داغ ترین ها :
فرق قیمت اکتیو و نات اکتیو در گوشی های آیفون

فرق قیمت اکتیو و نات اکتیو در گوشی های آیفون

فراوانی و تنوع گوشی‌های مختلف در بازار باعث شده که شما هنگام خرید سردرگم شوید. در مورد ایفون‌ها این سردرگمی به دلیل پارت نامبرهای مختلف گوشی‌های اپل، بحث استوک بودن و اکتیو و نات اکتیو بودن دو چندان می‌شود و هر کاربری قبل از خرید ایفون باید به دنبال پاسخ پرسش‌های فراوانی باشد.

در ادامه این مطلب به این سوال پاسخ می‌دهیم که آیا گوشی اپل اکتیو بخریم یا نات اکتیو و همچنین در ادامه نحوه تشخیص گوشی active و not active را به شما آموزش می‌دهیم. پس اگر قصد دارید ایفون بخرید کنید حتما در ادامه این متن همراه تکنولایف باشید.

 

مفهوم اکتیو و نات اکتیو چه معنایی دارد؟

هر ایفون با یک شماره سریال مشخص و یکتا وارد بازار می‌شود و این شماره سریال مانند اثر انگشت هر ایفون است. تمام گوشی‌های اپل به صورت نات اکتیو یعنی فعال نشده وارد بازار می‌شوند و به محض این که گوشی برای اولین بار به اینترنت متصل شود اپل این محصول را دیگر به عنوان یک گوشی فعال یا Active به حساب می‌آورد.

این موضوع دلایل مختلفی دارد ولی بخش زیادی از آن به دلیل شروع تاریخ گارانتی خود اپل برای ایفون‌ها است که البته ما در ایران از این گارانتی بهره‌مند نیستیم. پس تا این قسمت متوجه شدیم که گوشی Active یعنی حداقل یک بار روشن شده و به اینترنت متصل شده است و گوشی Not Active یعنی تا به حال به اینترنت متصل نشده و به بیان دیگر تا به حال روشن نشده و کاملا نو است.

داستان ایفون‌های فعال چیست؟

همان‌طور که می‌دانید اپل به صورت مستقیم به دلیل تحریم‌‌ها محصولات خود را در اختیار کشور ایران قرار نمی‌دهد و این موضوع به وضوح با نبود شماره‌های ایران برای ساخت اپل آیدی قابل درک است.

از طرفی واردکنندگان ایفون این محصولات را از طریق کشورهای دیگر وارد بازار ایران می‌کنند. یعنی مثلا گوشی که برای چین یا سنگاپور ساخته شده توسط واردکنندگان ایرانی خریداری شده و وارد بازار کشور می‌شود و به همین دلیل بحث پارت نامبر به‌وجود می‌آید.

پارت نامبر چین یعنی مقصد ایفون خریداری شده شما کشور چین بوده و حالا این گوشی وارد بازار کشور ما شده است. طبق ادعای واردکنندگان هر کشور بیشتر از یک حد مشخصی نمی‌تواند محصولات مخصوص کشور خود را به کشورهای دیگر بفروشد. یعنی مثلا سنگاپور یا چین بیش از درصد مشخصی نمی‌توانند ایفون‌های ساخته شده برای کشور خود را در اختیار ایران قرار دهند.

گوشی های اپل

اپل از طریق همین داستان اکتیو شدن متوجه می‌شود که ایفون‌های خود برای اولین بار در کدام کشور فعال شده‌اند و به همین دلیل واردکنندگان مجبور هستند بخش زیادی از ایفون‌ها را در کشور مبدا فعال کرده و سپس به صورت اکتیو شده وارد بازار کشور کنند. یعنی مثلا واردکننده باید ایفون 13 خریداری شده را برای اولین بار در چین فعال کرده و سپس آن را وارد ایران کند تا چین نیز با اپل دچار مشکل نشود.

این موضوع باعث می‌شود تا حجم زیادی از محصولات اپل به صورت اکتیو شده وارد بازار کشور بشوند و بخش کوچکی امکان وارد شدن به صورت اکتیو نشده را داشته باشند و همین موضوع موجودی نیز باعث می‌شود تا قیمت ایفون‌های اکتیو نشده در بازار بیشتر شود.

 

بهترین برنامه تغییر پس زمینه عکس برای iOS:
چگونه پس زمینه عکس را سفید کنیم در ایفون

 

گوشی اکتیو بخریم یا نه؟

در بالا توضیح دادیم که واردکنندگان به دلیل این که کشور مبدأ دچار مشکل با اپل نشود مجبور هستید بخش زیادی از ایفون‌ها را به صورت اکتیو شدن وارد بازار کشور کنند و این یعنی این ایفون‌ها کاملا نو هستند و فقط یک بار روشن شده و به اینترنت متصل شده‌اند تا در سایت اپل اکتیو شوند.

اما این موضوع یک بخش دیگری نیز دارد و آن هم این است که از هیچ طریقی شما امکان نخواهید داشت تا ایفون‌های کارکرده و استوک را از ایفون نو اکتیو شده تشخیص دهید. سری گوشی‌های ایفون 13 شهریور 1400 معرفی شده و پس از آن وارد بازار کشور شده‌اند پس طبیعتا مثلا آبان ماه اگر شما ایفون 13 اکتیو خریداری می‌کردید قطعا این محصول دست دوم یا استوک نبود و تنها در کشور دیگری اکتیو شده بود ولی تصور کنید که حالا بیشتر از 2 سال از عرضه این گوشی‌ها گذشته است.

این یعنی تعداد گوشی‌های دست دوم و استوک نیز بسیار بیشتر شده و واقعا تشخیص آن از گوشی نو اکتیو شده بسیار دشوار است. پس در جواب به این سوال که گوشی اکتیو بخریم یا نه؟ باید بگوییم که شما دو راه کلی پیش رو دارید.

آیفون اکتیو

یا این که ایفون Not Active خریداری کنید و خیال خود را از این بحث راحت کنید و یا این که به سراغ ایفون Active با قیمت کمتر بروید. اگر قصد خرید ایفون اکتیو داشتید چند مورد را گوشه ذهن خود قرار دهید. یکی این که از سایت‌ها یا مغازه‌های معتبر خرید خود را انجام دهید تا ایفون دست دوم و استوک را به‌جای ایفون نو اکتیو شده به شما نفروشند.

شما با خیال راحت می‌توانید ایفون اکتیو مورد نظر خود را از تکنولایف خریداری کرده و از نو بودن محصول مطمئن باشید. از طرف دیگر ترجیحا به سراغ رنگ جدید ایفون‌های اکتیو بروید تا امکان استوک بودن آن کاهش پیدا کند. مثلا رنگ سبز ایفون‌های سری 13 در اسفند ماه به بازار عرضه شد و همین باعث می‌شود که موجود استوک و دست دوم این رنگ کمتر باشد.

نحوه تشخیص گوشی Active و Not Active

قبل از هرچیزی به این نکته توجه داشته باشید که برای چک کردن اکتیو و نات اکتیو بودن ایفون هیچ نیازی نیست که پلمپ دستگاه را باز کنید و شما تنها به شماره سریال موجود به روی پشت جعبه نیاز خواهید داشت. ناگفته نماند که اگر قبل از چک کردن اکتیو بودن یا نبودن ایفون آن را روشن کرده و به اینترنت متصل کنید گوشی شما فعال می‌شود.

خوشبختانه نحوه تشخیص گوشی Active و Not Active ساده است و تنها باید به قسمت مخصوص سایت اپل مراجعه کنید. پس از وارد شدن به این سایت شماره سریال ایفون که به روی جعبه آن وجود دارد را در باکس مشخص شده وارد کرده و پس از وارد کردن کد موجود در صفحه مربوطه Continue را انتخاب کنید.

حال در مرحله بعدی یا با یک تیک سبز مواجه می‌شوید که معنای آن این است که ایفون شما قبلا اکتیو شده و تاریخ فعال شدن آن نیز قابل مشاهده است و یا با یک علامت زرد رنگ مواجه می‌شوید که از شما می‌خواهد در ابتدا ایفون خود را اکتیو کنید. اگر ایفون نات اکتیو خریداری کرده‌اید باید در این صفحه با عبارت Please activate your device مواجه شوید.

قیمت آیفون 13 نات اکتیو چقدر است؟

در حال حاضر که به دلیل داستان‌های به‌وجود آمده پیرامون واردات ایفون‌ها بازار این گوشی‌ها کاملا به‌هم ریخته و این محصولات بسیار گران‌تر شده‌اند ولی قبل‌تر که بازار حالت نرمال داشت قیمت ایفون 13 نات اکتیو حدود 1 تا 3 میلیون از ایفون 13 اکتیو شده بیشتر بود.به نوعی می‌توانیم بگوییم ایفون‌های نات اکتیو حدود 3 تا 10 درصد قیمت بالاتری نسبت به ایفون‌های اکتیو شده در بازار ایران دارند و قبل از خرید باید به این نکته توجه داشته باشید.

قیمت ایفون نات اکتیو

 

طریقه ساخت جیمیل با گوشی اندروید و کامپیوتر:
آموزش ساخت جیمیل با گوشی

 

جمع بندی؛ گوشی اپل اکتیو بخریم یا نات اکتیو؟

اگر برای شما مهم است که گوشی حتما نات اکتیو باشد و می‌خواهید از نو بودن حتمی آن اطمینان حاصل کنید و اختلاف قیمت موجود برایتان اهمیت چندانی ندارد به سراغ ایفون نات اکتیو بروید. از طرفی اگر اختلاف قیمت موجود برایتان مهم است و خیلی هم وسواس زیادی به روی این که گوشی حتما کاملا نو باشد ندارید به سراغ ایفون‌های اکتیو بروید.

البته همان‌طور که بالاتر نیز اشاره کردیم با خرید از سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر مانند تکنولایف می‌توانید از نو بودن گوشی‌های اکتیو اطمینان حاصل کنید و بدون هیچ نگرانی خرید خود را انجام دهید.

نگاهی به ایفون‌ های سری 13

بد نیست در آخر نگاهی به مشخصات ایفون‌های سری 13 یعنی ایفون 13 مینی، ایفون 13، ایفون 13 پرو و ایفون 13 پرو مکس داشته باشیم.

ایفون 13 پرو و 13 پرو مکس

ایفون 13 پرو و پرو مکس بهترین گوشی‌های حال حاضر اپل هستند و طبیعتا بهترین عملکرد را در اجرای بازی‌ها در اختیار قرار می‌دهند. ایفون 13 پرو مکس به یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی از نوع Super Retina XDR OLED با رزولوشن ۲۷۷۸×۱۲۸۴ و تراکم ۴۵۸ پیکسل بر هر اینچ مجهز شده است. این پنل از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، محتوای HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند. ایفون 13 پرو نیز پنلی 6.1 اینچی با مشخصات مشابه دارد. این پنل‌های جذاب با نرخ نوسازی 120 هرتزی برای اولین بار همراه شده‌اند تا تجربه روان‌تری حتی نسبت به قبل را برای شما به ارمغان بیاورند.

دوربین اصلی ایفون 13 پرو مکس و 13 پرو سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی مدل Sony IMX703 با اندازه 1/1.66 اینچی و اندازه پیکسل 1.9 میکرونی دارد و در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.5 قرار گرفته است و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت پشتیبانی می‌کند. این دوربین با تله فوتو، فوق عریض و سلفی 12 مگاپیکسلی همراه می‌شود.

آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس

ایفون 13 پرو مکس و 13 پرو از تراشه‌ی جدید اپل یعنی A15 Bionic استفاده می‌کنند. این تراشه‌ی ۵ نانومتری شش هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Avalanche با فرکانس 3.22 گیگاهرتز و چهار هسته Bilzzard و پردازنده گرافیکی Apple GPU را در بر می‌گیرد. این تراشه قوی‌ترین تراشه موجود برای گوشی‌های هوشمند در جهان است و شما می‌توانید از داشتن سخت افزاری بی‌نقص تا چند سال آسوده خاطر باشید.

از طرفی ایفون 13 پرو مکس با باتری 4352 میلی آمپر ساعتی بهترین شارژ دهی در تاریخ ایفون‌ها را دارد و به نوعی بهترین پرچمدار از نظر باتری است که باعث می‌شود شما بتوانید مدت زیادی را از این گوشی بدون نیاز به شارژ مجدد بهره ببرید و با داشتن الگو مصرف نرمال انتظار شارژ دهی 2 روزه را داشته باشید . ایفون 13 پرو نیز باتری خوب و رضایت بخشی دارد.

 

قیمت آیفون 13 پرو 256 گیگابایت ZA/A Active

 

قیمت آیفون 13 پرو مکس 256 گیگابایت ZA/A Not Active

 

ایفون 13 و 13 مینی

ایفون 13 و 13 مینی نسخه‌های ارزان‌تر پرچمداران اپل هستند و همچنان ارزش خرید بالایی دارند و برای بازی مناسب به‌نظر می‌رسند. نمایشگر ایفون 13 دقیقا همان نمایشگر ایفون 12 است و همچنان هم خبری از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نیست و شما باید با نرخ ۶۰ هرتز معمول کنار بیایید. این گوشی پنلی از نوع Super Retina XDR OLED با اندازه‌ی ۶.۱ اینچی و رزولوشن FHD+ دارد و تراکم عالی ۴۶۰ را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد.

کیفیت این نمایشگر واقعا عالی است و شما از نگاه کردن به آن لذت خواهید برد. همچنین قابلیت‌های HDR10، Dolby Vision، Wide Color Gamut و True-Tone هم وجود دارند تا تجربه‌ای عالی را از مشاهده‌ی محتوا برای شما رقم بزنند. ایفون 13 نیز نمایشگری مشابه دارد با این تفاوت که اندازه 5.4 اینچ است.

ایفون 13 و 13 مینی از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی مدل Sony IMX 603 برای دوربین اصلی خود استفاده می‌کنند. این سنسور اندازه‌ی پیکسل 1.7 میکرونی داشته و در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.6 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت پشتیبانی می‌کند. دوربین فوق عریض و سلفی 12 مگاپیکسلی این دوربین اصلی را همراهی می‌کند.

عکس ایفون 13 مینی

ایفون 13 و 13 مینی هم از تراشه‌ جدید اپل یعنی A15 Bionic استفاده می‌کنند. این تراشه‌ی ۵ نانومتری شش هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Avalanche با فرکانس 3.22 گیگاهرتز و چهار هسته Bilzzard و پردازنده گرافیکی Apple GPU را در بر می‌گیرد. این تراشه قوی‌ترین تراشه موجود برای گوشی‌های هوشمند در جهان است و شما می‌توانید از داشتن سخت افزاری بی‌نقص تا چند سال آسوده خاطر باشید.

ظرفیت باتری ایفون 13 برابر با 3240 میلی آمپر ساعت و ظرفیت باتری نسخه مینی برابر با 2438 میلی آمپر ساعت است. شارژ دهی ایفون 13 رضایت بخش است و این گوشی می‌تواند بین 1 تا 1.5 روز دوام بیاورد و شارژ دهی ایفون 13 مینی نیز به دلیل ظرفیت باتری کمتر حدود 1 روز یا حتی کمتر است.

 

خرید آیفون 13 با حافظه 128 گیگابایت CH/A Not Active

 

قیمت آیفون 13 ظرفیت 256 گیگابایت ZA/A Not Active

 

سوالات متداول

گوشی اکتیو بخریم یا نه؟ اگر برای شما مهم است که گوشی حتما نات اکتیو باشد و می‌خواهید از نو بودن حتمی آن اطمینان حاصل کنید و اختلاف قیمت موجود برایتان اهمیت چندانی ندارد به سراغ ایفون نات اکتیو بروید. از طرفی اگر اختلاف قیمت موجود برایتان مهم است و خیلی هم وسواس زیادی به روی این که گوشی حتما کاملا نو باشد ندارید به سراغ ایفون‌های اکتیو بروید.

قیمت آیفون 13 نات اکتیو چقدر است؟ در حال حاضر که به دلیل داستان‌های به‌وجود آمده پیرامون واردات ایفون‌ها بازار این گوشی‌ها کاملا به‌هم ریخته و این محصولات بسیار گران‌تر شده‌اند ولی قبل‌تر که بازار حالت نرمال داشت قیمت ایفون 13 نات اکتیو حدود 1 تا 3 میلیون از ایفون 13 اکتیو شده بیشتر بود.به نوعی می‌توانیم بگوییم ایفون‌های نات اکتیو حدود 3 تا 10 درصد قیمت بالاتری نسبت به ایفون‌های اکتیو شده در بازار ایران دارند و قبل از خرید باید به این نکته توجه داشته باشید.

نحوه تشخیص گوشی Active و Not Active چگونه است؟ خوشبختانه نحوه تشخیص گوشی Active و Not Active ساده است و تنها باید به قسمت مخصوص سایت اپل مراجعه کنید. پس از وارد شدن به این سایت شماره سریال ایفون که به روی جعبه آن وجود دارد را در باکس مشخص شده وارد کرده و پس از وارد کردن کد موجود در صفحه مربوطه Continue را انتخاب کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

9 نظر

  1. Mehr

    ممنون از توضیحات بسیار ارزشمند شما 🙏🌺

    1. مسعود

      پاسخ به Mehr

      عالی بود به من هم خیلی خیلی کمک من چند تا گوشی خریدم همه را تکنو لایف پاساژ ایران طبقه همکف خریداری کردم
      1. آرزو

        پاسخ به مسعود

        من دومین باره اینترنتی از تکنولایف خرید میکنم و البته برای من پرستار با این حجم کار ،مراجعه حضوری سخته و واقعا از پروسس خرید، ارسال ،و تحویل تکنولایف رضایت دارم مرسی تیم تکنولایف
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به آرزو

          سلام و عرض ادب وقت خوش خوشحالم که تجربه خوبی از خرید از تکنولایف داشتید ممنون از همراهی شما🌱
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Mehr

      سلام وقت خوش خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده
  2. legend

    به نظر من یکی از کامل ترین مقاله ها بود و به من که خیلی کمک کرد

    1. حسین

      پاسخ به legend

      ببخشید نات اکتیو باید ریجستر شه درسته؟
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به حسین

        سلام هر گوشی که در ایران قراره خدمات دریافت کنه
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به legend

      سلام وقت بخیر خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d8%a7%da%a9%d8%aa%db%8c%d9%88-%d9%88-%d9%86%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%da%a9%d8%aa%db%8c%d9%88-%d8%af%d8%b1-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86/
ads
ads