داغ ترین ها :
مقایسه لپ تاپ و کامپیوتر، کدامیک را بخریم؟

مقایسه لپ تاپ و کامپیوتر، کدامیک را بخریم؟

وسایل هوشمند دنیای ما را بیشتر از هر زمان دیگری در اختیار گرفته‌اند و حالا بدون این محصولات عملاً قادر نیستیم به زندگی عادی خود ادامه دهیم. یکی از مهم‌ترین این وسایل لپ تاپ یا کامپیوتر است که در تقریبا انجام هر کاری کارایی دارد و به ما کمک می‌کند تا برنامه‌نویسی کنیم، ادیت عکس و فیلم انجام دهیم، بازی کنیم و بسیاری از کارهای دیگر.

اما به طور کلی لپ تاپ انتخاب مناسب‌تری است یا کامپیوتر؟ مزایای لپ تاپ نسبت به کامپیوتر چه مواردی است؟ تفاوت پردازنده لپ تاپ با کامپیوتر در چه نکاتی است؟ در ادامه این مطلب قصد داریم به مقایسه لپ تاپ و کامپیوتر بپردازیم و به سوالات مختلف در زمینه مقایسه این دو محصول پاسخ دهیم.

 

برای مشاهده تمام کامپیوترها و لپ تاپ های فروشگاه تکنولایف روی لینک بزنید: قیمت لپ تاپ

 

مروری بر تاریخچه کامپیوتر

شاید بتوانیم اولین کامپیوتر را مربوط به 200 سال قبل بدانیم زمانی که چارلز بابیج کامپیوتری با وزن 317 کیلوگرم تولید کرد، البته این محصول خیلی شباهتی با کامپیوترهای امروزی نداشت. با گذشت زمان و نیاز بیشتر کاربران به کامپیوترها، این دستگاه‌ها پیشرفت کردند و و در مرحله‌ای از این روند افراد نیاز داشتند تا بسته به کار خود کامپیوتر را به دنبال داشته باشند.

در این نقطه حدود 37 سال پیش لپ تاپ‌ها به‌وجود آمدند که عملا همان کامپیوتر بودند ولی امکان حمل و نقل داشتند. این روند ادامه پیدا کرد تا امروزه لپ تاپ‌ها بیشتر از هر زمان دیگری کارایی دارند و نقش اساسی را در زندگی همه ما ایفا می‌کنند.

مزایای لپ تاپ نسبت به کامپیوتر

لپ تاپ‌ها تفاوتی در عمل با کامپیوترها ندارند و تنها می‌توانند بدون نیاز به برق و به کمک باتری تا مدتی فعالیت کنند و همچنین از مانیتور متصل استفاده می‌کنند و به جای موس نیز شما از تاچ‌پد بهره‌مند خواهید شد و کیبورد نیز درون خود بدنه جا گرفته است. این یعنی کل پکیج کیس، مانیتور، کیبورد، موس و اسپیکر درون یک بدنه حدود 1 تا 3 کیلوگرمی جا گرفته که امری بسیار تحسین‌برانگیز است.

 

انواع کیبورد کامپیوتر و لپ تاپ را می توانید از تکنولایف بخرید: کیبورد

 

تفاوت لپ تاپ ها و رایانه های رومیزی

در ادامه این بخش به صورت مجزا لپ تاپ و کامپیوتر را در زمینه‌های مختلف با هم مقایسه می‌کنیم تا شما بنا به نوع استفاده‌ای که دارید بتواند بین این دو یکی را انتخاب کرده و خریداری کنید.

طراحی و حمل و نقل

مزایای لپ تاپ نسبت به کامپیوتر:

  • امکان حمل و نقل
  • وزن بسیار کمتر
  • عدم وابستگی به وجود میز
  • نبود سیم هنگام استفاده
  • عدم نیاز به خرید تک تک اجزاء و مهارت لازم برای بستن کیس

مزایای کامپیوتر نسبت به لپ تاپ:

  • آسیب کمتر به دلیل ثابت بودن

دلیل تولید لپ تاپ‌ها در ابتدا همین امکان حمل و نقل بود و از این جهت برتری قابل ملاحظه‌ای وجود دارد. شما در صورت داشتن یک لپ تاپ می‌توانید بدون هیچ مشکلی آن را به دنبال خود داشته باشید و مثلا لپ تاپ را به دانشگاه یا محل کار ببرید در صورتی که استفاده از کامپیوتر به خانه و میزکار محدود می‌شود.

کامپیوترهای رومیزی به یک میز نیاز دارند تا شما بتوانید اجزاء مختلف را به روی آن قرار دهید در صورتی که لپ تاپ به طور حتمی نیاز به میز ندارد و شما می‌توانید آن را به روی پای خود قرار دهید یا به روی زمین بگذارید. یک لپ تاپ در نهایت 4 کیلوگرم وزن دارد در صورتی که کامپیوتر با وجود مانیتور و کیس و اسپیکر و دیگر اجزاء وزن بسیار بیشتری دارد.

مقایسه صفحه نمایش لپ تاپ و کامپیوتر رومیزی

از طرف دیگر همین امکان جابجایی لپ تاپ‌ها باعث می‌شود این محصولات بیشتر در معرض آسیب باشند. مثلا ممکن است لپ تاپ از دست شما بیفتد یا در کیف به آن فشار وارد شود ولی کامپیوترهای رومیزی از این آسیب‌ها به طور کامل در امان هستند.

پس در نهایت اگر از دسته افرادی هستید که زیاد از خانه خارج می‌شوید و در عین حال برای انجام کارهای مختلف نیز به لپ تاپ نیاز دارید به طور حتم باید لپ تاپ خریداری کنید، اما اگر از جمله افرادی هستید که بیشتر زمان خود را در خانه سپری می‌کنند می‌توانید کامپیوتر خریداری کنید.

 

تا تصمیم نهایی همراه شما هستیم:
کنسول یا لپ تاپ گیمینگ

 

صفحه نمایش

مزایای لپ تاپ نسبت به کامپیوتر:

  • امکان استفاده از نرخ نوسازی بالا و نرخ تأخیر کم با هزینه کمتر

مزایای کامپیوتر نسبت به لپ تاپ:

  • امکان خرید مانیتور بزرگ‌تر
  • امکان خرید مانیتور از برند دلخواه
  • انتخاب‌های بیشتر

یکی از مهم‌ترین بخش‌های لپ تاپ صفحه نمایش آن است. اگر شما لپ تاپ میان‌رده خریداری کنید به احتمال قوی با یک پنل IPS با رزولوشن FHD مواجه خواهید بود. اگر بودجه خود را کمی افزایش دهید امکان خرید نمایشگر QHD یا پنلی با نرخ نوسازی 120، 144 یا حتی بالاتر را خواهید داشت که باعث می‌شود لذت کار کردن و بازی کردن با لپ تاپ دو چندان شود.

برای کامپیوتر اما شما باید مانیتور را به صورت جداگانه خریداری کنید. این نکته باعث می‌شود تا شما انتخاب‌های بسیار زیادی داشته باشید و بتوانید طبق نیاز به سراغ برندهای مختلف و مدل‌های متفاوت بروید. همچنین شما می‌توانید مانیتوری با اندازه 24 یا 27 اینچ خریداری کنید در صورتی که اندازه نمایشگر لپ تاپ‌ها 14، 15 یا نهایت 17 اینچ است.لپ تاپ یا کامپیوتر برای دانشجو

از طرف دیگر قیمت مانیتورهایی که نرخ نوسازی 120 هرتزی یا بالاتر داشته باشند کمی زیاد است و گاهی مجبور می‌شوید به اندازه 30 درصد مبلغ کل یک لپ تاپ برای خرید مانیتور با نرخ نوسازی بالا هزینه کنید که اتفاق خیلی مثبت و جذابی نیست.

پس اگر صفحه نمایشی FHD با نرخ نوسازی بالا، نرخ تأخیر کم و باکیفیت می‌خواهید شاید خرید لپ تاپ برای رسیدن به این مهم هزینه کمتری را برای شما به همراه داشته باشد و برای خرید مانیتوری با این مشخصات باید قیمت نسبتا زیادی پرداخت کنید. از طرفی اگر می‌خواهید آزادی عمل زیادی داشته باشید و بتوانید بدون هیچ دغدغه به سراغ برند و مدل مورد نظر بروید بهتر است از کامپیوتر استفاده کرده و یک مانیتور خریداری کنید.

 

انواع مانیتور را می توانید از تکنولایف بخرید: خرید مانیتور

سخت افزار

مزایای لپ تاپ نسبت به کامپیوتر:

  • ندارد

مزایای کامپیوتر نسبت به لپ تاپ:

  • قدرت سخت افزاری بیشتر
  • سیستم خنک کننده بهتر
  • قابلیت ارتقاء بهتر

لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر برای بازی؟ این سوال ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد. به طور کلی کامپیوترها قدرت بیشتری به نسبت لپ تاپ‌ها دارند و طبیعتا به همین دلیل نیز برای بازی کردن شاید بتوانیم آن‌ها را گزینه بهتری به نسبت لپ تاپ بدانیم. به نوعی در مقایسه گرافیک لپ تاپ با کامپیوتر باید بگوییم که پیروز این نبرد کامپیوتر رومیزی است.

دلیل این موضوع به اندازه کوچک لپ تاپ‌ها برمی‌گردد و مثلا سازنده کارت گرافیک مجبور است تا اندازه کارت گرافیک خود را کاهش دهد تا این قطعه درون لپ تاپ جای بگیرد. همچنین کامپیوترها به دلیل این که به طور مستقیم به برق متصل هستند قدرت بیشتری دارند.

موضوع مهم‌تر این که کامپیوتر هنگام بازی کردن قطعا کمتر از لپ تاپ داغ می‌شود؛ چرا که اولا فضای کیس قطعا بسیار بیشتر از لپ تاپ است و هوا بهتر و راحت‌تر وارد می‌شود و دوما که شما می‌توانید از چندین فن و یا حتی سیستم خنک کننده مایع استفاده کنید تا دمای پردازنده مرکزی و کارت گرافیک و قسمت‌های دیگر افزایش پیدا نکند ولی برای لپ تاپ به سیستم خنک کننده خود محصول و نهایتا یک کول‌پد محدود هستید.

تفاوت لپ تاپ ها و رایانه های رومیزی

اما این توضیحات ممکن است باعث می‌شود که شما از خود بپرسید که ایا لپ تاپ برای بازی مناسب است؟ همان‌طور که می‌دانید بسیاری از برندهای بزرگ دنیا مثل لنوو، ایسوس، ایسر، ام اس آی، اچ پی، دل و برندهای دیگر در طول سال در حال ساخت چندین مدل لپ تاپ گیمینگ هستند و کاربران در طی چند سال اخیر با توجه به پیشرفت چشم‌گیر در صنعت بازی سازی بیشتر به سمت لپ تاپ‌های گیمینگ جذب شده‌اند.

لپ تاپ گیمینگ دسته‌ای خاص از لپ تاپ‌های هر شرکتی است که مخصوص بازی کردن تولید می‌شود، اما این گفته دقیقا چه مفهومی دارد؟ این یعنی تمرکز اصلی شرکت سازنده در ساخت لپ تاپ‌های گیمینگ اجرای بازی‌ها است و این یعنی سخت افزار این لپ تاپ‌ها اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند.

لپ تاپ‌های گیمینگ طراحی‌های متفاوتی نسبت به لپ تاپ‌های معمول دارد و در واقع عموم این لپ تاپ‌ها ظریف ساخته نمی‌شود. در طراحی لپ تاپ‌های گیمینگ از نور پردازی RGB استفاده می‌شود که یکی از تفاوت لپ تاپ گیمینگ و معمولی است.

 

در رنج 25 میلیون و کمتر، لپ تاپ چی بخریم؟
لپ تاپ تا 25 میلیون

 

از طرف دیگر فرق لپ تاپ گیمینگ با معمولی این است که لپ تاپ‌های گیمینگ فن‌های قوی‌تری دارند تا هنگام بازی بتوانند دمای لپ تاپ را پایین نگه دارند. همچنین تأخیر نمایشگر و نرخ نوسازی پنل نیز در این دسته لپ تاپ‌ها اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند؛ چرا که روان اجرا شدن بازی‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی هر لپ تاپ گیمینگی است.

لپ تاپ گیمینگ به نسبت قیمت می‌تواند قدرت سخت افزاری بسیار خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد و به شما اجازه دهد تا بدون هیچ مشکلی در حالت گرافیکی بسیار بالا نیز با لپ تاپ بازی کنید. در واقع درست است که لپ تاپ‌ها قدرت کمتری نسبت به کامپیوترها دارند اما لپ تاپ‌های گیمینگ با هدف بازی کردن ساخته می‌شوند و کارت گرافیک و پردازنده‌های مرکزی بسیار قوی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

البته یکی از برترهای دیگر سیستم کامپیوتر رومیزی این است که بسیار راحت‌تر از یک لپ تاپ شما می‌توانید بخش‌های مختلف آن و در واقع قطعات را ارتقاء دهید. لپ تاپ‌های اکثرا امکان ارتقاء کارت گرافیک و پردازنده مرکزی را ندارند و شما تنها می‌توانید حافظه داخلی و باتری را تعویض کنید.

پس اگر یک گیمر حرفه‌ای هستید و می‌خواهید به بالاترین فریم ریت ممکن دست پیدا کنید حتما به سراغ کامپیوتر بروید و یک کامپیوتر گیمینگ بسیار قوی برای خود تهیه کنید اما اگر می‌خواهید سیستمی داشته باشید که هم بتواند بازی‌ها را در گرافیک بالا اجرا کند و هم به شما امکان دهد تا آن را به دنبال خود داشته باشید و حتی در سفر نیز بازی کنید به سراغ لپ تاپ و به خصوص لپ تاپ گیمینگ بروید.

قیمت

مزایای لپ تاپ نسبت به کامپیوتر:

  • نیازی به پرداخت هزینه برای سرهم کردن کیس ندارد (در صورت نداشتن مهارت لازم)
  • همزمان شما کیبورد، تاچ‌پد، وب‌کم، نمایشگر و دیگر قطعات را خریداری می‌کنید

مزایای کامپیوتر نسبت به لپ تاپ:

  • قیمت کمتر
  • امکان شخصی سازی بیشتر در خرید لوازم

در مقایسه گرافیک لپ تاپ با کامپیوتر و همچنین تفاوت پردازنده لپ تاپ با کامپیوتر بحث قیمت پیش می‌آید. به نوعی یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند باعث شود شما بین لپ تاپ و کامیپوتر یکی را گزینش کنید همین بحث قیمت است.

در حالت کلی قیمت یک لپ تاپ به نسبت کامپیوتر رومیزی هم‌رده گران‌تر است و این یعنی شما با خرید سیستم کامپیوتر رومیزی می‌توانید هزینه کمتری صرف کنید. البته که این گفته تا حد زیادی به این بستگی دارد که مثلا چه مانیتور یا کیبوردی برای سیستم رومیزی خود خریداری کنید و اگر قرار باشد به سراغ محصولات گران قیمت بروید شاید قیمت سیستم شما در نهایت بیشتر از لپ تاپ شود.

لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر برای بازی

دلیل قیمت بیشتر لپ تاپ این است که این محصول از تاچ‌پد، کیبورد، در برخی مدل‌ها حسگر اثر انگشت، اسپیکر داخلی و بسیاری از اجزاء دیگر استفاده می‌کند و همچنین شرکت باید کل این قطعات را در یک بدنه کوچک با وزن 1 تا 3 کیلوگرم جای دهد که این موضوع باعث قیمت بیشتر لپ تاپ می‌شود.

البته اگر می‌خوهید به دلیل قیمت کمتر به سراغ سیستم کامپیوتر رومیزی بروید توجه داشته باشید که باید توانایی متصل کردن قطعات به هم درون کیس را داشته باشید و یا به شخصی هزینه پرداخت کنید تا کیس را برای شما سرهم کند. پس در صورتی که خودتان توانایی سرهم کردن کیس را ندارید این هزینه را نیز در گوشه ذهن داشته باشید.

 

آموزش اتصال هندزفری به لپ تاپ و کامپیوتر:
چگونه هندزفری بی سیم را به کامپیوتر وصل کنیم

 

باتری

مزایای لپ تاپ نسبت به کامپیوتر:

  • عدم وابستگی به برق
  • خاموش نشدن ناگهانی به دلیل قطع برق

مزایای کامپیوتر نسبت به لپ تاپ:

  • قدرت بیشتر به دلیل اتصال مستقیم به برق

لپ تاپ‌های از باتری استفاده می‌کنند و این یعنی شما بدون نیاز به برق می‌توانید در هر جایی از لپ تاپ خود تا چند ساعت بهره ببرید. از طرفی این باتری بعد از چند سال ممکن است آسیب ببیند و نیاز باشد تا شما آن را تعویض کنید.

از طرف دیگر کامپیوتر از پاور استفاده می‌کند و به صورت مستقیم به برق متصل می‌شود. این یعنی به محض این که برق قطع شود شما دیگر قادر نخواهید بود از کامپیوتر رومیزی خود استفاده کنید و حتی ممکن است اطلاعات ذخیره نشده شما نیز از بین برود. همین پاور نیز بعد از چند سال ممکن است آسیب ببیند و نیاز باشد تا شما آن را تعویض کنید.

لپ تاپ یا کامپیوتر برای دانشجو مناسب‌تر است؟

اگر دانشجو هستید و برای شما سوال است که لپ تاپ یا کامپیوتر برای دانشجو مناسب‌تر است باید بگوییم که با توجه به این که باید لپ تاپ خود را برای پروژه‌های مختلف به دنبال داشته باشید و کارهای خود را به روی این دستگاه به استاد نشان دهید بهتر است که به سراغ لپ تاپ بروید.

از طرف دیگر ممکن است دانشجوی یک شهر دیگر شوید و مجبور باشید که سیستم خود را دائما به دنبال خود جابجا کنید و به همین دلیل خرید کامپیوتر برای دانشجو چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد، مگر این که رشته شما به گونه‌ای باشد که نیاز به لپ تاپ در دانشگاه نداشته باشید.

لپ تاپ یا کامپیوتر برای دانشجو

اگر برای کارهای سنگین نیاز به سیستم دارید لپ تاپ گیمینگ خریداری کنید تا از نظر سخت افزاری نیز با مشکل مواجه نشوید و لپ تاپ بتواند به خوبی از پس کارهای مورد انتظار شما بربیاید. در ادامه این بخش به لپ تاپ‌های دانشجویی در بازه‌های قیمتی مختلف می‌پردازیم.

 

خرید انواع لپ تاپ دانشجویی از تکنولایف: قیمت لپ تاپ دانشجویی

لپ تاپ اچ پی 15.6 اینچی مدل Victus 15 i5 13420H 16GB 512GB RTX3050

اگر برای خرید لپ تاپ دانشجویی می‌توانید کمی بیشتر از بودجه لپ تاپ‌های اقتصادی هزینه کنید، پس بهتر است به سراغ برند اچ پی رفته و از مدل ویکتوس استفاده کنید. لپ تاپ اچ پی 15.6 اینچی مدل Victus 15 i5 13420H 16GB 512GB RTX3050 یک لپ تاپ گیمینگ است که در میان لپ تاپ میان رده با کاربری دانشجویی و مالتی مدیا هم پیدا می‌شود. که از پردازنده مرکزی و گرافیکی خوبی برخوردار شده و می‌تواند پاسخگوی برنامه‌ها و نرم افزارهای سنگین مهندسی هم باشد؛ به همین دلیل پشتیبان خوبی برای دوران دانشجویی به حساب می‌آید و در کنار این‌ها از قیمت بالایی هم برخوردار نیست و در دسته لپ تاپ‌های معمولی با قیمت متوسط به سر می‌برد.

لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل ویکتوس با پردازنده مرکزی CORE i5

لپ تاپ hp مدل ویکتوس 15 دارای ابعاد و وزنی قابل حمل است که البته اگر با جابه‌جا کردن لپ تاپ 2 کیلوگرمی مشکلی نداشته باشید. این لپ تاپ صفحه نمایشی 15.6 اینچی همراه با نرخ نوسازی بالای 144 هرتزی دارد که برای نمایش انواع محتوا نرخ نوسازی بسیار خوبی محسوب می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که رزولوشن هم به صورت فول اچ دی است. این لپ تاپ دارای پردازنده مرکزی Core i5 نسل 13 به مدل 13420H است که در کنار پردازنده گرافیکی GeForce RTX 3050 به لپ تاپ قدرت پردازش بالایی را می‌دهد و اجازه می‌دهد تا لپ تاپ بتواند به راحتی کارهای گرافیکی، بازی و نرم افزارهای مهندسی را اجرا کند.

علاوه‌بر تمام مشخصات گفته شده، قابلیت ارتقای حافظه داخلی 512 گیگابایتی SSD این محصول هم ویژگی کاربردی به حساب می‌آید. همچنین برای کار کردن با لپ تاپ هم باید بدانید که با یک بار شارژ کردن باتری 70 وات ساعتی می‌توانید بسته به کاری که انجام می‌دهید، میزان شارژدهی متفاوت از حداقل 3 ساعت تا 5 ساعت بدست بیاورید.

 

خرید لپ تاپ 15 اینچی hp مدل Victus 15 i5 13420H

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو Ideapad 5 15ITL05 i7 16GB 512GB SSD

اگر نسبتا بودجه خوبی دارید و می‌خواهید که لپ تاپ دانشجویی شما توانایی پشتیبانی از نرم افزارهای ادیت و مهندسی را داشته باشد، لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل Ideapad 5 15ITL05 گزینه مناسبی برای خرید محسوب می‌شود. در حقیقت شما می‌توانید با خرید این لپ تاپ در پاسخ به سوال (با لپ تاپ چه کارهایی میشه انجام داد؟) می‌توانید جواب‌هایی مانند ویرایش عکس و فیلم، نصب و استفاده از نرم افزارهای کمک کننده فنی مهندسی، برنامه نویسی و حتی انجام بازی‌های سبک به صورت آفلاین و آنلاین را بدهید.

لپ تاپ دانشجویی لنوو مدل Ideapad 5 15ITL05 i7

لپ تاپ Ideapad 5 لنوو دارای صفحه نمایشی به ابعاد 15.6 اینچ است که رزولوشنی فول اچ دی دارد و میزان روشنایی آن هم به 300 نیت می‌رسد، از همین نظر کار کردن با آن باعث اذیت چشم در ساعات مختلف شبانه روز نمی‌شود. این لپ تاپ در کنار مشخصات خوبی که در بخش صفحه نمایش دارد، از لحاظ سخت افزاری هم به پردازنده مرکزی و گرافیکی بسیار خوبی هم مجهز شده، به طوریکه می‌تواند برای دانشجویان طراحی دستگاهی کار راه انداز محسوب شود؛ برای همین با توجه به قیمتی که دارد، از ارزش خرید بالایی برخوردار است.

لپ تاپ آیدیا پد 5 لنوو مدل 15ITL05 دارای پردازنده مرکزی Core i7 به مدل 1165G7 است که سرعت پردازش بالایی دارد و ترکیب آن با پردازنده گرافیکی مجزای GeForce MX450 باعث می‌شود تا دانشجو بتواند در اجرای بسیاری از برنامه‌ها با خیال راحت روی لپ تاپ حساب باز کند. در کنار این اطلاعات هم لازم به ذکر است که آیدیا پد 5 لنوو به یک حافظه SSD با ظرفیت 512 گیگابایت هم مجهز شده که قابلیت ارتقا هم دارد یعنی دانشجو در صورت نیاز می‌تواند از حافظه‌های بیشتر استفاده کند. در ارتباط با باتری هم می‌توان به این صورت گفت که باتری 57 وات ساعتی این لپ تاپ دانشجویی می‌گذارد تا صفحه نمایش لپ تاپ با یک بار شارژ حداقل تا 3 ساعت روشن باقی بماند که میزان حداکثر آن هم کاملا بستگی به برنامه‌ای دارد که دانشجو روی سیستم اجرا می‌کند.

 

خرید لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل آیدیا پد 5 15ITL05 i7

 

لپ‌ تاپ 15.6 اینچی ایسوس Vivobook 15 X1502ZA i3 1215U 4GB 256GB SSD

اگر قصد دارید تا دوران دانشجویی را با کمترین هزینه ممکن برای خرید لپ تاپ سپری کنید، اما لپ تاپ از برند معروف و با کیفیتی داشته باشید که قبلا امتحان‌های خودش را پس داده باشد، می‌توانید روی سری ویوو بوک ایسوس حساب باز کنید. این لپ تاپ با توجه به قیمت و وزن پایینی که دارد؛ اما از صفحه نمایشی به نسبت بزرگ در حدود 15.6 اینچ مجهز شده که رزولوشنی 1920 در 1080 پیکسل دارد. همچنین در کنار این وضوح فول اچ دی، نرخ نوسازی 60 هرتزی هم دارد که نشان دهنده توانایی پاسخگویی لپ تاپ در امور دانشجویی و روزمره است.

لپ تاپ دانشجویی ارزان ایسوس مدل Vivobook 15 X1502ZA i3 1215U

در قلب لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل ویوو بوک 15 سری  X1502ZA از پردازنده مرکزی Core i3 نسل 12 استفاده شده که دارای 10 مگابایت حافظه کش است و با همکاری پردازنده گرافیکی UHD Graphics می‌تواند امور روزمره را به راحتی برای دانشجویان و افرادی که قصد انجام کارهای تخصصی با لپ تاپ ندارند را انجام دهد. در کنار این ویژگی‌ها می‌توان به 256 گیگابایت حافظه SSD هم اشاره کرد که قابلیت ارتقا دارد و از این نظر هم می‌توان روی مناسب بودن آن برای جلو بردن امور روزانه حساب باز کرد.

شرکت ایسوس برای این لپ تاپ ارزان قیمت و دانشجویی از یک باتری با ظرفیت 42 وات ساعت استفاده کرده که با یک بار شارژ می‌تواند تا 3 ساعت شارژدهی مفید داشته باشد که البته بسته به میزان استفاده از برنامه‌ها دارد و این زمان می‌تواند کمتر یا بیشتر هم شود. در مجموع لپ‌ تاپ 15.6 اینچی ایسوس Vivobook 15 X1502ZA i3 1215U 4GB 256GB SSD لپ تاپی اقتصادی است که اگر با توجه به میزان قدرت پردازش پردازنده‌های گرافیکی و مرکزی‌اش از آن انتظار داشته باشید، به راحتی می‌توانید تا مدت‌ها با رضایت کامل از آن استفاده کنید.

 

خرید لپ‌ تاپ ایسوس Vivobook 15 X1502ZA i3 1215U

 

لپ تاپ اچ پی 15.6 اینچی مدل HP 15-DW4002NE i5 1235U 8GB 512SSD MX550

اگر بودجه شما برای خرید لپ تاپ دانشجوئیی در بازه 20 تا 30 میلیون قرار دارد؛ حتما می‌دانید که در حال حاضر برای خرید لپ تاپ بودجه بالایی محسوب نمی‌شود؛ اما خوشبختانه همچنان مدل‌های قابل ارزشی  را می‌توان در این بازه پیدا کرد. لپ تاپ اچ پی 15.6 اینچی مدل HP 15-DW4002NE i5 1235U 8GB 512SSD MX550 یکی از آن لپ تاپ‌های ارزان قیمتی است که کمپانی سازنده یعنی اچ پی تا حد ممکن از بهترین مشخصات در آن استفاده کرده است.

لپ تاپ اچ پی 15.6 اینچی مدل HP 15-DW4002NE i5 1235U لپ تاپ دانشجویی

لپ تاپ اچ پی مدل 15-DW4002NE دارای وزنی نسبتا سبک در حدود 1.7 کیلوگرم است و  حمل سختی ندارد. این لپ تاپ دارای صفحه نمایشی با پوشش مات به ابعاد 15.6 اینچ است و تمام محتوا را با کیفیت فول اچ دی یعنی 1920 در 1080 پیکسل نمایش می‌دهد. در کنار وضوح Full HD میزان روشنایی آن به 250 نیت هم می‌رسد. در ارتباط با بخش سخت افزار می‌توان گفت که لپ تاپ اچ پی 15.6 اینچی مدل HP 15 به پردازنده مرکزی از نوع Core i5 از نسل 12 مجهز شده که قدرت پردازش تقریبا خوبی دارد و می‌تواند همراه خوبی در پروژه‌های دانشجویی و امور روزمره باشد. همچنین در کنار این تراشه، کمپانی hp از پرد ازنده گرافیکی GeForce MX550 انویدیا استفاده کرده است تا بازی‌های سبک و نرم افزارهایی مثل فوتوشاپ به راحتی روی لپ تاپ اجرا شوند.

میزان حافظه‌ای که شرکت سازنده برای این لپ تاپ در نظر گرفته از نوع SSD است و ظرفیت آن به 512 گیگابایت می‌رسد که از این نظر هم نگرانی‌ها را بابت زود پر شدن حافظه لپ تاپ تا حد زیادی از بین می‌برد. در پایان هم باید به بخش باتری اشاره کنیم؛ باتری به کار رفته در لپ تاپ اچ پی مدل HP 15-DW4002NE i5 1235U دارای ظرفیت 41 وات ساعتی است و با شارژی به توان 65 وات شارژ می‌شود و می‌تواند با یک بار شارژ؛  2 الی 4 ساعت شارژدهی داشته باشد.

 

خرید لپ تاپ اچ پی مدل 15-DW4002NE i5 1235U

 

لنوو Ideapad 330-E

لپ تاپ ارزان قیمت لنوو Ideapad 330-E

اگر بودجه‌ی کمی برای خرید لپ تاپ دارید یا به هر دلیلی می‌خواهید بودجه‌ی کمی را به خرید لپ تاپ اختصاص دهید یکی از بهترین لپ تاپ دانشجویی با قیمت مناسب همین مدل از لپ تاپ لنوو است. این لپ تاپ وزنی ۲.۲ کیلوگرمی و ضحامتی حدود ۲۳ میلی متری دارد. پردازنده مرکزی آن Intel Celeron N4000 است و ۴ گیگابایت هم حافظه‌ی رم از نوع DDR4 برای این مدل در نظر گرفته شده است. به علاوه شما از یک ترابایت حافظه‌ی داخلی هم بهره مند می‌شوید. پردازنده گرافیکی Ideapad 330-E از نوع Intel HD Graphics 620 است و نمایشگر آن اندازه‌ای ۱۵.۶ اینچی و رزولوشن HD دارد. از دیگر مشخصات مهم این لپ تاپ می‌توان به باتری لیتیوم یون با ظرفیت ۳۰ وات ساعت و دو بلندگوی ۲ وات با تکنولوژی Dolby Audio اشاره کرد.

 

خرید لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad 3 15IGL05 N4020 4GB 1TB DOS

 

لنوو Ideapad L340 R3

اگر می‌توانید مقداری بودجه‌ی خود را نسبت به لپ تاپ قبلی افزایش دهید پس این مدل می‌تواند یکی از بهترین لپ تاپ های ارزان قیمت برای دانشجویان باشد. این مدل وزنی ۲.۵ کیلوگرمی و ضخامتی حدود ۲۴ میلی متری دارد و از نمایشگری ۱۵.۶ اینچی مات با رزولوشن HD بهره می‌برد.

پردازنده مرکزی این مدل AMD Ryzen3 3200U با تعداد هسته‌ی ۲ است و ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع DDR4 این CPU را همراهی می‌کند. پردازنده گرافیکی Ideapad L340 R3 مدل RX VEGA3 با ظرفیت ۲ گیگابایت است و ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی HDD این مجموعه را تکمیل می‌کند. در واقع سخت افزار این لپ تاپ به نسبت بازه‌ی قیمتی آن قطعا مناسب است.

برای این لپ تاپ دو درگاه USB 3.0 و یک درگاه USB Type C در نظر گرفته شده تا شما بتوانید محصولات مختلف خود را به راحتی به این محصول متصل کنید. از دیگر مشخصات اصلی این لپ تاپ می‌توان به باتری ۳ سلولی ۴۵ وات ساعت و برخورداری از درایو نوری اشاره کرد.

 

لنوو ThinkBook 15-F

اولین مشخصه‌ی این لپ تاپ که باعث می‌شود آن را بسیار جذاب در رنج قیمتی خود به حساب بیاوریم وزن و ضخامت کم آن است که سبب می‌شود شما به راحتی بتوانید آن را به دنبال خود حمل کنید. وزن ThinkBook 15-F تنها ۱.۷ کیلوگرم و ضخامت آن تنها ۱۹ میلی متر است و شما به محض دیدن این محصول متوجه این موضوع و ظرافیت این لپ تاپ خواهید شد. در بخش سخت افزاری برای این مدل پردازنده مرکزی Intel Core i3 1115G4 در نظر گرفته شده و ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم DDR4 هم وظیفه‌ی نگه داشتن برنامه‌ها در حافظه را عهده دار است.

لنوو ThinkBook 15-F لپ تاپ ارزان قیمت و دانشجویی

اتفاق بسیار جذاب دیگر این لپ تاپ استفاده‌ی آن از حافظه‌ داخلی SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی است که سبب می‌شود لپ تاپ شما با سرعت بسیار بهتری خاموش و روشن شود و برنامه‌ها را بسیار سریع‌تر اجرا کند. پردازنده گرافیکی این دستگاه UHD Graphics است و حافظه‌ی گرافیکی مجزا برای آن در نظر گرفته نشده است. در بخش صفحه نمایش با یک پنل ۱۵.۶ اینچی از نوع TFT با رزولوشن FHD مواجه هستیم. این نمایشگر کیفیت مناسبی دارد و برای استفاده‌ی روزمره و مشاهده‌ی محتوا مناسب به نظر می‌رسد.

لپ تاپ لنوو ThinkBook 15-F علاوه بر دو پورت USB 3.0 از دو پورت USB type C هم استفاده می‌کند تا شما بتوانید محصولات جدیدی که از درگاه Type C استفاده می‌کنند را به راحتی به لپ تاپ خود متصل کنید. از دیگر مشخصات این مدل می‌توانیم به باتری ۳ سلولی ۴۵ وات ساعت و اسپیکر استریو اشاره کنیم.

ایسوس VivoBook 14 M413DA-EK505

اگر ترجیح می‌دهید در این بازه‌ی قیمتی لپ تاپی از ایسوس خریداری کنید این مدل یکی از بهترین لپ تاپ ایسوس برای دانشجویان است. این محصول وزن بسیار کم ۱.۴ کیلوگرمی و ضخامت ۱۹ میلی متری دارد و یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاربرانی به حساب می‌آید که قصد دارند در طول روز لپ تاپ را به دنبال خود داشته باشند و حمل کنند.

پردازنده مرکزی این لپ تاپ AMD Ryzen 3 3250U است و حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی از نوع DDR4 و حافظه‌ی داخلی SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت آن را همراهی می‌کند. حافظه‌ی داخلی این لپ تاپ قابلیت ارتقاء هم دارد و این یعنی بدون مشکل و دردسر و به سادگی هر چه تمام می‌توانید حافظه‌ی داخلی را افزایش دهید.VivoBook 14 M413DA-EK505

حافظه‌ی گرافیکی VivoBook 14 از نوع AMD Radeon RX Vega 3 است و البته حافظه‌ی گرافیکی مجزا برای آن در نظر گرفته نشده است. شاید این مجموعه‌ی سخت افزاری برای انجام کارهای سنگین گرافیکی مناسب نباشد اما سرعت و توان آن برای انجام کارهای سنگین بسیار خوب به نظر می‌رسد.

این لپ تاپ از نمایشگری ۱۴ اینچی از نوع TFT با رزولوشن FHD برخوردار بوده و خوشبختانه این پنل از نوع مات است. این نمایشگر کیفیت مناسبی دارد و برای کاربری روزمره رضایت بخش ارزیابی می‌شود. درگاه‌های ارتباطی این لپ تاپ دو عدد USB 2.0، یک عددUSB 3.0  و یک عدد USB type C را شامل می‌شود. از دیگر مشخصات این مدل می‌توان به باتری سه سلولی ۴۲ وات ساعت و شیار کارت حافظه اشاره کرد.

لنوو V15-IE

اگر یک لپ تاپ خوب می‌خواهید ولی بودجه‌ی شما خیلی زیاد نیست این مدل از لنوو می‌تواند انتخابی مناسب برای شما به حساب بیاید. این لپ تاپ ۱.۸۵ کیلوگرمی از پردازنده مرکزی Intel Core i3 1005 بهره می‌برد و ۱۲ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 این CPU را همراهی می‌کند. به این مجموعه ۱ ترابایت حافظه HDD و ۱۲۸ گیگابایت SSD و همچنین ۲ گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی NVIDIA Geforce MX330 هم اضافه کنید تا متوجه شوید چرا ارزش خرید این محصول زیاد است.

لپ تاپ لنوو V15-IE

این لپ تاپ از نمایشگری ۱۵.۶ مات با رزولوشن FHD برخوردار است و باتری دو سلولی ۳۵ وات وظیفه دارد تا انرژی مورد نیاز این پنل و سخت افزار را تأمین کند. البته یکی از نکات منفی این لپ تاپ را می‌توان عدم پشتیبانی از درگاه Type C به حساب آورد و شما با دو پورت USB 3.0 و یک پورت USB 2.0 می‌توانید محصولات مختلف را به این دستگاه متصل کنید.

دلیل این که لنوو V15-IE را یکی از بهترین لپ تاپ برای دانشجویان می‌دانیم این است که پردازنده مرکزی و گرافیکی مناسبی برای آن در نظر گرفته شده و شما هم از ۱ ترابایت حافظه HDD و هم از ۱۲۸ گیگابایت SSD بهره مند می‌شوید. به علاوه ۱۲ گیگابایت حافظه رم عملکرد مولتی تسکینگ این لپ تاپ را تضمین می‌کند و نمایشگر رضایت بخش این محصول تماشای محتوا را لذب بخش می‌کند. به عنوان یک دانشجو دیگر چه چیزی از یک لپ تاپ می‌خواهید؟

ایسوس M433UA-EB406

اگر بودجه بیشتری داشته و از طرفی یکی از اولویت‌های اصلی شما در انتخاب لپ تاپ وزن آن است این مدل از لپ تاپ ایسوس می‌تواند متناسب با نیاز شما باشد. وزن این لپ تاپ ۱.۴ کیلوگرم است و تنها ضخامتی ۱۶ میلی متری دارد که آن را در دسته لپ تاپ‌های مناسب برای حمل و نقل جای می‌دهد. نمایشگر ۱۴ اینچی این مدل از نوع IPS است و رزولوشن FHD هم دارد. این صفحه نمایش که خوشبختانه مات هم هست کیفیت واقعا خوبی دارد و محتوا را با شارپی و کنتراست مناسب و رضایت بخش به نمایش درمی‌آورد.

لپ تاپ یا کامپیوتر

بخش بسیار جذاب استفاده ایسوس از ۱ ترابایت SSD برای این مدل است. به علاوه CPU مدل AMD Ryzen 5 5500U در کنار ۸ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 بخش سخت افزاری ایسوس M433UA-EB406 را کامل می‌کند.GPU یا همان پردازنده گرافیکی این مدل AMD Radeon Graphics است ولی خبری از حافظه‌ی گرافیکی جداگانه نیست. دو پورت USB 2.0، یک پورت USB 3.0 و یک پورت USB Type C در اطراف این لپ تاپ مشاهده می‌شود و از دیگر مشخصات این مدل می‌توان به پشتیبانی از حسگر اثر انگشت، اسپیکرهای هارمن کاردن، شیار کارت حافظه و باتری ۵۰ وات ساعت اشاره کرد.

 

ایسر Nitro5 An515-55-53e5

به اولین لپ تاپ گیمینگ این مطلب می‌رسیم. همان طور که احتمالا شما هم می‌دانید لپ تاپ‌های گیمینگ الزاما فقط برای گیمرها نیستند و هر کاربری که بخواهد نمایشگر و سخت افزاری بسیار خوب داشته باشد می‌توانید این دسته لپ تاپ‌ها را برای خرید انتخاب کند.

لپ تاپ‌های گیمینگ عموما ظاهر بسیار متفاوتی نسبت به لپ تاپ‌های معمولی دارند و شما از ظاهر آن‌ها می‌توانید به گیمینگ بودن این لپ تاپ‌ها پی ببرید. البته که باید با وزن این مدل لپ تاپ‌ها کنار بیاید و این محصولات معمولا وزن بیشتری نسبت به لپ تاپ‌های مولتی مدیا و عمومی دارند.

لپ تاپ ایسر Nitro5 An515-55-53e5

این مدل از  لپ تاپ ایسر وزنی ۲.۵ کیلوگرمی و ضخامتی ۲۷ میلی متری دارد که حمل و نقل را کمی دشوار می‌کند. این لپ تاپ ظاهری بسیار جذاب دارد و از رنگ قرمز در طراحی آن بهره برده شده است.

نمایشگر این محصول اندازه‌ی ۱۵.۶ اینچی دارد و از نوع IPS است و رزولوشن FHD برای آن انتخاب شده و مهم‌تر از همه این که این پنل از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی پشتیبانی می‌کند که یک اتفاق بسیار بسیار جذاب است و استفاده از لپ تاپ را بسیار لذت‌ بخش‌تر می‌کند.

بخش سخت افزاری این گوشی بر عهده پردازنده مرکزی مدل Intel Core i5 10300H، پردازنده گرافیکی مدل NVIDIA Geforce rtx 3050 با حافظه ۴ گیگابایتی، ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم DDR4 و ۲۵۶ گیگابایت SSD است. این مجموعه هم برای اجرای بازی‌ها توان کافی دارد و هم می‌تواند سرعت عالی را برای استفاده روزمره به ارمغان بیاورد. در هر رشته‌ی تحصیلی که هستید این محصول نا امیدتان نخواهد کرد.

دو درگاه USB 3.0، یک درگاه USB 2.0 و یک درگاه USB Type C پورت‌های ورودی این لپ تاپ هستند و از دیگر مشخصات کلیدی آن می‌توان به باتری چهار سلولی ۵۷ وات ساعت، کیبورد با نور پس‌زمینه قابل تنظیم اشاره کرد.

ایسوس VivoBook K571GT-HN1071

اگر یک لپ تاپ همه فن حریف از ایسوس می‌خواهید که خیلی هم وزن و ضخامت زیادی نداشته باشد به خرید این مدل بسیار جدی فکر کنید. وزن این لپ تاپ ایسوس ۲ کیلوگرم و ضخامت آن ۲۲ میلی متر است پس می‌توانید آن را به دنبال خود حمل کنید.

در بخش صفحه نمایش هم ایسوس سنگ تمام گذاشته و به سراغ پنلی ۱۵.۶ اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD رفته است. این نمایشگر نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی دارد و محتوا را به صورتی بسیار روان به نمایش درمی‌آورد. این پنل مات است و حداکثر روشنایی ۲۵۰ نیتی برای آن در نظر گرفته شده است.

لپ تاپ ایسوس VivoBook K571GT-HN1071

اما این لپ تاپ تا چه حد قدرت سخت افزاری دارد؟ در بخش گرافیکی NVIDIA Geforce GTX1650 GDDR5 به همراه چهار گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی وظیفه پردازش‌های گرافیکی را عهده دار است و پردازنده مرکزی Intel Core i5 9300H این پردازنده را همراهی می‌کند. ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع DDR4 و ۱ ترابایت حافظه داخلی و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی SSD از دیگر مشخصات بخش سخت افزاری هستند.

به همراه این لپ تاپ شما یک کیف و موس بی‌سیم از خود ایسوس دریافت می‌کند و از دیگر مشخصات مهم این مدل می‌توانیم به پشتیبانی از حسگر اثر انگشت، باتری سه سلولی ۴۲ وات ساعت، دو درگاه USB 2.0، یک درگاه USB 3.2 و یک درگاه USB Type C اشاره کنیم.

پس اگر لپ تاپی تقریبا کامل در این رنج قیمتی می‌خواهید این مدل از لپ تاپ ایسوس vivobook را در لیست خود قرار دهید.

اپل مک بوک ایر M1

به یکی از خوش ساخت‌ترین، سبک‌ترین و در عین حال قوی‌ترین لپ تاپ‌های موجود در این مطلب می‌رسیم. مک بوک ایر ۲۰۲۰ اپل تنها ۱.۲۹ کیلوگرم وزن و ۱۶ میلی متر ضخامت دارد و بدنه‌ی آن تمام فلزی است و کیفیت ساخت بالای آن را به محض لمس دستگاه متوجه خواهید شد.

در بخش سخت افزاری اپل با معرفی M1 همه‌ی کاربران را شگفت زده کرد و نشان داد که به واقع در ساخت تراشه‌ها تا چ ه حد توانایی دارد. تراشه‌ی M1 اپل یک تراشه‌ی واقعا بی نظیر است که می‌توانید خیال شما را از بابت انجام هر کاری آسوده کند و زمانی که این سخت افزار را در کنار سیستم عامل اپل در نظر بگیریم عملکرد مک بوک ایر واقعا تحسین برانگیز خواهد بود.

اپل مک بوک ایر M1

حافظه‌ی داخلی این نسخه به خصوص مورد بررسی ما ۲۵۶ گیگابایت از نوع SSD است و ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم این سخت افزار را همراهی می‌کند. نمایشگر این گوشی هم کیفیت واقعا عالی دارد. در این بخش با یک پنل ۱۳.۳ اینچی از نوع IPS با رزولوشن QHD مواجه هستیم که روشنایی ۴۰۰ نیتی، فناوری True Tone و Wide Color P3 برای آن در نظر گرفته شده است. کیفیت این صفحه نمایش واقعا عالی است و قطعا از مشاهده‌ی محتوا در آن بینهایت لذت خواهید برد.

بخش باتری که معمولا ضعف عموم لپ تاپ‌ها است در مک بوک ایر ۲۰۲۰ به یک نقطه قوت تبدیل شده و حالا این محصول به لطف تراشه‌ی M1 می‌تواند با یک بار شارژ بیشتر از ۲ روز دوام بیاورد که عملکرد بی نظیری است. پس اگر به سیستم عامل اپل علاقه دارید و یک لپ تاپ عالی می‌خواهید قطعا یکی از بهترین گزینه‌های شما همین مک بوک ایر است.

 

 

جمع بندی؛ تفاوت لپ تاپ ها و رایانه های رومیزی

برتری لپ تاپ به کامپیوتر:

  • امکان حمل و نقل
  • فضای بسیار کمتری اشغال می‌کند
  • از ابتدا کامل است و نیاز به خرید ندارید
  • نمایشگر بهتری به نسبت هزینه به شما ارائه می‌کند
  • در برخی مدل‌ها حسگر اثر انگشت دارد
  • وابستگی به برق نخواهید داشت
  • خرید آن نیاز به داشتن اطلاعات بسیار تخصصی ندارد

برتری کامپیوتر به لپ تاپ:

  • قدرت سخت افزاری بیشتر
  • قیمت کمتر در حالت کلی
  • امکان خرید اجزاء از برندهای مختلف
  • آسیب کمتر در اثر حمل و نقل
  • سیستم خنک کننده بهتر
  • امکان اجرای بازی‌ها با فریم ریت بالاتر
  • امکان ارتقاء قطعات

اگر قدرت سخت افزاری بسیار زیادی برای ویرایش ویدئوهای بسیار سنگین و اجرای بازی‌ها در نهایت فریم ریت می‌خواهید و زیاد از خانه خارج نمی‌شوید و همچنین خودتان می‌توانید قطعات لازم برای سرهم کردن کیس را خریداری کرده و در کنار هم قرار دهید به سراغ کامپیوتر بروید.

از طرفی اما اگر دانشجو هستید و یک سیستم قوی می‌خواهید که بتواند از پس کارهای مختلف بربیاید و همیشه نیز آن را به همراه داشته باشید به سراغ لپ تاپ و به‌خصوص نمونه‌های گیمینگ بروید. لپ تاپ در واقع یک پکیج آماده را به شما ارائه می‌دهد و می‌توانید بدون نیاز به برق از آن بهره ببرید.

سوالات متداول

لپ تاپ یا کامپیوتر برای دانشجو مناسب‌تر است؟ اگر دانشجو هستید و برای شما سوال است که لپ تاپ یا کامپیوتر برای دانشجو مناسب‌تر است باید بگوییم که با توجه به این که باید لپ تاپ خود را برای پروژه‌های مختلف به دنبال داشته باشید و کارهای خود را به روی این دستگاه به استاد نشان دهید بهتر است که به سراغ لپ تاپ بروید. از طرف دیگر ممکن است دانشجوی یک شهر دیگر شوید و مجبور باشید که سیستم خود را دائما به دنبال خود جابجا کنید و به همین دلیل خرید کامپیوتر برای دانشجو چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد.

لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر برای بازی؟ در پاسخ به این سوال که ایا لپ تاپ برای بازی مناسب است یا نه باید بگوییم به طور کلی کامپیوترها قدرت بیشتری به نسبت لپ تاپ‌ها دارند و طبیعتا به همین دلیل نیز برای بازی کردن شاید بتوانیم آن‌ها را گزینه بهتری به نسبت لپ تاپ بدانیم. به نوعی در مقایسه گرافیک لپ تاپ با کامپیوتر باید بگوییم که پیروز این نبرد کامپیوتر رومیزی است.

کامپیوتر گران‌تر است یا لپ تاپ؟ در حالت کلی قیمت یک لپ تاپ به نسبت کامپیوتر رومیزی هم‌رده گران‌تر است و این یعنی شما با خرید سیستم کامپیوتر رومیزی می‌توانید هزینه کمتری صرف کنید. البته که این گفته تا حد زیادی به این بستگی دارد که مثلا چه مانیتور یا کیبوردی برای سیستم رومیزی خود خریداری کنید و اگر قرار باشد به سراغ محصولات گران قیمت بروید شاید قیمت سیستم شما در نهایت بیشتر از لپ تاپ شود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

6 نظر

  1. فرشید

    لپتاپ رو میشه بعدها فروخت و پول روش گذاشتو جدیدتر خرید ولی کیس رو کسی نمیخره
    با اینکه گفتین قیمت لپتاپ بیشتره اتفاقا میخوام بگم خیلی کمتره شما لپتاپ سری ۱۲ برداری هزینش تقریبا نصب پی سی سری ۱۲ در میاد
    تو بحث قدرت صد در صد لپتاپ عملکردش ضعیفتره مخصوصا واسه پروژههای سنگین ممکنه ریستارت بشه(تجربه خودم)

  2. Mohammad

    خیلی خوب بود
    با جزئیات و کلا عالی بود
    خیلی ممنون خسته نباشید

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Mohammad

      سلام دوست عزیز خوشحالم که مطلب براتون کاربردی بوده 🌱
      1. لیلا

        پاسخ به احسان نیک پی

        من برای اموزش های نرم افزار های معماری میخواستم لبتاب تهیه کنم کیس با مشخصات بالا داشتم ولی حقیقتا بخاطر اینکه شرایط جابه جایی نداشتم و مجبور بودم سرکلاس بدون لبتاب برم به سختی فروختمش چون هیچکس 50میلیون بخاطر کیس هزینه نمیکرد تصمیم گرفتم لبتاب بخرم که هم برای جابجایی مشکل نداشته باشم هم بتونم کاراهای طراحی داخلی انجام بدم اما این بحث قدرت یه مقدار تردید داشت بنظرتون اشتباه یه کسی که میخواد کارهای طراحی داخلی و رندرگیری انجام بده لبتاب بخره؟
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به لیلا

          سلام خیر میتونید گزینه قوی تهیه کنید که از پس کارهای سنگین بر بیاد
  3. لیلا

    می شه لپ تاپ داشت و مانیتور و موس و کیبورد اکسترنال بهش وصل کرد کاری که من خیلی ساله کردم مجبور نیستید خودتون رو به صفحه نمایش لپ تاپ محدود کنید.

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be-%db%8c%d8%a7-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%be%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%b1%d8%8c-%da%a9%d8%af%d8%a7%d9%85-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d8%ae%d8%b1%db%8c%d9%85/
ads
ads