه اقدامات اضافی دیگری همانند مسدودسازی تبلیغات و ثبت دقیق زمان اتصال تلفن به اینترنت را هم انجام می‌دهد. در نهایت اگر پهنای باند وای فای محدودی دارید، ممکن است بخواهید یک اتصال وای فای اندازه‌گیری شده را در گوشی اندروید خود تنظیم کنید. لازم به ذکر است جلوگیری از دسترسی برنامه ها به اینترنت اندروید بدون روت با روش‌های ذکرشده امکان‌پذیر خواهد بود.

 

مطالب مرتبط: قطع شدن هات اسپات ايفون (دلایل و راه حل این مشکل)

 

قطع كردن دسترسي نرم افزار به اينترنت در آیفون

استفاده برنامه‌ها از اینترنت در پس زمینه فقط مربوط به سیستم عامل اندروید نبوده و شاهد این مشکل در آیفون هم خواهید بود. این احتمال وجود دارد که شما بخواهید دسترسی برخی برنامه‌ها به اینترنت را قطع کنید. البته فراموش نکنید که انجام این کار هنگام متصل بودن به وای فای در گوشی‌های آیفون امکان‌پذیر نخواهد بود، اما می‌توانید دسترسی به اینترنت همراه را برای برخی برنامه‌ها، غیرفعال کنید.

نکته: این راهنما برای iOS 11.3.1 صدق می‌کند و این آموزش با استفاده از iPhone SE هم فراهم شده است. در صورتی که از نسخه‌های دیگر آیپد، آیفون و سیستم عامل iOS استفاده می‌کنید، امکان دارد برخی تصاویر را متفاوت مشاهده کنید، اما مراحل و روش انجام کار، یکسان خواهد بود.

روش اول: محدود کردن دسترسی اینترنت برای برنامه‌ها

نخستین اقدامی که باید انجام دهید، راه‌اندازی برنامه تنظیمات در آیفون و آیپد است. برای انجام این کار، کافی است روی نماد تنظیمات ضربه بزنید. پس برای قطع دسترسی برنامه به اینترنت در آیفون مراحل زیر را دنبال کنید.

محدود کردن دسترسی اینترنت برای برنامه‌ها - 1

بخش تنظیمات آیفون

در ادامه باید وارد بخش Cellular در تنظیمات شوید.

محدود کردن دسترسی اینترنت برای برنامه‌ها - 2

بخش Cellular در آیفون

در بخش داده‌های سلولی (Cellular Data) به سمت پایین رفته تا بتوانید برنامه موردنظرتان را برای محدودسازی استفاده از اینترنت، انتخاب کنید.

محدود کردن دسترسی اینترنت برای برنامه‌ها - 3

بخش Cellular در اندروید

در سمت راست بخش ذکرشده، یک سوئیچ وجود دارد که باید به صورت پیش‌فرض فعال شود؛ این بدان معنا است که برنامه از طریق اتصال همراه شما به اینترنت دسترسی دارد. در صورتی که می‌خواهید نسب به استفاده از داده‌های تلفن همراه جلوگیری کنید، سوئیچ را خاموش کنید.

محدود کردن دسترسی اینترنت برای برنامه‌ها - 4

محدود کردن دسترسی اینترنت برای برنامه‌ها در آیفون

در صورتی که برنامه‌های بیشتری نصب کرده‌اید و قصد دارید دسترسی به اینترنت را برای آن‌ها محدود کنید، فرایند ذکرشده را تکرار کنید.

 

چرا اینترنت همراه اول وصل نمیشه؟ به این سوال پاسخ مناسبی دادیم و راه حل های آنرا بررسی کرده ایم ?

 

روش دوم: محدود کردن دسترسی اینترنت برای برنامه‌های خاص از طریق تنظیمات

یک روش جایگزین برای دستیابی به نتیجه مشابه وجود دارد و آن هم از طریق تنظیمات برنامه‌ها است. در تنظیمات (Settings) به سمت پایین رفته و وارد بخش برنامه‌ها (Apps) شوید. سپس روی برنامه موردنظرتان ضربه بزنید.

محدود کردن دسترسی اینترنت برای برنامه‌های خاص از طریق تنظیمات - 1

محدودسازی دسترسی اینترنت برای برنامه‌ها در آیفون

در صفحه تنظیمات برنامه به دنبال سوئیچ Cellular Data باشید. این قابلیت به صورت پیش‌فرض باید روشن باشد و این بدان معنا است که برنامه‌ها توانایی استفاده از داده‌های تلفن همراه را خواهند داشت.

محدود کردن دسترسی اینترنت برای برنامه‌های خاص از طریق تنظیمات - 2

Cellular Data

برای محدودسازی دسترسی برنامه به اینترنت هنگام برقراری اینترنت همراه، سوئیچ Cellular Data را غیرفعال کنید.

محدود کردن دسترسی اینترنت برای برنامه‌های خاص از طریق تنظیمات - 3

غیرفعال کردن Cellular Data

 

مطالب داغ و مرتبط: قیمت اینترنت ایلان ماسک

 

در صورتی که برنامه‌های دیگری دارید و قصد دارید دسترسی آن‌ها به اینترنت را محدود کنید، باید فرایند ذکرشده را مجددا تکرار کنید. توجه داشته باشید شما می‌توانید با روش ذکرشده، اقدام به قطع دسترسی واتساپ به اینترنت در ایفون کنید یا سایر برنامه‌هایی که مدنظر دارید. کلیه اقدامات می‌توانند وصل نشدن برنامه ها به اینترنت را به دنبال داشته باشند.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. کسری

    اینکه فقط برا اینترنت همراهه تو آیفون راهی برا جلوگیری از دسترسی به نت چه همراه چه وای‌فای وجود نداره؟؟ حتما باید جیلبریک کنم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به کسری

      سلام وقت بخیر دقیق مطمئن نیستم ولی در کل اگه باشه در بخش app و privacy هست
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%82%d8%b7%d8%b9-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d8%a7%d9%8a%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa/
ads
ads