داغ ترین ها :
لیست بهترین اپلیکیشن ها برای پخش و گوش دادن به پادکست

لیست بهترین اپلیکیشن ها برای پخش و گوش دادن به پادکست

اگر به یک پادکست محبوب علاقه دارید یا به فکر شروع یک پادکست جدید هستید، تنها نیستید. پادکست‌ها پدیده نوظهور در دنیای ما هستند که طرفداران بسیاری دارند. روز به روز هم بر تعداد این طرفداران افزوده می‌شود. بر اساس نظرسنجی ادیسون وان و تریتون دیجیتال، آمریکایی‌ها، هر ماه حداقل به یک پادکست گوش می‌دهند، روندی که در سال ۲۰۲۰ افزایش نیز یافته است. در این مطلب هم لیست بهترین اپلیکیشن ها برای پخش و گوش دادن به پادکست را به شما معرفی می‌کنیم.

 

برای خرید گوشی مناسب گوش دادن به پادکست به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

چه در حال دویدن و ورزش روزانه باشید، چه در حال رفت و آمد به محل کار، یا صرفا در خانه استراحت کنید، یک پادکست عالی می‌تواند شما را به سفری صوتی از طریق سیاست، سرگرمی، کمدی، ادبیات و موارد دیگر ببرد. پادکست‌ها همه ژانرها را پوشش می‌دهند، بنابراین چه به دنبال بروزرسانی خبری باشید یا بخواهید وارد دنیای داستان‌های واقعی شوید، احتمالا چیزی برای گوش دادن وجود دارد.

برنامه‌های زیادی وجود دارد که دسترسی به طیف گسترده‌ای از پادکست‌ها را ارائه می‌دهد، از جمله چندین برنامه رایگان و چند پلت فرم اشتراکی که حتی شامل برنامه نویسی انحصاری نیز می‌شود. با این حال ما در این مقاله قصد داریم با دید جامع‌تری اپلیکشن‌های پادکست را بررسی کنیم. بهترین اپلیکیشن های پادکست فارسی را بررسی خواهیم کرد و حتی بهترین اپلیکیشن پادکست برای آیفون را نیز می‌توانید در این مقاله پیدا کنید. پس با ما همراه باشید.

اپلیکیشن پادکست چیست؟

برای پاسخ به سوال اپلیکیشن پادکست چیست لازم نیست خیلی سردرگم شوید. به زبانی ساده پادکست مجموعه‌ای اپیزودیک از فایل‌های صوتی دیجیتال است که کاربر می‌تواند برای گوش دادن آسان آن را در دستگاه شخصی دانلود کند. برنامه‌های پخش استریم و پادکست، روشی راحت و یکپارچه برای جمع‌آوری و جهت‌دهی افراد با علایق خاص است.

پادکست‌ها معمولا دارای یک یا چند دسته‌بندی تکراری است که در مورد یک موضوع خاص یا رویداد فعلی بحث می‌کند. بحث و محتوا در پادکست می‌تواند از فیلمنامه تا بداهه گویی متفاوت باشد. پادکست‌ها تولید محتوای صوتی استادانه و هنرمندانه را با دغدغه‌های موضوعی از تحقیقات علمی گرفته تا روزنامه نگاری و برشی از زندگی ترکیب می‌کنند. بسیاری از مجموعه‌های پادکست، یک وب‌سایت مرتبط با پیوندها و یادداشت‌های برنامه، بیوگرافی مهمانان، رونوشت‌ها، منابع اضافی، تفسیر و حتی یک انجمن اختصاصی برای بحث در مورد محتوای برنامه، ارائه می‌کنند.

هزینه گوش دادن به پادکست برای مصرف کننده کم است و بسیاری از پادکست‌ها برای دانلود رایگان هستند. برخی از آنها توسط شرکت‌ها یا حامیان مالی، با گنجاندن تبلیغات تجاری، اداره می‌شوند. در موارد دیگر، پادکست می تواند یک سرمایه گذاری تجاری باشد که توسط ترکیبی از مدل اشتراک پولی، تبلیغات یا محصول ارائه شده پس از فروش پشتیبانی شود. از آنجایی که محتوای پادکست اغلب رایگان است، پادکست اغلب به عنوان یک رسانه طبقه بندی می‌شود که با حفظ مدل‌های درآمد سنتی مخالف است.

 

 

لیست بهترین اپلیکیشن ها برای پخش و گوش دادن به پادکست

با توجه به محبوبیت پادکست‌ها، داشتن یکی از بهترین برنامه‌های پادکست در گوشی هوشمند، بیش از همیشه منطقی است. این موضوع فقط به این دلیل نیست که پادکست‌ها قسمت‌هایی از برنامه های مورد علاقه ما را پخش می‌کنند، این مورد در رادیو و تلوزیون هم در دسترس است. بهترین اپلیکیشن های پادکست فارسی و غیرفارسی فراتر از پخش، با ویژگی‌هایی همراه هستند که دانلودهای شما را مدیریت می‌کنند، فهرست‌های پخش ایجاد می‌کنند و حتی به شما کمک می‌کنند نمایش‌های جدیدی را برای دنبال کردن پیدا کنید. بهترین‌ این پادکست‌ها حتی شامل ابزارها و ویژگی‌های صوتی مختلفی برای بهینه‌سازی تجربه شنیداری می‌شوند، به طوری که می‌توانید بدون از دست دادن بخشی از پادکست آن را در مسیر رفت‌وآمد گوش کنید. پس بیاید قبل از همه نگاهی به بهترین برنامه‌های پادکست خارجی بیاندازیم که البته برنامه‌های فارسی زیادی را نیز می‌توانید در آنها پیدا کنید.

اپل پادکست

اگرچه این برنامه انحصاری برای دستگاه های ای او اس است، اما اپل پادکست (Apple Podcasts) یکی از بهترین اپلیکیشن پادکست برای آیفون است. این پلتفرم شامل بیش از ۳۰ میلیون اپیزود است و شما به راحتی می‌توانید پادکست‌های مورد علاقه خود را برای گوش دادن آفلاین دانلود کنید. یکی از ویژگی های منحصر به فرد اپل پادکست، قابلیت همگام سازی آن با سیری است. این بدان معناست که می‌توانید با سیری صحبت کنید و پیشنهادات پادکست بخواهید. همچنین اگر حساب‌ خود را در برنامه الکسا پیوند دهید، می‌‎توانید از طریق محصولات آمازون الکسا به پادکست‌های اپل گوش دهید. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که از دستورات صوتی استفاده کنید و به طور یکپارچه بین دستگاه‌ها جابه جا شوید.

این برنامه همچنین پیمایش پادکست‌ها را بر اساس ژانرهای مختلف و مجموعه‌های انتخاب شده توسط اپل آسان می‌کند. یافتن نمایش‌هایی برای علاقه خاص یا دیدن توصیه‌هایی برای عناوین «جدید و قابل توجه» ساده است. این برنامه جامع‌ترین اپلیکیشن پادکست فارسی برای ایفون نیز هست. چون می‌توانید به سیل عظیمی از محتواهای فارسی زبان نیز دسترسی داشته باشید. صفحه جستجو حتی به شما امکان می‌دهد پادکست‌ها را بر اساس موضوع یا افرادی که در قسمت‌ها ذکر شده‌اند از طریق رونوشت نمایش پیدا کنید. با این حال، توجه به این نکته مهم است که هر پادکستی رونوشت در دسترس ندارد.

خرید تبلت
کنترل پخش با گزینه‌ای برای عقب بردن اپیزودها به مدت ۱۵ ثانیه یا سریع به جلو ۳۰ ثانیه‌ای قابل کنترل است. همچنین می‌توانید پادکست‌های اپل را از طریق
بلوتوث پخش کنید. از برنامه، سرعت صدا را تنظیم کنید و یک تایمر خواب را برای زمانی که می خواهید، بیدار شوید داشته باشید.

هنگامی که در یک پادکست مشترک می‌شوید، برنامه زمانی که یک قسمت جدید منتشر می‌شود، به شما اطلاع داده خواهد شد. همچنین می‌توانید نظرات شنوندگان دیگر پادکست‌های اپل را مرور کنید تا به شما کمک کند تا ببینید که آیا عنوان مناسب است یا خیر. اگر در نهایت یک پادکست را دوست دارید، محتوای مشابه در پایین صفحه اصلی نمایش توصیه می‌شود.

علاوه بر محتوای رایگان، اپل اخیرا کانال‌های سرپرستی شده و گزینه‌های اشتراک ممتاز را برای عناوین خاص اضافه کرده است. اکنون می‌توانید برای باز کردن قفل نمایش‌های انحصاری یا محتوای اضافی از پادکست‌های مورد علاقه خود، اشتراک ماهانه بپردازید. سازندگان همچنین می‌توانند مزایایی را به اشتراک پادکست ممتاز خود اضافه کنند، از جمله گوش دادن بدون آگهی و دسترسی زودهنگام.

 

 

گوگل پادکست

گوگل پادکست (Google Podcasts) به شما کمک می‌کند بهترین نمایش‌ها را برای سلیقه خود بیابید، با صفحه اصلی که شما را به پادکست‌های محبوب بر اساس ژانرها و موارد پرطرفدار هدایت می‌کند. گوگل پادکست قطعا جز بهترین برنامه پادکست فارسی اندروید است. این برنامه میزبان بسیاری از نمایش‌های مشابه پادکست‌های اپل است و رابط کاربری آن برای تازه‌واردها و کهنه‌کارهای شنونده به طور یکسان جذاب است. اگر عنوانی در پادکست Google نیست، می‌توانید با وارد کردن فید RSS آن در پلتفرم، آن را اضافه کنید.

مانند سایر برنامه های پادکست، می‌توانید در برنامه‌ها مشترک شوید و آنها را برای گوش دادن آفلاین بارگیری کنید. اگر می‌خواهید به تعدادی پادکست مختلف با ترتیب خاصی گوش دهید، می توانید یک صف ایجاد کنید. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد موجود در گوگل پادکست، بخش «کاوش در موضوعات» در صفحه قسمتی از یک پادکست است. این بخش به نتایج جستجوی گوگل برای کلمات کلیدی بر اساس پادکستی که به آن گوش می‌دهید، پیوند داده می‌شود. این بدان معنا است که اگر پادکست گاردین را در Football Weekly قرار دهید، می‌توانید به راحتی روی پیشنهادات کلیک کنید تا آخرین اخبار فوتبال در بریتانیا را بیابید.

اگر به پادکستی گوش دادید و فراموش کردید آن را ذخیره کنید، می‌توانید به برگه «فعالیت» بروید. این برگه، قسمت‌های دانلود شده، سابقه گوش دادن و اشتراک های شما را ردیابی می‌کند. گوگل پادکست دارای یک گزینه ۳۰ ثانیه‌ای برای جلو بردن سریع به همراه دکمه ۱۰ ثانیه‌ای به عقب، یک تایمر خواب و گزینه‌ای برای ((سکوت)) در پادکست است. همچنین می‌توانید سرعت یک قسمت را تغییر دهید و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. مانند پادکست اپل، رونوشت‌ها تنها در صورتی در دسترس هستند که در توضیحات یک قسمت قرار گیرند.

اسپاتیفای

اگرچه اسپاتیفای (Spotify) در درجه اول به عنوان یک سرویس پخش موسیقی شناخته می‌شود، جز بهترین اپلیکیشن پادکست برای آیفون و اندروید نیز هست. این پلتفرم پادکست‌هایی از جمله چندین عنوان انحصاری را نیز ارائه می‌دهد. اسپاتیفای یک گزینه رایگان دارد، اما برای گوش دادن بدون آگهی به اشتراک پولی نیاز دارید. تعدادی برنامه برای گوش دادن بدون آگهی وجود دارد که با استیفای پرمیوم برای یک حساب با ۱۰ دلار در ماه شروع می‌شود. توجه به این نکته مهم است که فقط در صورتی می‌توانید پادکست‌ها را با اسپاتیفای دانلود کنید که امکانت پرمیوم داشته باشید.

صفحه اصلی پادکست این برنامه دارای مجموعه‌ها و ژانرهای انتخاب‌شده است،  برخی از پادکست‌های اصلی آن که در هیچ جای دیگری نخواهید یافت. هنگامی که پادکستی را پیدا کردید که دوست دارید، می‌توانید آن را از برنامه اسپاتیفای دنبال کنید. به این ترتیب می‌توانید درباره زمانی که نمایش مورد علاقه‌تان بروزرسانی می‌شود، اعلان دریافت کنید. اگر می‌خواهید نمایش‌های جدید را بر اساس پادکست‌های مورد علاقه‌تان کاوش کنید، هر برنامه دارای دسته‌های مختلفی مانند «سرگرمی» یا «موسیقی» است.

قیمت گوشی
مشابه پادکست اپل، می‌توانید از طریق هر دستگاهی که الکسا پشتیبانی می‌کند، مانند آمازون اکو، به برنامه‌های مورد علاقه خود در اسپاتیفای گوش دهید. درست مانند گوگل پادکست، می‌توانید اپیزودها را به صف اضافه کنید و به ترتیب به تعدادی از قسمت‌های مختلف گوش دهید. همچنین می‌توانید یک لیست پخش از پادکست‌های جدیدی که می‌خواهید بررسی کنید، تهیه کنید.

هنگامی که پخش پادکست را شروع می‌کنید، می‌توانید سرعت آن را تغییر دهید، ۱۵ ثانیه به عقب یا سریع به جلو ببرید و یک تایمر خواب تنظیم کنید. مانند سایر برنامه‌های پادکست، رونوشت‌ها تنها در صورتی در دسترس هستند که در توضیحات یک قسمت قرار گیرند.

 

اپلیکیشن پادکست فارسی برای ایفون و اندروید

نرم افزار پادکست فارسی شنوتو

اگرچه وقتی صحبت از نرم افزارهای موبایل باشد اکثر ما به سراغ برنامه‌های خارجی می‌رویم، کم نیستند برنامه‌های ایرانی که خوب ظاهر شده‌اند. شنوتو یکی از این برنامه‌های ایرانی است که جز بهترین اپلیکیشن های پادکست فارسی است. از مهم‌ترین ویژگی‌های شنوتو دسترسی به تعداد بسیار زیادی از پادکست‌های فارسی زبان است که از نظر تنوع واقعا بی‌نظیر است. اگرچه بعضی از ویژگی‌ها و گزینه‌ها در این برنامه با پرداخت درون برنامه‌ای در دسترس خواهند بود ولی چیزی از ارزش این برنامه کم نمی‌کند زیرا تمامی ویژگی‌های یک برنامه پخش پادکست را دارد. انواع ویژگی‌هایی مانند پخش آفلاین، تغییر سرعت پخش، باز پخش و … در این برنامه در دسترس است. این برنامه قطعا جز بهترین برنامه پادکست فارسی اندروید است. البته برای تمامی دستگاه‌های اپل نیز می‌توانید از این برنامه استفاده کنید بنابراین یکی اپلیکیشن پادکست فارسی برای ایفون نیز هست.

برنامه پادکست فارسی ناملیک

اگر به شنیدن پادکست‌های فارسی علاقه ویژه‌ای دارید نباید ناملیک را از دست بدهید. محبوب‌ترین پادکست‌های فارسی‌زبان مثل چنل‌بی، فردوسی‌خوانی، رادیو مرز، کرن و دایجست را می‌توان در این  برنامه پیدا کنید و از شنیدن آن لذت ببرید. ویژگی‌های این برنامه پتانسیل این را دارد که جزو بهترین اپلیکیشن های پادکست فارسی باشد. در ناملیک به راحتی می‌توانید پادکست مورد علاقه خود را دانلود کرده و بعدا به صورت آنلاین گوش کنید. این برنامه در حال حاضر شنوندگان بسیار زیادی دارد و همچنان نیز این تعداد در حال افزایش است.

خرید هندزفری

سوالات متداول

بهترین اپلیکیشن های پادکست فارسی کدامند؟ ناملیک و شنوتو دو برنامه پادکست فارسی هستند که از کیفیت بالایی بهره می‌برند. علاوه بر این اکثر ویژگی‌های مهم برنامه‌های پادکست را نیز دارند. این برنامه‌ها طیف متنوعی از پادکست‌های فارسی را در خود جای داده‌اند.

اپلیکیشن پادکست چیست؟ پادکست‌ها معمولا ضبط‌های صوتی یا تصویری اورجینالی هستند، اما می‌توانند پخش برنامه‌های تلویزیونی یا رادیویی، یک سخنرانی، یک اجرا یا رویدادهای دیگر را نیز ضبط کنند. پادکست‌ها معمولا هر قسمت را در قالب فایل مشابهی مانند صدا یا تصویر ارائه می‌دهند تا مشترکین بتوانند هر بار به همان شکل از برنامه لذت ببرند.

بهترین اپلیکیشن پادکست برای آیفون چیست؟ بهترین اپلیکیشن پادکست برای آیفون برنامه‌ای مربوط به همین کمپانی است با نام اپل پادکست. این برنامه که مدت زمان زیادی است به صورت پیشفرض روی تمام گوشی‌های آیفون در دسترس است طیف وسیعی از ویژگی‌های رایگان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

3 نظر

  1. حمید

    بسیار عالی خسته نباشین

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به حمید

      ممنون که همراه هستید 🌱
  2. حسین ارشد

    کست‌باکس Castbox هم جزو بهترین هاست 👌🙂

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%84%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%a7%d9%be%d9%84%db%8c%da%a9%db%8c%d8%b4%d9%86-%d9%87%d8%a7-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%be%d8%ae%d8%b4-%d9%be%d8%a7%d8%af%da%a9%d8%b3%d8%aa/
ads
ads