داغ ترین ها :
لپ تاپ ایسوس ساخت کجاست؟ نگاهی به تاریخچه ایسوس

لپ تاپ ایسوس ساخت کجاست؟ نگاهی به تاریخچه ایسوس

قطعا با برند ایسوس آشنا هستید و نام این برند را شنیده‌اید و در صورت نیاز به خرید لپ تاپ یکی از گزینه‌های اصلی شما همین برند است. اما آیا می‌دانید این برند در چه سالی شروع به کار کرده و لپ تاپ های ایسوس ساخت کجاست؟ آیا اطلاع دارید که ایسوس چه محصولاتی تولید می‌کند؟ در ادامه این مطلب به تاریخچه ایسوس و می‌پردازیم و شما را به طور کامل با این برند و فعالیت‌های آن آشنا می‌کنیم. پس اگر قصد خرید هر محصولی از ایسوس را دارید بد نیست قبل از خرید با گذشته این برند بزرگ و محبوب آشنا شوید.

 

لیست قیمت انواع سری های نوت بوک Asus را در سایت تکنولایف مشاهده کنید: لپ تاپ ایسوس

 

تاریخچه شرکت ایسوس

یکی از اصلی‌ترین سوال‌هایی که احتمالا در ذهن شما نقش بسته این است که لپ تاپ ایسوس ساخت کجاست؟ ایسوس یک برند تایوانی است که در سال 1989 کار خود را در زمینه کامپیوترها و سخت افزار آغاز کرد. این برند در حال حاضر بزرگ‌ترین برند جهان از نظر مادربرد و همچنین تولید لپ تاپ‌های گیمینگ است و در بین سه شرکت برتر در ساخت نوت بوک‌ها نیز قرار می‌گیرد و همین موضوع به سادگی بزرگی شرکت در دنیای امروز را نشان می‌دهد.

ایسوس در سال 2007 در آمریکای شمالی به طور گسترده به خاطر کامپیوترهای Eee شناخته شد. این کامپیوترها انقلابی به حساب می‌آمدند و توانستند توجهات زیادی را به خود جلب کنند. ایسوس در حال حاضر هم پیشگام تغییرات جدید در صنعت موبایل با سری Zenfone است و در زمینه اینترنت اشیاء نیز فعالیت می‌کند.تاریخچه شرکت ایسوس

به تازگی این شرکت تایوانی ربات Zenbo را معرفی کرده که رباتی دستیار است و در خانه می‌تواند به شما کمک کند. مجله Fortune در سال 2015 و 2016 شرکت ایسوس را یکی از بهترین‌های جهان دانسته و آن را برند اول کشور تایوان در نظر گرفته است که این موضوع از بزرگی این برند حکایت دارد.

ایسوس بیش از 17000 کارمند دارد و این تعداد یک تیم تحقیق و توسعه را نیز شامل می‌شود. این برند با نوآوری و همچنین حفظ کیفیت کلی محصولات توانسته بیش از 4385 جایزه مختلف به دست بیاورد و در سال 2016 حدود 13.3 میلیارد دلار درآمد کسب کند.

ایسوس به چه معناست؟

نام Asus از چهار حرف آخر Pegasus گرفته شده است. پگاسوس اسب بالدار در اساطیر یونان بوده و الهام بخش هنر و یادگیری است. ایسوس نماد قدرت، روح خلاق و خلوص این موجود افسانه‌ای است و با هر محصول تلاش می‌کند تا بیشتر از قبل نماد این اسطوره در موارد مختلف باشد.

 

لپ تاپ ایسوس شما روشن میشود ولی تصویر ندارد؟ مطلب زیر را بخوانید:
حل مشکل نمایشگر لپ تاپ ایسوس

 

نگاهی به روند شرکت ایسوس

به این سوال که لپ تاپ ایسوس ساخت کجاست پاسخ دادیم اما در این بخش بیشتر با گذشته این برند و روند رشد و پیشرفت آن آشنا خواهیم شد. ایده شرکتی که در نهایت به ایسوس تبدیل شد برای اولین بار به ذهن دسته‌ای از مهندسین جاه طلب در یک کافی شاپ رسید.

آن‌ها در مورد داشتن یک شرکت کوچک و زیبا خیالبافی می‌کردند. 8 ماه از این خیال گذشت و این مهندسین توانستند مادربردهایی تولید کنند که در محصولات IBM و ALR مورد استفاده قرار بگیرد و این نقطه شروع کار ایسوس در سال 1989 بود.

در سال 1990 این شرکت مادربرد EISA 486 را تولید کرد که به محبوب‌ترین مادربرد موجود در جهان تبدیل شد. در واقع همان طور که مشاهده می‌کنید ایسوس در همان یکی دو سال اول با تولید مادربردهای با کیفیت توانست توجهات جهان را به خود معطوف کند.

در سال 1992 یکی از گام‌های مهم در تاریخ ایسوس برداشته شد و این شرکت همکاری خود را با اینتل آغاز کرد. این همکاری در سال 1993 به تولید مادربرد پیشرفته اینتل Pentium 586 انجامید. در سال 1995 و تنها پس از گذشت 5 یا 6 سال ایسوس به بزرگ‌ترین تولید کننده مادربرد در جهان تبدیل شد.

همین طور که ایسوس به سرعت در حال رشد و پیشرفت بود به دنبال فناوری‌های بهتر و کیفیت ساخت بالاتر بهترین مهندسین موجود در کشور تایوان را جمع کرد تا بتوانند سرعت رشد شرکت را حتی بیشتر کنند و محصولات جدیدی را به بازار هدیه دهند.

در سال 1996 این برند وارد بازار بورس کشور تایوان شد. در همین سال ایسوس اولین مادربرد خود را با پشتیبانی از CPU تک یا دو هسته‌ای Pentium تولید کرد. در سال 1997 بالاخره اولین نوت بوک ایسوس به بازار عرضه شد و در سال 1998 این شرکت بهترین مادربرد اینتل Pentium را تولید کرد.

در سال 2000 ایسوس مرکز خدمات خود را در کشورهای چین، هلند، آمریکا، چک، استرالیا و ژاپن تأسیس کرد. در ادامه در سال 2001 بود که کلاب رویال ایسوس پایه گذاری شد و به صورت 24 ساعته 7 روزه هفته را پاسخ گوی مشتریان بود.برند ایسوس

سال 2003 بود که ایسوس اولین گوشی 3G Flip خود به نام J100 را روانه بازار کرد. سال 2004 سال بسیار مهمی برای شرکت تایوانی بود و اولین نوت بوک جهان با تیونر داخلی تلویزیون و نرم افزار مولتی مدیا را به بازار عرضه کرد. در همین سال ایسوس به شرکت پیشرو در زمینه ساخت نمایشگرهای VGA تبدیل شد.

در همین سال ایسوس اولین مادربرد مولتی GPU خود Nvidia SLI را به بازار عرضه کرد. همان طور که تاریخ‌ها را دنبال می‌کنید باید بگوییم تمام این موفقیت‌های ایسوس در طول 15 سال اتفاق افتاده است و در این مدت این برند توانسته در چند زمینه به شرکت پیشرو تبدیل شود.

همین طور که شرکت در حال رشد و پیشرفت بود ایسوس یک زیر برند اختصاصی به نام Republic of Gamers یا ROG برای محصولات مخصوص بازی ایسوس به وجود آورد تا بتواند بهترین محصولات گیمینگ و مخصوص بازی در جهان را تولید کند و تمرکز ویژه‌ای به روی این بخش داشته باشد.

در همین دوره ایسوس کامپیوترهای انقلابی خود به نام Eee Pc را به بازار عرضه کرد. این محصول به پرفروش‌ترین محصولات در حوزه خرید لپ تاپ در زمان خود تبدیل شد و توانست جایزه‌های بسیار را برای ایسوس به ارمغان بیاورد. در ادامه زمان وقوع اتفات مهم در این سال‌ها را یادآور می‌شویم.

  • در سال 2005 ایسوس اولین مادربرد سازگار با محیط زیست را در تایوان عرضه کرد. در همین سال ایسوس اولین لپ تاپ با وبکم swiveling داخلی را به بازار عرضه کرد.
  • در سال 2006 زیر برند ROG به وجود آمد و اولین مادربرد مخصوص بازی نیز در همین سال توسعه داده شد.
  • در سال 2007 ایسوس گوشی با همکاری مرسدس بنز تولید کرد و همچنین نوت بوکی با همکاری شرکت لامبورگینی ساخت. در همین سال ایسوس اولین دوربین‌های خود را ساخت و سبک‌ترین و باریک‌ترین لپ تاپ تجاری جهان با نام Asus U1 را تولید کرد. در سال 2007 اولین نوت بوک‌های گیمینگ ایسوس با نام‌های G1 و G2 روانه بازار شدند. ایسوس اولین کارت گرافیک اکسترنال خود را نیز با نام ROG XG Station تولید کرد. ایسوس در همین سال 2007 اولین مادربرد هیبرید جهان را طراحی کرد.
  • در سال 2008 مجله فوربز آسیا Eee Pc را بهترین محصول سال معرفی کرد. ایسوس در این سال اولین لپ تاپ خود با جنس بدنه بامبو را تولید کرد و همچنین اولین کامپیوتر All in One با نمایشگر لمسی Eee Top را روانه بازار کرد. اولین سرویس ابری شرکت تایوانی هم در همین سال راه اندازی شد و مادربردهای 16+2 با مصرف بهینه‌تر انرژی به بازار عرضه شدند. ایسوس در سال 2008 اولین لپ تاپ چرم خود را نیز تولید کرد.لپ تاپ ایسوس ساخت کجاست

در واقع سال‌های 2005 تا 2008 سال‌های بسیار مهمی در تاریخ شرکت تایوانی هستند و این سازنده در طی این سال‌ها نوآوری‌های زیادی را به دنیای فناوری اضافه کرد و توانست به عنوان یک شرکت خلاق خود را به جهانیان معرفی کند.

 

راهنمای خرید لپ تاپ Asus برای گرافیست ها:
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

 

تغییر جایگاه برند ایسوس از 2009 تا 2016

در ادامه توضیح می‌دهیم که در سال‌های 2009 تا 2016 چه اتفاقی در این شرکت رخ داده و چه تصمیم‌هایی باعث شده این برند در جایگاه کنونی قرار بگیرد.

  • در سال 2009 ایسوس اولین مادربرد جهان را معرفی کرد که توانسته بود گواهی Energy Star را به دست بیاورد. در همین سال ایسوس اولین گرافیک کارت جهان با دو فن را به بازار عرضه کرد. در ادامه ایسوس اولین کارت گرافیک Dual-GPU جهان را نیز معرفی کرد. ایسوس در سال 2009 همچنین اولین مادربرد با امکان کنترل از راه دور از طریق برنامه نصب شده به روی گوشی را به بازار عرضه کرد.
  • در سال 2010 ایسوس موفق شد اولین مادربرد USB 3.0 جهان با گواهی USB-IF را روانه بازار کند. در همین سال ایسوس با کریم راشین یکی از بزرگ‌ترین طراحان جهان که به نام شاهزاده پلاستیک نیز شناخته می‌شد همکاری کرد و از طراحی او در محصول Eee Pc 1008P استفاده کرد. ایسوس در همین سال بود که اولین مادربرد بدون هالوژن جهان را تولید کرد. در ادامه شرکت تایوانی همچنین اولین مانیتور بدون هالوژن FHD جهان را روانه بازار کرد.
  • در سال 2011 ایسوس اولین دستگاه 2 در 1 جهان به نام Asus Eee Pad Transformer را به بازار عرضه کرد. در همین سال ایسوس اولین دسکتاپ گیمینگ خود را تولید کرده و اولین سری از هدست‌های گیمینگ خود را به بازار عرضه کرد. در همین سال بود که ایسوس اولین تبلت PC اندروید بیس 10.1 اینچی خود را با همکاری انویدیا تولید کرد. در سال 2011 اولین نسل از اولترابوک‌های ایسوس روانه بازار شدند.
  • در سال 2012 ایسوس باز هم دست به نوآوری زد و اولین اولترابوک جهان با دو نمایشگر به نام Asus Taichi را به بازار عرضه کرد. در همین سال ایسوس اولین اولترابوک جداشدنی جهان را نیز تولید کرد تا به همگان ثابت کند که یکی از خلاق‌ترین و پیشروترین سازندگان موجود در جهان و فناوری است. در سال 2012 سازنده تایوانی همچنین اولین نوت بوک با زاویه دید 178 درجه‌ای از نوع IPS LCD را تولید کرده و اولین کارت صدای گیمینگ را تولید کرد.
  • در سال 2013 ایسوس اولین تبلت با همکاری گوگل به نام Nexus 7 را تولید کرد. این سازنده در همین سال دستگاهی به نام Asus Transformer Book T100 تولید کرد که در آن تلاش شده بود قابلیت‌های تبلت، لپ تاپ و کامپیوتری‌های دسکتاپ وجود داشته باشد. اولین کامپیوتر All in One جهان با دو OS نیز توسط ایسوس در همین سال 2013 به بازار معرفی شد.
  • در سال 2014 ایسوس سری جدید از گوشی‌های هوشمند خود به نام Zenfone 6، Zenfone 5 و Zenfone 4 را به بازار عرضه کرد. قوی‌ترین دسکتاپ کامپکت گیمینگ جهان نیز در همین سال توسط شرکت تایوانی با نام ROG G20 به بازار عرضه شد. ایسوس در این سال سریع‌ترین مانیتور گیمینگ 27 اینچی با رزولوشن 2560×1440 را با Nvidia G-SYNC ROG Swift PG278Q وارد بازار کرد. در همین سال اولین ساعت هوشمند ایسوس با سیستم عامل اندروید Wear به نام ZenWatch از راه رسید. در ادامه سال ایسوس نازک‌ترین لپ تاپ 13.3 اینچی QHD جهان را به بازار معرفی کرد. در ادامه سال 2014 شرکت ایسوس انواع و اقسام محصولات جدید و جذاب از جمله محصولات 3 در 1، تبلت‌های مختلف، گوشی‌های هوشمند، مانیتورهای جدید و مادربردهای خلاقانه و باکیفیت را وارد بازار کرد که برای جلوگیری از تکرار مکررات از گفتن جزئیات آن‌ها خودداری می‌کنیم.
  • در سال 2015 ایسوس سریع‌ترین و کامل‌ترین مادربرد SuperSpeed+ USB 3.1 را معرفی کرد. در این سال ایسوس اولین کارت گرافیک سه فنه خود برای کاهش 30 درصدی گرما و عملکرد سه برابر ساکت‌تر را به بازار عرضه کرد. اولین لپ تاپ گیمینگ با سیستم خنک کننده مایع نیز در سال 2015 و توسط شرکت تایوانی به بازار معرفی شد. در ادامه این سال ایسوس کوچک‌ترین دستگاه جهان با سیستم عامل Chrome و نازک‌ترین گوشی جهان با زوم اپتیکال 3 برابری را به بازار عرضه کرد. ایسوس سریع‌ترین مودم سه بانده جهان را نیز در ادامه همین سال تولید کرده و در زمینه کامپیوترهای All in One نیز پیشرفت‌های چشمگیری داشت.
  • در سال 2016 سومین نسل از ساعت‌های هوشمند ایسوس با Wear OS از راه رسید. در واقع پیشرفت‌های ایسوس در این سال بیشتر بروزرسانی مدل‌های قبلی بودند و دیگر فناوری به نقطه‌ای رسیده بود که شرکت تایوانی نمی‌توانست مثل سال‌های قبل تعداد بسیار زیادی محصول خلاقانه به بازار عرضه کند. سال 2016 را می‌توانیم بلوغ نسبتی شرکت ایسوس به حساب بیاوریم و این سازنده به نقطه‌ای رسید که همه جهان کیفیت و قابلیت محصولات آن را تمام و کمال قبول داشتند و از دستگاه‌های جدید آن به شدت استقبال می‌کردند.

این پیشرفت ایسوس همچنان با سرعت زیادی ادامه داشت و شرکت تایوانی هرساله جوایز بیشتری را به خود اختصاص می‌داد. در ادامه به سال‌های 2017 تا 2019 ایسوس می‌پردازیم و سپس به سراغ محصولات مختلف این برند می‌رویم.گوشی های ایسوس

  • در سال 2017 ایسوس بهترین گوشی جهان برای عکاسی را با یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی به نام Zenfone 3 Zoom به بازار عرضه کرد. ایسوس در این سال مانیتور 35 اینچی HDR خمیده خود با رزولوشن 3440×1440 و نرخ نوسازی 200Mhz و فناوری Nvidia G-Sync را به بازار عرضه کرد. ایسوس در این سال نازک‌ترین لپ تاپ گیمینگ جهان با پردازنده مرکزی اینتل نسل 7 Core i7 و کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1080 را در همین سال روانه بازار کرد. در ادامه این سال شرکت تایوانی مادربردهای مختلف پرچمدار خود را در سری‌های متفاوت به بازار عرضه کرد و توانست لپ تاپ‌های سبک، باریک و در عین حال قدرتمندی را به کاربران ارائه دهد.
  • سال 2018 بود که ایسوس برای اولین بار لپ تاپ 17.3 اینچی گیمینگ خود با فناوری G-SYNC برای نرخ نوسازی 144 هرتزی روانه بازار کرد. در ادامه شرکت محبوب تایوانی تلاش کرد تا در زمینه لپ تاپ‌های گیمینگ پیشرفت بیشتری داشته باشد و در همین سال 2018 توانست اولین مانیتور مخصوص بازی 4K خود با نرخ نوسازی 144 هرتزی را به بازار عرضه کند. اولین گوشی گیمینگ ایسوس با نام ROG Phone نیز در همین سال راهی بازارهای مختلف شد. در سال 2018 ایسوس توانست هم در زمینه تولید مانیتورهای گیمینگ و هم لپ تاپ‌های مخصوص بازی رشد بسیاری کند و به نیاز جهان به سیستم‌های مناسب بازی بسیار خوب پاسخ دهد.
  • ایسوس در ابتدای سال 2019 بود که توانست اولین اولترابوک جهان با نسبت نمایشگر به بدنه 97 درصدی را روانه بازار کند. حاشیه‌های اطراف نمایشگر این لپ تاپ به طرز عجیبی کم و باریک بودند و حس بسیار خوبی برای کاربر به وجود می‌آوردند. در ادامه ایسوس اولین نمایشگر 32 اینچ 4K HDR خود با فناوری Mini LED و فناوری Dolby Vision جهان را تولید کرد. در ادامه این سال لپ تاپ‌های مختلف ایسوس یکی پس از دیگری با مشخصات جذاب و نمایشگرهایی با نرخ نوسازی بالا از راه رسیدند و ایسوس بیشتر از هر زمان دیگری تلاش کرد تا نظر گیمرها را بیشتر به سمت خود جلب کند. شرکت تایوانی اولین دستگاه جهان با نمایشگر 6.59 اینچی از نوع سوپر امولد و نرخ نوسازی 120 هرتزی و نرخ تأخیر 1میلی ثانیه و اسنپدراگون 855 پلاس را به بازار عرضه کرد. لپ تاپ‌های سری ROG و لپ تاپ TUF ایسوس در این سال بسیار جذاب‌تر شدند و برای طولانی نشدن متن از گفتن جزئیات بیشتر خودداری می‌کنیم.

 

مقایسه لپ تاپ های اپل با Asus:
مک بوک یا ایسوس

 

گوشی‌های مختلف ایسوس

در این بخش نگاهی به چند مدل از گوشی‌های ایسوس می‌اندازیم تا شما بیشتر با بهترین گوشی‌های هوشمند این برند آشنا شوید. البته که ایسوس گوشی‌های زیادی دارد و ما برای طولانی نشدن متن به همه آن‌ها نمی‌پردازیم.

گوشی ایسوس ROG Phone 5s Pro

این محصول یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ جهان و یکی از جذاب‌ترین مدل‌های برای اجرای بازی‌های مختلف است. این دستگاه از نمایشگری 6.78 اینچی از نوع امولد با رزولوشن FHD+ و نرخ نوسازی 144 هرتزی استفاده می‌کند. این پنل از فناوری HDR10+ و گستره رنگی 1 میلیاردی پشتیبانی می‌کند تا کیفیت آن عالی باشد.

این گوشی گیمینگ از تراشه 5 نانومتری اسنپدراگون 888+ قدرت می‌گیرد که چیپست بسیار قوی از کوالکام است و می‌تواند با همراهی 512 گیگابایت حافظه داخلی و 18 گیگابایت حافظه رم عملکرد بی نظیری را برای شما در اجرای بازی‌ها به ارمغان بیاورد.گوشی ایسوس ROG Phone 5s Pro

درست است که بخش دوربین برای گوشی‌های مخصوص بازی اهمیت ندارد اما این مدل از دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی بهره می‌برد و دو دوربین فوق عریض و ماکرو با سنسورهای 13 و 5 مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کنند. دوربین سلفی ROG Phone 5s Pro نیز سنسوری 24 مگاپیکسلی دارد.

ایسوس برای این محصول یک باتری با ظرفیت 6000 میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته که می‌تواند آن را به لطف فناوری شارژ سریع 65 واتی در مدت زمان مناسبی فول شارژ کنید. از دیگر مشخصات این محصول می‌توان به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، اسپیکرهای دوگانه استریو، فیلم برداری 8K، اندروید 11 و رابط کاربری ROG UI و دکمه‌های مخصوص بازی و حساس به فشار اشاره کرد.

گوشی ایسوس ZenFone 8 Flip

همان طور که در تاریخچه این شرکت مشاهده کردید، سازنده تایوانی همواره به دنبال نوآوری و خلاقیت در محصولات خود بوده است و بار دیگر این موضوع را در ZenFone 8 Flip به رخ کشیده و ثابت کرده است.

این محصول دوربین سلفی ندارد و در عوض دوربین اصلی آن می‌تواند بچرخد و در بالای گوشی قرار بگیرد و در نقش دوربین سلفی ظاهر شود. در واقع به این ترتیب عکس‌های سلفی نیز با دوربین اصلی به ثبت می‌رسند که این مورد باعث افزایش چشمگیر کیفیت این تصاویر خواهد شد. به علاوه این قابلیت باعث می‌شود دوربین فوق عریض و تله فوتو نیز برای ثبت عکس‌های سلفی در دسترس قرار بگیرد.

گذشته از این نوآوری جالب زنفون 8 فلیپ مشخصات خوبی هم دارد و از نمایشگری 6.67 اینچی سوپر امولد با رزولوشن FHD+ و نرخ نوسازی 90 هرتزی استفاده می‌کند و پشتیبانی از محتوای HDR10+ نیز ویژگی مثبت دیگر این پنل است.

در این گوشی نیز تراشه 5 نانومتری اسنپدراگون 888 مورد استفاده قرار گرفته است و شما حق انتخاب بین 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی را دارید و حافظه رم نیز 8 گیگابایت است. دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، فوق عریض 12 مگاپیکسلی و تله فوتو 8 مگاپیکسلی در شرایط مختلف عکاسی به شما کمک می‌کنند تا تصاویر جذابی به ثبت برسانید.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، فناوری شارژ سریع 30 واتی، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، اسپیکر استریو، فیلم برداری 8K، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، بدنه شیشه‌ای و فریم آلومینیومی و پشتیبانی از 5G دیگر مشخصات کلیدی این دستگاه به حساب می‌آیند.

 

مقایسه نوت بوک های Hp با Asus:
لپ تاپ ایسوس یا اچ پی

 

لپ تاپ‌های مختلف ایسوس

در این بخش نگاهی مختصر به لپ تاپ‌های مختلف ایسوس خواهیم داشت.

سری VivoBook ایسوس

سری اصلی لپ تاپ‌های ایسوس را می‌توانیم همین VivoBook در نظر بگیریم. این سری از لپ تاپ‌ها برای عموم کاربران بهترین گزینه به حساب می‌آیند و می‌توانند برای دانشجویان، دانش آموزان و استفاده در اداره و خانه بسیار کاربردی باشند.

در این لپ تاپ‌ها خبری از کارت گرافیک بسیار قوی یا CPU های بسیار قدرتمند نیست و ایسوس تلاش می‌کند تا تعادل خوبی بین بخش‌های مختلف برقرار کند. اکثر لپ تاپ‌های این سری به نسبت قیمت مشخصات خوبی را ارائه می‌دهند و به همین جهت نیز ارزش خرید بالایی دارند.سری VivoBook ایسوس

لپ تاپ‌های VivoBook را می‌توان به چهار دسته VivoBook، VivoBook Pro، VivoBook S و VivoBook Flip تقسیم بندی کرد.

سری ZenBook ایسوس

شرکت ایسوس لپ تاپ‌های ZenBook خود را به عنوان محصولاتی باکیفیت و خوش ساخت، باریک، ظریف و سبک معرفی می‌کند. این سری بالانس خوبی بین کیفیت ساخت، وزن کم و قابلیت جابجایی، مشخصات و همچنین قیمت برقرار کرده است و به همین سبب نیز لپ تاپ‌های این سری ارزش خرید بالایی دارند.

قیمت این لپ تاپ‌ها از میانرده شروع شده و تا محصولات بسیار باکیفیت و گران قیمت افزاش می‌یابد.

ایسوس ChromeBook

سری ChromeBook ایسوس مدل‌های بسیار متنوعی را شامل نمی‌شود و انتخاب‌های شما در این سری نسبتا محدود است. البته از نظر اندازه تنوع خوبی وجود دارد و شما می‌توانید نسخه ۱۰.۵ اینچی تبلت کروم بوک ایسوس را تهیه کنید که امکان اتصال کیبورد نیز به آن وجود دارد تا گزینه‌های ۱۱.۶ اینچی، ۱۲ اینچی، ۱۴ اینچی و ۱۵.۶ اینچی امکان انتخاب وجود دارد.

انتخاب پردازنده مرکزی برای این سری از Intel Celeron و Pentium آغاز شده و تا نسل 11 اینتل Core i7 ادامه پیدا می‌کند و شما همچنین می‌توانید سری 3000 AMD Ryzen 5 را انتخاب کنید. در این سری ایسوس لپ تاپ‌های سبک و باریکی می‌سازد و شارژ دهی طولانی مدت و بهتری نسبت به لپ تاپ‌های ویندوزی را وعده داده و همه این‌ها در کنار قیمت نسبتا خوب باعث می‌شود کروم بوک‌های ایسوس را انتخاب خوبی برای دانش آموزان و دانشجویان بدانیم.

ایسوس ExpertBook

ایسوس این سری از لپ تاپ‌های خود را در دسته بندی تجاری جای می‌دهد و این لپ تاپ‌ها تمرکز بالایی به روی بهره وری بالا دارند. این لپ تاپ‌ها از نظر پردازنده مرکزی تا نسل 11 اینتل Core i7 را به شما اجازه انتخاب می‌دهند و کیفیت و استقامت بسیار بالایی دارند و از گواهی مقاومت نظامی پشتیبانی می‌کنند.

این سری دو دسته بندی P و B را شامل می‌شود. سری B مشخصات بهتری دارد و از طراحی ظریف‌تر و بهتری نیز بهره می‌برد تا جایی که ایسوس ExpertBook B9 را سبک‌ترین لپ تاپ تجاری جهان نام گذاری کرده است.ایسوس ExpertBook

کارت گرافیک مجزا برای این لپ تاپ‌ها در نظر گرفته نشده است و همچنین برخی از مدل‌ها از تاچ پد عددی پشتیبانی می‌کنند تا کارهای محاسباتی با سرعت و دقت بهتری انجام شود.

ایسوس ProArt StudioBook

این سری لپ تاپ‌های حرفه‌ای هستند که بیشتر برای طراحان ساخته و طراحی شده‌اند و در دو نسخه ۱۵.۶ و ۱۷ اینچی به بازار عرضه می‌شوند و به شما امکان می‌دهند که تا رزولوشن 4K انتخاب کنید.

ایسوس برای این سری تنها انتخاب اینتل را در دسترس قرار داده و شما می‌توانید بین نسل نهم Core i7 و Core i9 و Xenon انتخاب کنید. از نظر کارت گرافیک نیز RTX 2060 و Quadro RTX 3000, 5000, 6000 در نظر گرفته شده است.

 

 

سری گیمینگ لپ تاپ‌ های ایسوس

یکی از جذاب‌ترین سری‌ها در لپ تاپ‌های هر برندی سری گیمینگ است که هم طراحی بسیار جذابی دارد و هم قدرت سخت افزاری و نمایشگر بسیار خوبی. بنابراین این سری هم برای افراد گیمینگ جذاب است و هم کابرانی که لپ تاپ قوی و خوب می‌خواهند سری گیمینگ را خریداری می‌کنند.

سری اصلی لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس ROG نام دارد. کیبورد این لپ تاپ‌ها از نور پس زمینه RGB پشتیبانی می‌کند و نمایشگر این لپ تاپ‌ها عموما از نرخ نوسازی ۱۲۰ یا ۱۴۴ هرتزی پشتیبانی می‌کنند که این موضوع باعث می‌شود هم بازی‌ها بسیار روان‌تر به نمایش دربیایند و هم هر کار دیگری با این لپ تاپ بسیار سریع و روان انجام شود.

این لپ تاپ‌ها را می‌توانید در نسخه‌های متفاوتی از پردازنده‌های مرکزی AMD و Intel و کارت گرافیک Nvidia پیدا کنید. البته که قیمت کلی این سری نسبتا زیاد است و تقریبا از بالا ۹۰۰ دلار شروع می‌شود و در ایران قیمتی نزدیک به ۳۰ میلیون و بالاتر دارد.سری گیمینگ لپ تاپ‌ های ایسوس

سری جدیدتر و ارزان قیمت‌تر لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس TUF نام دارد. این لپ تاپ‌ها نیز طراحی گیمینگ و جذابی دارند و از سخت افزار قدرت مندی استفاده می‌کنند. در مدل‌های ارزان قیمت‌تر TUF شاهد نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی نمایشگر یا کارت گرافیک بسیار قوی نیستیم ولی این لپ تاپ‌های از محصولات هم قیمت در سری‌های غیر گیمینگ ایسوس معمولا مشخصات جذاب‌تری دارند.

پس اگر به دنبال لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس هستید باید در دو سری ROG و TUF به دنبال محصول مورد نظر خود باشید. همچنین اگر به دنبال خرید یک لپ تاپ جذاب هستید این دو سری با توجه به مشخصات خوب می‌توانند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشند.

دیگر سری‌ های لپ تاپ ایسوس

سری‌هایی از لپ تاپ‌های ایسوس که در بالا به شما معرفی کردیم سری‌های اصلی این شرکت بودند که خود ایسوس به آن‌ها اهمیت بیشتری می‌دهد. اما این سازنده لپ تاپ‌های خود را در سری‌های دیگری نیز تولید می‌کند که در این بخش سعی می‌کنیم به آن‌ها اشاره کنیم.

  • سری BR و W: این لپ تاپ‌ها سبک وزن و کم مصرف هستند و با پردازنده مرکزی اینتل Pentium برای دانش آموزان و دانش جویان انتخاب مناسبی است.
  • سری E: لپ تاپ اقتصادی سبک و باریک ایسوس است که برای استفاده‌های ساده و روزمره در خانه طراحی و تولید شده است و از CPU اینتل Celeron و Pentium استفاده می‌کند.
  • سری L: لپ تاپ‌های سبک و کم مصرفی است که از پردازنده مرکزی اینتل Pentium استفاده می‌کند.
  • سری M: لپ تاپ‌های اصلی ایسوس برای استفاده روزمره است که قیمت مناسبی نیز دارد و از پردازنده‌های مرکزی AMD بهره می‌برد و انتخاب تا Ryzen 5000 امکان پذیر است.
  • سری NovaGo: لپ تاپ‌های ایسوس است که با همکاری کوالکام ساخته می‌شود و از تراشه‌های اسنپدراگون قدرت می‌گیرد. این سری به لپ تاپ‌های همیشه متصل یا “Always Connected” معروف هستند.
  • سری X: لپ تاپ‌های عمومی ایسوس با CPU اینتل در این سری قرار می‌گیرند.

محصولات دیگر ایسوس

به غیر از لپ تاپ و گوشی شما می‌توانید از برند ایسوس مانیتورهای مختلف، مادربرد، کارت گرافیک، کیس کامپیوتر،‌ حافظه داخلی، مودم، کیبورد، موس، هدفون و هدست، پاوربانک، کیف لپ تاپ و بسیاری از محصولات دیگر را تهیه کنید.

در واقع ایسوس در زمینه‌های مختلفی در حال حاضر فعالیت می‌کند و شما می‌توانید اکثر دستگاه‌های مورد نیاز خود را از این برند تایوانی تهیه کنید.

جمع بندی

در این مطلب تاریخچه کاملی از ایسوس و روند رشد و پیشرفت این برند را بیان کردیم تا شما بیشتر با سازنده تایوانی آشنا شوید. در ادامه نیز تلاش کردیم تا لپ تاپ‌ها و گوشی‌های اسوس را معرفی کنیم و دیگر محصولات این برند را نیز نام ببریم.

در نهایت اما باید بدانید که امروزه ایسوس یک شرکت بسیار بزرگ است و در زمینه‌های مختلف می‌تواند با تمام برندهای رقیب رقابت کند. ایسوس به خصوص در زمینه مادربرد و لپ تاپ‌های گیمینگ عملکردی عالی دارد و جزو انتخاب‌های اول یا اصلی کاربران مختلف است.

سوالات متداول

لپ تاپ Asus ساخت کجاست؟ ایسوس یک برند تایوانی است که در سال 1989 کار خود را در زمینه کامپیوترها و سخت افزار آغاز کرد. این برند در حال حاضر بزرگ‌ترین برند جهان از نظر مادربرد و همچنین تولید لپ تاپ‌های گیمینگ است و در بین سه شرکت برتر در ساخت نوت بوک‌ها نیز قرار می‌گیرد و همین موضوع به سادگی بزرگی شرکت در دنیای امروز را نشان می‌دهد.

ایسوس به چه معناست؟ نام Asus از چهار حرف آخر Pegasus گرفته شده است. پگاسوس اسب بالدار در اساطیر یونان بوده و الهام بخش هنر و یادگیری است. ایسوس نماد قدرت، روح خلاق و خلوص این موجود افسانه‌ای است و با هر محصول تلاش می‌کند تا بیشتر از قبل نماد این اسطوره در موارد مختلف باشد.

ایسوس چه محصولاتی دارد؟ به غیر از لپ تاپ و گوشی شما می‌توانید از برند ایسوس مانیتورهای مختلف، مادربرد، کارت گرافیک، کیس کامپیوتر،‌ حافظه داخلی، مودم، کیبورد، موس، هدفون و هدست، پاوربانک، کیف لپ تاپ و بسیاری از محصولات دیگر را تهیه کنید. در واقع ایسوس در زمینه‌های مختلفی در حال حاضر فعالیت می‌کند و شما می‌توانید اکثر دستگاه‌های مورد نیاز خود را از این برند تایوانی تهیه کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%88%d8%b3-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%da%a9%d8%ac%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f-%d9%86%da%af%d8%a7%d9%87%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae/
ads
ads