داغ ترین ها :
لپ تاپ لنوو ThinkPad T16 Gen 1 معرفی شد

لپ تاپ لنوو ThinkPad T16 Gen 1 معرفی شد

سری لپ‌تاپ‌های تینک‌پد به عنوان لپ‌تاپ‌هایی مناسب برای کسب و کارهای مختلف شناخته می‌شوند. اولین مدل از این لپ‌تاپ‌ها هم در سال ۱۹۹۲ توسط IBM معرفی شد. در واقع سی سال از معرفی اولین لپ‌تاپ تینک‌پد می‌گذرد. در سال ۲۰۰۵ شرکت لنوو برند تینک‌پد را خریداری کرد و از آن پس لپ‌تاپ‌های تینک‌پد با برند لنوو راهی بازار شدند. پس از سال ها شرکت لنوو تصمیم گرفت تغییراتی در برند تینک‌پد ایجاد کرد. این تغییرات به شکل خاص در سری T لپ‌تاپ‌های تینک‌پد رخ داد و حالا شاهد معرفی لپ تاپ لنوو ThinkPad T16 Gen 1 هستیم.

 

برای مشاهده لیست امروز پیشنهادات ویژه خرید لپ تاپ روی لینک بزنید: نوت بوک

 

لپ تاپ لنوو ThinkPad T16 Gen 1 اولین لپ تاپ ۱۶ اینچی سری T از خانواده تینک پد به حساب می‌آید. این لپ تاپ جدید جایگزین لپ تاپ ThinkPad T15 می‌شود که صفحه نمایشی بزرگ به عنوان یک لپ تاپ مخصوص کسب و کارها داشت. لپ تاپ لنوو ThinkPad T16 Gen 1 با زبان طراحی جدیدی در مقایسه با دیگر لپ‌تاپ‌های تینک پد سال ۲۰۲۱ ساخته شده است.

برای شروع بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که لپ تاپ لپ تاپ لنوو ThinkPad T16 از صفحه نمایش ۱۶ اینچی IPS LCD استفاده می‌کند که نسبت تصویر آن ۱۶:۱۰ است. لپ تاپ‌های سال گذشته سری تینک پد با نسبت تصویر ۱۶:۹ راهی بازار شده بودند. این صفحه نمایش ۱۶ را می‌توانید با وضوح تصویر 2.5 K هم در اختیار داشته باشید. حداکثر میزان روشنایی این صفحه نمایش ۵۰۰ نیت خواهد بود و از ۱۰۰ درصد رنگ‌های sRGB هم پشتیبانی می‌کند. همچنین لنوو اعلام کرده که لپ تاپ لنوو ThinkPad T16 را می‌توان با صفحه نمایش لمسی هم سفارش داد.

لپ تاپ لنوو ThinkPad T16 Gen 1

لپ تاپ لنوو ThinkPad T16 Gen 1 با پردازنده نسل ۱۲ اینتل که Alder Mobile نام دارد راهی بازار می‌شود. البته گفته شده که کاربران می‌توانند این لپ تاپ را با پردازنده AMD Ryzen 6000 هم خریداری کنند. مدلی که به پردازنده اینتل مجهز شده را می‌توانید با پردازنده اینتل Core i7  سری U یا سری P سفارش داد. حتی مشخص شده که می‌توان روی این مدل حداکثر ۴۸ گیگابایت رم قرار داد. این امکان هم وجود دارد که کاربران بتوانند از ۲ ترابایت حافظه PCIe Gen 4 SSD روی این محصول استفاده کنند. حتی کاربران این امکان را خواهند داشت که کارت گرافیکی این محصول را هم انتخاب کنند. از مدل MX550 گرفته تا RTX 2050 را می‌توانید به عنوان کارت گرافیکی انتخاب کنید.

 

چگونه سرعت اینترنت لپ تاپ را افزایش دهیم؟
بالا بردن سرعت اینترنت لپ تاپ

 

روی مدل AMD لپ تاپ لنوو ThinkPad T16 Gen 1 هم می‌توانید از ۳۲ گیگابایت رم LPDDR 5 با فرکانس 6400 هرتز استفاده کنید. می‌توانید ۲ ترابایت حافظه PCIe Gen 4 SSD هم روی این محصول قرار دهید. در ادامه مشخص شد که از کارت گرافیکی سری Ryzen 7 Pro 6000 روی این محصول استفاده خواهد شد.

این لپ تاپ را می‌توانید با یک باتری ۵۲.۵ وات یا باتری ۸۶ وات ساعتی خریداری کنید که از شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کنند. کاربران اگر مدل اینتل را با باتری ۸۶ وات ساعتی انتخاب کنند به شارژ سریع ۱۳۵ وات دسترسی خواهند داشت.

از نظر راه‌های ارتباطی هم باید به این موضوع اشاره کنیم که لپ تاپ لنوو ThinkPad T16 Gen 1 از Wi-Fi 6 استفاده می‌کند و بلوتوث ۵.۲ خواهد داشت. حتی مشخص شده که این محصول را می‌توانید با پشتیبانی از شبکه LTE هم سفارش دهید. اتفاقی که باعث می‌شود همیشه به اینترنت دسترسی داشته باشید.

لپ تاپ لنوو ThinkPad T16 Gen 1

از پورت‌های قرار گرفته روی این محصول می‌توانیم به ۲ پورت USB C و دو پورت USB A 3.2 Gen 1 و یک پورت HDMI 2 اشاره کنیم. پورت شبکه، خروجی ۳.۵ میلی‌متری هدفون هم روی این محصول قرار گرفته‌اند. اگر مدلی را سفارش دهید که از شبکه LTE پشتیبانی می‌کند، مهم قرار گرفتن سیم‌کارت هم روی این لپ‌تاپ دیده می‌شود.

شرکت لنوو اعلام کرده که اگر مدل اینتل لپ تاپ لنوو ThinkPad T16 Gen 1 را خریداری کنید به پورت‌های USB C از نوع تاندربولت ۴ استفاده خواهید کرد. مدل AMD این لپ تاپ هم از پورت USB C استفاده می‌کنند که از نوع USB C 3.2 Gen 2 خواهند بود.

صفحه مربوط به مدل‌های اینتل و AMD لپ تاپ لنوو ThinkPad T16 Gen 1 در سایت لنوو ساخته شده است. این محصول به زودی در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا عرضه می‌شود. انتظار داریم که این لپ تاپ در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ راهی بازار شود. پس مدت زمان زیادی برای در اختیار داشتن این لپ تاپ نباید صبر کنید.

 

شاید نیاز داشته باشید:
حل مشکل تاچ پد موس لپ تاپ لنوو

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%84%d9%86%d9%88%d9%88-thinkpad-t16-gen-1/
ads
ads